4.303 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Tjekkisk rottehund/Chihuahua Tjekkisk rottehund/Chihuahua
Hej jeg er en pige på 29....
jeg søger en blanings hund i mellen en Tjekkisk rottehund/Chihuahua, men jeg har let over det hele men jeg kan ikke finde nogen=O(...
Er der nogen der ude, der hved hvor jeg kan købe sådan en hund henne=O)...
Hilsen Henriette
0 synes godt om
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 6
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
De skal tjekkes for PL og gerne øjenlyses, men det er da også dét? Racerne lider jo hverken af HD, AD eller andet.
Henriette - Jeg har en blanding imellem Chihuahua/Dværgpinscher. Hun ligner en del blandinger mellem Chihuahua/PK, Chihuahua/PK er dog ofte lidt mindre og spinklere (og stritøre har de som oftest også). :o)
jan 2011
Har du nogen billeder af hunden du har til salg, og hvor gammel er den?
apr 2009
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
jan 2011
apr 2009
Synes ellers jeg på det sidste har set en del Chihuahua/PK og Chihuahua/DP blandinger på div. hjemmesider?
Jeg kunne sagtens finde på at købe en Chihuahua/DP blanding igen, men man skal vide at det IKKE er en sofahund. Blot så du er obs på det :o)
jan 2011
apr 2009
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
Mener også der er nogle til salg her på HG.
Men hvad er din begrundelse for at vælge en blanding imellem netop disse racer? :o)
apr 2009
Hvis ikke, synes jeg bestemt du skal læse noget mere om racen. Størrelse og udseende er ikke nok til at afgøre sit valg, du skal passe til hundens behov og sind!
apr 2009
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 100
Jeg vil også anbefale at du læser en masse om begge racer inden du beslutter så der ikke er noget der kommer bag på dig når du først har anskaffet dig hunden. Det er ikke nok at du syntes den ser kær ud for det er en hund med krudt i rø... så at sige. Min gider fx. ikke ligge og nusse, han vil hellere ud og løbe og være aktiv.
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Mine erfaringer med PK er faktisk lige netop det modsatte af jeres
Jeg har tidl. haft DSG og da jeg skulle have ny hund i sommers faldt jeg for denne blanding
(link fjernet) 00:20:36
Han er 75 % PK og 25 % DSG
Mage til puttehund , skal man lede længe efter.
Selvfølgelig kan han også godt lide lange gåture , men er det koldt som nu , ja så smutter han tilbage til opgangen ligeså snart han er færdig med toliettet.
Jeg har tidl haft DSG igennem mange år og kender udemarket deres energiniveau og jeg har tænkt , at Bertils niveau måte komme fra PK`ren.
Bertil er langt de letteste hundehvalp jeg nogensinde har haft , stille og rolig , temmelig intelligent og vil gerne lære tricks.
Det eneste " problem " jeg har haft med ham er , at han ikke er så god til at være alene hjemme , men det kan sagtens skyldes han noget turbulente start på livet hos en psykisk syg dame.
Han er helt klart en hund der med den rette dagligdag og træning vil blive perfekt , både indendørs og udendørs.
Og så vil jeg da lige nævne , at min erfaring med PK ér , at de er ekstremt førerorienteret og dermed har jeg aldrig skullet træne f.eks. indkald , han følger mig i tykt og tyndt.
Endvidere er Bertil noget mere robustn i det end andre PK , da han er blandet med DSG og mine planer er at han skal trænes til AG
Så mine erfaringer er følgende ;
- led efter den blanding du gerne vil have
- vær ikke bange for aktivitetniveauet
- forvent en intelligent hund
- forvent en førerorienteret hund
-forvent en hund der skal "hjælpes" til at stå på egne ben
-forvent en hund der elsker at nusse isofa og seng
-forvent en hund der render rundt i møbler
Held og lykke med "indkøbet "
jan 2010
Indsæt selv følgende bogstaver og tegn ;
,,,,,
eee
ssss
osv osv
det er nemlig meget tidligt lige nu
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 100
jan 2010
Tusind tak , jeg er unægtelig også temmelig skudt i ham
Iøvrigt glemte jeg at sige , at mine erfaringer med PK er også , at de er ekstremt kærlige og KRÆVER meget opmærksomhed på den kælne måde.
Så hvis man ønsker en selvstændig hund , der går egne veje , så bør man ikke vælge en PK
jan 2010
prøv at kigge på skemaet over Pratsky krysarik , så kan man nogenlunde danne sig et indtryk over kravene til ejeren af denne race
jan 2011
Mange tak for alt det du har gidet mig, det kan jeg bruge rigtig meget=O)
Tjekkisk rottehund/Chihuahua