{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Hvad gør man - løse hunde {{forumTopicSubject}}

Igår da hundene og jeg var ude på en lille tur, kom en mand med hans to hunde imod os.
Hans hunde har aldrig snor på og rendte igår cirka 25 meter foran ham.
Dandie tåler ikke andre hunde end ham selv - slet ikke hanhunde - og Dixie er højløbsk.
Og da begge hans hunde er han hunde gik det vildt for sig igår.
Han kalder ikke på hundene de fik bare lov at rende hen til os.
Dandie er fuldstændig vild og gal, og hans ældste hanhund forsøger lystigt at voldtage Dixie.
Jeg råber vildt af hundene - sparker dem væk!
Manden reagerer stadig og kigge ikke engang på mig da han kommer ned til os, han går bare videre og så må hundene bare følge med!!

Jeg siger til så til "hvor må det være skønt, at ha' meget styr på sine hunde!"

Hvortil han svarer "sure rebs"

Mig sur?!?!? Jeg blev så paf - over at han er så ligeglad.

Det skal lige nævnes at det ikke kun er mig her i byen der har haft sådanne oplevelser med ham - kan man melde det, eller hvad gør man?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man - løse hunde
  • #1   13. jan 2011 Tvivler på der sker noget hvis det kun er dig der melder.
    Så saml nogle underskrifter, Så mange du kan - Og aflever en kopi af dem til politiet personligt !


  • #2   13. jan 2011 Og - MEGET ubehageligt da smiley Stakkels dixie !!!

  • AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 160
    #3   13. jan 2011 Hvis han har kone eller kæreste kunne du møde op på hans adresse og spørge efter ham mens hun var hjemme.... Gerne lige stoppe en pude under maven så det ligner du er med rogn... Sig så han skylder dig penge og hans børn savner deres far.....

    Måske ikke... men en eller anden form for hævn.....,-)


  • #4   13. jan 2011 Ja, det vil jeg gøre.
    Er sikker på jeg kan få mange underskrifter!

    Ja, og Dixie siger ingenting når andre hunde er trælse ved hende!
    Hun finder sig bare i tingene.

    Og der var meget at holde styr på med fire hunde smiley


  • #5   13. jan 2011 arrrrrrrrggggghhhhhhh jeg blir RASENDE af at læse sårn noget her :o( jeg kan ikke fordrage folk med løse hunde, der ikke fatter at os der går med vores hunde i snor IKKE er interesseret i at møde LØSE HUNDE!

    Så tag dog at ha så meget forståelse og respekt for andre HUNDE OG MENNESKER at når du går med din hund løs og møder nogen med hund i snor - så tag dog for dælen din hund i snor! Jeg fatter ikke det skal være så svært...

    Selv i Dyrehaven, hvor vi går ture hænder det jævnligt at vi møder folk med løse hunde! Hvorfor er det at folk tror at de bare har så meget styr på deres hunde at de kan/må sk!ide på reglerne?

    ps godt der ikk skete noget med dine små basser :O)


  • #6   13. jan 2011 Jamen så gør det ! jo hurtigere jo bedre !!!!!

    Også meget ubehageligt at stå der med en fremmed hund ligemeget hvad !


  • #7   13. jan 2011 Strand? Hvor står der noget om strand

  • #8   13. jan 2011 Hmm følger mig godt nok ramt her!
    Mine går som regel altid i snor pga. biler, ander hunde og lignende.
    Men på stranden, skoven osv. får de lov at gå løst, for der kan jeg se langt frem, så jeg kan nå at kalde dem til mig, så de kan komme i snor.

    Men nogle gange så sker det altså, at de er hurtigere end mig. Også kan jeg have svært ved at kalde den ene hund til mig, fordi han er så glad for andre hunde. Langt de fleste gange lykkes det, eller også han holder sig væk fra den anden hund. Men det sker desværre også, at han løber hen til den anden hund.

    Men det er jo netop derfor, han ikke render løs på almindelige veje osv.


  • #9   13. jan 2011 Mb: jamen du kan så også føle dig ramt. Du må jo have din hund i snor så. Hvad hvis din hund løber hen til en hund der ikke kan med andre og de kommer op og slås

  • #11   13. jan 2011 Eller din egen hund kan komme til at bøde for din dumhed. En hund der løber hen til mine og ikke gider gå væk ville få et str. 40 placeret et tilfældig sted.

  • #12   13. jan 2011 Ej en medløber: ja men same shit no difference smiley

  • #13   13. jan 2011 Ej en medløber:
    Jeg tager ikke min med på stranden når hun er højløbsk, men en lille tur i snor midt i byen må hun vel ha' lov til at få (;

    Mb:
    Sorry - men du er præcis sådan en mange bander hele vejen til helvede!

    * Nystrup & Nielsen *:Sjov tankegang smiley
    Jeg har ikke brug for hævn, jeg har brug for at han tager sit ansvar alvorligt - og mine hunde skal ikke ha' så dårlig en oplevelse som de fik igår!

    Freja: Går igang med at skrive sedler med det samme! (:


  • #14   13. jan 2011 Ej hvor irriterende! man bliver så sur når man læser sådan noget.
    Jeg er dog selv typen der lufter min dsg hvalp uden snor, jeg kalder ham dog altid til mig og sætter ham i snor hvis vi møder andre, om de har hund med eller ej.
    Jeg kan godt forstå at folk vælger at lufte deres hunde uden snor, MEN man bliver nødt til at tage hensyn til andre mennesker og hunde.
    jeg syntes det er ok, så længe man gør som jeg selv smiley
    Ved det måske ikke hjælper så meget, men du kan jo gøre ham opmærksom på at hans forsikring ikke dækker hvis hunden ikke er i snor, og at din ikke bryder sig om andre hunde, og at han roligt kan regne med at hvis der sker noget vil regningen blive sendt til ham smiley


  • #15   13. jan 2011 Ej en medløber:
    Ja det var der - eller det er der hver gang han går med dem, jeg var bare uheldig at støde ind i ham igår.
    Hvor det hele kulminerede da Dandie ikke deler Dixie når hun er i løbetid og hans hanner var vældig interesserede!
    Jeg vil osse helst melde ham, er bare i tvivl om, om jeg får noget ud af det


  • #16   13. jan 2011 Michella ':
    Vi er mange der har forsøgt at gøre ham opmærksom på, at han skal tage sine hunde til sig, da det er ulovligt at gå med dem som han gør.
    Men han er fuldstændig ligeglad - hans hunde, hans regler!
    Ham skal man ikke sige noget til.

    Det jeg slet ikke forstår er, at han kan være ligeglad med at jeg sparker alt hvad jeg kan på hans hunde så de begge skriger - men fortsætter bagefter.
    Det er som om han ikke ænser det, ikke engang et blik gav han mig da han kom hen til os, ej heller hundene kiggede han på, han gik blot videre!


  • #17   13. jan 2011 Suk nogle hanhunde ejere altså

  • #18   13. jan 2011 Hvis jeg var dig ville jeg ringe til Politiet og spørge dem, fortælle dem om hændelsen og spørge om det er muligt at gøre noget. De ved det nok bedre end så mange af os andre smiley
    Men du må meget gerne skrive når du ved det, er jo en god vidën for os andre hvis vi står med problemet på et tidspunkt smiley


  • #19   13. jan 2011 Kunne ikke sige det bedre suzy smiley

  • #20   13. jan 2011 Suzy: So true!
    Jeg ringer som det første imorgen, så må jeg se hvad de siger!
    Ellers må jeg igang med underskrifterne.

    Lige en anden ting, nu har jeg aldrig meldt nogen før, men man ringer vel bare til politiet forklarer situationen og så finder de den man skal snakke med, right?


  • #21   13. jan 2011 Suzy:
    Okay - man er næsten nødt til at vide, hvad man gør, når man vil igang med sådan noget smiley - tak for hjælpen!


  • #22   13. jan 2011 Medløber: Ja smiley
    Vi passer sko sammen hjemme hos os


Kommentér på:
Hvad gør man - løse hunde

Annonce