1.486 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 87 Svar

Vigtig, hjælp søges Vigtig, hjælp søges

Hej

Har lige haft en rigtig dårlig aften for at sige det mildt, jeg luftede min hund i en hundegård, den sidste der gik glemte at lukke døren. Kort efter kommer der et par gående med en lille hvalp, min boxer løber ud på af gården og går hen for at dominere hundehvalpen.

Det bliver voldsomt, og hundehvalpen hyler højt, det er mørkt så jeg kan ikke se hvad der skete, men damen i paret siger at hun er blevet bidt - igen kan jeg ikke se en synlig skade. Manden får mit navn og nr, og siger han vil anmelde forholdet til politiet, samt at han vil søge at få min hund aflivet.

Det hele er meget ulykkeligt og trist, så går til dette forum for at høre hvad jeg kan forvente fra politiets side.

På forhånd tak.

PS: Cuba er 9mndr og har aldrig bidt andre, hverken mennesker eller hunde.

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vigtig, hjælp søges
  • #1   10. jan 2011 Det er lidt svært når du ikke har set om der er kommet skade på hunden. Men jeg tror ikke du kan gøre andet end at afvente.

For jeg mener de skal forbi dyrlægen og hvis der er sket nogen skade burde dit forsikringsselskab i hvert falde få en regning.

Hvis der ingen skade er sket, tror jeg ikke politiet vil gøre noget ved det. Måske påbud og mundkurv og snor, men jeg er slet slet ikke sikker.

Der er sikkert en masse andre herinde der ved præcis hvad der vil ske.

• #2   10. jan 2011 det er svært at sige, hvad politiet vil gøre. nogen gange gider de dårligt nok reagere, andre gange det stik modsatte. Uanset hvad afliver de ikke hunden uden at der er lavet en mental evaluering af en hundepsykolog af den....

Det er en trist situation at stå i, ikke mindst fordi den lille hvalp kan have fået ar på sjælen for livet....men om ikke andet så er der ikke så meget andet at gøre end at se hvad der sker.

krydser fingre for jer...

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 398
    #3   10. jan 2011 I min optik lyder det vildt at din hund der er så voksen har behov for at dominere en så lille hvalp.

En fælles luftegård er det ikke et fælles ansvar at holde den lukket. Skulle du ikke have tjekket dette inden du lukkede din hund løs.

Du får højest sandsynlig besked på i samråd med "ofrene" ar´t betale dyrlæge regningen. Med mindre de da vil anmelde og lægge sag an.

• #4   10. jan 2011 Susan H... Enig med døren, tager jeg fuldt og helt på mig, hvad angår skader ved jeg ikke om der er kommet nogen overhovedet, som sagt har hun ikke bidt nogen før overhovedet.

Er meget ulykkelig ved situationen, er dog ret sikker på at de/han melder det til politiet. Tak for den konstruktive feedback, sætter jeg uendelig meget pris på her i denne triste situation.

• #5   10. jan 2011 Ejer af hunden kan IKKE bestemme hvorvidt din hund skal aflives! Det er altid noget politiet (evt sammen med "ekspert-hjælp") skal vurdere.

Med det sagt -du skriver den løber hen for at dominere den anden hund? Hvordan skal den forståes? Hvad indebærer det "at dominere den anden hund?

Hvis den anden hund er kommet til skade, så skal din forsikring dække skaden, så kontakt dit forsikringsselskab.

Hvad en evt politianmeldelse angår, så er det jo svært for nogen at gætte hvad der vil ske. Men kunne forestille mig at du risikerer en bøde for ikke at have haft hunden under kontrol, og vurderes det at det nødvendigt, så kan du riskere at du får line- og/eller mundkurvspåbud.

Aflivning kommer så vidt jeg ved normalt først på tale hvis der er tale om mere alvorlige tilfælde

• #6   10. jan 2011 der skal da en dyrlægeerklæring til først, at der virkelig er sket en skade.

At en 9 mdr gammel hvalp har taget fat i en anden hvalp, betyder jo ikke at den er et frådende rovdyr der bare skal aflives. Det har sikkert været en meget ubehagelig oplevelse for parret og det kan jo være de ser lidt anderledes på det, når de lige har sundet sig.

• #7   10. jan 2011 da vores nila var hvalp kom hun op at toppes ned ved stranden , med en ældre han hund . tro mig det hele gik så vildt for sig og hun hylede virkelig op , også længe efter vi havde taget hende op ..hun hylede og vred sig rundt . men da der var kommet helt ro på , ku vi se der ingen tegn på noget som helst bid var . vi var ellers sikre på hun var blevet bidt . så måske den lille slap med en forskrækkelse . jeg vil ikke moral prædike , tror du har nok at tænke på lige nu ;-( . vi har faktisk prøvet det 2 gange , begge da hun var under 3 mdr . og begge gange af store hand hunde . men ingen bid , kun virkelig hyl og ryste tur .

• #8   10. jan 2011 Pkt.1

Hvis jeg er i en lukket hundegård , går jeg da ikke rundt og tjekker om alle lukker lågen efter sig , det er nok de færreste der gør det.
    At lågen er åben ser jeg som et hændelig uheld og det tror jeg nok også den udøvende myndighed vil se.

Pkt. Så tror jeg af hele mit hjerte ikke , at der er nogen af myndighederne der vil " dømme " din hund til aflivning.

Alle med en smule forstand på hunde , ved da , at risikoen for at unghunde prøver at beskytte uden der egentlig er grund til det er til stede.
    Hvis dette optrin skulle betyde aflivning og dermed danne præcedens for aflivning af store hvalpes uheldige adfærd i dertil indrettede områder , ja så bliver det satme ikke nemt at være hundeejer.

Du har , i mine øjne , gjort hvad du skal nemlig ;

- luftet din hund i en lukket hundegård
    - straks været ved din hund da uheldet sker
    - givet dit navn og telefonnr.

Det er ikke andet end et hændeligt uheld , som i værste fald kan komme til at gå ud over din tegnebog.

Jeg kan sagtens forstå du er rystet , det har jeg også været de gange hvor mine hunde enten er blevet bidt / angrebet , eller selv bidt ud efter andre hunde.

Hvordan har din egen hund det lige nu ?? , er den berørt over hændelsen ??

Lad os endelig høre nærmere og held og lykke til jer begge.

• #9   10. jan 2011 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

Jeg spørger af udvidenhed ...

Skal man have sin hund under 100 % kontrol for at slippe den løs i en indelukket hundegård ?
    Jeg tænkte ellers , at det netop er det perfekte sted at træne sin hund og samtidig lære dens personlighed at kende når den er sammen med andre , uden snor på

• #10   10. jan 2011 Jeg er fuldstændig enig med Bertil. Og så vil jeg lige anføre, at nogle hunde - og især hvalpe - virkelig hyler op, hvis de bliver bange - også uden at der er sket skader...

• #11   10. jan 2011 Bertil -nu er det ikek fordi jeg mener man bør aflive grundet en hændelse som denne.
    Men jeg synes da ikke det er helt almindelig dagligdag at en stor hvalp beskytter noget som helst. Ikke at hunden er gal i hovedet hvis den gør, men det er ikke noget jeg synes jeg ser ret ofte.
    Og så savner jeg altså stadig en forklaring på hvad det her med "dominere den anden hund" betyder -er det fordi den vil humpe andre hunde? Tromler den dem? vil den bare hilse? eller...?

• #12   10. jan 2011 ->Bertil

Hej

Problemet er jo netop at hunden løb ud, og parret med hvalpen var uden på en "plads" udenfor, derfor jeg er endnu mere bekymret over situationen.

Damen søgte at løfte hendes hvalp op, og i den proces fik min hun fat i hendes hånd, jeg ved det ikke - men kan ikke forestille mig at min hund har bidt sammen om hendes hånd. Men som sagt, så gik de inden jeg kunne se om der var skader eller ej.

Tak for de gode rettesnorer, og råd - de er værdifulde for mig på en aften som denne, men det skal ligge helt klart at jeg ikke ser mildt på at min hund går efter en hvalp på denne måde. Det bekymrer mig.

• #13   10. jan 2011 -> Michelle

Dominere på den måde at hun står over hunden, hvis hunden skubber tilbage kan hun finde på at snerre svagt, eller presse den mod jorden med overkroppen.

Jeg bifalder det slet ikke, men svarer så nøjagtigt jeg kan for at kunne få råd til hvordan jeg undgår det i fremtiden, men bestemt også for at vide hvilken reaktion jeg kan forvente fra politiet osv.

• #14   10. jan 2011 Michelle smiley

Nej nej , jeg ved godt du ikke tænker aflivning smiley

Jeg tænkte , mere sådan , at hunden har været mere agtpågivende pga. mørket ( det er mange hunde ) og dermed mere beskyttende overfor gården.
    Men det jeg hæftede mig ved dit indlæg var

kunne forestille mig at du risikerer en bøde for ikke at have haft hunden under kontrol, og vurderes det at det nødvendigt, så kan du riskere at du får line- og/eller mundkurvspåbud

Så mit spørgsmål er ( stillet af uvidenhed )

- skal man have kontrol over sin hund i en lukket hundegård FØR man må slippe den løs ??

Jeg aner det ikke , men jeg ved da helt sikkert , at hvis det er ulovligt , så er der mange der bryder reglen
    Jeg kan sagtens forstå , at man skal have kontrol over sin hund , hvis man slipper den løs , i der til afmærkede frie områder , hvilket også altid er skiltet med.
    Men jeg har aldrig været i en lukket hudnegård , så jeg kender ikke reglerne der.

• #15   10. jan 2011 -> Ej en medløber

Det der bekymrer mig er at damen i parret sagde hun var blevet bidt... Har virkelig svært ved at forestille mig at min hvalp har bidt efter hende, men er da bekymrende hvis det har været i en sådan grad at der er gået "hul" på hendes hånd.

/En skidt aften

• #16   10. jan 2011 Hvor er det synd for jer. Kan du mærke noget på Cuba her til aften?
    Men havde hun ikke også fat i en gravhund før jul, eller var det en af de andre i hundegården?

Jeg tænker, om ikke det kan være hendes alder? Altså jeg mener at hun jo snart er på vej mod 1. løbetid, og begge mine har været vældig humpeglade/dominerende op til og under deres løbetid.

Jeg vil også lige nævne at hundegården er ca.10-15m x 10-15m og der er kun en låge, så det er ikke fordi Jakob ikke har haft undersøgt om nogle af lågerne ikke var forsvarligt lukket.

• #17   10. jan 2011 Det med gravhunden var helt almindelig hakorden, noget der sker hver eneste gang der kommer en ny hund ind - det har var noget andet, fordi de mennesker ikke var i en hundegård og de stod udenfor med deres hvalp i snor

• #18   10. jan 2011 Ja, det underlige var at min hund slet ikke virkede sur eller noget som helst straks derefter, men ville snakke med ejeren af hvalpen (manden) hvilket manden tog som værende et tegn på at hun var aggressiv, en meget trist omgang.

• #19   10. jan 2011 Ups. var vidst for længe om at poste mit indlæg. Jeg ved ikke hvor hårdt politiet slår ned hvis en hvalp har haft fat i nogens hånd. Men kan du ikke ringe til nærpolitiet imorgen og forklare situationen og spørge til hvad du skal forvente af dem? Du kan forklare dem hvor meget det går dig på. Kunne ikke forestille mig de ikke kan vejlede dig herom.

• #20   10. jan 2011 Ang. lågen var åben , mener jeg stadig , at det er et hændeligt uheld.

selvfølgelig skulle den låge have været lukket , men man regner skisme med , at alle hudneejer er ansvarlige og lukker efter sig , nøjagtig som i børnehaven ikk ?

jeg havde heller ikke holdt øje hele tiden med den låge.

at din hund har bidt damens hånd , hænger nok sammen med , at hun har stukket den ned til hundene for at skille dem ad og dermed er hånden kommet i vejen.'
    De gange jeg er blevet bidt af en hund , er det fordi jeg har skilt de kæmpende ad og ikke fordi , de har villet bide mig.

Hundene har alt for travlt med at have focus på hinanden , til at de tænker

nå , den hånd for lige et bid med på vejen.

• #21   10. jan 2011 Det var ikke for at pege fingre, jeg kunne bare ikke huske hvordan det havde været. Jeg tror ikke Cuba (eller mange andre hunde) skiller mellem hunde i hundegården, eller hunde udenfor når lågen står åben. Det er bare super uheldigt.

• #22   10. jan 2011 Sikke en oplevelse.

Kender følelsen 100%, dog under andre omstændigheder på en træningsplads, hvor en tøs stod med guffere lige for enden af slalom som vi var ved, og hendes bedstemors hund fløj i flæsket på min molly.. og molly forsvarede sig og fik fat i pigens ben.. Har aldrig været så ked og fustreret..

det er jo et rent uheld det der, det kunne ske for selv den bedste.. det lyder jo tit voldsommere end det er, og de andre er jo også blevet bange og fustrerede. det skal nok gå smiley

• #23   10. jan 2011 -> Bertil

Det er jeg enig ikke, ikke desto mindre er der en lov, og den snakker om bid osv, derfor er jeg jo meget interesseret i mennesker der har lignende oplevelser. Udover det er jeg meget enig, i det hele - jeg har også mange gange fået fingre i klemme mellem hunde, og aldrig tænkt politi eller andet.

Men når det er sagt er det klart at situationen for parret der befinder sig udenfor en hundeluftningsareal tænker på loven, det må være et chock at se sin hund blive antastet af en større hund, og for manden må det være en ubehagelig oplevelse at høre sin kæreste sige hun er blevet bidt i hånden, så jeg har fuld forståelse for hans reaktion og ord omkring politianmeldelse, selv om jeg nok ikke havde reageret på samme måde.

• #24   10. jan 2011 -> Ej en medløber

Ikke løbetid endnu, men det er da på vej - men om det tager en uge eller 2-3 måneder ved jeg ikke.

• #25   10. jan 2011 Hvis de virkelig har anmeldt det til politiet, så kan du godt regne med at blive kontaktet af dem - sikkert allerede i morgen. De skal ALTID ha' sagen fra din side også.

• #26   10. jan 2011 Bertil -hvis der er tale om offentligt areal, skal man faktisk ALTID have kontrol over sin hund. Osse selvom der er tale om f.eks. en hundeskov. Så det går jeg udfra osse gælder for en fælles hundegård. I praksis er det sjældent sådan, men når alt kommer til alt, så KAN politiet give en bøde for ikke at have haft hunden under kontrol. Om de gør det, eller ser det som et hændeligt uheld, vil tiden jo vise.

Jeg tvivler nu på at der faktisk vil ske mere end evt en bøde -men med al den fokus der har været på hunde i medierne og HVIS poliet skulle finde på at mene at hunden faktisk kunne være farlig, så KAN de give et påbud om line/mundkurv -men som sagt tror jeg ikke de gør det, det er jo bare ikke til at vide.

For mig virker det ikke som om der her er tale om en agressiv eller farlig hund -heldigvis da:o)

Jakob -ok. Det er bare SÅ forskelligt hvad folk lægger i ordet "dominere" så det var jo rart nok at få på det rene hvad det egentlig er den gør:o)

Den adfærd du beskriver, kunne gå hen og give øretæver en dag, afhængig af hvilken hund du møder på en gåtur -måske noget man skal være opmærksom på.

Udover at du self en anden gang skal tjekke at andre folk nu osse har lukket efter sig, er der vidst ikke så meget her du kunne have gjort anderledes.
    -eller jo. Mere træning så du kan stoppe hunden, når den er på vej hen til andre;o)

• #27   10. jan 2011 Ang damen der blev bidt, så er det såmænd ikke helt ualmindeligt når man sætter hænderne ned til to hunde der "slåsser" (går ikke ud fra der har været regulært slagsmål, så havde du jo nok vidst det;o))

Min hanhund har det svært med hunde der tages op lige foran ham -og han kunne såmænd godt have snappet efter hunden. ikke for at skade, mens sådan en "bliv her, hvad laver du" -og kommer hånden imellem der, ja så kan det godt gøre ondt, selvom der næppe sker alvorlig skade.

• #28   10. jan 2011 Jakob N

Helt klart enig med dig omkring hundebid

hvis det er med fortsæt hunden har bidt et menneske

hvis det er et uheld , at man har fået fingerene i klemme , som du og jeg , må der da gælde noget andet , skulle jeg mene ( men jeg ved det ikke )

• #29   10. jan 2011 -> Michelle

Jeg sidder sku med en følelse af at jeg ikke har gjort nok, og den vil jeg nok altid have i denne her sammenhæng. Det jeg har kunne læse mig frem til er at jeg imorgen nok skal have min tlf med, både til at modtage et eventuelt opkald fra politiet, samt for at kontakte det forsikringsselskab hvor jeg har min hundeforsikring.

Hold kæft for en dårlig dag.

• #30   10. jan 2011 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

you got a point , there smiley

godt Bertil følger lige i r.... på mig , der var det skisme noget andet med Simmer

• #31   10. jan 2011 -> Ej en medløber

Ja, hun er godt nok hævet omkring kønsorganerne, men der har ikke været blødninger eller noget, og hun har ikke været anderledes, udover den klassiske med at sprede ben når jeg nusser hende, så på vej er det da - men i løbetid er hun ikke.

• #32   10. jan 2011 Jakob -du skal helt sikkert kontakte din forsikring. Den tager sig jo så af den økonomiske del, hvis der skulle være sket skade på den anden hund eller damen.

Det kan self ikke være andet end gætterier, men udfra det du skriver, er det et hændeligt uheld. Din hund lyder ikke som om den er agressiv, og selvom man self burde tjekke lågen, så er sket jo sket.
    Det lyder heller ikke som om nogen er kommet noget videre til (måske lidt småskrammer, men det er jo småting).
    Den slags kan ske når man har hund, selvom det self ikke burde ske.

Jeg tror at var det mig det var sket for, så ville jeg prøve at finde ud af hvor parret boede, købe en god æske chokolade eller en buket blomster og aflevere sammen med en undskyldning, og så i øvrigt lade politiet tage sig af resten.
    Måske får du en bøde, men jeg har svært ved at tro at der sker mere, hvis ikke der er sket noget alvorligt med nogen af parterne.

• #33   10. jan 2011 Chardame: Plus at folk i den situation ofte trækker hånden hurtigt til sig og dermed faktisk gør situationen værre, HVIS hunden har lidt fat

• #34   10. jan 2011 -> Michelle

Tak for de varme ord, er dog meget ked af situationen. Hjælper selvfølgelig heller ikke på fordommene at jeg er profesionel soldat og min hund er tigerstribet og lidt muskuløs. Men håber virkelig at fakta forbliver fakta, og jeg har selvfølgelig super meget sympati med modparten.

Det med chokolade ved jeg ikke helt med, han mente at han selv ville slå hunden ihjel, samt at jeg gerne måtte låne hans riffel hvis jeg ville gøre det selv - den lader jeg dog i udgangspunktet glide, da han helt sikkert var rystet overs hans kærestes udtalelse. Men tror ikke et høfligt hus visit kommer på tale.

• #35   10. jan 2011 -> Ej en medløber

Han var rystet, og beskyttende overfor sin kæreste og hvalpe - så siger man så meget i adrenalin ruset. Som sagt har jeg meget sympati med hans/deres situation, det er trods alt min hund der gjorde noget den ikke skulle.

Håber dog at alt kan ordnes i mindelighed.

• #36   10. jan 2011 Det var skisme , da også lidt af en type , du der er rendt ind i smiley

Mon ikke , at hvis vi vender det hele lidt på hoved at ;

- Cuba faktisk er en meget fornuftig hund , det straks spottede en tumpe

• #37   10. jan 2011 -> Bertil

Situationen er alt andet lige at jeg står foran en politianmeldelse, uagtet af hvad man måtte mene om partnere i sagen, derfor søger jeg jo bedst mulige råd for at forberede mig på hvad der eventuelt venter. I det henseende er det ikke så væsentlig hvordan den anden part er menneskeligt i forhold til dyr.

Beklager, men har brug for fakta og erfaringer og vigtigt for mig at tråden bliver på "rette" spor.

• #38   10. jan 2011 Hold da op, sikke en udtalelse han kommer med. Kan godt forstå du er så rystet.
    Mener stadig du selv kan ringe til politiet imorgen, og høre hvordan og hvorledes så du kan få sindsro.

• #39   10. jan 2011 -> Wilhelmina

Tak, gør det ikke meget bedre at den anden part bor i sammen "område" som os begge.

• #40   10. jan 2011 Nej, kunne jeg forestille mig. Man "frygter" vel næsten at man render ind i dem når man går om det næste gadehjørne.

• #41   10. jan 2011 Vil egentlig bare gerne lige at det bliver imorgen så jeg kan få ringet rundt og finde ud af hvad jeg kan forvente.

• #42   10. jan 2011 Nej, er sku bare ked af hele forløbet - specielt fordi hun er verdens gladeste hund, hvilket mennesker der har mødt hende vil nikke genkendende til.

Ikke desto mindre står jeg med denne sag foran mig.

• #43   10. jan 2011 -> Ej en medløber

Også selv hvis det skulle vise sig at damen har et lille sår på hånden, hvilket jeg regner med vil være worstcase, men så jo intet selv

• #44   10. jan 2011 en boxer jeg kender blev anklaget og dømt for at have bidt en kvinde - sagen er ike afsluttet for der er ting der ikke stemmer over ens i hendes historie - men det er en helt anden sag.
    Dommen blev at de skulle betale en bøde, hunden skulle føres i snor og med mundkurv på.
    Vil mene at det er max du kan risikere, men det er jo også slemt nok.

• #45   10. jan 2011 Ej: er helt enig ... hold nu begge ben på jorden og lad være med at piske en stemning op

• #46   10. jan 2011 Held og lykke med det hvertfald. Nu kryber jeg til køjs.
    Krydser fingre for jer begge.

Husk en update imorgen.

• #47   10. jan 2011 Jo, forventer jo heller ikke en retsag, det virker helt ude af proportioner.

• #48   10. jan 2011 Nu er hun jo en boxer, og uvidende folk kan jo nogen gange forveksle det med en listehund. Måske derfor de reagerede så voldsomt.
    Min sidste bud ville være at hun bliver aflivet, hverken hende eller hunde er ''skambidt''.. så hykleri er mit svar på det.. og tror bestemt ikke at politiet vil tvinge dig til at få aflivet din hund... ikke at små bid ikke kan være voldsomme eller give en slem forskrækkelse.. hvilken race var hvalpen?

• #49   10. jan 2011 Den forlod meget hurtigt stedet, men lignede en beagle.. Igen hele gik super hurtigt...

• #50   10. jan 2011 Hm, tror nu ikke at der sker noget udover at politiet kontakter dig smiley
    Og om de ikke spøger om det er en listehund smiley

• #51   11. jan 2011 Sikke noget rod da smiley Håber det løser sig i morgen.

• #53   11. jan 2011 Tak for alle svarene, jeg lover at holde tråden opdateret i eftermiddag igen.

• #54   11. jan 2011 Jacob,. Først vil jeg sige at selvfølgelig skal din hund ikke aflives, da det ¨å betegnes som hændeligt uheld. Og din hund ikke før har vist aggrasig adfærd.
    Du skal betale en evt regning til dyrlæge for hvalpen, og måske en bøde for at din hund løber løs.
    Og så er jeg glad for du selv ikke sider og griner af eppisoden, for det har heller ikke været sjovt for hverken hvalpen eller dens ejere og opleve.
    Jeg har selv oplever lidt en lignende eppisode med min Kia da hun var 9 uger. Og jeg blev godt nok også tosset. Og ønskede den anden hund hen hvor peberet gror. Ja , jeg var parat til og kvæle den med de bare næver, hvis jeg kunne.
    Det kan man så ikke en rottweiler.
    Nu to år efter har hun stadig men efter den eppisode. ( bange for andre sorte hunde)
    Jeg er ret sikker på du fremover er ekstra obs på din hund, og det er det vigtigste.

• #55   11. jan 2011 Godmorgen

Har været i kontakt med politiet som siger at de ikke har modtaget noget endnu, ydermere har jeg kontaktet mit forsikringsselskab og sagt at der muligvis kommer en sag.

Det er mere eller mindre der hvor sagen står nu..

• #56   11. jan 2011 synes det lydet hrlt vildt a en hund på 9MDR allerede bider...hvad enten det r mennesker eller dyr . er det ikke okay .. var det mig der var bleven overfalden på den måde af en løs hund når jeg luftede min hvalp var jeg bleven møj sur og kan NEMT forstå a han har smidt i hovdet på dig a din hund skal aflives (ikke dermed sagt a den skal det men forstår godt a man sluger sådan noget ud i kampen hede )

dernæst så burde DU gør noget så din 9mdr gamle tæve ikke har behov for a bide / dominere små hvalp eller andre..ellers må du holde hende i SNOR hele tiden .. for det der går da ikke. håber du smed en stor undskylding til dem for det er trods alt din og KUN din fejl.. håber du får ro på det hele . kan nemt forstå det er hårdt for dig..

hvad sagde politiet til dettet ??

(skal lige sige jeg ikke har læst alle indlæg der er skreven )

• #57   11. jan 2011 Måske, hvis jeg var dig, ville jeg opsøge parret, hvis du ved hvor de bor.

Og så gå hen til dem og spørger om deres hund er okay og om de har de oplysninger de skal bruge.

Det skal ikke være sådan af fedtehensyn hvis du forsåtr, men mere for at vise at du er ked af det og går meget op i at deres hund er okay. Evt. hvis I kan snakke ordentligt, give dem et råd med på vejen om at deres hvalp nu skal ud blandt større, venlige mørke hunde og resocialiseres, da sådan en oplevelse kan være meget voldsom for en hvalp.

• #58   11. jan 2011 frk-vestergaard * : enig med dig, ville sku også blive tosset hvis det var min hvalp eller hund der var blevet bidt/overfaldet.

• #59   11. jan 2011 -> Frk Vestergaard

Godmorgen, kan godt se at det er super mange indlæg - men hvis du havde læst dem havde måske fået en bedre forståelse samt set at jeg har beklaget og taget ansvaret for det hele vejen igennem. Med den ko smidt på is så skal det siges at politiets hundeafdeling sagde at jeg skulle tage det stille og roligt, generelt er det en sag mellem de to parters forsikringsselskaber, såfremt der er sket en skade - hvilket jeg ikke er klar over om det er.

Jeg har kontaktet politiet selv, og forsikringsselskab - men indtil videre er der ikke kommet en anmeldelse.

Sætter pris på alles indput, også dem der vender deres fokus mod "mig og min hund" det er dog ønskeligt hvis man læser det hele, da det er svært at bedømme en bog på baggrund af bagsiden,, Tak

• #60   11. jan 2011 -> Indfør forbud mod

Hej, det er også blevet vendt tidligere, jeg ville hjertelig gerne tage kontakt til parret - men da han stod og råbte at han ville skyde min hund hvis han nogensinde så den igen osv.. Mener jeg ikke at der er basis for en konstruktiv dialog, selv om jeg helt klart godt kan forstå at han var oprørt mener jeg ikke det er et godt udgangspunkt.

Forsvarer slet ikke det der skete, da Cuba løb udenfor gården uden snor, og det er ikke acceptabelt, men voldsomheden af det der skete er ikke unormalt i en hundegård med mange hunde der dagligt indretter en hakorden.. Men jeg gentager.. jeg FORSVARER DET IKKE, vil bare gerne at der er forståelse for at der ikke blev angrebet med frådende mund eller noget i den stil..

• #61   11. jan 2011 Jacob N.: har skam læst det hele, siger bare at jeg også ville blive sur hvis det var min hund det var gået udover.

Men gør det som "Indfør forbud mod sex med dyr nu !" siger...

• #62   11. jan 2011 Jakob: Helt objektivt, hvis der ikke er sket noget med hverken kvinden eller hvalpen, og de ikke har været forbi hhv. skadestuen og dyrlægen, så er der faktisk ikke meget at anmelde til politiet.

Når du beskriver scenariet, så ser jeg en stor hvalp (din), der vil lege og løber hen til den lille hvalp, der bliver bange og hyler - og parret er blevet forskrækkede og chokerede. I dag har de sovet på det, og hvis ikke der er foretaget anmeldelse endnu, så tror jeg ikke, at der kommer nogen.

Under alle omstændigheder vil du ikke få påbud om aflivning på baggrund af denne episode - det er jeg ret sikker på.

Jeg håber, at du har det lidt bedre i dag.

• #63   11. jan 2011 -> Can.alt
    Cuba ville ikke lege, men lige sige her bestemmer jeg, og det tog overhånd og det er helt klart ikke iorden - men jeg ved virkelig ikke om der kom nogle skader, grundlæggende er det frustrende for mig den uvidenhed jeg har. Selvfølgelig på en god andenplads efter at jeg er ked af at Cuba gik alt for hårdt til en mindre hund.

Men har lidt mere ro idag, men tænker da hvis oplevelsen var så skidt for mig, så må den have været barsk for parret og den anden hund.

Har ikke så meget andet at gøre end at vente og se hvad der sker, udover det kommer Cuba i snor og hun kommer kun og leger med andre store hunde jeg ved hun har det fint med.

• #64   11. jan 2011 Jakob: Jeg har læst med og så godt det var vendt tidligere smiley Og ja, men den response du har fået er det nok ikke så mærkeligt du ikke har lyst til liige at hilse på dem. Men jeg synes det viser goodwill lige at opsøge dem og hører om de er okay.

Jeg ved ikke hvordan jeg havde reageret hvis det var min hvalp, men jeg kunne godt forestille mig at talen blev lidt høj og jeg fik sagt nogle ting som jeg sikkert ikke mente.

Jeg tror at jeg havde prøvet at opsøge dem, lige meget hvordan han reagerede. Det viser også at du tager ansvar(hvilket jeg slet ikke er i tvivl om at du gør) og det ville jeg, som ejer af hunden der blev "overfaldet" være glad for.

• #65   11. jan 2011 Ok, ja, det er selvfølgelig ikke i orden.. Jeg forstår godt din frustration over ikke at vide, om der skete noget.

Og nej, der er ikke så forfærdelig meget andet at gøre end at vente og din tilgang til, hvordan det skal være for Cuba frem over er fornuftig.

Hvis du har nogen som helst anelse om, hvor parret bor, kunne du droppe et brev i deres postkasse, da de måske ikke har lyst til at møde dig personligt. (Kan også forstå, at trangen hos dig ikke er stor). Så har du også en mulighed for at fortælle, at du rent faktisk er ked af episoden.

• #66   11. jan 2011 Can.alt.. Ja det ville også være en god ide i hvert falde. Jeg synes det er vigtigt at man viser interesse for "den forulempede" i sådanne sager.

• #67   11. jan 2011 Tak for jeres feedback, vil lige vende dem med personlig kontakt igen, personen var dog meget truende og for at være helt ærlig har jeg masser af både sympati og empati med personen i situationen, jeg ønsker dog ikke at opsøge en situation som kan ende ud i endnu flere problemer.

• #68   11. jan 2011 Jakob N
    Hvad du vil bestemmer du selvfølgelig selv.
    Men at ejeren af hvalpen blev gal forstår jeg til fulde., Fra og have en tillidsfuld hvalp med masser af mod, står man med en hvalp der ryster af skræk, når den måder andre hunde. Og meget arbejde med og gøre den sikker igen.
    Men jeg ville nok også bruge Bentes ide med brevet. Det viser du ikke er glad for hvad der er sket.

• #69   11. jan 2011 Helt sikkert, også derfor jeg gav ham lov til at rase ud, ligger normalt ikke til mig at acceptere at blive råbt ad, truet osv, men kunne godt forstå hans reaktion og syntes han skulle have lov til at komme af med det.

Men på samme måde som jeg ikke mener det er ok at min hund reagerede som den gjorde, så er det heller ikke ok at han truer med at skyde min hund hvis han ser den igen.. Grundlæggende mener jeg nok bare at det ene ikke skal retfærdiggøre det andet.

• #70   11. jan 2011 Chardame: en boxerhvalp på 9 mdr kan sagtens ville andet end bare at lige - tror Jakob har ret i at den lige har ville fortælle den anden at det er den der bestemmer her. Der hr en boxer utrolig meget lyd p og det lyder rigtig slemt - værre end det er og 9 mdr gammel kan den godt have en ret stor størrelse.

• #71   11. jan 2011 Desværre er det som platugler siger, dog gør Cuba slet ikke - men hun siger lige til at hun er der, og viser sin position i flokken. I det henseende skal jeg ikke kunne sige om en boxer på 9mndr er meget anderledes end andre racer i den alder.

Ikke desto mindre tror og håber jeg stadig på at det her kan blive ordnet i mindelighed.

• #72   11. jan 2011 Lalleglade er vidst meget beskrivende, altid med en logrende krop... Men stadig en stolt hund der ikke lader sig skubbe ofte i hierakiet...

Så du har nok ikke hørt helt forkert, sådan da

• #73   11. jan 2011 Jakob: jeg kender slet ikke din hund, men du skal være obs på at det ikke nødvendigvis betyder at Cuba prøve at dominere... det kan godt være udtryk for at hun er usikker. Så for at være på den sikre side, så angriber hun den anden. Den er lille og kan let overmandes. En hund der hviler i sigselv vil sjældent angribe en anden hund - den vil nøjes med at sende signaler og afvente den andens reaktion.

• #74   11. jan 2011 Chardame: de er også lalleglade, men det er overfor mennesker. En boxer kan let være kønsagressiv - det er ikke sjældent det forekommer. så det er ikke unormalt at en boxer ikke dur til at møde fremmede hunde.

• #75   11. jan 2011 Jeg har ikke kundskabet til at gennem analysere situationen, tror dog den anden hund var en han, og hun er selv en tæve... Uagtet så tager jeg mine forholdsregler nu, altid snor - minus når hun leger med faste gamle hundevenner hvor alt er afklaret i et lukket område.

• #76   11. jan 2011 slet ikke sikkert hun når at tjekke hvad det er - men bare ville kanøfle den lille.
    Men et par friske øjne på hende, når hun agere sammen med andre hunde, kunne give dig nogle redskaber til fremtiden. Vel at mærke øjne der ved hvad de skal se efter. Deværre er der mange der forveksler usikkerhed med agressioner/dominans. I udstillingsringen sker det at hunde bider ud efter hinandne og fluks tror folk den er agressiv - me ndet kan mindst lige så godt være usikker på situatione, de andre hunde og handleren

• #77   11. jan 2011 Ok, prøver jeg nok så - Hun har aldrig bidt ud efter nogen, men trækker sig somregel indtil hun ikke kan trække sig mere, så sætter hun sig til gengæld igennem. Derfor undrer episoden mig også. Da hun plejer at være stille og rolig, hun gør aldrig og snapper heller ikke ud efter nogen.

Hun leger voldsomt, men det skulle være ganske normalt for en boxer

• #78   11. jan 2011 men har de hunde tidliger så ikke været større hunde ?

• #79   11. jan 2011 Hmmm, både og jeg kan ihvertfald ikke finde et mønster.

Sidste opdatering er at jeg selv ringede til politiet igen, der er kommet en anmeldelse, men mere vidste den venlige dame i skranken ikke - så de ringer vel engang.

• #80   11. jan 2011 hvis en hvalp er blevet kanøflet, så kan det let ende med at den kanøfler andre der er mindre. Det kan bare være svært at se at den føler sig klemt - men som du skriver, så trækker hun sig, og det kunne tyde på at hun ikke synes det er rart, for så til sidst at blive så trængt at hun tænder af, for at forsvare sig.
    Dettek an give et adfærd som gør hun kanøfler inden hun ved om de er venlige

• #81   11. jan 2011 har du været over forbi ejeren af den anden hund ?

-hvis min hund var stukken af og bidt en anden ville jeg nok sende eller retter sig give dem en buket blomster eller en vin .. som undskylding og SELVFØLGELIG tilbyde a betale dyrlæge eller medicin (hvis de har kødt sådan ) så de ikke har udgifter på det ...

har du overvejet a gå et noget træning eller lignede med hende?

du lyder klart som en god hundejer men undre mig over du ik har været over ved dem i nu ..

klart a manden råber og skriger (gjorde jeg osse , da min blev bidt af en hund jeg gik total amok den kom osse løbene løs og sagde da osse en masse ting som jeg ikke mente ganske enkelt fordi jeg var i chok og stresset total over a min dreng var bleven bidt )så tror måske det a manden råber af dig er mere af chok ind noget andet .. din hund er jo osse lidt stor smiley selvom hun er smuk ville jeg skide i mine bukser hvis hun kom løbene løs hen til mine drenge..

• #82   11. jan 2011 Frk. Vestergaard; Måske det var en idé du læste flere af Jakobs indlæg, så ville du få forklaringen til hvorfor han ikke har været forbi med blomster og en undskyldning.

"Det med chokolade ved jeg ikke helt med, han mente at han selv ville slå hunden ihjel, samt at jeg gerne måtte låne hans riffel hvis jeg ville gøre det selv - den lader jeg dog i udgangspunktet glide, da han helt sikkert var rystet overs hans kærestes udtalelse. Men tror ikke et høfligt hus visit kommer på tale."

"jeg ville hjertelig gerne tage kontakt til parret - men da han stod og råbte at han ville skyde min hund hvis han nogensinde så den igen osv.. Mener jeg ikke at der er basis for en konstruktiv dialog, selv om jeg helt klart godt kan forstå at han var oprørt mener jeg ikke det er et godt udgangspunkt."

• #83   11. jan 2011 wilhelmina: hvis du læser hvad jeg har skreven så skriver jeg a jeg måske ville tro a manden sagde dettet fordi han var i chok ..
    men så kunne man jo sende damen en buket blomster ..

så nej mener ikke det er grund nok..

hvordan vil du måske ikke reager hvis den kommer en stor hund hen og bider efter dig og din lille hvalp og enndda ender med a bide dig i armen bare fordi EJEREN ikke har givet sig tid til a tjekke om lågen var lukket inden man slipper dyret ..

• #84   11. jan 2011 chardame. nej jeg ville nok ik smile sødt .. men ville på det anden side være glæde for a ejeren af hunden viste a han ikke var ligeglad med a hans hund har påført mig og min hund skade.. det er helt sikkeret ..

• #85   11. jan 2011 Frk. Vestergaard: Hvor læser du at Cuba er løbet hen til damen for at bide hende? Der står at hun nok har fået en hånd i vejen da Cuba kom løbende (jeg tænker med åben mund, som de fleste andre hunde). Og hvor læser du at Cuba løb hen for at bide hvalpen? Så vidt jeg læser er Cuba løbet hen for at dominere hvalpen ved at stå over den og presse den til jorden.
    Desuden har Jakob selvfølgelig tjekket lågen før han slaå sin hund. Der er ÉN låge i hundegården, som han selvfølgelig har lukket efter sig. At en anden går ud, og derved får lukket Cuba ud uden at Jakob ser det synes jeg er svært at bebrejde Jakob. Men det er bare min mening.

• #86   11. jan 2011 jeg ville et eller andet sted slet ikke bryde mig óm at få blomster fordi en hund har bidt min hund - jeg synes slet ikke det passer sig. Det er noget man gør, hvis man har fået hjælp til noget.... ikke når der er sket noget som dette.

• #87   11. jan 2011 Mange meninger her, jeg gør mit bedste for at uddrage det jeg mener er konstruktivt. Jeg har søgt at tage kontakt idag telefoniske for at starte der, men der bliver ikke svaret.

Der er blevet lavet en politikanmeldelse, men politiet har ikke kontaktet mig, så jeg bliver nød til at vente til der sker mere, såfremt der gør. Udover det har jeg varslet mit forsikringsselskab osv.

Det er da klart at jeg vil lave om på mine vaner med Cuba, som man igen kan læse lidt om hvis man tager alle posterne med, men ikke ko på isen - kan sagtens forstå at folk med tidligere erfaringer på området er følsomme omkring emnet.

Ville dog føles lidt underligt at sende chokolade og blomster til en person der siger han vil skyde min hund straks han ser den, og som også har politianmeldt mig...Det ville som andre også siger, føles unaturligt.

• #88   11. jan 2011 som jeg ser det, så var det et hændeligt uheld - så pas på at du ikke "sætter" dig på Cuba og ender med at hun ikke får råderum til at udvikle sig positivt. Hvis man hele tiden frygter at der skre noget, så er det ikke rart for nogen.
    Jeg tror ikke Cuba er værre end så mange andre unghunde og hun har lige en alder hvor hun skal finde sine egne ben.
    Være obs på hende, men du er også nød til at stole på hende og vælg jeres aktiviter med omhu. Som du skriver, så vil legekamerarter som du ved vil give hende positive oplevelser og lære hende god hundesprog være super. Det betyder også at det er nogen der kan sige fra overfor hende på en pæn måde.

Kommentér på:
Vigtig, hjælp søges

Annonce