{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Barf {{forumTopicSubject}}

Overvejer meget at gå over på Barf til min hund Sika, da hun har fået allergi, men aner intet om det, har kun læst og hørt godt om det, hvor meget skal hun ca have om dagen (vejer 23 kg) og hvor tit om dagen skal hun have det ? og er det meget dyrere end at fodre med tørfoder, hun får Specific lige nu..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf
  • #1   17. jan 2011 Jeg har en 25 kg hund og ruger ca 500 kr om måneden

• #2   17. jan 2011 Du kan ringe til Barfhunden.dk og få en snak med Henriette.. Hun er rigtig sød og vil rigtig gerne hjælpe.. www.barfhunden.dk

• #3   17. jan 2011 Alice A
    hvor køber du dit kød henne så ? og hvordan med vitaminer, hvordan gør i ?

• #4   17. jan 2011 Min hund vejer 18 kg og jeg bruger ca 300,- om måneden... Jeg tror det er meget billigere end at skulle bruge allergivenligt tørfoder... Min får ca 350 gram om dagen...

• #5   17. jan 2011 Mht vitaminer giver jeg lidt grøntsager en gang imellem... en gulerod han kan tygge lidt på, et par ærter som godbidder og sådan.. jeg bruger ikke rigtig vitamintilskud og sådan...

• #9   19. jan 2011 Jens A:
    Dejligt at høre en der taler så pænt om andre mennesker smiley

- Ironi kan forekomme i ovenstående udtalelse - Hvad får dig egentlig til at tro at du er så meget bedre og klogere end andre herinde??? Bare en undren fra min side....

• #10   19. jan 2011 Jens A:
    Nu er det jo sådan med BARF at det er meget forskelligt fra hund til hund så du kan jo ikke sige at folk ikke ved hvad de taler om.. De fortæller jo bare hvad der virker på deres hund.. Folk der spørger om erfaringer, spørger om ERFARINGER. Det betyder at de spørger ind til hvordan vi andre gør og ikke nødvendigvis hvad eksperterne siger...

Selvfølgelig er det en rigtig god ide at tale med en forhandler først, men mange gange er det slet ikke den måde man ender med at fodre på som forhandleren har sagt.. Netop fordi det ikke fungerer på ens hund... Så jeg synes det er lidt langt ude at kalde folk for amatører. Der er nogle der har barfet i mange mange år og som derfor har en masse gode erfaringer at dele ud af selvom de ikke er forhandlere...

Så jeg kan ikke se noget galt i at spørge til råds herinde... Så får man forskellige svar og kan dermed prøve sig frem og finde ud af hvad der virker på ens egen hund...

• #11   19. jan 2011 Tak for alle jeres svar, jeg må tage ind til en der forhandler med det, eller ringe til Barfhunden som gitte tilbød..

• #12   19. jan 2011 Nu ved jeg ikke hvad du giver for din specifik - men jeg har regnet ud at jeg skal give samme pris for Barf fra RigtigHundemad (storkøb) som jeg gav for Eukanuba (ikke storkøb)..

• #13   19. jan 2011 Ginne - nu med kennelnavn Waginns *
    jeg gir ca 705,- for 15 kg ( kan kun købes ved dyrlægen)

• #14   19. jan 2011 Når det er tørfoder i den prisklasse, så vil jeg bestemt tro du kan gøre det for samme pris! Alt efter hvilke mængder og hvor man køber råt så plejer vi at sige omkring 40 kr. pr. kg. Hvor nogle typer er billigere end andre. Klart kylling og kallun f.eks. er billigere end hjort og hest...
    23 kg hund skal ca. have ½ kg råt dagligt. Man siger ca. 2-3% af kropsvægten.
    Det er vigtigt at varierer kødtype og dyreart (såfremt hunden kan tåle det). Vi plejer at anbefale ca. 30% kallun, 50% kød med brusk eller kødfulde ben, 10% indmad og 10% rent kød.
    Start op med en faste dag og efterfølgende giver du kallun en uges tid og introducere så de andre typer kød og ben løbende.
    Man kan ved langt de fleste forhandlere købe enten vitaminer eller grøntsagsblandinger og olier man kan give ved siden af.
    Men som det også fremgår af tråden, så er der stor forskel på hvad folk mener er det rigtige. Så du må selv sætte dig godt ind i det og læse op fra forskelilge kilder, og ud fra det du læser og får fortalt både fra forhandlere og læmand vurdere hvad du mener er rigtigt for dig og din hund.

Pøj med projektet smiley

• #15   19. jan 2011 Jens A:
    Ja for jeg gør jo alt hvad jeg kan for at ødelægge min hund!!!
    Synes det er nogle underlige argumenter du kommer med, men sådan er det jo bare... Med at prøve sig frem mener jeg mht mængde og hvilket kød de evt ikke kan tåle og sådan... Men fred være med det....

• #16   19. jan 2011 jens A:
    Ja helt bestemt. Men det er jo også derfor folk spørger andre til råds... Og så skal du lige huske at der rent faktisk er op til flere barfforhandlere herinde på HG... Så der er skam "eksperter" blandt os... smiley

• #17   19. jan 2011 Jens A:
    Det kommer jo an på om anvisningerne passer til din hund... Vores hunde er jo forskellige så hvad der fungerer for din hund betyder jo ikke nødvendigvis at det fungerer for min...
    Så det som du synes er noget vrøvl kan jo meget vel være lige nøjagtig det der skal til for min hund eller en andens....

Og derfor synes jeg det er fint nok at folk tager fat i hinanden herinde... Jeg har da lært meget af folk herinde som fungerer for min hund... Både forhandlere og ikke-forhandlere.. smiley

• #18   19. jan 2011 det kan jeg godt følge dig i, men tror nu også det er de færreste der begynder KUN ud fra det de ar fået at vide herinde... Tror de fleste søger viden omkring det og hvad vi andre gør for lissom at få en ide om det er noget for dem... Og så går de til en forhandler senere.. De skal jo alligevel til en forhandler for at købe kødet så det kommer jo helt af sig selv...

• #19   19. jan 2011 Ja men jeg syne nu ikke der er den store prisforskel på kødet hos min forhandler og hos supermarkedet... Men selvfølgelig køber jeg hvis der er tilbud... Men stoler nu rimelig godt på min forhandler... som jeg faktisk har fået henvisning til herinde smiley

• #20   19. jan 2011 Det kommer helt an på hvilket kød det er... kan ikke lige priserne udenad.. det er ret sjældent min hund får kylling, da han har allergi overfor korn og da kyllinger spiser korn er jeg blevet anbefalet ikke at give ham for meget kylling... Men det sker da han får et lår i ny og næ... Og det er også fra supermarkedet, men alt muligt andet (fars og småkød m.m.) synes jeg ikke er billigere i længden...

• #21   20. jan 2011 Jens:
    Ja det er rigtigt nok.. det har jeg nu også gjort et par gange smiley
    Men det er sjældent jeg falder over de gode tilbud synes jeg (tror der er nogle der er hurtigere end mig og hamstre hehe)....
    Jeg har dog hørt det skulle være en økonomisk fordel at gå til slagtere/slagterier og få noget af deres "affald".. Jeg er nu ikke meget for at give min affald, men nogle gange tror jeg nu nok det kan lade sig gøre at få noget godt....

• #22   20. jan 2011 Ja hvis man virkelig prøver tror jeg også sgtens man kunne gøre det rigtig rigtig billigt...

Selv her ude på landet på Sydfyn kan man ikke rigtig få noget fra slagterne... smiley

• #23   20. jan 2011 Hvor kunne det være <b>stort</b> hvis du for engangs skyld prøvede at kommentere et eller andet random sted i en positiv tone, uanset emne <b<Jens</b>. Har endnu aldrig set dig udtale dig om noget positivt. Men jaja, livet er jo hvad man gør det til.

TS - Vi fodrer to Schæfere for omkring 800-1000 kr. i mdr. smiley

• #24   20. jan 2011 *uanset emne <b>Jens</b>. Skulle der stå.

• #25   20. jan 2011 Ja det kan jeg forstå. Det er vel også sjovere end at løbe en tur eller bokse. Det er i hvert fald bedre end at være voldelig...

Kommentér på:
Barf

Annonce