Skånekost, hvordan? Skånekost, hvordan?
Hej alle sammen ....
Min Amstaff har døjet med dårlig mave et par dage nu, så vil gerne vide hvor meget ris osv man skal give af gangen?
Han bliver BARF'et til daglig, og plejer ikke at have problemer med det, og det er bevidst at han bliver råfodret, da han har tendens til blød mave på tørkost.
Mistænker hans nye godbidder, til at have oprørt hans mave, så nu bliver han fastet hvert fald til sen eftermiddag.
Han har fået Zoolac og får en gang HUSK i afkogt vand, når vandet er afkølet. Ligeledes bliver alt hans drikkevand kogt og afkølet.
Hvis ikke hans mave bliver bedre i løbet af imorgen eller mandag, står dr. dyr på programmet!
Har tænkt mig evt at give ham udkogt grødris senere idag, da hans appetit intet fejler, og han ellers er ved godt mod.
Kan jeg evt give ham noget af hans kød sammen med risene? Og hvor mange gr. ris til hvor meget vand?
Har en pakke fjerkræ, som jeg havde i tankerne at give til risene også, samt Zoolac og evt mere HUSK?
Han er god til at drikke vand og kommer fint af med vand og stort, som dog er at sammenligne med en kokasse.
Og virker ellers glad, men er selvfølgelig lidt mere træt end sædvanligt.
På forhånd tak (:
Hilsen Camilla og Tenka.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Jeg starter ud med et par spsk udkogt ris (aner ikke om man kan bruge grødris, jeg bruger altid almindelige ris) og øger langsomt op af dagen..
Så får hun mad 4-5 gange om dagen, de dage hun får skånekost
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
og giv pro kolin i stedet for zoolac.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 116
Han appetit fejler nemlig intet, så vil jo gerne give ham noget, så han har følelsen af og have fået noget (: Men som stadig er skånende for mavsen, til den er ok igen (:
feb 2007
Hvor kan man købe Pro Kolin? (:
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Det kan du så blande i risene og kødet. Det er lidt ler-agtigt og Luna vil ikke spise det rent..
Men jeg ville ihvertfald vente med det rå til maven er ok igen.. Det vil være for meget for den at arbejde med..
feb 2007
Zoolac'en spiser han med velbehag, måske jeg er ligeså heldig med Pro Kolin (:
Så står den bare på kogt vand, udkogt ris og fjerkræ de næste dage, og Pro Kolin imorgen (:
Så må jeg give det et par dage, og ellers bliver det dr. dyr (:
Mange tak for svar (:
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Og har en hund en tarminfektion, så er det bestemt ikke en god ide at putte stoppende midler i den for at dæmpe symptomer.
Det er fint, når man ved hvad hunden fejler, men ikke før.
feb 2007
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
feb 2007
Han er nu heldigvis meget god til at drikke en masse vand, synes jeg hvert fald ... Men der er også masser af vand ved risene og fjerkæet (:
Skånekost, hvordan?