1.551 visninger
|
Oprettet:
Hvordan for jeg dem overtalt... {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg er en 13 årig (ansvarsfuld) pige der inderligt ønsker sig en hund. Vi har haft 2 hunde før (jack russel)
men nu har jeg fået 3 søskende og min mor siger det bliver for meget. jeg kan godt se hvordan hun tænker men alligvel så er det bare min støste drøm...
Har desuden også en kat og en fugl...
Men hvordan fik i jeres forældre overtalt??
Glæder mig til at høre fra jer
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.504
det blev når de ville
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 42
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Der skulle nødigt komme endnu flere omplaceringshunde ind i markedet, bare fordi ejer gør noget dumt og uigennemtænkt..
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 168
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Tænk over at hunden gerne skulle blive 10-15 år gammel. Dvs at i dens levetid er det ret sandsynligt at du begynder på uddannelse, gå i byen, får kæreste(r) og flytter hjemmefra.
Hvad skal der så ske med hunden?
Det mest sandsynlige er at den bliver din families ansvar. Og hvis ikke det er dem der super gerne vil have hund, så bliver det altså trist for hunden.
Så mit forslag er istedet at prøve at se om ikke du kan finde en opdrætter i dit område som kunne tænke sig en hånd med f.eks. hundeluftning, på udstillinger, til træning og hvis du er heldig, osse når de har hvalpe.
Det kunne self osse bare være en "almindelig" hundeejer, men sandsynligheden for at der er noget at hjælpe med, er jo nok større hos en opdrætter med lidt flere hunde:o)
Du kan osse være heldig at der er et internat eller en hundepension i dit område, som kunne tænke sig lidt hjælp med hundene.
På den måde kan du få masser af erfaring med hunde, så når du engang er flyttet hjemmefra og har tid, råd og plads til en hund i dit liv, er rigtig godt rustet til at få din første helt egne hund.
Jeg ved godt det nok ikke er det svar du søgte, men det ville være mit bedste bud:o)
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Men nu hvor jeg ved hvor stor en opgave det er, er jeg glad for at jeg først har fået en efter jeg er blevet voksen.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Jeg mener også din mor har ret. En hund kræver rigtigt meget tid og overskud.
aug 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
jan 2011
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 162 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.048
Jeg har selv i laaaaang tid plaget om hund, lige så længe jeg kan huske faktisk. Min mor har altid sagt nej og har ikke været ude at rokke.. Så jeg startede med at gå tur med forskellige hunde blandt andet min nabo, en lille puddel. Da jeg senere som 13 årig begyndte at køre med aviser, mødte jeg en meget sød dame
Fie, som denne golden hedder, er en meget velopdragen hund. Kan ikke sætte en finger på noget hun skulle gøre forkert, når man sagde noget til hende, så gjorde hun det også.
Ejeren dør desværre og Fie kommer ud til en anden fra hendes familie og der får jeg stadig lov til at gå tur med hende, da der skal være noget som var der før.
Jeg har så haft Fie med hjem og haft passet hende.
Ejeren tilbød mig hende, men min mor ville ikke have en stor hund, derfor sagde hun igen nej.
Efter noget tid sagde hun så at vi godt kunne tage hende, men der villle ejeren ikke af med hende.
En dag kommer min mor og jeg gående oppe i gågaden, og der ser vi en dame med 2 voksne papilloner og min mor synes de er SÅ smukke, da vi så kigger op ser vi at hun også har en lille hvalp, der er min mor helt solgt og siger at sådan en lille hund kunne hun godt tænke sig, vi spørger så pænt om racen og går hjem og tjekker op på den.
Det ender så med at den passer perfekt til os og derfor blev det også sådan en vi fik...
Mit råd er, vent, måske de hunderacer du har forslået ikke har passet til jer, eller måske var det ikke den rette.
Men nu siger din mor jo at hun ikke har tid til en hund.
Måske skulle du vente lidt, selvom det er MEGET hårdt
Held og lykke
Og undskyld for det lange indlæg
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og selvom du så måske tænker at det kan du da gøre, så er det jo meget sandsynligt at du ikke vil kunne blive ved at klare de opgaver når du bliver lidt ældre og måske flytter hjemmefra.
og så hænger hunden altså på en familie der ikke har tid og overskud til den.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.196
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.196
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 541
jeg gætter på du har meget mindre søskende,
og det kan blive for meget for både hund og børn, men også stresse forældrene så istedet for hunden bliver det "dejlige familiemedlem" kan den blive "hunden der i vejen",
jeg ved ikke om du har været eller er, men at lufte andres hunde er en rigtig god start, og så kan du også ligge til side så når enten din familie er klar eller du flyttet så har du A penge til regninger og mad til den B hundeerfaring.
Jeg mødte idag min første luftehund jeg havde ikke set ham i et år og han farede ligehen til mig og hoppede op og prøvede at følge efter mig for han troede vi skulle gåtur.
carl som han hedder har jeg siddet og grædt ved og så det ligemed det ikke er min egen hund han betød en del for mig og har givet mig utrolig meget hundeerfaring(han var en
så selvom du virkelig ønsker en hund så vent, få noget erfaring om hunde og nyd din ungdom.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
syntes det er for tidligt at for en hund som 13 årig, ved godt du siger du vil passe den, men om 1 år eller 2 når du begynder at gå ibyen hver weekend og er mindre hjemme hvem skal så passe hunden ?
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.454
Det er en skidt ting at plage sig til et levende væsen.
Hunden lever måske 15 år fra nu, på det tidspunk til du være 28 år gammel og forhåbenligt enten være godt igang med en uddannelse eller være uddannet, og hvad vil du gøre med hunden imens? - der skal dine forældre altså være villige til at tage over, så det er i bund og grund deres valg.
jan 2011
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
Men det er et kæmpe ansvar og som du skriver blir hunden forhåbentlig mange år og i dén årrække vil ts (naturligvis) naturligvis ændre sig meget og få mange andre interesser.
Jeg ville som mor heller ikke tillade det og har desværre set rigtig mange hunde der på den konto, blir flyttet igen og igen.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
apr 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 184
Hvordan for jeg dem overtalt...