{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.718 visninger | Oprettet:

de 13 ulovlige hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg må nok sige jeg forventer en forklaring på hvorfor min hund er ulovlig og bliver afvist fra sidens administrator der er en hel side der er meldt ind efter forbudet som var 17 marts 2010

:// www.hundehold.dk/13-ulovlige-hunderacer/ jeg henviser til denne side for racer og datoer af

prøv og se jeres egen side her og fortæl hvorfor lige min hund bliver afvist af jeres administrator

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_alle.asp?formsort=gallerier.oprettet+DESC&formYearFrom=&formYearTo=&brand=Amerikansk+bulldog&formsearch=&Submit=++S%F8g++&GroupID=

min hund er mindst lige så lovlig som dem da han er noget ældre jeg må nok indrømme jeg føler mig diskrimineret og forventer at min bliver godkendt eller dem som ikke overholder disse datoer bliver fjernet



efter dansk lov er hunde født efter 17 marst 2010 ulovlige alt så er min på ingen måde ulovlig da han er født 23 marts 2005 har selvfølgelig papir og chip der kan bevise datoen så hvis han så stadig er uønsket her inde af div administrator kan jeg godt tro min hund bliver dømt ud fra personlige holdninger hvilket jeg kun kan tage afstand fra netop på en side som denne hvor det handler om det at ha hunde og udveksle historier og erfaring håber på at høre folks holdning til dette lille indlæg både på godt og ondt her inde kan vores hunde da ikke gøre hinanden noget om det er en arig lille hund eller en stor ustyrlig børste


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  de 13 ulovlige hunde
  • #1   14. jan 2011 Danny mener ikke man må oprette de ulovlige hunde. Det kun dem der har været oprettet herinde inden forbuddet der får lov at blive.

  • #2   14. jan 2011 har vist nok noget at gøre med at de IKKE optager listehunde herinde efter datoen, hvor de blev ulovlige, synes det står meget tydeligt.

  • #4   14. jan 2011 Forstår dig godt.
    På den anden side, kan HA'erne jo ikke se, hvornår ens hund er født.


  • #5   14. jan 2011 Ja hvad race er den?

  • #6   14. jan 2011 Taget fra deres brugerbetingelser :

    Hunde der er ulovlige iflg. dansk lovgivning kan ikke oprettes på HundeGalleri.dk.
    Oprettes der alligevel ulovlige hunderacer i profiler, vil disse blive slettet og brugeren modtage 1 advarsel før dennes brugerkonto bliver slettet. Ved tvivl, så slettes profilen og den pågældende hund kan så ikke oprettes medmindre brugeren samtidig oploader bevis på at hunden ikke er en af de pågældende ulovlige racer.
    Der kan forekomme profiler med ulovlige hunderacer på HundeGalleri.dk, da de er oprettet før de iflg. loven blev gjort ulovlige at besidde. Se punkt 4.1 for hvilke racer og blandninger af racer forbudet gælder.





  • #7   14. jan 2011 am bulldog

  • #8   14. jan 2011 Loven blev først vedtaget 1/7-10 så hunde der var oprettet inden da er "velkomne" (jeg tror det der snyder her er at loven er med tilbagevirkende kraft så hunde født efter 17/3 er ulovlige).

  • #10   14. jan 2011 jeg mener bare papir på de hunde ville løse det problem og hundene bliver jo ikke 20 år så man burde måske se 10 år frem så er deres problem væk (hundene)

  • #11   14. jan 2011 Rettelse: loven blev ikke vedtaget 1/7, men trådte i kraft den dato..

  • #12   14. jan 2011 Din hund er vel også ulovlig et eller andet sted ihvertfald er den jo ulovlig at vidersælge og skal bære mundkurv i modsætning til lovlige racer

  • #13   14. jan 2011 han er da på ingen måde ulovlig da han er født langtid før 17 marts 2010 og dansk lovgivning laver da ikke med tilbage virkene kraft

  • #14   14. jan 2011 d 16 6 blev det lagt ud så er det altså derfra de er ulovlige her inde

  • #15   14. jan 2011 Danny: Jo denne lov blev jo lavet med tilbagevirkende kraft da den trådte i kraft 1/7 men forbød hunde født efter 17 marts hvilket vil sige at hunde født efter den dato ér ulovlige. Din race er jo ulovlig men du må jo gerne beholde ham men der er jo regler for hvordan man skal færdes med din race nu og han må ikke vidergives

  • #16   14. jan 2011 okay det må jeg jo så bare leve med syntes stadig det er fejt at stemple ham på den måde jeg forsøger at være et forbillede med de hunde men lige meget hvad så er man jo dømt med sådan en hund

  • #17   14. jan 2011 Sådan er det jo. Man er dømt på alting. Tøj, tatoveringer, hunde, hårfarve.

  • #18   14. jan 2011 jeg kan bare stadig ikke se det gør noget han var her inde når han er født før den dato folk med hunde burde da se det med åbne øjne og kunne hjælpe hinanden det er måske sådan det gik sådan med de hunde fordi man bliver sat i bås alt efter race og om 10 år når de er væk er det bare nogen andre store hunde der er problemet jeg er ret sikker på vi skulle gå efter dem der har hunden istedet for

  • #19   14. jan 2011 Danny P: Du er på ingen måde dømt, og det er din hund heller ikke. Dem du kan takke for at loven er blevet, er de båtnakker der har avlet løs på hvilken som helst muskelhund og derefter solgt dem til endnu mere dumnakker under 18 år, der hverken har forstand på at have hund eller omgås dem.
    Det er trist at din dejlige hund ikke må komme herind, men du kan jo sagtens oprette et fotoalbum i din profil med ham.


  • #20   14. jan 2011 jo men jeg troede det galt født efter jeg må jo stadig godt lufte min hund på vejen uden at blive sendt hjem

  • #21   14. jan 2011 Grunden til denne lov på HG er udsprunget i folketingels lovgivning - at disse hunde ikke må viderformidles efter 7.3.2010

    Ergo - opretter du/en anden hund nu kan den sagtens have været overtaget fra skeldagen og er derfor ulovlig


  • #22   14. jan 2011 Danny: Ja selvfølgelig må du da det. hehe. Tror måske jeg mistforstod dig lidt. lød som om du ikke rigtig kendte til hundeloven. Og som de andre siger så du ikke den eneste der bliver dømt. Der er mange der går en stor bue uden om mig når jeg kommer gående med min hund og mine forældres schæfer selvom jeg altid holder dem tæt ved mig i snoren når jeg ser andre så jeg viser jeg har styr på dem.

  • #23   14. jan 2011 Lea du har helt ret min mening var faktisk at jeg ikke selv skulle ha sådan en hund men da jeg så hvordan han blev behandlet måtte jeg bare (rede) ha ham og jeg har ikke en eneste gang fortrudt selv om han har kostet over 20,000 at rette op

  • #24   14. jan 2011 fætter karin chip og papir ville løse det problem

  • #25   14. jan 2011 nej det kan jeg godt se og har ikke tænkt på folk der ville ha hunden ulovligt frit kunne lægge det ud her men så kunne man lave en gruppe der tager sig af de hunde og følger op på hunde og ejer de tager jo trosalt penge for at du er her inde

  • #26   14. jan 2011 Danny - Jo, men netop derfor er der også brugerbetingelser, som du skal acceptere, for at blive medlem.

  • #27   14. jan 2011 ja og vi alle stjæler jo i kiosken eller hvordan skulle den forstås kai min bror blev bidt i ansigtet af en colli da han var knægt godt nok den lyse (Lassi) men det hader jeg da ikke din hund for

  • #28   14. jan 2011 jeg forstår godt alt det der bliver skrevet jeg faldt for datoerne omkring ulovlig og født langtid før den dato som vel er et spørgsmål om at misforstå og ikke et spørgsmål om at gå i selvsving

  • #29   14. jan 2011 Danny: Forstår ikke hvad du føler dig ramt over. Der er jo ingen der har sagt du kunne finde på at forfalske. Men generelt ville det jo være nemt for folk og så vil det ikke længere være til at styre

  • #30   14. jan 2011 selvfølgelig bider hunde det gør alle hunde vel og jeg har fuld forståelse for der sker mere når min bider end hvis din bider men min point er det er vel manden med snoren der er fjolset og som jeg skrev var det den lyse jeg kunne ikke finde på at trække andre ned for noget andre har gjort det er bare det jeg føler min race er udsat for

  • #31   14. jan 2011 vil godt understrege på ingen måde er ude efter nogen her inde og kai hvis du opfattede det sådan så må du undskyld

  • #32   14. jan 2011 jeg holde af næsten alle hunde racer ok kom til min egen ved et tilfælde ellers hade jeg haft en fransk bulldog nu men samtidig fortryder jeg ikke min hund på nogen måde

  • #33   14. jan 2011 præcis det er jo det jeg mener hvis jeg ikke stod inde for min hund iform af lov og orden var min hund oprettet som boxer eller old eng bulldog

  • #34   14. jan 2011 helt sikkert jeg må samtidig indrømme at jeg ikke hade tænkt så langt som andre måske kunne lave nr med sådan noget lidt blåøjet måske og jeg vil også tage afstand til folk der gør sådan min er en am bulldog og det bliver han ved med at være så ingen falske racer herfra

  • #36   14. jan 2011 Danny -han er ellers en flot hund smiley synes du sku oprette et fotoalbum med ham,...... smiley DET må man nemlig gerne smiley

  • #38   14. jan 2011 Hunden - LOL! der kan man bare se smiley det vidste jeg så ikke smiley

  • #39   14. jan 2011 Danny P: Hvor længe har du haft din hund?


  • #40   14. jan 2011 jeg har haft ham de sidste knap 4 år og Maria jeg kunne ikke drømme om at genere dig på nogen måde

    det her er hvad jeg skrev ordret

    jeg syntes ikke din sidste kommentar var fair det er min hund der er blevet udlukket pga der er folk der ikke kan holde dem jeg skriver jo ikke at fordi du har jagthunde er du en af de tosser der lader dem bo ude hele året eller kommer med kommentar til folk der klipper haler på deres jagthunde selv om de aldrig ser en mark jeg vil samtidig undskylde hvis jeg har sagt noget der har gjort dig harm på nogen måde

    bemærker du undskyldningen og at min point er at selv om jeg har AB behøver min ikke være en dræber eller en skod hund



  • #41   14. jan 2011 fordi min ikke har bidt og ville få sprøjten 5 min efter den hade gjort det og derfor ikke har noget med min tråd at gøre ( DER kom den længede ventede, andre hunde bider også ) ordet også blev jeg lidt ked af jeg tager afstand fra alle der har hund på de forkerte måder her tænker jeg specielt på muskelhunde fordi de er farlige i de forkerte hænder det eneste jeg ville høre om var om folk syntes det var fair min blev afvist pga jeg sætter den ind efter den skide dato da min en noget ældre håber jeg har forklaret mig så vi kan forstå hinanden

    jeg vil også sige at man på dine billeder kan se du har nogen flotte og velplejede hunde så du må ikke tage mine ord som angreb på dig eller dine dyr


  • #42   14. jan 2011 bare glad for ikke at blive generaliseret med de forkerte da min hund skal være et forbillede for andre muskelhunde og jeg lever efter en snor med ham da hunden også har det bedst med at vide hvad den har af regler og retningslinier og jeg føler virkelig at han er i harmoni med sig selv og vores familie han har aldrig fået en i røven og kommer aldrig til det da jeg mener man kun får ødelagt sin hund af det lige en lille filo om vores måde at holde muskelhund på

  • #43   14. jan 2011 præcis og det er det jeg forsøger at holde til punkt og prikke med ham da folk skal sige kan de også være sådan når de ser min hund

  • #44   15. jan 2011 Og dem er der for få af derude Danny - men tomlen op for dig

  • #45   15. jan 2011 Danny- du må endelig blive på HG... det er dejligt forfriskende at læse sådan noget fra en MH ejer..... smiley
    ville være fedt at du kunne gå foran i de til tider ophedede mh debatter herinde smiley
    i er få...... desværre.......


  • #46   15. jan 2011 jeg ville også godt være en del af det her inde det er bare lidt svært at skulle dele når min hund ikke er med her inde syntes jeg det er jo prima derfor folk er her jo og fotoalbum kan jeg ikke sætte op da jeg ikke har nogen hund på mit profil

    jeg vil også indskyde omkring min hund og dyrlæge tjek så er han fast til dyrlæge hver 3 måned uden han fejler noget både for hans skyld men også for vores der får han selvfølgelig et sundhedstjek men også får at se om han ændre sig psykisk så jeg har muligheden for at handle før det går galt og det burde være ved lov hvis man spør mig så undgår vi alle de kedelige historier med ustyrlige hunde


  • #47   15. jan 2011 Danny - kan godt se at det er surt, at du ikke kan få ham oprettet... helt sikkert.... men derfor kan du sagtens være med alligevel smiley
    det kan også være en fordel, at han ikke er oprettet ;o) er du klar over, hvor mange gange efterhånden, jeg har fået smidt i hovedet, at jeg har psykopat schæfere...? dette sker især i MH debatter.... schæferen er favorit-"offeret", når folk kommer med deres : "andre hunde kan også bide" ;o) *GG*

    at det så morer mig lidt, er jo så en anden snak smiley
    schæferen er endnu ikke kommet af med sit dårlige ry, selvom det er mange år siden, at skodavlen toppede ;o)

    (prøver at muntre dig op her ;o))


  • #49   15. jan 2011 Krumme - mine kommer så også kun til dyrlæge ved vaccination, eller hvis der er noget galt ;o)

  • #51   15. jan 2011 T&M kan se hvad du mener

    Krumme og Shaker

    jeg har stor tiltro min dyrlæge som også selv har sagt at en test en gang om året burde være nok men jeg har det rigtig godt med det er hver 3 måned da jeg på et hver tidspunkt sætter sikkerhed og fortrolighed med min hund og hans adfær højst og ser på ingen måde mine penge eller tid spildt


  • #53   15. jan 2011 min point er ikke alle hunde skulle hver 3 måned men at vi skal ha mere styr på folk der har hunde som ikke har styr på deres hunde det ville vi få ved en psyke test på deres hund ved omkring 1 år her tænker jeg på store/muskelhunde så røg de farlige fleste farlige hunde en lab gould osv min kommer også hver 3 måned som en del af en sygdom han har men når jeg er der kan han da lige så godt gøre det så det er ikke en jagt på alm hunde men på folk der ikke har forstand på hvad race de har det er jo det der er skyld i min hund ikke må være her inde

  • #54   15. jan 2011 hvis jeg måtte ha åbnet min profil ville folk kunne læse den omkring hvad min hund har været igennem hos den tidlig ejer så forstår godt det kan være lidt svært at sætte sig ind i han vejede 32 kg ingen pels og 2 brækkede riben

  • #56   15. jan 2011 Hvad bliver han tjekket for? Fysisk/psykisk?

  • #57   15. jan 2011 så er min dyrlæge ikke en rigtig dyrlæge og jeg har ikke sagt at dine hunde skal tjekkes konstant men en 1 års test på alle hunde når de er et år og så ikke flere med mindre lægen siger noget andet her tænker jeg på den målgruppe der skulle rammes og du er jo heller ikke den målgruppe som jeg snakker om jeg tænker på at ramme de mennesker der har hund fordi det er sejt og for street respekt på ingen måde dig jeg er efter

  • #58   15. jan 2011 han hade fået nogen bank og behandlet dårligt af tidliger ejer så for ikke at det skal indhente ham kikker han på ham og så tjekker han hans hofte som hade taget skade og det er prima derfor han kommer så tit

  • #60   15. jan 2011 måske kan det godt være jeg er lidt blåøjet omkring min dyrlæge men jeg giver 200 ekstra for han gør det han går med den forbi andre hunde og gør noget ud fra nogen papir jeg er ikke der inde når han gør det pga han vil godt ha hunden alene når han gør det rør ham div steder på skader og bagende men jeg er da åben for at prøve en rigtig test hvis det skulle vise sig han kun har økonomi ud af det og min hund ikke får noget ud af det det er jo falsk trykhed for mig


  • #61   15. jan 2011 Sorry - men jeg forstår ikke hvad det er dyrlægen tjekket psykisk?
    Hofterne? Har han HD? Hvad er der sket med dem?


  • #62   15. jan 2011 da jeg fik ham var han nærmest ødelagt underernæret ingen pels på bagkroppen brækkede ribben og hoften har fået nogen tæsk noget omkring hofteskålen var brækket han var meget bange og ikke sårlig snak saglig gik og små tissede det er derfor jeg er hos lægen med ham så tit det kan da godt være han ikke burde være der så tit men jeg høre bare efter hvad han siger jeg skal gøre

  • #63   15. jan 2011 har lige kikket på dyrlæge regning og der står adfærs test og ikke psyke test som jeg omtalte hvad forskellen så må indbære med stadig ikke derfor han kommer så tit til lægen men de gamle krigsskader fra tidliger ejer

  • #64   15. jan 2011 langt ude politisk korrekte møgregler...
    hvis hundende var her lovligt før forbuddet burde de optages på lige fod med alle de andre liste hunde. Det er jo ikke en salgs side


  • #65   15. jan 2011 tak Dan s det er jo også det der gør lidt ondt de gør/dømmer ham ulovlig selv om han ude på gaden er fult lovlig

  • #66   15. jan 2011 Dan

    Der er faktisk mange der "undercover" både sælger og avler den vej.
    Det er nok det admin ikke vil risikerer da siden her kunne komme i vanskeligheder og lukke.


  • #67   15. jan 2011 jeg vil da godt sige de kan jo lukke bruger ned der gør sådan noget altså sælger men det kan da ikke gøre nogen skade at den er her inde på profil når den godt må være på fotoalbum der kan jeg ikke se nogen forskel jeg er fuldt ud forstået med hensyn på salg bytte gives væk og avl der er der jo direkte tale om en overtrædelse af loven min hund må jo godt være i Danmark bare jeg har mundkurv og sele på ude for hjemmet

  • #68   15. jan 2011 Det er jo her der er et problem. Hundene må ikke overdrages efter xxx dato - og da flere har udvist talent for at fordreje sandheden kan admin ikke bruge tid på der er en enkelt ærlig imellem.

  • #69   15. jan 2011 Ps - jeg er vild med din profil tekst iøvrigt!

  • #70   15. jan 2011 jeg forstår det også når det bliver lagt ud på den måde jeg har bare ikke set det på den måde og at folk direkte ville svindle med det og det er jo også et skridt i den forkerte retning og jeg ville aldrig sætte min hund op som noget han ikke er da det også bare vikke skade de andre hunde som ikke har noget med det at gøre

  • #71   15. jan 2011 fætter karin

    tak fordi du tog dig tid til min profil tekst det er dejligt folk læser før de dømmer super


  • #72   15. jan 2011 ville også godt ha lagt en lille hilsen til din lille grå fætter den er godt nok sød

    jeg kan ikke skrive på profil uden hundeprofil selv så du får den lige her


  • #73   15. jan 2011 Tusind tak Danny smiley

  • #74   28. jan 2011 karin, nu kan de fleste "admins" jo stort set ikke se forskel på en amstaff og en schaefer alligevel, og er hunden her lovligt bør de ikke udelukke dem.
    Om der er skrevet "Falske" oplysninger i folks profiler er aldrig noget HG kan blive hængt op på. Alle der BETALER for at bruge gallerierne har jo læst og forstået brugerbetingelserne, dermed er galleriernes ansvar afskrevet.

    At folk avler, sælger og lever af at masseproducere de racer der er efterspørgsel på er jo intet nyt, og heller ikke noget man kommer til livs ved at forbyde oprettelse af visse racer herinde


Kommentér på:
de 13 ulovlige hunde

Annonce