2.926 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Chihuahua og kat sammen? Chihuahua og kat sammen?

Vi har jo en chihuahua på 5½ mdr, han er ca. 1,5 kg og kommer ikke til at blive meget større end han er nu. Min svigermor har katte, og lucky vil så gerne hen og lege med dem, men de kan ikke li ham.

Lucky er en meget legesyg og energisk lille hund, som jeg virkelig tror ville have glæde af en legekammerat, men vi vil ikke have en hund mere før om nogle år.

Nu er det så, at jeg rigtig godt kan li katte, og har derfor tænkt på om vores chihuahua kunne få glæde af en kat? det er jo ikke det samme som en hund, men jeg har før haft en hund der sov med kattene og sådan. Men Lucky er jo ikke så stor. Jeg vil ikke anskaffe mig en kat, hvis de alligevel ikke vil kunne få glæde af hinanden. Ikke nødvendigvis igennem leg, men at de kunne nyde hinandens selskab.

Min kæreste vil kun have kat hvis det er en stor kat, f.eks. norsk skovkat eller main coon.

Det skal lige siges vi kun snakker om det, så det er overhovedet ikke noget vi bare går ud og gør..
Hvis vi skal have kat, bliver det fra killing.

Håber at høre nogle erfaringer, også gerne om der er nogle katte(racer) der egner sig bedre til hund end andre.

Katten vil komme til at blive indekat.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua og kat sammen?
  • #1   14. jun 2013 Jeg havde 2 voksne katte dog ikke andet end almindelig huskat, da jeg købte min ældste.. der har aldrig været problemer..

• #2   14. jun 2013 Det som regel altid nemmest når man har hunden først smiley

Hvis din hund kan lære og slappe af og ikke fare i hovedet på den lille kat, så den ikke bliver skræmt vil det jo helt klart være det bedste ..

Selvfølgelig kan der altid ske det modsatte, det er jo levende dyr smiley

• #3   14. jun 2013 jeg tror godt vi ville kunne lærer ham ikke at farer i hovedet på den. Det er jo altid sjovest hvis de løber smiley Men der vil jo altid være forskel på om det er en kat der bor her, eller om han ser en kat hos f.eks. min svigermor. Det var det i hvert fald for min gamle hund..

Amanda: Dejligt, men har de så glæde af hinanden, eller ignorer de bare hinanden? smiley

• #4   14. jun 2013 Jeg havde en kat - perser, da jeg fik min første poms. Jeg var dødnervøs da jeg slæbte hunden med hjem, men der gik 3 dage så lå de sammen og Angel (katten) vaskede Edna (pomsen)!
    Tror det er nemmest du har hunden først og så får en killing ind, så skulle de ikke være noget problem.

• #5   14. jun 2013 P.S. en kat kan jo springe op og væk fra hunden, hvilket hunden ikke kan smiley

• #6   14. jun 2013 Det lyder godt madam mim. Det er lige sådan jeg drømmer om lucky og en kat ville kunne få det sammen. jeg ved godt der aldrig er en garanti for det, men ville da være skønt hvis de kunne nyde hinandens selskab.

Vi har en vindueskarm, som lucky ikke kan komme op i, hvor jeg tænkte vi kunne lade den sidde oppe.. Og så få et kæmpe kradsetræ der var ret højt, så den kunne smutte væk fra ham, når den gerne vil være alene.

• #7   14. jun 2013 Lyder som en fin ide. Bare der er nogle steder katten kan få lov at være i fred, så skal det nok gå.
    Angel hoppede bare op på spisebordet og sad og kiggede ud når hun ville være i fred, men for det meste lå hun på gulvet og hygge "sloges" med Edna.

• #8   14. jun 2013 Jeg ville vælge en blid race som fx. Perseren (de fås også i en mindre fladtrykt variant) eller Ragdoll.
    Men jeg tror det kunne være en fin løsning.

• #10   14. jun 2013 Jeg har 5 katte, 2 persere, 2 exoer og en huskat. Da Luka kom var han mindre end kattene, men der har ikke været problemer. De er ikke best Pals, de accepterer hinanden og ligger ved siden af hinanden i sofaen. Det sker at min ene perserpige vasker ham i hele krydderen og det elsker han...

• #11   14. jun 2013 Vi har tre katte en aby, en siameser og en maine coon og der er ingen problemer med dem og hunden. Prøv at gå ind på min profil og se de søde billeder af katte og hund der hygger.

• #12   14. jun 2013 De havde glæde af hinanden, han fik for det meste lov at putte sammen med dem, og den ene af de voksne katte gad også godt lege lidt med ham smiley

• #14   14. jun 2013 Jeg har haft 3 katte sammen med en chihuahua.
    De elskede hinanden, og faktisk var kattene mere vilde end hunden.

• #15   14. jun 2013 tak for alle de gode svar smiley

Nu må vi se hvad det bliver til. det bliver jo nok ikke lige nu. vi har også snakket om at vi måske kunne hjælpe en hund f.eks. fra et internat så den var noget ældre end lucky, så de ikke er jævnaldrene.

Men det bliver heller ikke foreløbigt. smiley

• #16   15. jun 2013 her hjemme er der rigtig hygge, her er det tia der vasker damaris smiley jeg har 3 hunde og 3 katte sammen og der er ingen problemer

profilbillede
  • #17   15. jun 2013 min lille killing på 10 dage, den kan jo lige så godt vende sig til hundene smiley

profilbillede
  • #18   15. jun 2013 årh hvor ser det altså bare hyggeligt ud smiley smiley

• #19   15. jun 2013 det er det også smiley havde en stor killing som desværre blev kørt over, men den legede rigtig meget sammen med damaris, der var knald på de 2

profilbillede
  • #20   15. jun 2013 Lucky mangler virkelig en legekammerat. kan godt mærke på ham at han nogengange keder sig lidt, selvom vi leger med ham, træner og går ture. vi er sammen 24/7 (næsten)
    Men det er bare noget andet at lege med en anden hund eller kat.

men min kæreste har desværre nok ret i, at det ikke dur at få en kat lige nu, ligesom vi ikke kan få en hund mere. smiley

• #21   16. jun 2013 Jaa det er noget andet at lege med anden hund eller kat, meen hvis ikk man føler muligheden er der for af få en så er det jo bedre at vente... kender du ikk nogen der har en hund han kan tumle rundt med?

• #22   16. jun 2013 desværre ikke. vi har dog været til chihuahua træf, men der var kun en han rigtig svingede med, og vi har ikke kunnet finde en tid siden den dag..

Jeg får heller ikke en før vi har muligheden. smiley

Vi havde snakket om når vi fik noget andet at bo i, men der går desværre nok lang tid, men det er også fair..
    Men hvor ville jeg dog ønske århus ikke var sådan en svær by at få anden lejlighed i. Vi bor ovenpå et festlokale, og der er fest hver fredag og lørdag. Og lucky bryder sig ikke om meget støj og fulde mennesker, så det er et helved når han skal tisse af om aftenen smiley ih altså..

• #23   16. jun 2013 øv det lyder ikk som et rart sted for ham, men ja det kan være svært at finde den helt rigtige bolig der er til at betale.. håber det lykkes for jer en dag

• #24   16. jun 2013 Nej det er det heller ikke.. jo i hverdagene smiley
    Vi bor rigtig dejligt her, i hvert fald med næsten alle ting, men lige den med festerne nærmest hele weekenden hver weekend, er bare for meget. både for mig og lucky.
    Der var en nat de blev ved til kl 6 om morgenen, og jeg kunne ikke sove for dem. Og selvfølgelig skulle de da sidde på vores trappe, så jeg blev nød til at skulle forbi dem for at komme op og ned. Lucky tog det heldigvis okay, men det er så træls og synd at han ikke kan tisse i fred.

Og ja priserne er skyhøje, og at finde en bolig hvor man må have hund er jo nærmest som at finde en nål i en høstak smiley

Men når vi har boet her et år (10 mdr mere) kommer vi højere på listen i boligforeningen, så håber jeg der begynder at komme noget. smiley

Det ligger ellers også bare så godt i forhold til gå turer og det er ikke inde i midt byen, men det tager kun 10 min at komme derind, så på den måde kunne vi heller ikke bo bedre.
    Men vi vil gerne hen og bo i en af lejlighederne (vi bor i ungdomsbolig nu) for der er egen have, så kan han tisse der om aftenen. smiley

Kommentér på:
Chihuahua og kat sammen?

Annonce