2.375 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Gør udfald mod andre mennesker, hjælp? Gør udfald mod andre mennesker, hjælp?

Min hund har alle dage været bange for fremmede mennesker, og det er ikke mange mennesker der kan vinde hans tillid.

Når vi er på gåtur gør han udfald mod ALLE mennesker der går forbi os. Jeg har prøvet at aflede ham med godbidder mens der går nogle forbi, det virker også for det meste, men selv om jeg har gjort det mange gange så bliver han ved med at lave de udfald.

Er der nogle der har et forsla hvad jeg kan gøre?
Jeg har en meget usikker hund, så jeg har det ikke godt med at skælde ham ud, og slet ikke når jeg ikke ved at det er det rigtige at gøre.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør udfald mod andre mennesker, hjælp?
  • #1   10. jan 2011 Jeg ville nok få en adfærdsting til at hjælpe

• #2   10. jan 2011 Hmm nu er jeg ikke adfærdsbehandler, men kan han ikke forveksle godbiderne som ros hvis du giver ham dem når han netop laver de her udfald? du skal nok finde en anden måde og aflede hans opmærksomhed på, vende om og gå den modsatte vej og så rose ham når han ikke gør?

• #3   11. jan 2011 Nej, du skal ikke skælde ud. Hunden har en zone på 3 meter, hvor fremmede ikke bare må trænge sig ind, så der kan opstå problemer, hvis det ikke respekteres.
    Du må igang med læsning om hundens sprog. Her er lidt at starte med:

(link fjernet)

og

http://www.huntingbeardog.dk/hb/d%C3%A6mpende_signaler.htm

• #4   11. jan 2011 Jeg har læst nogen de dæmpende signaler af turid rugaas og et bare andre bøger, men jeg ved stadig ikke hvad jeg skal gøre når han laver de udfald

• #6   11. jan 2011 maj-brit. Det lyder til at være en god ide! Men alle de mennesker jeg kender, kender min hund jo også, og dem vil han ikke gøre udfald mod?

• #8   11. jan 2011 Jens - Så er min hund heldig at have mig til ejer og ikke dig! smiley jeg bruger gerne mine penge på at hjælpe min hund.

• #9   11. jan 2011 Aaaaaaaah Jens, det kan nu også forekomme hos racehunde smiley
    Men den helt rigtige træner og træning, kan gøre underværker.....
    Hvordan er den, hvis der er andre (rolige) hunde med?

• #10   11. jan 2011 Så opføre han sig på samme måde.

Jeg kunne aldrig drømme om at aflive min hund hvis jeg ikke havde gjort alt hvad jeg kunne for at hjælpe den. om det så skulle koste mig hele min løn i et år, så gjorde jeg det !

Jeg mener ikke du kan udtale dig om at du syntes min hund skal aflives når du aldrig har mødt den!

Jeg bliver arrig når folk kan sige sådan når de ikke engang har mødt hunden!

• #11   11. jan 2011 Nej det kan jeg ikke, ikke når der ikke er blevet trænet med problemet.

Da han var lille boede der mange somalier i det område hvor jeg boede, og de løb skrigende væk, hver gang de så en hund, og så fandt han ud af at det var sjovt at løbe efter dem og gå for så løb de.
    Og jeg er sikker på han ingen ondt vil, han gør det blot fordi han har haft succes med det. og det skal trænes væk igen.

Men jeg gider sådan set heller ikke bruge mere tid på dig, når du er af den støbning, at hunde skal aflives hvis de har et adfærds promblem.

• #12   11. jan 2011 Ha ha Didde, nej så var der godt nok mange, som skulle henrettes smiley
    Det er en lille hund vi snakker om, ik'? Har du prøvet en grimme?

(link fjernet)

• #13   11. jan 2011 Ja det er det. Han vejer 7 kg, syntes en grime virker voldsom til en så lille hund?

• #14   11. jan 2011 Bestemt ikke....du skal selvfølgelig have en lille størrelse, men det virker jo også voldsomt, når den laver sine udfald. Det er måske kun en kort periode, til den har lært, at følge dig. Jeg synes det er forsøget værd.
    Nogle gange skal der kun få og enkle midler i brug. Og så husk at hold afstand til folk, hvor det er muligt smiley

• #15   11. jan 2011 Hov hov Jens, kan vi så lige få kammertonen!
    Og så er det mennesker den gør udfald overfor.

• #16   11. jan 2011 Hvis du selv har "køtere" med adfærdsproblemer, syntes jeg da du skal skynde dig til dyrlægen og få dem aflivet.

• #17   11. jan 2011 Jeg sletter emnet, jeg gider virkelig ikke bruge mere tid på dig og dine rådne holdninger.

Kommentér på:
Gør udfald mod andre mennesker, hjælp?

Annonce