{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

hanna lee s
hanna lee s
Tilmeldt:
8. jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Tynd mave {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er blevet de heldige ejere af en cavalier King Charles hvalp. Da vi købte ham oplyste sælger at han havde tynd mave og vi fik skåne kost og zoolac pasta med. Det har han fået siden torsdag. I søndags fastede han og i går fik han udkogt ris, A38 og kogt kylling og kun afkogt vand at drikke. Det er slet ikke blevet bedre.
Hvornår bør man søge dyrlæge? Skal jeg give han en dag eller to mere med risen mv? Og bør sælger ikke betale dette (kennel)? Han er købt med garanti på indvendige dele...

Håber I har nogle bud inden jeg kontakter sælger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave
  • #1   18. jan 2011 Jeg ville helt sikkert kontakte dyrlægen i dag.
    Du har gjort det man normalt gør, skånekost Zoolac osv når det ikke har hjulpet og hvalpen stadig på 6 døgn har tynd mave, så ville jeg kontakte min dyrlæge.


  • hanna lee s
    hanna lee s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #2   18. jan 2011 Ja jeg tror jeg ringer kl 08 når de ringer og hører hvad de synes, så er jeg da på den sikre side.

  • #3   18. jan 2011 Har kennel ikke ringet og fulgt op på hvalpen´s dårlige mave ?

    Jeg ville også kontakte dyrlæge, da de jo også kan dehydre


  • hanna lee s
    hanna lee s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #4   18. jan 2011 Jo hun har haft ringet og det var hende der anbefalede faste. Hun ringede så 1 døgn senere efter at have snakket med hendes egen dyrlæge og forklarede maden med ris mv. den skulle have.

  • #5   18. jan 2011 Det lyder godt Hanna. Jeg håber dyrlægen kan få styr på maven.

  • #6   18. jan 2011 Lyder godt.

    Hvis jeg var sælger, så ville jeg betale en sådan dyrlægeregning, da hvalpen jo var "syg" allerede da i fik den.

    Men om sælger har samme indstilling, er jo ikke til at vide, personligt ville jeg ikke tage det store "slagsmål" om sådan en regning


  • #7   18. jan 2011 Måske I kan købe lidt specialfoder til sart mave hos dyrlægen, til når maven bliver ok, så den ikke bliver belastet igen med det samme. Det er bare meget vigtigt nu, at den ikke dehydrerer, som René også skriver. Den burde have reageret på pastaen nu, hvis det var et let tilfælde. Det lyder til, at den kunne have brug for noget antibiotika, når det fortsætter. Tillykke med hvalpen og rigtig god bedring med den.

  • hanna lee s
    hanna lee s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #8   18. jan 2011 Så har jeg snakket med dyrlægen og hun mener at vi skal blande 1/2 skånefoder (jeg fik med fra dylægen) og 1/2 risblanding. Er det ikke stoppet om 2 døgn så skal de se på den eller hvis den bliver sløv. Den er meget aktiv og glad så det er heldigvis intet at mærke.

    Og jeg har fået en hel pose skånekost med fra sælger (dyrlæge pose). Så når maven er normal skal jeg går over til at give ham kun det.

    Sælger vil gerne betale regningen (hvis det bliver nødvendigt) og vil gerne have at jeg informerer hende løbende. Havde hun sagt nej så gad jeg ikke gøre yderligere ved det. Men herligt hun gerne vil betale den:0)


  • #9   18. jan 2011 Det lyder rigtigt godt, og dejligt at opdrætter bakker det op. Fortsat god bedring.

Kommentér på:
Tynd mave

Annonce