Burde du ikke få mundkurv på?? {{forumTopicSubject}}
Er lige hjemvendt efter en dejlig go' lang og træningsfyldt gåtur med fede dorit.. Midt på gåturen går vi forbi en parkeret bil, hvor der her er en dame der er ved at stige ind. Hun siger noget til mig, som jeg i første omgang ikke hører, jeg vender mig om og siger "undskyld hvad sagde du"? Hertil svarer damen meget undrende; "burde du ikke ta' og få en mundkurv på den kamphund"??
Jeg kigger på Junior, og kigger så op på damen og svarer så, "jeg tror du har taget fejl, min hund er en Olde english bulldog, og han står altså ikke på listen over forbudte hunde. Den eneste bulldog der er på listen, er en amerikansk bulldog".
Så siger damen gudhjælpemig "Den dér står også på listen, så jeg synes du burde putte en mundkurv på den"! Her bliver jeg lidt småirriteret og beslutter mig for at gå videre og få trænet med min basse, men inden skulle hun altså lige ha en repremande med på vejen, (da jeg var lidt småirriteret blev kommentaren måske lidt mere provokerende end den skulle ha været) "Jamen jeg synes så at du skulle ta' og få styr på din politik dumme gås", og så tullede mig og fede dorit videre.
Synes det er lidt ærgeligt at når folk endelig pådutter hinanden kurven, at det så ikke er berettiget..
-Go aften derude bag skærmene..
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Der er nogle folk som gerne ville se at alle hunde bortset fra deres egen havde mundkurv på.
Du har fat i den lange ende og sådan er det.
Næste gang for sjov kan du jo have en kopi af loven og listen over hunde med, bare for at være rigtig træls
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Det er ikke længe siden en bil kom trillende helt tæt hen til os, hvorefter vinduet blev rullet ned, og en mand stikker hovedet ud, og insisterende fortæller mig, at min hund er ulovlig.
Øøøh? Javel ja.
Jeg forklarede ham kort hvad race min hund var, og hvilke der var på listen hvorefter han stadig insisterer på, at min hund er ulovlig.
Jeg vil så finde Lulus registreringskort frem, så han kan se racen på tryk, men det vil han ikke være med til, så han siger bare, at han er ligeglad, ruller vinduet op, og kører sin vej.
Jamen hvis du er ligeglad, hvorfor så bruge energi på at stoppe din bil for at komme med din mening om min hund? Ja ja.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
Jeg forstår så sandelig godt at det kan være svært at skelne. Men så må damen da lytte når du forklarer at du fint forstår, men at det ikke er gældende for din hund.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
nov 2009
Følger: 33 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 405
Hvis i evt. ser min video jeg lige har lagt ind, med en hund der går i selvsving i en hundegård, så er det faktisk hendes hund, der går i spagat hver gang man går forbi på vejen.
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
At de kan være så dumme at kommentere og så ikke i det mindste indrømme, at de har taget fejl og komme med en undskyldning.
Ja, som du skriver Danielle, mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 674
Men dem om det, man kan jo ikke andet end at ryste på hovedet af dem.
Jeg synes det var godt du sagde noget til hende - men at kalde hende en dum gås, synes jeg ærlig talt ikke der var nogen grund til
nov 2009
Sarah, haha No shit?? Den dame må da helt sikkert både have været halvblind og umådelig dum!
Misja, hvordan forsvarer du dine basser når du får kommentaren, for ja, staffen ligner jo meget amstaffen?
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Netop fordi jeg også har problemer med at skelne mellem disse afholder jeg mig fra at kommentere, for det ville virkelig være for pinligt, at det så var en "lovlig"
*Monica med de skønne hunde*
Du har ret i, at kommentaren vedr gås måske ikke var velvalgt, men kan altså godt forstå, hvis Lianna & Jr blev lidt irriteret, og så kan man jo komme til at sige noget, man bagefter godt kan se var usmart. Det tror jeg, vi alle har pr'vet.
nov 2009
Monica, jeg ved godt det var tarveligt af mig at kalde hende en dum gås, men temperamentet løb af med mig, og jeg var meget irriteret over hendes ignorante kommentar..
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 674
Jeg kan osse sagtens forstå hun blev irriteret - tror bare at når man står i sådan en situation, er man nødt til at snakke ordenligt - forsøgsvis.
nov 2009
Og al respekt til dig for at holde din mund om noget du ikke er klar over.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Tak til alle jer med "SBT-" og "Boxer" blandinger... Nu er der ingen listelignende hundeejere der fremstår troværdigt i lægmandens øjne.
MEN, når det så er sagt, så synes jeg hellere ikke at der var nogen grund til at hun skulle være uhøflig. Det er fair nok at spørge (jeg synes endda at det er modigt af hende), men hvis man ikke VED at man har ret, så er der ikke nogen grund til at presse citronen.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.829
Min bror er engang blevet spurgt om "er det ikke en af de der psykopathunde", da han kom gående med sin låne-whippet
Det da humor ...
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 44 Svar: 541
Syntes det var en fed kommentar.:P
Ved hvordan det er at have en hund som nogle syntes der er "farlige", kender SÅ mange der er bange får vores Schæfer og det er jo for dumt..:D
nov 2009
Men nu er tråden ikke en diskussion om fci, stamtavler, avl el. lign. men en tråd om ærgelige folk på gaden der udtaler sig om noget de ikke er vidende om.
Jeg synes også det er modigt af hende, og hun ville også have fået al min respekt hvis hun havde spurgt, og ikke dømt os.
mar 2010
Det var det hun mente.
mar 2006
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
Jeg sidder faktisk og bliver lidt forundret over man atger sådan på vej? for ku en old english ikk godt ligne en am bull hvis man ikk ved bedre??
Altså at hun spørger,,jeg får tit råbt ud af vinduet på min bil..hello husk lige mundkurven ..for jeg er så skide irriteret over folk ikk overholder den lov,de folk som ejer en liste hund.
nov 2009
Asa, nej en klaphat! Godt du kunne redegøre for hans kurv, bare ærgeligt tåben havde "skyklapper" på..
okt 2008
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Altid var hun klar til at lege med Cleo på Cleos premisser uden at være underdanig heller.
Hun beskyttede Cleo mod store voldsomme hunde ved at still sig imellem når de blev for voldsomme.
Aldrig har jeg set hende så meget som knurre eller vise tænder ligegyldigt hvad hun blev udsat for fra andre hundes side.
Hun er en Amerikansk Bulldog.
Altså en Listehund.
Jeg kender godt loven men hvor ville det dog gøre ondt at se hende med mundkurv på.
Heldigvis er det begrænset hvad der kommer af kommentare til hendes ejer. Jeg tror de fleste her kender hende og hved hun er god som dagen er lang.
Sådan er der jo så meget.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Ingen tror min hund er en listehund - De tror hun er en varulv... *ruller med øjnene*
nov 2009
Hvis avlsarbejdet ikke er gjort godt nok på oeb'en, kan den sagtens komme til at ligne en ambull i fx højden.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 274
mar 2010
okt 2008
Jeg ville bare gerne se mundkurv pådem der skal og ærgligt det går ud over nogen andre end dem det skal
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.242
Manden tager det helt koldt og svarer min hund er da sørme ikke en af de farlige hunde i kan jo selv se han ligner en blanding af dalmatiner og labrador han er bare blevet mere hvid. Damerne bedynder nu at udstøde det ene nåååee og nææææææ og i hvor er han dejlig. ungerne klapper og leger med ham og jeg skynder mig ind i supermarkedet fuldstændigt kvalt af grin. Nej hans hund er ikke farlig og ja de sorte pletter kunne da godt komme fra en dalmatiner men ingen af de damer opdager at han faktisk kun siger den LIGNER en blanding men ikke at den er det.
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.163
Renee: Dejligt at din vuffer har haft nogle hyggelige legetimer med en muskelhund
mar 2006
No worries.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 383
Burde du ikke få mundkurv på??