1.207 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Udfald mod fremmede mænd Udfald mod fremmede mænd

Jeg er for en måned siden flyttet hjem til min far (efter brud med kæresten). Thor har altid været ret vagtsom når der kom fremmede især "store velvoksne" mænd. Men jeg synes han er blevet slem på det sidste, siden vi er flyttet hertil.

Når der kommer fremmede "store" mænd rejser han børsterne og snapper og gøer efter dem hvis de bøjer sig forover og stikker håden frem til ham for at hilse.

Hvis den fremmede derimod ignorerer ham fuldstændigt og bare lader ham være og lader ham snuse og stadig ignorerer ham gør han ingenting.

Jeg ved godt, at han gør det fordi de overskrider hans grænser. Og jeg skal nok bare være hård og sige til folk de skal fuldstændigt ignorere ham, eller holde ham helt væk fra møder med fremmede mænd.

Aflivning er stadig kun en tanke, tænker mere på noget evt. adfærdsbehandling.

Hvad er jeres mening?

Hvad ville i gøre?

Nogen som har erfaringer de vil udveksle?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udfald mod fremmede mænd
  • #1   11. feb 2012 Du afliver ham ihvert fald ikke, bare fordi han passer på dig! Så hellere tale med en adfærds-dims, eller holde mænd fra ham.

• #2   11. feb 2012 Du siger det selv: Hold ham væk fra mænd, eller bede dem om at ignorer ham.

• #3   11. feb 2012 Hvis du tager din forholdsregler, så behøver du hverken adfærdsbehandler eller aflvining.

Når der kommer fremmede mænd i hjemmet bedre du dem om at ignorere hunden og lade hunden komme til dem hvis den vil snakke. Kommer hunden hen, skal den have lov at snuse og slikke og manden skal IKKE begynde at nusse hunden.

• #4   11. feb 2012 Du VED hvor hans grænser går så tag ansvar og sørg for at grænserne bliver respekteret!

• #5   11. feb 2012 Du har sådan set besvaret dit eget spørgsmål smiley bare hold fast i det der med at instruer alle fremmede i at de absolut bare skal ignorere ham og ikke forsøge at klappe ham.. smiley Du kender tydeligvis din hunds grænser og derfor må du sørge for at de bliver overholdt af alle fremmede smiley

• #6   11. feb 2012 Enig med Lise og co. Det er altså for "let" bare at aflive ham så , du kender hans grænser,så er det dit ansvar som hundeejer at de bliver respekteret, en god ide men hjæp fra en "ekspert"

• #7   11. feb 2012 Man bøjer sig da ikke ind over en fremmede hund for at hilse på den? Har du forsøgt at få en til at sætte sig på hug og se om han vil hilse? ellers som du selv skriver... pas på ham og lad være med at udsætte ham for det. Held og lykke :o)

• #8   11. feb 2012 Slutter mig til koret der anbefaler adfærdshjælper.

Indtil det virker kan du f.eks. bruge mundkurv når du er i situationer hvor du ikke kan "kontrollere" de fremmede mænd. Så kommer ingen til skade og du skal ikke aflive en ellers god hund.

• #9   12. feb 2012 Min bryder sig heller ikke om fremmede mænd (dog ikke alle) De bare ikke stikke hånden ned til ham . Jeg venter til han selv kontakter dem. Så er der ingen problemer.Jeg ved ikke hvorfor han har det sådan med mænd. Han har aldrig oplevet noget negativt med dem . Måske er han bare mors morale vogter smiley

Kommentér på:
Udfald mod fremmede mænd

Annonce