700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvalpetræning - Hvad er bedst ? Hvalpetræning - Hvad er bedst ?

Hvis du skulle starte til hvalpemotivation ville du så foretrække at få udleveret en "lektionsplan" så man kan se hvilke øvelser og hvilken teori man skal igennem hvornår ?
Eller vil du foretrække ikke at vide noget fast men have en oversigt over hvilke øvelser og hvilken teori man kommer igennem i løbet af de 12 uger hvalpemotivationskurset varer ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpetræning - Hvad er bedst ?
  • #1   6. jan 2011 Jeg ville foretrække nummer to. Dels fordi jeg så ikke "bare bliver hjemme" fra f.eks. lektion 13, hvis det er en øvelse jeg ikke gider

• #2   6. jan 2011 Jeg ville foretrække en lektionsplan, evt sammen med de regler der var på pladsen. Samle op efter hunden, komme til tiden og hvad der eller er.
    Jeg selv havde en lille folder med alle disse ting der blev udleveret ved 1 teoriaften.
    Samt lidt om hvad man lærer på de andre hold, så man har en lille spiseseddel til hvad man ellers kan deltage i efter hvalpetræningen.

• #3   6. jan 2011 Jeg tænker den måske også kan virke modsat... At man kommer selv om vejret er elendigt og dynen er tung fordi man skal lave noget helt vildt spændende den dag

• #4   6. jan 2011 Oversigt over hvad der bliver gennemgået i løbet af kurset. Men ingen fast plan. Så tror jeg jeg vil være mest åben for alle instrukser og indtryk, og ikke komme med en ide om at det skal foregå på en bestemt måde. Tror jeg vil være tilbøjelig til at læse i min "hvalpebog" eller lignende om hvordan man "gør" netop det som skal ske næste gang. Og det er måske ikke lige det man som instruktør foretrækker ( altså metoden). Altså ikke at alle hvalpe ejerne vil være helt fri for ideer til hvordan de synes det skal foregå, men personligt ville jeg være mere åben. Det er sådan jeg har oplevet mig selv i den slags situationer. Har færre "nykker" hvis jeg ikke har forberedt mig på en specifik tilgang. Men man kunne vel fra starten oplyse om hvilke metoder man bruger. Så er det kun misforståelser man skal ha pillet ud af menneskerne smiley

• #5   6. jan 2011 Brug hjernen: God ide med info om de næste hold man kan deltage i.
    Der bliver også udleveret en folder med "pladsregler" så som anvisning af lufteplads mm

• #6   6. jan 2011 Der skal jo gerne ske noget nyt hver gang, og derfor kommer folk. Jeg har ikke haft de store problemer med folk der bliver hjemme.
    Jeg har så en afslutning med diplom på man har gemmenført kurset.

• #7   6. jan 2011 Iben : Super godt argument.. Tak

• #8   6. jan 2011 Der vil ske noget nyt hver gang men der skal også være gentagelser

• #9   6. jan 2011 Det er meget flot at tilbyde en lektionsplan. Personligt har vi ikke haft behov for dette. Vi tager teorien og trænonigen fra gang til gang, og øver os på den/de opgaver vi får. Til hvalpemotivation fik vi teori en gang i ugen, hvor vi gangen inden fik næste uges indhold at vide. Første teorigang synes jeg det er rigtig fint at fortælle hvilken teori du ønsker at gennemgå over kursets forløb.
    Nu når vi er på lydighedshold har vi også en gang teori, hvor alle får udleveret læsestof omkring emnet pr mail en uge før.
    Vores træner bruger powerpoint præsentation, til gennemgang af teori, som vi ser på lærred via projekter - det er SÅ godt

• #10   6. jan 2011 Gentagelser kan jo ikke undgås. Det skal til. Men må ikke blive en sovepude, at folk tænker , nå det samme igen igen igen.
    Lav evt lidt sjove små konkurrencer, hvor hvalpene og ejer skal løse lidt opgaver på en bane.Det har gjort lykke på mine hold.

• #11   6. jan 2011 Brug hjernen: God ide

Dvs. ingen lektionsplan udleveret men en samlet oversigt over hvad vi skal igennem.
    Og så en kort præsentation af næste uges træning ( kunne evt være adressen hvis vi skal prøve noget spor)

• #12   6. jan 2011 Jeg har lagt lidt spor ind i hvalpeholdet. En lille snuser.
    Lidt hvalpeagility har jeg også indlagt,
    Det vækker folks interresse, og jeg benytter lejligheden til og fortælle hvad man absolut ikke skal byde en hvalp, særlig ved agility.

• #13   6. jan 2011 Så kunne man slå agility sammen med noget om belastning, trapper, lange gåture, voldsom leg mm.. Og måske noget om ernæring

• #14   6. jan 2011 Ja, jo mere oplysning man kan give jo bedre. . Mange af dem der går på hvalpehold har lykkelig glemt hvad en hvalp er. og hvilke forholdsregler man bør tage. For nogle er det deres første hvalp/hund.

Kommentér på:
Hvalpetræning - Hvad er bedst ?

Annonce