{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Chihuahua + kat + foder? {{forumTopicSubject}}

Hey alle!

Jeg har ikke en chihuahua men en 8 måneder gammel tjekkisk rottehund, potato tomato...

Lige pt får han Royal Canin Chihuahua voksen foder, 4.5kg til 349,-...

Problemet er jeg også har en Norsk Skovkat killing
Og den æder fandme alt hundens mad, de napper sådan 4.5 kg på 3-4 uger højst..

1. Jeg træt af at køre til dyrehandlen hele tiden efter mad.
2. Det lidt dyrt

Er der nogen derude som har en idé til noget andet foder der ligeså godt for hunden men som kan fåes i nogle 10-15 kgs poser?

Eller evt, findes der noget kattemad som hunden kan spise med på, har prøvet noget dyrt fra føtex men de gider ingen af dem røre ved...

Det også lidt svært at adskille maden, da det katten som går efter hundens mad, så jeg kan ikke bare stille kattens mad højt... smiley

Tager imod alle forslag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua + kat + foder?
  • #1   7. jan 2013 Hunden må IKKE få kattemad. Det kan den blive noget så syg af.

• #2   7. jan 2013 Hvad med at lukke hunden fra katten, når hunden får mad?

• #3   7. jan 2013 Du fodre hunden et par gange om dagen og stiller maden væk bagefter. Katten fodre du bare højt.

Der er ingen grund til at hunden har mad til at stå fremme hele dagen smiley

• #4   7. jan 2013 Minion, det har jeg. En bruger herinde fik sin hund indlagt pga. kattemaden.

• #5   7. jan 2013 Alexandra, katte har normalt mad stående 24/7. Men hunden får vel kun 1-3 gange om dagen, så kan man bare lukke den fra, når der fodres. Og kattemaden kan stilles i højden.

• #6   7. jan 2013 Minion, ja desværre.

• #7   7. jan 2013 Vrøvl katte bør ikke leve af hundemad, katte har brug for stoffet taurin som er tilsat kattemad, hunde produserer selv stoffet derfor er det ikke tilsat hundemad, hverken hunde eller katte tar umiddelbart skade af hinandens foder og at de skulle blive akut syge af det passer ikke!

• #8   7. jan 2013 Jeg har os lille hund + kat og fodermæssigt fungere det fint.

Katten får kattemad + vand på sin hylde i min reol..dvs. hunden kan ikke nå det.

Hunden får hundemad + vand på gulvet. vandet står fremme hele tiden. maden er kun fremme 100% efter at jeg har set at han beskytter sin mad fra katten. så i starten var hans mad kun fremme når jeg var hjemme.

• #9   7. jan 2013 Bodil, siger du, at jeg lyver? Hunden blev syg og indlagt.

• #10   7. jan 2013 Susanne: Kan være den var über allergisk overfor maden ?

Vi har selv to katte herhjemme, som dog har en mad skål med låg der skal aktiveres før de kan spise af den, men Malik finder tit rester af deres mad og spiser det. Indtil videre har det ikke givet nogle problemer. Vi har dog heller ikke problemer med kattene vil spise hans mad, er også ret sikker på han ville "jagte" dem væk hvis de prøvede....

• #11   7. jan 2013 Eddy & Sonja, den var vant til at få lidt kattemad hver dag, da den fik alle resterne. Men en dag var der for mange rester, og den fik det virkelig dårligt.

Vi har hundens mad stående på gulvet, og kattene nupper da en bid engang imellem, men de gider da ikke kun spise det. Og deres mad står på den anden side af børnegitter, så vovsen kun kan se på smiley

Måske skulle trådstarter købe noget andet kattemad, som katten bedre kan lide, så den lader hundens mad være.

• #12   7. jan 2013 Ja okay, nu får Malik heller ikke mange stykker eftersom kattene som regel "rydder" op efter sig...

Men tror alligevel kattene ville kunne komme over sådan et børnegitter, hvis de nu ville æde hundens mad, så tror jeg også det er bedre at fodre hunden i et aflukket rum...

• #13   7. jan 2013 Eddy & Sonja, jeg har et børnegitter for at hunden ikke skal spise kattenes mad og ikke omvendt smiley

• #14   7. jan 2013 TS er det mest simple ikke at hæve kattemaden op i et niveau hvor hunden ikke kan nå det (bord i bryggers, hylde i reol, lave et katte bord osv...)

Og kun have hundens mad fremme når i er hjemme til den lærer at spise sine portioner op eller jagte katten væk?? smiley

• #15   7. jan 2013 Smart nok - vi købte dog før vi fik Malik, en foderskål med låg som bliver åbnet når katten træder på et "håndtag". Det har Malik ikke fundet ud af endnu( forhåbentlig lærer han det ikke), det virker fint herhjemme. Mener vi købte det igennem Gadgets eller Coolstuff men kan nu ikke finde det nogle steder.

• #17   7. jan 2013 Hvordan skal jeg kunne linke Pia? Hvordan havde du tænkt dig det? Jeg kan spørge brugeren, om du må få brugerens telefonnummer, så du kan ringe til brugeren. Men jeg tvivler på, at du får det, for jeg har ikke længere kontakt med brugeren.

Jeg tror faktisk ikke, at brugeren længere er herinde, da vedkommende ikke længere har hund.

Men det er jo kun, hvad jeg har fået at vide af brugeren selv. Så må du sige til brugeren, at h*n og dyrlægen lyver.

• #18   7. jan 2013 Natasja, sig det til hunden smiley

• #19   7. jan 2013 Susanne: Mine forældres hund, døjede i mange år, med kløe, blod i urinen og dårlig mave! Og først da der kom en ny dyrlæge til, som spurgte om hunden åd kattemad, skete der noget !
    Det var en proteinforgiftning!
    Alfisten: Du klogeste kvinde, vil du ha nr til Claus, en meget dygtig dyrlæge(troede jeg) og fortælle ham at han er dum som en dør, at hans diagnose bare er en skraldespandsdianose ?
    Iøvrigt blev Nickie, helt rask, hun skulle bare holdes fra kattemaden

• #20   7. jan 2013 Om jeg eller du er nedladende, er da vist hips som haps! Jeg ved med sikkerhed, at en hver dyrlæge, vil føle sig jokket på, ved din udtalelse om " inkompetente dyrlæge med skraldespands diagnose"!
    Men noget om snakken er der altså, for Nickie blev først rask da hun ikke kunne komme til kattemaden mere !

• #21   7. jan 2013 Bum, der bli'r jeg dig svar skyldig! Aner slet ikke hvad de fodrede kattene med..
    Men, no matter what, blev hunden helbredt af ikke at æde kattens mad !

• #22   7. jan 2013 Er der ikke noget med nogle hunde ikke kan tåle korn, og der derfor findes hundemad uden korn ? Kan jeg ikke lige huske..

Kommentér på:
Chihuahua + kat + foder?

Annonce