3.034 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 71 Svar

ikke betale = ikke råd til dyrlæge ikke betale = ikke råd til dyrlæge

Man læser det så tit her på HG
"Hvis jeg ikke skal give penge for hunden, så vil jeg godt overtage den med det samme"
- straks farer folk i flint og det er helt automatisk antaget at hvis personen ikke har råd til at punge ud for at overtage hunden, så har personen heller ikke råd til dyrlæge eller foder!

Og så tænker jeg hvorfor ikke? Hvorfor antager folk en hel masse uden først lige at undersøge sagen?

Jeg har selv overtaget en hund og sagde også der, at jeg ikke ville lægge en krone for at overtage en andens hund. Men derfor betyder det jo ikke at jeg ikke har råd til at holde den i hverdagen.

Min mand og jeg sætter fast et beløb af på vores "dyrekonto" hver måned, hvorfra der så bliver købt ind til både heste, hunde, katte osv. Derudover har alle dyr forsikringer, så de altid kan komme til dyrlægen. Så det er skam ikke fordi der er nogen dyr her i huset der lider nogen nød - de har det nok bedre end os andre når det kommer til stykket.

Men hvis man pludselig tager 1500 kr ud af sådan en konto, så er det jo netop at ens buffer er slået i stykker og man ikke har råd.

Det virker nogle gange som om at hvis man ikke er millionær med pengetræer i baghaven, så skal man ikke have dyr.

En hel anden diskussion er så også at hvis man skal af med sine dyr, så må man enten sælge dem eller lade andre overtage dem gratis. Jeg føler mig virkelig presset og trængt op i en krog når jeg ser en annonce hvor der står at nogen må straks overtage hunden ellers bliver den aflivet, men stadig vil de have en del penge for at gå af med den. Det holder bare ikke i min verden.....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ikke betale = ikke råd til dyrlæge
  • #1   17. jan 2011 Helt enig!

• #2   17. jan 2011 "ellers bliver den aflivet, men stadig vil de have en del penge for at gå af med den. Det holder bare ikke i min verden....."
    ENIG!

Jeg er en af dem der mener at har man ikke råd til at købe hunden har man ikke råd til alt det andet der hører med. Har aldrig tænkt over det du beskriver. Men tror nu det de færreste der har en dyrekonto som dig. Jeg har tit lagt mærke til at det er unge mennesker der ikke vil give prisen for hunden og der tænker jeg tit at det fordi de generelt ikke har ret mange penge og dermed også ville have svært ved at betale for dyrlæge. Så har jeg det også sådan at vil man ikke vil betale for at få sig en nær ven de næste 15 år så skal man ikke have den

• #3   17. jan 2011 og når det er unge mennesker der skriver de ikke vil give det for hunden tænker jeg tit at det bare er en ide de har fået og ikke har sat sig nok ind i hvad det vil sige at få hund

• #4   17. jan 2011 Kan godt forstå dig.

Jeg er heller ikke rig.
    Sikkert derfor jeg faldt i en hundehandlers kløer da jeg købte Cleo. Ellers havde jeg nok købt hende med tavle dengang.

Men selvom hun var rigtig dyr i dyrelægeregninger specielt de sidste 4 år. Kom hun altid til dyrelægen, hun fik sin medicin og sin dyre special fodder. Hellere leve af havregrød mig selv en måned end at hun skulle undvære.

Har heller ikke nemt ved at købe den næste men jeg har lært ikke at spare på købsprisen.

Selv ville jeg helst ikke give mere for en "brugt" hund end de ca 2000kr de koster hos dyreinternaterne hvis jeg skulle have en.

At man bekymre sig om købsprisen behøver bestemt ikke at betyde hunden kommer til at lide nød.

• #5   17. jan 2011 Hvis man ikke har hvad sælger forlanger for deres hund, så skal man holde sig væk fra annoncen og ikke spilde folks tid. At man bør være mere realistisk i forhold til hvad man kan tage for en genbrugshund er jeg fuldstændigt enig i, men det skal køberne altså ikke blande sig i i annoncerne herinde.

Folk der truer med aflivning samtidigt med at de kræver penge bør alle købere helt holde sig fra. Så må sælger betale for den aflivning eller tage sig sammen og sænke prisen til noget mere realistisk.

• #6   17. jan 2011 Søster: Enig!

• #7   17. jan 2011 jeg er en af dem der ikke vil give mange 1000 kroner for en hund og værken for en blanings hund eller en genbrugshund.
    og det er bestemt ikke fordi jeg ikke har råd :o)
    jeg er førtidspansionist ;o)
    og jeg vil oprette en konto hvor der være månede vil ryge et beløb ind til hunde plus jeg vil få lave en forsikring på hunde også så jeg har peneg til de udgiver der er og plydselig kan opstå :o)

• #8   17. jan 2011 michelle

Det er fuldstændigt op til dig at du ikke vil give mange penge for en hund, men det er respektløst at gå ind på de annoncer som man godt ved er udenfor ens budget, udelukkende for at gøre opmærksom på at man ikke vil give hvad sælger forlanger. Det er hellere ikke tilladt iflg reglerne idet man reelt ikke er interesseret i "varen".

• #9   17. jan 2011 Egentlig kan er jeg meget enig i begge synspunkter.
    Og da vi selv to en grnbrugshund til os, snakkede vi slet ikke om prisen. Det vigtigste for os var, at han kunne passe ind i vores familie.

Men uanset hvad, så synes jeg ikke, man skal prutte om prisen på en hund i en annonce. Tag hellere ud og vær sammen med hunde, se om det er noget for en. Og derefter kan tale pris med sælger.
    Personligt synes jeg det er noget mærkeligt noget, at diskutere pris, inden man har set varen. Hvad enten det så er en hund, et hus eller andet. Man er da nødt til først at se "varen" an og se, om det kan være aktuelt for en.

For mig er det useriøst, når det først folk slår ned på er prisen. Og var det mig, som skulle af med en hund, så blev en, som spurgte til prisen som noget af det første, slet ikke overvejet. Hunden er vigitgere en prisen, og sådan bør det være både for køber og sælger.

• #10   17. jan 2011 Søster:

Du skriver:
    "Det er fuldstændigt op til dig at du ikke vil give mange penge for en hund, men det er respektløst at gå ind på de annoncer som man godt ved er udenfor ens budget, udelukkende for at gøre opmærksom på at man ikke vil give hvad sælger forlanger. Det er hellere ikke tilladt iflg reglerne idet man reelt ikke er interesseret i "varen"."

Nu ved jeg ikke om det er en bestemt situation du har i tankerne her, men jeg har da set en annonce hvor de ville have 1500 kr for en hvalp og der stod at hvis den ikke kom væk ville den blive aflivet. En pige går ind og siger at hun ikke vil give 1500 for hunden, men at hun da gerne overtager den - er det ikke tilladt?
    Jeg synes da ikke det er respektløst, men derimod relevant for ejer af hunden at vide, at nogen gerne vil overtage den, så den ikke skal aflives, men ikke til prisen.

Men selvfølgelig skal man ikke bare gå ind og skrive "det får du ikke for hunden og jeg ville aldrig overtage den", det er jo meningsløst.

• #11   17. jan 2011 Ryster på hovedet når jeg ser de annoncer, og det samme gælder de annoncer hvor der er "tilbud" på hunden... Hvor der feks står "nedsat med 1000kr, men kun idag!".
    Det er ingen måde at sælge/købe hund på...
    Og ja, så dem der skriver at de skal af med hunden inden fredag ellers bliver den aflivet... Så er der en masse (forhåbenligt) flinke mennesker der tilbyder at gi hunden et nyt dejligt hjem, men ikke lige har de 2-3000kr som sælger forlanger inden fredag...
    De får tit et lidt flabet svar tilbage om at man da ikke har tænkt sig at gi hunden væk gratis...!
    Hvis jeg akut ikke kunne tage mig af mine hunde, så ville jeg 10 gange hellere gi den væk til det hjem jeg mente var bedst, end sælge til det hjem der kunne gi flest penge.

• #12   17. jan 2011 Jeg mener så at hvis eks. 2500,- er nok til og vælte ens buget, så kan jeg ikke se man har råd til og betale en dyrlæge for en evt operation.
    Et dyrlægebesøg kan blive langt dyere end 1500,-
    Jeg mener heller ikke man skal give 5000,- for en genbrugshund, men ved at hvad kommer let går let.

• #13   17. jan 2011 Jeg mener så at hvis eks. 2500,- er nok til og vælte ens buget
    Skulle stå 1500,-

• #14   17. jan 2011 MB:
    Du skriver:
    "Men uanset hvad, så synes jeg ikke, man skal prutte om prisen på en hund i en annonce. Tag hellere ud og vær sammen med hunde, se om det er noget for en. Og derefter kan tale pris med sælger."

Jeg synes det er lige omvendt faktisk. Jeg ville ikke gide have nogle rendende som så bagefter siger at de ikke har råd til dyret eller ikke kan have det på mine præmisser eller andet.....
    Så kan man ligeså godt have rene linier fra starten af og sørger for at køber og sælger er enige og så bagefter kigge på dyret.

• #15   17. jan 2011 Da jeg købte Robin havde jeg kigget på rigtig mange hunde, både været ude og besøge nogle og kigget på nettet og ringede rundt. Da jeg midt i alle mine hunde besøg var ude ved Robin og hans søskende for at se dem, og drikke en kop kaffe med avleren og vi drøftede racen osv, var jeg ikke et sekund i tvivl om jeg ville have den race og hvalp. Han kostede 3000 kr. For mig var prisen overhovedet ikke afgørende, jeg skulle have en ven for livet. Da jeg er i lære og har helt ny bil, og bor i hus med kæresten, så har min bankdame lavet et budget, og der er hund og alt med i, så jeg har en opsparing og Robin er med i mit månedelige budget, hans forsikring mad, evt. dyrlæge regninger osv. med hensyn til penge osv. Da pengene hos en lærling som bekendt ikke er store, men derfor må man altså planlægge sine uforudsigelige regninger lidt smiley

Med hensyn til at folk ikke skulle have råd fordi de ikke vil give noget for hunden, er noget vuks smiley , Jeg vil sige det kommer an på så meget, altså jeg ville aldrig nogensinde give 4000 kr. for en hund der er 6-7 år gammel. Da jeg mener man enlig burde koncentrere sig om at den fik et godt hjem smiley , Dernæst er jeg træt af chihuahua blandinger der bliver solgt til 6-7 tusind kr. Det jo ikke sælgeren der er dum, men køberen, desværre. smiley

At folk der ikke er interreseret i varen kommentere alligevel er bare typisk. De skal jo altid have noget at skulle have sagt. Desværre smiley

• #16   17. jan 2011 Miki:
    Ja, der er vi så ikke enige.
    Hvis folk allerede fra start prutter om prisen på min hund, så gider jeg ikke gå længere. For mig handler det nemlig om, at det er det rigtige hjem. Og det er det ikke for mig, hvis en køber uden overhovedet at have set hunden tænker i penge.
    For mig handler det nemlig ikke om, at få mange penge, men få et godt hjem. Og det vil være min måde, at skille folk fra.

• #17   17. jan 2011 Charlotte:
    Helt enig!

• #18   17. jan 2011 brug hjernen før du køber hund:
    Jamen så er vi jo tilbage til at det kun er millionærer med pengetræer i baghaven der kan holde dyr?! Hvor meget skal der efter din mening stå til side på en konto for at kunne holde hund/hest/kat?

• #19   17. jan 2011 For mig ville et hjem hvor eks. 1500,- vælter bugettet, ikke det rette hjem.
    For der er så ikke råd til et dyrlægebesøg.
    Og dermed ikke råd til og have hund.

• #20   17. jan 2011 Ingen behøver og være milionær. Men når et beløb er så småt og kan vælge det hele, så ville jeg ikke sælge hund til vedkommende.

• #21   17. jan 2011 søster det vil jeg give dig ret i
    jeg tror da at jeg godt kunne finde op at henvende mig på en annonce selv om jeg syndtes hunde er for dyr man kan jo ikke vide om sælger er ville til at gå lidt ned før man spøger :o)
    men vil selvfølgelige ikke gøre det hvis hunde ikke er intressant

• #22   17. jan 2011 MB:

Jamen det lyder næsten som om du mener at det rette hjem ikke være det hjem uden metervis af penge?

Jeg har ikke mange penge på nogen måde, men alligevel er det altid mig alle kontakter når de pludselig ikke kan have deres dyr mere. De ved at hos mig får dyrene det som blommen i et æg, selvom jeg ikke er villig til at give i overflod for at overtage selve dyret.

• #23   17. jan 2011 Jeg vil så sige, at jeg går ikke så meget op i, hvad prisen ender ud med at blive. Det er for mig ikke vigtigt.
    Men kemien skal være der, og køber skal have interesse i at se hunden, inden man snakker pris.

• #24   17. jan 2011 hov fik lige lest det hele havd du skrev og hvis det er et brud på reglerne har inde vil jeg selvfølgelige ikke gør det

• #25   17. jan 2011
    Miki H
    Jammen det er jo fint at folk er tilfredse med at deres dyr får mad, og må ligge i sofaen.
    Men jeg ville ikke gå med til at mad og nus var nok.
    har man ikke til dyrlægen fordi man skal betale lidt for dyret så er svaret nej fra mig.

• #26   17. jan 2011 Miki:
    Overhovedet ikke!
    Penge gør ikke en hund lykkelig, men selvfølgelig skal der være det, som vi nok er enige om.
    Og jeg er egentlig ligeglad med, hvad prisen i sidste ende bliver. Men hvis en køber allerede inden at have set hund, begynder at prutte om prisen, ja så er det for mig useriøst.
    Dermed ikke sagt, at prisen skal gives, hvis vi taler om genbrugshunde.

Men personligt, så vil jeg ikke snakke pris om min hund, inden jeg har set køber, og køber har set hunden.
    Og omvendt, hvis jeg er køber, vil jeg heller ikke snakke pris, inden jeg har set hunden.

• #29   17. jan 2011 jeg vil ikke have noget i mod at give et par 1000 kr få en blanings hund eller genbrugshund hvis det er den helt rigtige men jeg vil ikke over 5000 og vil helt meget gerne unde det beløb hvis hund er ældre
    om det er totalt åndsvagt at tænke såden ja det kan godt være men såden har jeg det nu en gang og det må jeg jo så handle ud fra

jeg ville slet ikke købe mig et levende dyr hvis jeg ikke var sikker på at jeg kunne tage til dyrlæge når der er brug få det

• #30   17. jan 2011 Miki

min holdning til annoncer hvor folk skriver at der vil blive aflivet er at man slet ikke bør udvise interesse for dem, men til det du spørger om, så nej. Du er jo ikke reelt interesseret i hunden hvis du ikke vil give hvad den koster, og da slet ikke hvis pris er det eneste du er interesseret i. Hvis du vil diskutere pris, så gør det i PB. Annoncerne er ikke oprettet for at folk skal sidde og diskutere sælgers moral eller om hunden er det værd - de er til for at formidle kontakt mellem sælgere og købere uanset hvad vi andre mener om det.

Man må gerne <b>spørge</b> om betalingsordning og prisnedsættelse (man bør dog gøre det via PB), hvad der følger med i prisen og den slags, men man kan ikke føre en debat over om det er rimeligt eller kommentere truslen om aflivning. "Jeg vil ikke give X kroner" er dog ikke et spørgsmål men en konstatering, og den kan godt opfattes som værende en vurdering af "varen", hvilket man ikke må i kommentarerne til annoncerne, så jeg ville sandsynligvis dømme det som værende uinteresseret hvis jeg så det i en annonce.

Og seriøst, hvis man ikke har 1500kr så skulle man måske overveje at vente med at købe hund til ens økonomi er lidt mere stabil. Folk der kun vil have hund hvis de er gratis har enten ikke stor nok lyst til at eje en hund, og/eller har ikke tænkt over hvad det koster i det daglige - købsprisen er da det mindste, og 1500 er grinagtigt lidt i forhold til hvad en hund kan koste.

Men ja, jeg er generelt imod at man tager penge for omplaceringshunde - men mest fordi jeg aldrig kunne forestille mig at viderformidle min hund til mennesker jeg ikke kender og stoler på, og dem kunne jeg aldrig forlange penge af. Jeg kan dog udemærket godt se at man skal sætte en pris for at skelne de reelt interesserede fra dem der er på vippen men tager beslutningen på baggrund af den billige pris, så jeg forstår ikke at folk skyder sig selv i foden ved at skrive "gid jeg havde pengene" eller "jeg vil gerne have din hund, men jeg vil ikke give penge for den" og afvente at hunden tilbydes gratis til dem.

Sådan foregår det jo ikke i den virkelige verden. Hvornår har du sidst selv givet nogen noget gratis fordi de ikke selv synes at de ville give penge for det? Jeg kan få prisnedsættelser i butikker ved at snakke pænt til sælgerne, ikke ved at stille mig op ved siden af varerne og deklarere at jeg gerne vil have dem, men ikke hvis jeg skal give penge.

• #32   17. jan 2011 Linda R:
    Her er jeg enig med dig. Jeg synes bare det er useriøst, når det kun er på baggrund af en annonce, man gør det. Har man derimod været ude og se hunden, og snakke med sælger. Så er jeg helt enig.

• #35   17. jan 2011 Nu snakker jeg ikke om 15,000,- men om 1500,- Og kan 1500 vælte en så kan en dyrlægeregning sørme knuse en totalt.

• #36   17. jan 2011 jeg kan kun give dig så meget ret, her har vi også en dyrkonto og forsikring på hundene, men det kan da være svært at finde 10 000 kr til en ny hund, når man som os lige pludselig mistede vores lille 8 mdr hvalp, for tager jeg pengene der fra mangler de jo, hvis der sker noget vildt med hunde, de penge må kun røres ved til dette formål ,jeg syntes også at folk har med at havle andre ned her inde, fordi har man ikke råd til at give 10-15 0000 kr for en hund, er man ikke egnet til at have hund, men det er jo noget vrøvl efter min mening

på vores hundekonto står der gerne mellem 8-15 000 kr, men de må kun bruges til hunde, hvis der kommer en vild udgift til en weekendsoperation eller hvad ved jeg og begynder man at tage af kontoen så er det svært at nå der op igen

• #38   17. jan 2011 Da vi ramte vores genbrugsguldåre(Selma) betalte vi ikke noget for hende, men skulle så også sterilisere hende efterfølgende(pålagt af tidligere ejer).

Desuden vidste tidligere ejer at hun ville få det godt her hos os, hvilket forhåbentligt var det vigtigste.

Siden har hun været til dyrlæge, hvis hun trængte/havde behov og sådan vil det fortsætte til den dag hun dør uanset om vi har betalt for hende eller ej.

Kan ikke se sammenhængen mellem ikke at ville betale en formue for en hund, og så om man har råd til dyrlægebesøg(det kan man jo for dælen forsikre sig ud af).

Tænkte vi så desværre ikke over mht. til Selma før det var for sent(hun var over 6 år da det gik op for mig at en sygeforsikring ville være en god ide, men der tager selskaberne ikke hundene ind mere), så vi må pænt selv spare og betale, når/hvis hun har behov for lægeeftersyn smiley

• #40   17. jan 2011 brug hjernen før du køber hund: Jeg mener ikke at 1500 kr skal vælte budgettet, jeg mener bare at de penge kan være brugt meget bedre på hunden frem for på de ejere som ikke vil have hunden, men gerne vil have penge ud af den.

• #41   17. jan 2011 Men nu kan I bare se hvor tråden allerede nu er løbet hen af... alle mener at hvis ikke man har 1500 kr til en hund, så skal man vente til ens økonomi er mere stabil osv osv.... men prøv engang at se hvad folk skriver - der er mange der ikke VIL give pengene, men som sagtens har råd til at have hundene. OGSÅ selvom der skulle komme en dyrlægeregning eller anden form for uventet regning.

Jeg synes der er en væsentlig forskel, men nogle gange har I bare så mange forudindtagede holdninger at folk slet ikke får en chance for at bevise noget som helst.

Jeg kan bruge et eksempel fra min verden. Jeg kæmpede med dyrlægerne for min hest i næsten 1½ år. Det kostede os et sted omkring de 65.000 kr. Dvs hele vores opsparing røg. Hesten endte desværre med at blive aflivet, men aldrig manglede den noget.
    På vores hestekonto var der jo stadig plads i budgettet til at have hest, men der stod bare ikke længere 65.000 til køb af ny hest.
    Jeg annoncerede efter ny hest og skrev specifikt at den skulle være på afbetaling over noget tid. Mange sorterede mig fra allerede der, fordi de netop havde den holdning af hvis ikke man har pengene til hesten, så har hun heller ikke penge til at holde den.
    Det skal siges at mange af de mennesker der sorterede mig fra dengang har fået solgt deres heste og mange af dem er nu igen til salg grundet krise osv.
    Hende der troede på mig og solgte sin hest til mig, har stadig kontakt til sin hest, hun ved hvor han står, hun ved han har det godt og han bliver passet efter alle kunstens regler rammer. Han er ikke solgt videre og han er allerede under forsikring, med dyrlægeforsikring osv.

Så mit budskab er blot at man ikke skal dømme så hårdt, før man egentlig ved hvad man er oppe imod. Dem der nogle gange er lidt sparsomme og vælger at sige nej til en stor udbetaling til at starte med er måske i virkeligheden dem der i sidste ende har pengene når det går helt galt.

• #42   17. jan 2011 Charlotte: Hvis jeg en dag stod og skulle af med mine hunde, så ville jeg ærlig talt være skide ligeglad med pengene!

Jeg synes det er småligt at folk prøver at hente lidt penge hjem fordi de synes hunden har en vis værdi.

Hjem før pris til hver en tid.

• #43   17. jan 2011 Tja, du mener altså at en hund(dyr) inten værdi har så snart de har været ude i et hjem?
    Beklager , men kan ikke følge dig.
    .

• #44   17. jan 2011 Altså undskyld mig, men i hvertfald JYDER - Vi "handler" altså.. om det så er en pose æbler på det blå marked, eller en hundebasse der skal have et nyt hjem smiley
    Jeg syntes det er fint at "prutte" lidt om prisen på en hund selvom den måske kun koster 1500 kr. hvem vil ikke gerne spare en 500'las. Jeg vil da gerne smiley

Men vil give jer ret i at man nok bør kigge på hunden først smiley

• #45   17. jan 2011 Selv en brugt vaskemaskine er mere værd en et levende væsen.
    Eller en brugt hundekurv.
    Hvis hunden har så lidt værdi kan det heller ikke betale sig og gå til dyrlæge, men henter bare en ny.
    Men ok. Så er jeg glad for og være smålig

• #46   17. jan 2011 Miki : er så enig !
    Jeg fik min hund 1000 kr billiger. hun bliver passet efter alle kunstens regler og hvis der kom en dyrelæge regniing er det godt penge overhovet ikke er noget problem. Hun skal nok få hvad hun har brug for smiley

• #47   17. jan 2011 Camilla: Tal for dig selv. Jeg prutter om prisen men ikke på levende væsener! Er jeg faldet for en hund så giver jeg mere end gerne prisen for den. Selvfølgelig vil jeg ikke give 6-7 tusind for en blandings hund for til samme pris kan man få en hund med tavle. Men vil så foretrække en hund med tavle men er der trusler om aflivning synes jeg dog det latterligt hvis prisen er høj

• #48   17. jan 2011 Charlotte: Ikke mig. Jeg bruger den dyrlæge jeg altid har brugt fordi jeg ved de dygtige og har tillid til dem kunne aldrig drømme om at skifte selvom der kunne være penge at sparer men så betyder det altså bare det mere at man har en dyrlæge man kender og stoler på. En dyrlæge er ikke bare en dyrlæge smiley

• #49   17. jan 2011 Ej hold dog.. Jeg bruger den dygtigste dyrelæge i vores omegn, og ville aldrig spare på noget til min hund.. MEN hvis jeg kan få en hund 500 kr billiger vil jeg da hellere det!
    Hvis sælger havde sagt at prisen var prisen, så var hun stadig kommet med mig hjem, det er overhovedet ikke det afgørende men det altid dejligt at sparre penge...

hold du op, levende væsner.. Jeg ELSKER min hund over alt på jorden og vil gøre ALT for hende.. Men vil alle ikke gerne sparre penge hvis man kan det uden at gå på kompromis ?
    Dem der siger nej til det lyver..,.

• #50   17. jan 2011 Camilla: Hvis jeg skulle sælge en hund ville jeg aldrig sælge til en der prøvede at prutte om prisen. Og ja man vil da gerne spare penge men det bare et forkert sted at spare desuden ville jeg aldrig turde spørge og risikere at drømmehunden ryger fordi sælger ikke vil sælge til mig pågrund af jeg spurgte.

• #51   17. jan 2011 Det har ikke noget at gøre med jeg gerne vil spare på hunden, jeg vil uden at tænke over det give fuld pris for en hund selvom prisen er 1500 kr. hvis det er den helt rigtige hund ingen tvivl om det...
    Men da jeg havde fundet den helt rigtig hund og set hende og snakket med sælger, så kom vi selvfølgelig til prisen, og de var villig til at sælge hende 1000 kr billgere.. Det siger man da ikke nej til..
    Min hund er jo den samme om den koster 1000 kr. 5000 kr. eller 1500 kr.

hvis du går til en billig dyrelæge som ikke har særlig god omtale, så er din hund nok ikke i lige så gode hænder som ved en meget omtalt dyrelæge på den gode måde smiley
    Derfor..

• #52   17. jan 2011 Charlotte: hehe. det var godt vil helst ikke at folk tror alle jyder er for nærige til at give penge for at få en ven de næste 10-15 år

• #53   17. jan 2011 Trine: det kan jeg godt følge.. hvis du opdrætter hunde til mange mange 1000 kr. og er anerkendt for dit arbejde syntes jeg det er helt fair at prisen er som dem er.. hvis jeg skulle købe en DKK hund engang, ved en seriøs opdrætter ville jeg heller aldrig diskutere prisen.. Men på et "hyggekuld" uden stamtavle eller andet.. Ja så syntes jeg sku det er iorden at diskutere prisen, du ved trods alt ikke helt havd du for, for dine penge...

- Det med jyderne, var mere bare sådan en joke... Men okay, sådan lidt.. Det siger man jo trods alt.. Men der er sku ikke maget smil herinde smiley

• #54   17. jan 2011 Jamen ja.. Jeg er bare pisse nærrig.. Intet mindre simpelthen.. ! bare put den tittel på mig... TAK !

• #55   17. jan 2011 Ja, guuud hvor er det nemt at dømme andre og så ellers slynge om sig med diverse grumme tankegange eller måske endda ligefrem begrave hovedet i jorden som en anden struds, hvis man ligefrem skulle stå i en situation, hvor man kunne blive nødt til at indrømme, at man nok ikke ALTID har ret i sine antagelser/fordomme smiley

MIn gratis-hund er genbrugsguld, og jeg kunne aldrig drømme om at smide hende ud hvis hun blev syg - med den begrundelse at det ville være billigere at få en anden gratis/billig hund....finder det faktisk meget provokerende at blive beskyldt for den slags tanker, men har besluttet at det vist siger mere om den med tankerne end om mig som person....for det er da nok noget af det grummeste jeg længe har hørt...FØJ siger jeg bare !!

• #56   17. jan 2011 Heidi.. Er så evig enig smiley

• #57   17. jan 2011 Heidi: Det har jeg aldrig beskyldt dig for. Men vil sige at jeg synes jeg ofte ser en sammenhæng mellem dem der prutter om prisen og så antallet af hunde de har der er solgt videre eller andet. Nu kom vi jo så til at snakke om at prutte om prisen og det kunne jeg aldrig drømme om for som sagt ville jeg selv afvise folk hvis jeg skulle sælge en hund og de pruttede om prisen. Og at prutte om prisen handler da for det meste om at man er for nærig til at betale hvad noget koster og hvis folk ikke kan prutte køber de ikke alligevel.

• #58   17. jan 2011 Synes tit dem der spørger om prisen er fast osv. falder fra når de får a vide at det er den. Er man oprigtig intra i hunden og man ved man har en hundekonto men ikke har et kontant beløb man kan købe hunden for kan man jo ringe eller skrive til opdrætter og forklare at man har råd til hunden fordi man måske har hundekonto og sygesikring men ikke har et kontant beløb til at betale for selve hunden på den måde ser opdrætter ikke en som useriøs og vælger måske dig frem for en der betaler 500 kr mere

• #59   17. jan 2011 Trine : Jeg prutter nu heller ikke om prisen, når jeg skal have hund...betaler gerne det den koster(aftaler dog gerne afbetaling(hvis muligt), hvis jeg lige ser drømmehunden og ikke har, så jeg kan betale kontant).

Til gengæld mangler mine dyr intet....også mine kælerotter som man kan få for et par hundrede kommer da til dyrlæge, hvis nødvendigt....har altså brugt rigtig mange penge på dem gennem tiden, da jeg opdrætter...også selvom det ville være billigere at købe en ny smiley

• #60   17. jan 2011 Heidi: Åh. er så træt af jeg ikke kan have kælerotter smiley De simpelthen så søde! Der er jo også stor forskel på at lave en aftale med folk og så skrive sådan nogen useriøse kommentare i annoncerne. Det værste er at folk nogen gange går ned i pris og så vil folk gerne have hunden hvor de hvis den havde kostet 500 kr mere havde kigget videre det siger jo en del om folk

• #61   17. jan 2011 Trine : synes ikke det siger så meget andet end, at de måske ikke har haft pengene kontant eller ikke mener hunden har haft den første salgsværdi(det kan der være mange grunde til udover at folk er ligeglade eller ikke har pengene til at passe hunden ordentligt, når den først er flyttet ind)

Min pointe er at istedet for at dømme alle ud fra et for mig ret snævert livssyn, så burde man måske tænke lidt mere positivt om sine medmennesker...herinde er man ofte skyldig indtil det modsatte er bevist...hvorfor ??

• #62   17. jan 2011 Jeg købte Buddy uden at forhandle og betalte 5000 kr. for ham.

Vi købte ham fordi:
    han var blid og sød overfor børnene
    han var ikke en 1-mands hund
    meget interesseret i hele familien
    meget rolig indendøre i fht alder
    dejligt aktiv udendørs
    en god mellemstørrelse
    passende pelspleje
    passede mht motionsbehov

Vi vidste, at han manglede noget almindelig træning i at gå pænt i snor uden at trække og at han ikke var vant til at bo i byen, men vi kunne ikke se, at han havde tendens til nervøsitet, før vi gav ham snoren på hjemme hos os selv efter køb og gik en tur med ham i de nye omgivelser.

Jeg vil helst ikke have en ældre hund igen og i hvert fald SLET ikke betale for den. Hellere en hvalp jeg selv kan præge fra starten. Der har været/er stadig meget arbejde i Buddy, men det går da trods alt fremad og håber da at han kan blive normal/næsten normal at gå med.

• #63   17. jan 2011 Heidi: Men er man oprigtig intra i hunden så stopper man vel ikke bare der men forklarer sælger sin situation så kunne det jo være man kunne få en aftale i hus og få den hund man er faldet for? Opgiver man en hund pågrund af 500 kr så vil man det i mine øjne ikke nok

• #64   17. jan 2011 Trine : det tror jeg faktisk ikke alle tør...af angst for OGSÅ at blive neddømt på dette(er set før kan jeg fortælle dig smiley

• #65   17. jan 2011 Heidi: Ja er det sikkert men var jeg oprigtig intra ville jeg slet ikke skrive men ringe smiley

• #66   17. jan 2011 Trine : som udgangspunkt ville jeg nok selv skrive en pb(hvis det var herinde)...var det en kennel jeg havde fundet andetsteds havde jeg nok ringet hvis der fremgik et tlf.nr. som kontaktmiddel.

(ikke altid man kan få et tlf.nr. uden først at skrive nemlig)

Men står der et tlf.nr. i annoncen og sælger skriver at denne ikke svarer på henvendelser herinde, så ville jeg ringe...ryster altdi på hovedet af folk, der bliver ved med at skrive i en annonce, hvor sælger tydelig har skrevet at man skal kontakte dem pr. tlf.

• #67   17. jan 2011 Heidi: Ja men igen så siger det bare noget om hvor intra folk er smiley

• #68   17. jan 2011 Trine : det synes jeg så helelr ikke at det gør...nej det siger noget om, hvorvidt de tør tage skraldet + evt. bagtalelse, hvis sælger bliver tøsefornærmet smiley

• #69   17. jan 2011 Heidi: Nu hentydede jeg til de sidste sætninger om folk der skriver i annoncer hvor sælger har gjort klart man skal kontakte pr. tlf

• #71   18. jan 2011 Charlotte & brug hjernen før du køber hund.

Nej, jeg mener ikke at en hund er uden værdi bare fordi den har været ude i et hjem før. Det mener jeg heller ikke at jeg har skrevet noget sted.

I mener bare at folk der ikke vil betale har heller ikke til dagen og vejen for hunden. Jeg prøver at få jer til at se at det også kan være omvendt.

Der er mennesker der gerne betaler et hav for en hund fordi den har det rette navn eller den rette stamtavle, men de kan sagtens være nogle med rod i økonomien eller som bare køber for at smide væk eller andet.

Så jeg ville faktisk heller give min hund væk og sikre mig dens velbefindende end at den havner et sted hvor de har betalt x antal tusinde kroner for hunden.

I mener at det at betale for hunden til at starte med sikre dens velfærd på længere sigt og det mener jeg bestemt ikke er tilfældet. Det er en falsk sikkerhed!

Jeg gav gerne mine hunde væk gratis hvis jeg vidste hvem de havnede hos og kunne stå inde for dem,
    Og det er nok fordi mine hunde har MERE værdi for mig end penge kan repræsentere.

• #72   18. jan 2011 for ikke længe siden søgte jeg en hund med stambog på, da vores lille lhasa døde, jeg havde skrevet at vi havde råd til ca 5000 kr, bare der var beløbet ikke stor nok og jeg blev havlet ned både på pb og på annoncerne, men det er var den pris vi havde penge til, uden at røre ved vores dyrkonto i jule mdr det syntes jeg sku ikke er fedt

• #73   18. jan 2011 De hundeejere jeg har haft der ville af med hunden i forbindelse med foreks sommerferie, fordi det var billigere for dem og hente en ny hund efter ferien end betale pension, har i alle tilfælde været blandingshunde , til ingen eller ganske få kr.
    Og joh, Miki H
    når man ikke vil betale for en hund så må det jo være fordi man mener hunden ikke har en værdi, for ellers betalte man vel gladeligt for den rigtige hund til ens familie.
    Du forærer vel heller ikke en vaskemaskine væk , du har brugt i 3 mdr. Den har da stadig en værdi.
    Jeg gav også gerne mine hunde væk til venner/familie jeg kendte og vidste hunden ville få det godt, men dem der skriver i en annonce kender jeg ikke. Og hvis de fortøller mig at de ikke har råd til og give 1500,- for en hund, ja så er det ikke dem der får hunden.

• #75   18. jan 2011
    MB:
    Overhovedet ikke!
    Penge gør ikke en hund lykkelig, men selvfølgelig skal der være det, som vi nok er enige om.
    Og jeg er egentlig ligeglad med, hvad prisen i sidste ende bliver. Men hvis en køber allerede inden at have set hund, begynder at prutte om prisen, ja så er det for mig useriøst.
    Dermed ikke sagt, at prisen skal gives, hvis vi taler om genbrugshunde.

Men personligt, så vil jeg ikke snakke pris om min hund, inden jeg har set køber, og køber har set hunden.
    Og omvendt, hvis jeg er køber, vil jeg heller ikke snakke pris, inden jeg har set hunden.

- Er enig. Det samme jeg gjorde da jeg købte Robin. smiley ,

• #76   18. jan 2011 Brug hjernen før du køber hund:
    Jeg opgiver at diskutere med dig. Du vil tydeligvis ikke høre på noget andet end hvad du selv mener. Mit råd til dig er at tage skyklapperne af og se verden og de mennesker der er i i et andet lys. Ikke alting er så sort hvidt.

• #77   18. jan 2011 Miki: Hvis en person køber en hund til 15 tusind kr. er den højst sandsynligt købt ved en opdrætter der går ind i avlsarbejdet med liv og sjæl og dermed ikke sælger til hvem som helst i modsætning til mange blandings avlere så sådan som du stiller det op er slet ikke realistisk i mine øjne

• #80   18. jan 2011 omg..

• #81   18. jan 2011 Miki H
    Ja, eller også har jeg set hvad der sker i den virkelige verden .
    Har arbejdet på internat i 15 år, så har set og hørt meget.

• #84   18. jan 2011 Jeg synes at det er fint nok at man gerne vil have en billig hund, men så skriv dog på billige hunde eller gå på internat og lad de andre om hvad de vil tage for deres hunde.

Kommentér på:
ikke betale = ikke råd til dyrlæge

Annonce