{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.694 visninger | Oprettet:

Bumser på hagen {{forumTopicSubject}}

Allerede inden nogen stejler - hun skal til dyrlæge i morgen.

MEN jeg kunne da godt lige tænke mig at høre jeres bud..

Min rottweiler på 8mdr har fået "bumser" på hagen. De er lettere røde og en enkelt af dem er der gået hul på.
Hun virker ikke generet eller øm.

Hun SPISER ikke af metalskål, men drikker af en. Har hørt at fodring i sådan en skål skulle være skidt? Samme med at drikke?

Jeg har lugtet til det - det lugter ikke rigtig af noget andet end hunde mule hehe (har hørt at hot spots og sådan noget stinker)

Hun har fyldte ben de sidste dage - måske er det lidt irritation fra det, men vi tager til dr. dyr i morgen for at være sikker.

Har jeres hunde haft noget der kunne minde om det jeg beskriver?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bumser på hagen
  • #1   4. jan 2011 Heidi N :
    Hvorfor er det ikke godt med metalskåle?

• #2   4. jan 2011 Nu nævner du selv metalskålen. Det er mit umiddelbare bud. Prøv at skifte den ud med noget i plastik eller keramik og se om ikke det hjælper. Det er vist ikke så vigtigt om de spiser eller drikker af det, bare mulen kommer i kontakt med metallet.

• #3   4. jan 2011 Det kan også bare være bumser.... Mickey har haft et par bumser i sin ungdom smiley

• #4   4. jan 2011 Det kan sagtens være bumser, vores Aika på snart 7 mdr har dem og vi har fået piller til hende idag ved dyrlægen. En af de andre tæver vi har var også meget plaget af det som yngre ( hun er dog kun 22 mdr i dag). og det mærker vi ikke mere til, alle vores får mad af stålskåle.

• #5   4. jan 2011 Jeg har ikke oplevet "bumser" på hagen hos mine hunde, men Kesha havde hvalpeknopper på maven da hun var 4-5 mdr. Dyrlægen sagde at det var en slags pubertetsbumser, som skyldtes hormonforandringer. Jeg skulle bare holde øje med om de gik væk af sig selv og der ikke kom betændelse i. De forsvandt så efter nogle uger, uden at der blev gjort noget ved det.

• #6   4. jan 2011 Sunshine: Hun får Royal Canin Giant Puppy efter aftale med opdrætter - kan se der er 34% protein i.

Hun skifter over på Junior der indeholder 31% over de næste uger.

• #7   4. jan 2011 Jeg vil nu også mene at et foder med over 30% protein er lige i overkanten - også til en unghund.

• #8   4. jan 2011 Hmm.. ja jeg vil da lige kigge nærmere på foderet og fremlægge det for dyrlægen.
    Og rottweiler foderet har vi overvejet at gå over på.

Men hvorfor ville i vælge voksen foder?

Min opdrætter har gode erfaringer med foderet i deres opvækst og derfor blev det egentlig valgt.
    Men vi tager da en snak med hende om det smiley Måske har hun andre gode erfaringer med andet smiley

• #9   4. jan 2011 Christina: Jo det ligner meget godt - men hun har ikke noget andre steder end hagen.

• #10   4. jan 2011 Sunshine: Okay. Jeg har altid forstået det sådan at et voksenfoder ikke indeholder det en hvalp/unghund har brug for i vækstperioden?

Men på det sidste har jeg hørt delte meninger om det.

• #11   4. jan 2011 Sunshine: til at vokse for hurtigt?

Royal Canin Giant som vi bruger, skulle bl.a. netop forhindre hurtig vækst...

Og dyrlægerne har været yderst tilfreds med hendes vækst som er foregået i et fint tempo smiley

Jeg har lige talt med min opdrætter som bad mig vaske det godt og ellers bare sørge for at holde det rent og tørt.
    Hun havde før set bumserne og de plejer gå væk uden penicillin hjælp hvis man bare tager det i opløbet.

Men jeg snakker lige dyrlægen om både foder og bumser i morgen smiley

• #12   5. jan 2011 Sunshine: Jeg var bare nysgerrig hehe - så ingen diskussion herfra smiley
    Altid rart at høre hvad andre gør smiley

Jens: Jeg har desværre ikke mulighed (læs: fryserplads) for at barfe.
    Men jeg selv ligesom du, er nok lidt skeptisk med voksen foder til hvalp.

• astrid B
    astrid B Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #13   12. jun 2013 hey,, min boxerblanding noget der lyder som det din var igennem hun er også otte måneder som din var,,

så tænkte om du fandt ud af hva det var din havde smiley og hva det i så fald var smiley

BTW hun skal også til dyrlæge var bare lige nysgerrig smiley

Kommentér på:
Bumser på hagen

Annonce