{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tandrensning
  • #1   18. jan 2011 Vores har aldrig fået tandrensning og er snart 5, Kender flere hunde der er ældre og ikke har fået det.. Burde ikke være nødvendig allerede for en hund på 2 år.. Vi bruger dentastix det hjælper med at holde tænderne fine..

  • #2   18. jan 2011 mette

    hvis du bor i kbh, så prøv at ringe til tanddyreklinikken. de ligger i målev


  • #3   18. jan 2011 Min hund på godt 6 år har aldrig fået en tandrensning og heller ikke behov for det.
    Jeg synes det er tidligt at en 2 årig hund får belægninger, så du skal nok overveje hvad du fodrer med. Har den noget at tygge i og bruge tænderne på : gulerødder, kødben o.s.v.?


  • #4   18. jan 2011 min ene hund er 6 og har fået to, den har også dårlige tænder, vi har prøvet alt dentex sticks, specielle dråber i vandet, ben, you name it.. Mille har lige på fjernet nogle tænder i dag, og fået fjernet belægninger

  • #5   18. jan 2011 En hund skal have tandrensning når der sidder tandsten på tænderne. Er det bare belægninger, kan de børstes af. Man kan derfor ikke sige hvornår en hund skal have tandrens, det er meget individuelt og afhængig af kosten (da hård kost mekanisk fjerner tandsten).

  • #6   18. jan 2011 Tanddyreklinikken i Måløv har tit gratis check-up og han er bestemt ikke én der snyder. Min kat på snart 9 var forbi for 2 år siden, da jeg synes at det så slemt ud, men han ville ikke gøre noget yderligere. Jeg skal forbi igen her til sommer til et check-up, men hun er jo også gammel.

  • #7   18. jan 2011 jeg mente selvfølgelig også tandsten., Mille får også renset tænder fordi den ånde lugter af 2.verdenskrig hvis den ikke gør.. Den er kun fire og har fået revet 6 tænder ud, så vi bliver nød til at få dem renset ... Kiwi er ikke så gammel endnu, men vil bare gerne forhindre at den få revet halvdelen af mundtøjet ud ligesom mille..

  • #8   18. jan 2011 Min gammel mellempuddel fik første gang en tandrensning, da han var omkring de 8 år...
    Før har det slet ikke været et problem, men fik efterfølgende en hvert år...


  • #9   18. jan 2011 Lilly var 5 år da hun fik sin første tandrens - men det burde have været gjort før - hun mistede 2 kindtænder, fordi de var gået til.
    Regner med at hun skal have en mere om et års tid - hvis ikke det kan holdes nede med en tandbørste.


  • #10   18. jan 2011 Som "En rigtig hund er en Svejgaard hund ¤" skriver, så har små hunde mere tildens til tandsten.
    Zena fik sin første tandrensning da hun var 1 1/2.
    Jeg har den holdning - hellere en gang for meget end for lidt smiley Hunde har ligesom mennesker kun et sæt blivende tænder, men modsat os giver man ikke en hund gebis smiley
    For at forhindre tandsten kan du give plaque off eller et lignende produkt. Det virker ved at gøre tandstenen blødere så hunden lettere selv kan slide den af. Der ud over bør du give hunden flere ben og tyggelegetøj, så den har noget at slide tandstenen af med smiley Hvis du kan få lov til det er det også en rigtig god ide at børst tænder på hunden...


  • #11   18. jan 2011 Meeko har heller aldrig fået tandrensning, og han har meget hvide pæne tænder. Jeg giver ham plaqueoff på sin mad, hvar dag. Og børster tænder på ham engang imellem, med en børnetandbørste, og hundetandpasta :o) det kan han godt lide.

  • #12   18. jan 2011 Specielt Yorkshire kan have store tand problemer.
    Det lyder som om du selv ved det bedre end os herinde.

    Hvis du spekulere over hundens tænder nu ville jeg tage den til kontrol.
    Du vil jo alligevel ikke holde op med at bekymre dig før det er gjort 8-)


  • #13   18. jan 2011 Min gamle cocker på snart 12 år har lige fået sin 1. tandrensning....

Kommentér på:
tandrensning

Annonce