{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber du?
  • #2   15. jan 2011 Jeg løber kun efter tyve på mit arbejde.. og kun når de har stjålet noget VIRKELIG værdifuldt smiley

  • #3   15. jan 2011 Nej smiley Det gider jeg sq ikke smiley

  • #4   15. jan 2011 Nej.

  • #5   15. jan 2011 Før jeg blev kørt ned var jeg helt vild med at løbe, og løb 7 kilometer dagligt!

  • #6   15. jan 2011 Har gjort, men fik bækkenløsning i forbindelse med sidste graviditet, så det har gjort naller at starte op med at løbe de sidste par gange jeg har prøvet...

    Målet var at løbe 5 km i løbet af 4 måneder. Men det er svært at opnå, da jeg åbenbart ikke kan tåle at løbe på hårde flader såsom asfalt, så tror jeg prøver igen til foråret, når der ikke er sne mere og så kun 2-3 km ture, så er det nemmere at finde en rute. smiley


  • #7   15. jan 2011 HVORFORRRR ? smiley

  • #8   15. jan 2011 Nej... Har forsøgt men egner mig simpelthen ikke til det..
    Jeg kan ikke fange teknikken.. Muligt dte ville hjælpe med nogle gode løbesko der er tilpasset min løbestil ( eller mangel på samme)


  • #9   15. jan 2011 Løber neeevverr !!!!!!

  • #10   15. jan 2011 Jeg har løbet en hel del førhen, men det dur ikke rigtig som motionform længere efter jeg har fået gigt.

    Men hvis jeg stadig kunne, så ja:o)


  • #11   15. jan 2011 Kun ned efter smøger *GGG*

  • #12   15. jan 2011 Jamen, jeg fik en aha oplevelse for en hel del år siden (omtrent 20 år siden).

    En af mine daværende kolleger løb og cyklede rigtig meget. Hun cyklede Tour de France ruten og hun løb Berlin Maraton.

    Vi kom til at snakke om hvordan hun havde det efter en laang løbetur. Uha, hun var FULD af energi (JEG løber ikke selv, så det er svært for mig at forestille mig det). Hun fik gjort rent og ordnet have og at muligt efter en løbe/cykletur.

    Da jeg så spurgte hende, hvordan hun så fik slappet af, svarede hun at hun skulle bare sætte sig med en kryds og tværs, SÅ sov hun. Hun elskede kryds og tværs, men så skulle hun jo bruge hovedet og DET fik hende til at falde i søvn.

    Nu har jeg IKKE oprettet dette under "Off topic" så kan I gætte hvor jeg vil hen?


  • #14   15. jan 2011 Fed tråd Mette smiley
    Og jeg løber ikke nej.. smiley


  • #15   15. jan 2011 Har fanget den, men nu har jeg jo også Border Collier

  • #16   15. jan 2011 Mette -ja jeg kan sagtens gætte hvor du vil hen. Jeg er nu ikke 100% enig.

    Man bliver nemlig osse træt af at være aktiv... Men ja, lige efter en god løbetur, så har man det knaldgodt -men det at dyrke motion giver jo osse et "kick" af diverse hormoner, så man bliver vel nærmest "høj" af det;o)
    Men når man så har løbet, er kommet hjem, har haft lidt tid til at "falde ned" osv, så er man træt på en god måde.

    At bruge hovedet gør osse træt ja, men det er træt på en anden måde.

    Så begge dele er jo god "aktivitet" (osse for Fido), men ingen af dem kan stå alene hvis du spørger mig.


  • #18   15. jan 2011 Malinois fan .

    Bingo!!!

    JEG tror at mange alenehjemmeproblemer opstår fordi man går en lang tur med hunden (i bedste mening) og så tror man at den er træt......... Så går man fra den, fordi "NU må den være træt nok til at være alene". Det er den LANGT fra. Den er lige oplagt til hopla.

    Det samme med leg med andre hunde. Det er LIGE at opfordre til alenehjemmeproblemer (med mindre det skyldes seperationsangst, men JEG tror at det meste skyldes "overmotionering").


  • #19   15. jan 2011 Ulla:

    *så os der løber med vores hunde der skal ikek megen hjerneaktivitet til at gøre dem trætte er det det du siger, eller ???*

    Nej, tværtimod!! At løbe får IKKE umiddelbart hunden til at blive træt. Der SKAL hjerneaktivitet til for at trætte.


    Michelle:

    Ja, men hvor mange venter 1 times tid med at køre hjemmefra, når hunden har været ude på en lang gåtur?


  • #20   15. jan 2011 Michelle:

    Nej, ingen af dem kan stå alene. Man skal bare ikke forvente en træthund, når den lige har leget med naboenshund i 1 time eller rendt ud over markerne.

    Hvis man derimod skærer legen/gåturen ned (hvis man ikke har mere tid) og bruger den resterende del på at aktivere hjernen, så mener JEG t rigtig mange alenehjemmeproblemer vill være passè:-)


  • #21   15. jan 2011 Mette -nu er der jo forskel på en gåtur (rolig aktivitet) og en løbetur, cykeltur eller anden "vild" aktivitet.

    Mine får ike en masse tid til at "falde ned" efter en gåtur -faktisk går de direkte ind og lægger sig til at sove når vi kommer hjem fra en gåtur.
    Har jeg istedet været ude at cykle med dem, eller hvis vi har leget og været meget aktive, så tager det lige nogen tid før de er faldet ned.


  • #23   15. jan 2011 Michelle:

    Du ved hvad jeg mener:-)

    Ulla:

    Netop:-)

    Selvfølgelig skal hunde røres......... Det er bare ikke nok at tonse rundt i hundeskoven eller på marken.


  • #24   15. jan 2011 *GG*

    Det er så derfor, at jeg stod op kl. 05.30 og gik 40 min med Buddy. Kom hjem spredte hans tørfoder i haven i forskellige højder og lukkede ham ud. Tog et bad og hjalp M med at børnene op og i tøjet. Lukker Buddy ind, spiser morgenmad. Giver ham et griseøre eller gnaveben og siger farvel.

    Det har fungeret helt fint smiley


  • #25   15. jan 2011 Mener de har brug for begge dele og de har brug for at falde ned efter begge dele. Se bare Gizmo når han har gået spor eller koncentreret sig om noget, så tager han sig en spurter for lige at få det ud af kroppen :). Men noget andet og lave når man kommer fra tur er godt, diverse legetøj bliver brugt her. Noget at tygge i i Gizmos tilfælde :).
    Michelle var det ikke dig der gav kiks eller noget for at få Reiki til at falde til ro npr i kom hjem?


  • #27   15. jan 2011 Åhh ja, hvor jeg kender det!...

    Jeg går af og til hjem til mine forældre (eller, ikke pt, det er for lortevejr), men går hjem til dem af og til, i en periode en gang om ugen.
    Det er en gåtur på ca. 10 km, og med hunden tager det omtrent 2 timer (der skal jo snuuuuuses).
    De første par gange blev jeg meget overrasket over hendes reaktion: Når vi kommer hjem til de gamle, kører hun FULDSTÆNDIG op, styrter rundt i hele hytten. Finder legetøj som hun løber med, men gakker så voldsomt over at hun smider det og ikke kan nå at få det samlet op igen. Det er så voldsomt at hun skal kommanderes til at slappe af, og evt. skal man sidde lidt med hende og snakke stille, for hun kører i det højeste gear jeg nogensinde har set (og til hverdag omtales hun ellers som Hyperhunden)...
    Så ja ja, kender godt det der.. Hun reagerer på samme måde når vi cykler derhjem...

    Senere på aftenen går hun dog fuldstændig kold, og i sommers/efteråret, nåede vi også kun at komme i form til at gå/cykle den ene vej. Så måtte vi køres hjem, eller gemme hjemturen til dagen efter smiley


  • #28   15. jan 2011 smart tråd Mette smiley
    - det kan være der mit problem ligger med Charlie og hans alene hjemme problemer..
    når det er morgen går jeg en halv time med ham og når jeg kommer hjem går jeg for det meste ud af døren og i skole, kunne være jeg skulle til at ændre mine mornlige rutiner :o)


  • #30   15. jan 2011 Suzy & Plette - det var en masse gode ideer du kom med!
    - de skal da prøves her på mandag :o)


  • #31   15. jan 2011 Charlotte:

    Ja, jeg HÅBER at det måske kan være en øjenåbner for nogle:-)

    Mine hunde har ALDRIG haft alenehjemmeproblemer. De er altid blevet luftet om morgenen. Får en løbetur i mosen eller på marken. Så er det hjem og få morgenmad for hundene..... Og de har aldrig og får aldrig mad i deres skåle. Nu hvor der har været så meget sne, har vi brugt tid på aktivitetsspil eller deres Leo. Så har de fået deres mad på den måde.

    Når vejret er til at de kan være udendørs i længere tid, smider jeg maden på græsplænen og så må de selv finde den.

    Derefter går jeg i bad og når jeg endelig er færdig, får de en kiksepind og så går jeg...... De sover bare.

    Min mor går ind imellem herover og tilbyder dem at komme i haven i løbet af dagen........Men de ligger i hver deres sækkeseng, strækker sig når hun kommer og siger "Nej tak mormor....... Vi sover lige så godt":-)


  • #33   15. jan 2011 Hehe ja ok. Her hvor der er så meget sne, har han fået mad i sin bustercube i stedet. Man kan evt. i stedet komme maden i en 1,5 l flaske, hvis hunden ikke bider flasken itu.

    Og jeg bruger heller aldrig madskål...


  • #34   15. jan 2011 Tak Ulla smiley

  • #35   15. jan 2011 Suzy & Plette - det her kommer til at lyde pudsigt nu hvor jeg har en labrador, men han er ikke hunden der bare grovæder sin mad. Han tager lidt og så lader han resten være indtil jeg kommer hjem igen, så det med at gemme hans mad ville jo ikke rigtig hjælpe noget, måske jeg skulle prøve med godbidder istedet?

    Mette(anløben DKK'er med de to ligslæbere). - det har i hvert fald været en øjenåbner for mig smiley
    - og god hjemmeside!


  • #36   15. jan 2011 Charlotte:

    DET er jeg glad for at læse:-))

    Mon han ikke gider at spise, hvis han skal arbejde for det?. Ellers ville jeg tilbyde ham hans mad. Har han ikke spist det indefor 10-15 minutter, ville jeg fjerne det og så først tilbyde ham når det er madtid igen.


  • #40   16. jan 2011 Jeg prøvede det med at gemme foderet efter vores gåtur og jeg har aldrig set ham så koncentreret! Han farede rundt i køkkenet og ledte efter sin mad og vupti efter 10min havde han spist alt sin mad smiley og så kunne jeg med god samvittighed tage til håndboldkamp!


  • #41   16. jan 2011 Hehehe jep god tråd smiley Men må sige det problem har jeg ikke. Både tøserne og jeg, er mega trætte og morgen sure om morgenen. Så vi går næsten med lukkede øjne morgen tur. Når vi når hestestien, løber begge hunde ud og tisser og besørger, for derefter demonstrativt sætte sig, med numsen mod resten af stien og snuden hjemad. Mor er ikek svær at overtale, og vi går hjem igen smiley tøserne går direkte i seng, og mor der er møg misundelig, gør sig klar og tager på arbejde.

    Når jeg så kommer hjem, er der revance, så går vi den store tur, med masser af leg og træning. Men synes nu ikke de geare op, når vi kommer hjem igen. Men der er det self. også tid til jeg skal til at lave mad, så der sætter begge tøser sig ud, og følger mor og hendes kogekunstner. Det kunne jo være mor "tabte" noget, som hun nu altid gør smiley


  • #42   16. jan 2011 Kira:

    Jeg skriver også at en kombination af de to dele er dt mest "effektive":-)

    Suzy : Naaaaaaa, mine har ikke problemer med maden......... De mener jo at der er for lidt af det hver gang.........*GGGGGGGG*

    Ina: Jamen, så koncentrerer de sig jo også om din kogekunst......... Det er REN koncentration.....*GG*

    Charlotte: Skøønt at det virkede og hvor det glæder mig at du skriver herinde, får gode råd OG prøver dem af:-) Tommelen op for dig:-))


    Jeg ved squtte om jeg har været EKSTREMT heldig med de hunde, som jeg har haft gennem 30 år. Men selv INDEN man "fandt ud af" den mentale aktivering, har mine hunde aldrig haft problemer.


  • #43   16. jan 2011 Suzy:

    *Charlotte skrev at hendes ikke grovæder maden og sagtens kunne komme tilbage til det senere også skrev jeg ja det ihvertfald ikke det man hører fra dig *GGGG* *

    Nej, DET ville sq være synd at sige...........*LOOOOOOL*


  • #44   16. jan 2011 Jeg har aldrig haft alenehjemme probelmer med hummer... eller andre problemer for den sags skyld.. men jeg VED at når den lange tid på 1 time + er overstået med dyret.. så er han bare KLAR når vi kommer hjem... han fare rundt som en skoldet skid i et glas vand i hvertfald 1-2 timer hvor al ballade der kan laves SKAL laves.. og dette fænomen er udelukkende kun et der opstår når han var været på lange ture.. når jeg er syg og han kun får korte ture i en periode, får han slet ikke disse ture.

  • #45   16. jan 2011 Mette-tak smiley Charlie er min første hund så det er dejligt at få gode råd fra folk som ved noget om emnet!

Kommentér på:
Løber du?

Annonce