{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.450 visninger | Oprettet:

Ulempen ved at have hund? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg kunne godt tænke mig at hører hvad I synes er ulemperne ved at have hund, hvis I da mener der er nogle.

Jeg starter lige selv:

*Afhængigheden
*Rengøringen

Desuden er det også lidt en ulempe for os at han ikke kan særlig godt med andre hunde, de interessere ham simpelthen ikke og han siger hurtigt fra. Så hundeskov er desværre lukket område og det gad jeg eller godt prøve smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulempen ved at have hund?
  • #1   12. jan 2011 Ulempen ved at have hund? hmm.. er der nogen? :o)

Jeg kan nævne at når Frida er i løbetid synes jeg det er ret surt, fordi det sviner sådan! rengøring er ikke så slem hvis man husker at tørre poter synes jeg.. Den friske luft er dejlig.. men af og til kan det være surt med afhængigheden.. - men alt det gode opvejer synes jeg :o)

• #2   12. jan 2011 jamen ulempen:
    Er at man ikke kan komme på ferie fordi man ikke kan finde pasning, nu min den store ikke kan være i kennel.

Hvis man er alene skal man hjem og lufte og bruge kvalitet tid hos den/dem inden man tager med veninderne (har pøvet at ærge mig over det en gang på fire år)

At det er så skide dyrt når de bliver rigtig syge (har en allergi hund, elsker hende dog ikke mindre af det)

At have muskel hund i Danmark Især i nordjylland (ingen hundetræning)

• #3   12. jan 2011 er vel når man er meget syg , så får man meget skyldfølelse at man ikke kan gå lange ture med dem...

rengøring er ikke så meget problem længer , har købt en robot støvsuger og den gør en fantastisk arbeid , så slipper at støvsuge hver dag smiley

andre ulemper er vel at man ikke kan rejse i lang tid ifra dem... , så ferie bliver kortere , og man må finde nogen som kan bo hjemme hos en til hundene...

• #4   12. jan 2011 For mit vekommende er der kun 2 ulemper ved at have mine hunde..

Den første er at jeg ikke kan have sort tøj længere, pga Gizmo`s lange hvide pels smiley Den er så til at leve med smiley

Den anden er at man bliver så forbandet knyttet til dem at det slet ikke er til at bære at man en dag skal sige farvel til dem igen smiley

• #5   12. jan 2011 Rengøring og lidt sværere at finde bolig hvor husdyr er tilladt.

• #7   12. jan 2011 Hmmm.. Ulemperne må være når tøserne er i løbetid.. 2 stks på præcis samme tid kan godt give grå hår smiley

Ellers er der kun glæder syntes jeg smiley

• #9   12. jan 2011 Ja, at det er sværere at finde bolig. Det var en god én. Og så at man ikke kan tage en fyraftensøl med kollegaerne fordi man skal hjem og lufte hund først. Ikke verdens største problem, men en gang imellem kunne det være rart at kunne være lidt spontan. smiley

• #10   12. jan 2011 Jeg var nemlig hjemme hos min mor idag og egentlig har jeg altid tænkt at når Chopper en dag ikke er her mere, skal vi have en ny.

MEN så kom vi til at sidde og snakke om det og ja, nu jeg ikke så sikker mere. Hvis vi skal, bliver det i hvert falde en mindre hund der er nemmere at have med rundt. Desværre er der ikke så mange af mine venner der er hundevenlige... altså deres hus/lejlighed egner sig ikke til min lille gigant smiley

Men mere rengøringen. Vores sofaer er ødelagte af savl. Han kommer ikke i sofaerne, men så snart der er mad i sikte så savler han.. og så ryster han sig lige og så er der bare savl op af vægge og sofaen.

Derudover øgelægger han vores gulv, men har vi taget med i betragtning, sådan er det med hund og trægulv smiley

Men altså.. ja jeg tænkte bare at jeg godt kunne tænke mig ikke at være afhængig i hvert falde et par år måske... Meeen tror nu ikke jeg ville kunne leve uden hund.

Håber meget jeg kan få en hund hvis sind er magen til choppers, bare i en mindre udgave.

Da vi sad og snakkede om det her, kom vi også ind på når tiden til en aflivning evt. kommer og så blev jeg godt nok ked af det... For selvom det kan være træls at skulle trave i lortevejr og gøre rent hver dag i fældeperioden, så ville jeg godt nok savne den hængemule når jeg kommer hjem og han står der og kigger på mig og hans øjne siger bare: ENDELIG mor! Jeg har savnet dig. Hvad skal vi nu lave?????

Hehe dejlige dyr smiley

• #11   12. jan 2011 deres store egoer smiley

pengene - tør slet ikke tænke på alle de ting jeg kunne forkæle mig selv med
    rengøringen - kunne nogle gange være rart at et nyvasket gulv rent faktisk var hvidt i mere end 20 min.
    afhængigheden - længe leve venner der gerne har en ekstra hund fra tid til anden.
    Afskeden - det gør så pokkers ondt når de må herfra.

Men alt dette opvejes jo tilsyneladende af alt det dejlige de hver dag tilfører vores liv smiley

• #12   12. jan 2011 At det er ikke er til at bære den dag de ikke er her mere smiley :( smiley

• #13   13. jan 2011 Afhængigheden og rengøringen.. Men det er ikke noget, der fyldet meget..

Og så selvfølgelig den grusomme dag, man skal sige farvel...

• #14   13. jan 2011 Susanne: Du lyder da egentlig ikke særlig glad for din hund?

• #15   13. jan 2011 Susanne, farligt emne, det ved jeg, men hvis han er så ødelagt har I så overvejet at give ham fred ?

• #16   13. jan 2011 Men I har overvejet hundehimlen ? Det gør ondt bare at skrive det, selvom det jo ikke engang er min hund, men det gør os ondt at høre han er så ødelagt smiley

• #17   13. jan 2011 at man mister dem en dag det er ikke til at bære :O( ellers ser jeg ingen ulemper elsker at have mine hunde, jo lige en ting den dårlige samvittighed hvis man ikke lige har leget nok med dem eller man er syg og ikke orker noget.

• #18   13. jan 2011 Okay Susanne, det er sku ikke nemt, desværre.

• #19   13. jan 2011 Susanne: Det er jeg ked af at høre smiley Har i prøvet noget professionel hjælp?

• #20   13. jan 2011 Susanne: Nej, man kan ikke have tid og overskud til alting. Jeg håber, det kan føre noget godt med sig. Det lyder ikke som om nogen af jer har det helt godt smiley

• #21   13. jan 2011 Kan stadig ikke lade være med at tænke Susanne at i sammenligner ham ALT for meget med jeres gamle hund ? :S

ulemper... njæææææ.... tjaaa... neeej.. øhhm... .:O bløf ?

Altså - Der er sikkert nogle - men kan ikke lige komme.... joo vent lidt *G*

At man altid er SKIDE bekymret for dem *G*

• #22   13. jan 2011 Ulempen ved mine hunde er at deres liv er alt for kort.

• #23   13. jan 2011 " eller i det mindste en mand, der elsker at sove på sofaen???? " også mig også mig !! smiley

eller... bare en mand *G* dammit

• #24   13. jan 2011 Natasja: Måske skal du ud i noget hippie-noget og fylde et helt værelse med madrasser, så I alle kan være der?

• #25   13. jan 2011 hahahahha Bente - nice one !

Nat - DO IT ! fyld et HELT rum på med puder , madrasser, dyner osv osv - så kan i bare KASTE jer ind når i skal i sove smiley

• #26   13. jan 2011 Jeg vil sige, at det er DEN bedste undskyldning. Du kan godt planlægge turen smiley

PS: Husk lige røgelsespindene ;o)

• #27   13. jan 2011 LOOOL - kan se det for mig ;o) Husk en Buddha-figur smiley

Dygtige Molli! Mors hund smiley

• #29   13. jan 2011 at ha en tæve i løb når man også har hanhund - det er dog til at leve med

men at man skal sige farvel til dem igen er ikke til at holde ud!!! og uden tvivl det væreste ved at ha hund(e)

• #30   13. jan 2011 ulempen er hvis man er rigtig syg at man så skal rejse sig fra sin varme seng og ud i kulden og lufte hund smiley

• #31   13. jan 2011 min eneste ulempe er at jeg er alhænig af hende, så kan ikke tage i byen, hvis veninderne eller kammerterne skal .. men det er jo mit eget valg smiley . Og gider endlig ikke rigtig gå i byen, så det passer mig også fint smiley

• #32   13. jan 2011 Helt klart afhængigheden og den dårlige samvittighed lige så snart man skal noget.

Dernæst rengøringen, behøver jeg at fortælle en dalmatiner fælder meget HELE året?

Jeg elsker min hund overalt i verden og vil overhovdet ikke undvære ham, men jeg må nok sige jeg er lidt ked af jeg valgte så stor en race. En mindre race havde passet bedre ind i vores familie og de behov vi har. Her tænker jeg primært mht børnene. De er meget kede af, de ikke feks kan gå tur med ham.
    Men det ved jeg jo så til næste gang... Min første hund var også en mindre race, men eftersom min mand er opvokset med bla Irsk ulvehund ville han gerne have en hund man kunne klappe uden at vælte den opkuld *GG*

• #33   13. jan 2011 Den begrænsede mulighed for at finde bolig, hvor hund er tilladt .

Og den værste. Frygten for at miste dem, og sorgen når det sker.

• #34   13. jan 2011 Ulempen må være at skulle ud at gå i øs pis regnvejr og komme hjem med to møgbeskidte hunde hehe. Og ja den dårlige samvittighed når tiden til dem er lidt knap.

Men man kan jo alligevel ikke leve uden dem :o) Og hvad er godt som en varm kop kaffe når man har været ude i møgvejeret og se sine hunde være godt tilfredse :o)

• #35   13. jan 2011 Der er vel fordele og ulemper ved alle handlinger man foretager sig smiley Syns også klart at der er ulemper ved at have hund, såsom min han lige har kostet 10.000 kr. i dylle regninger på kun 2 mdr., at de er møg dyre i foder fordi de begge har en kronisk sygdom, at de sviner af helvede til osv. osv., men heldigvis opvejer alle de dejlige ting ulemperne, ellers var der nok ingen der ville ha hund smiley

• #36   13. jan 2011 Jeg synes så absolut der er ulemper ved at have hund.

At man skal planlægge og muligheden for at være spontan er begrænset. At man er afhæning af dem, og altid skal hjem efter arbejde og lufte hunde. Jeg tager ikke lige et smut et andet sted hen når jeg kommer hjem, fordi de er alene længe. At de sviner meget og slider på hus møbler og have. At der er mange der ikke kan lide dem og er bange for dem. Og så det at min den mindste ikke kan lide fremmede hunde, det kræver en del hensyn.

Men som i andre siger, så er der SÅ mange fordele at ulemperne tager man gerne med. Ellers blev vi jo ikke ved med at have hunde smiley - så jeg ville på ingen måde undvære dem.

Kommentér på:
Ulempen ved at have hund?

Annonce