{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Patella Lux. attest {{forumTopicSubject}}

1. januar i år skal alle hunde under KSS undersøges for Patella Lux.
Hun skal være min. 12 mrd, og undersøges en gang i dens liv.
Men hvis nu, man vil undersøg sin hund hvert år f.eks i forbindelse med vacciner "opdaterer" DKK så resutaterne i hundeweb?
Og hvad hvis, det "umulige" skulle ske, at man får to forskellige resultater, er det så det nyeste der gælder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Patella Lux. attest
  • #1   9. jan 2011 Tusind tak, Charlotte.

• #2   9. jan 2011 Der er da ingen tvivl om, at en del "gamle" hunde vil komme i klemme med det nye system.
    Men jeg tænkte også på grænsetilfældene.
    Hvis resultatet f.eks ligger mellem 0 og 1 og dyrlægen skønner det til en.
    Kan man så tre måneder senere få lavet en anden test hos en anden dyrlæge, og håbe på et andet resultat?

• #3   9. jan 2011 Jeg kan kun give dig ret i, at selvfølgelig skal man stole på/ have tillid til den dyrlæge, som udfører undersøgelsen, og sådan er det.
    Har jeg forstået det rigtigt, at alle resultaterne kommer på web`ben?
    Dvs, at det nyeste erstatter ikke det ældste, men begge resultater står der!

• #4   9. jan 2011 Vi bliver så kloge, smiler.

• #5   9. jan 2011 Hej

Er lige med.
    Problemet med Patella trest er at de desværre er afhængige af flere ting.
    Problemer med knoglesporet hvor knæskallen sidder (det er en grim version). Og så problemer med slappe sener og ledbånd.
    Det sidste har det problem, at man kan få forskellige Patella test afhængig af tidspunkt (en tæve bør kun testes mellem 2 løbetider), og hundens aktuelle kondition.
    Vi har testes en hanhund 2 gange: 1.gang med 1/1. Så har han fået en del motion og tilskud med 1 pille Vital-Animin hver dag. 6 måneder senere har vi testet igen og nu viser testen 0/1.
    Vi har tænkt os at prøve at se hvor langt man kan komme.

• #6   9. jan 2011 Peter...Hvad gør Vital-Animin ?

• #7   9. jan 2011 Det er et mineraltilskud, som vi er blevet anbefalet af een af de gamle opdrættere med Yorkshire Terrier.
    Det skule være med til at stramme op på sener og ledbånd.
    Og i det hele taget også hjælpe ældre hunde med velvære.

• #8   9. jan 2011 Tak peter:o)

• #9   9. jan 2011 Det lyder meget spændende, hvis man kan "arbejde" sig ud af problemet med løse ledbånd.

• #10   9. jan 2011 Min jack russell fik konstateret patellalux hos min egen dyrlæge. Opdrætter ville ikke godtage det hvorfor jeg så tog en anden dyrlæge. Hunden blev også HD fotograferet. Det viste sig desværre, at han har HD og meget løse hofteled, men ingen patellalux?, forklaringen på, at min dyrlæge fandt det er, at hundens ekstrem løse hofter gør, at han tit træder forkert og forstuver sine knæ. Og derfor kunne min dyrlæge flytte hans knæskaller. han må jo så ikke løbe ved cykel eller løbe agility mere:-(.

• #11   9. jan 2011 Der er selvfølgelig grænser for hvor langt man kan komme (og om man kan ændre status).
    Men flere dyrlæger siger, at det jo desværre er en test, hvor resultatet ikke er definitivt (som eks. HD hvor udvoksede knogler ikke flyyter sig).
    Derfor er man afhængig af at komme på det bedste tidspunkt - som ved tæver mellem 2 løbetider.

• #12   9. jan 2011 Maj-Britt - Det gør mig ondt at læse.

• #13   9. jan 2011 Ja, det er trist at få konstateret.

• #14   9. jan 2011 Det er meget trist, og især da hunden kun var 3½ år da det blev konstateret. Han er nu på prednisolon, desværre. Men intet andet hjælper, og så må han leve så længe han kan på det

Kommentér på:
Patella Lux. attest

Annonce