{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Aggressiv adfærd? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Jack russell på snart 2 år. Hun har aldrig været helt tryg ved fremmede hunde. Nogle kan hun godt lide og går hen og snuser og vil lege, men ved andre hunde ændrer hun sig fuldstændig og skriger nærmest helt vildt. Og her forleden bed hun ud efter en anden hund mens hun gøede af den. Der skete ingenting.. Nogle der har lignende erfaringer eller andet?

Jeg prøver at have masser af godbidder med til hende så snart vi ser en anden hund og det plejer også at hjælpe lidt....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv adfærd?
  • #1   11. jan 2011 Hvis hun er utryg, så "hjælp hende", så hun <IKKe kommer ud i de situationer, hvor hun er "nødt til" at bide fra sig. Hun kan ikke sige nej tak, men må vise det på anden måde.

    Og så er det muligt at du må acceptere, at hun bare ikke syns at fremmede hunde er det fedeste i verden.
    Vores tæve er en strid mokke imod andre hunde ,og det ved vi. Derfor hilser vi ikke på dem. Hun kan sagtens beherske sig og gå pænt forbi dem. Og mere forlanger jeg ikke af hende.

    Vores hvalp er meget mere åben, og han får lov til at hilse på andre, hvis jeg VEd at det kan give ham en positiv oplevelse.

    Jeg er af den opfattelse, at man IKKE skal forvente at hunden skal kunne med alle andre. Selvfølgelig kan de arbejdes på det, men det er bare vigtigt at se på, om det er for HUNDENS SKYLD eller for ejerens skyld!!!!! ;O)

    Hvis du vil arbejde på det, er det vigtigt at du får hjælp af hunde, som du VED vil give hende en god oplevelse, og at hun får lov til at nærme sig i HENDES TEMPO!!!


  • #2   11. jan 2011 Okay, det vil jeg prøve smiley

    De fleste siger bare, at jeg skal prøve at lade hende løbe løs med andre hunde. Bare lade hende springe ud i det. Men det synes jeg bare er synd. Jeg troede egentlig at hvis man trænede dem nok, så ville de kunne med de fleste hunde...?

    Det ville bare være dejligt hvis hun ikke skreg sådan op når hun ser en hun ikke kan lide.


  • #3   11. jan 2011 Det kender jeg alt for godt. Har en tæve, som opfører sig på samme måde. Nu har jeg fundet ud af, at det hovedsageligt er overfor andre tæver, hun reagerer kraftigt.

  • #4   11. jan 2011 En jack russell terrier er en sjov størrelse. Jeg har selv en , og har haft racen i mere end 14 år. De kan ikke ret godt med andre hunde, og du kan ikke træne det væk. Men du kam lære din hund at ignorere de andre hunde. Når du ser en anden hund, så få kontakt til din inden hun ser den , gå den anden vej hvis den kommer imod jer. Min jack kan bestemt heller ikke lide alle andre hunde, og det skal han heller ikke. jeg har lært ham, at når vi ser en anden hund, så kigger han op på mig, for så skal vi have guffer. Det er hård træning og kan være langsommeligt, men det lønner sig i sidste ende. Jeg havde samme problem med kondiløbere, han er helt sikker på, at der jagttid på dem hele året. Når jeg ser en læber, så beder jeg hunden om at sætte sig, og så holde kontakten til løberen er forbi. Men det resultat, at når han ser en person der bare minder om en løber, ja så kigger han op og skal have guffer, hvilket han selvfølgelig får

  • #5   11. jan 2011 jeg er enig i hvad maibritt L skriver

    jeg har selv en satans tæve hun kan ikke fordrage andre hunde slet ikke tæver
    jeg købte hende da hun ´var et år gammel og der var adfærden helt ekstrem enorme udfald imod andre hunde og skabte sig når hun så en hund på gaden selvom den var langt væk

    jeg prøvede at køre hen hvor der var mange hunde men det har intet hjulpet så hun skal bare ikke til andre hunde medmindre det er en han og de er indforstået med at hun kan være en børste


  • #6   11. jan 2011
    Min jagthund ( han ) kan ikke fordrage små hunde og han hunde og går helt amok hvis de kommer for tæt på.
    Han er blevet bidt mange gange og sidste år skambidt i hovedet så han måtte under kniven en tur og sys så for at han kan forholde sig i ro går jeg altid over på den anden side af gaden når jeg ser nogle komme og derfra får han lov til at kigge langt i ro og mag
    Det er træls men jeg kan ikke gøre så meget andet end forsøge at gøre livet lettere for os når vi er på gå tur.


  • #7   12. jan 2011 Jeg troede det var fordi hun måske ikke rigtig havde været f.eks i skoven med andre hunde.... Hun kan sagtens med de hunde hun kender i forvejen. Jeg har også lagt mærke til at hun heller ikke kan lide hvalpe, der siger hun også fra med det samme.

    Maj-Britt - Det kan overhoved ikke trænes væk? Det var jeg ikke klar over. Er det alle dine hunde der har været sådan?


  • #8   12. jan 2011 ja alle tre, min tæve var dog den værste. Hun kunne ikke med nogen hunde, overhovedet. Det skal dog siges, at hun har været overfaldet et par gange, og det kan have en medvirkende årsag til det. Som helt ung kunne hun godt lege med andre hunde. Min anden jack, Mick, havde også været overfaldet, men det gjorde bare, at han ikke interesserede sig for andre hunde. Han gjorde ikke noget, med mindre de kom for tæt på og ikke forstod hans signaler om at forsvinde. Ham jeg har nu er syg af arvelige sygdomme, desværre noget som findes på racen. Og han er nok blevet aggresiv fordi han har så mange smerter. Det blev først opdaget da han var 3½ år. Indti da har han levet i et smertehelvede.
    Og en jack russell viser ikke smerter uanset hvor ondt det så gør på hunden


Kommentér på:
Aggressiv adfærd?

Annonce