{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og bad ? Hvor tit ?
  • #1   23. jan 2011 Første bad som 7-8 uger. Og ellers bader jeg ca. hver 3-4 uge.
    Det kommer meget an på racen hvor tit man bør eller skal vaske hunden smiley

• #2   23. jan 2011 Jeg bader aldrig mine hunde, men reelt set, kan man da godt proppe en 10 ugers gammel hvalp i bad ( hvis man ikke synes en hund skal lugte af hund )

• #3   23. jan 2011 Der er tale om en chihuahua, hun er ca 5 måneder gammel smiley Jeg fik hende som 12 ugers smiley Og har ikke haft hende i bad smiley Så der kan vist ikke ske noget ved hun får sit første bad i dag smiley

• #4   23. jan 2011 mine kommer kun i bad hvis de har rullet sig i hundeparfume, og hvis de fælder helt vildt, bliver de lige skyllet igennem, det tager det værste:)

• #5   23. jan 2011 diesel har været i bad 2 gange , han er nu 7måneder

• #6   23. jan 2011 Du kan sagtens bade hende. Brug en hundeshampoo og vær obs på temperaturen. Ansigtet kan du evt. nøjes med at tage med en svamp. Sørg for hun er helt tør ind til huden inden hun kommer ud bag efter - tør evt. med føntørre. Det er jo ret koldt ude smiley

• #7   23. jan 2011 Karin J - Choko fælder også rigtig meget for tiden.. Derfor jeg lige tænkte at de begge kunne få et bad smiley

• #8   23. jan 2011 Vega er 9 ½ mdr og har været i bad en håndfuld gange. Coco er 5 mdr og har været i bad 3 gange. Begge chihuahuas.

Coco har en tendens til at stikke hele hovedet i diverse hundelorte på gåturen, så hun trænger altså en gang imellem. Desuden er hun så lille, at ALT skidt ryger op på hendes mave.

Vega får også meget skidt på maven og så er hun lys, så man kan se ALT skidt på hende. Og hun fælder utrolig meget for tiden, så de kom begge lige i bad her til morges smiley

Det er vigtigt for mig, at mine hunde kan 'klare' at stå i badet imens jeg vasker dem. Derfor blev de begge vasket inden for den første mdr efter jeg fik dem hjem. Jo tidligere man starter jo nemmere har de ved at acceptere det. Men jeg vasker dem altså kun når de er beskidte smiley

• #9   23. jan 2011 Jeg bader normalt mine 3-4 gange om året hvis de trænger til det, de bader i søer og render i skoven osv. så hvis de trænger... Holger har allergi og kommer lidt oftere i bad.
    Ginne: hver 3-4 uge? Hvad i alverden laver dine hunde at de trænger til at komme i bad så tit?

• #11   23. jan 2011 Så sjældent som muligt. Kun hvis han har rullet sig i mudder eller hans pels begynder at lugte for meget. Han er meget vandskræk og synes ikke jeg vil udsætte ham for en stress faktor bare fordi jeg har lyst til at bade ham.....
    Han er den type der ikke engang vil ud i regnvejr.
    Det siges en dalmatiner har en selvrensene pels.

• #12   23. jan 2011 jeg har en hund på snart 1 år. Hun kom i bad dagen efter jeg fik hende fordi hun stank af pis og spåner.

Hun har så lige været i bad igår pga. at hun stank af røg selv 14 dage efter hun kom hjem fra at have blevet passet hos mine forældre i 3 dage.

Ellers kommer hun kun til stranden engang imellem.

Generelt bader jeg ikke mine hunde.

• #13   23. jan 2011 Der er vel også forskel på om man bader med shampoo eller blot giver dem en skyller smiley

Bonnie er 5½ mdr. og har været i bad 2 gange - hun skal så i bad i næste måned da hun skal på udstilling d. 26.2.2011

Sille er 2½ og har vel samlet været i bad 5-6 gange smiley

Mht. fældning, så syntes jeg ikke mine fælder endnu, men har da set/oplevet andre der fælder helt vildt lige nu. Troede de fældede på samme tid om året - altså alle hunde.

• #14   23. jan 2011 Sigurt kommer i bad ca. hver 3.-4. uge, så er hans pels nemmere at holde. Asta kommer kun i bad når jeg synes hun lugter for meget af gnu.

• #15   23. jan 2011 Zenta (schæfer) kommer i bad 2 gange om året. Bruger KW Aloe Vera shampoo til hende.

Tror ikke det er sundt at komme i bad så tit.

• #16   23. jan 2011 Hvis man bruger shampoo af god kvalitet kan man godt bade hunden ofte. Nogle racer kræver faktisk at komme i bad ofte.

• #17   23. jan 2011 Mine hunde kommer kun i bad hvis de har rullet sig i noget eller på anden måd er blevet klamme og beskidte.. Det nok 1-2 gange om året højst. Ser ingen grund til at komme dem i bad ellers smiley

• #18   23. jan 2011 på torsdag har vi en ren og trimmet cokker for han skal nemlig til hundefrisør og have den helt store omgang.han er så fra august og det er 2.gang han kommer i bad.

• #19   23. jan 2011 Volle kommer i bad hver 14dag..

• #20   23. jan 2011 så lidt som muligt.... tror det er over et år siden athos sidst var i bad....
    Nala var i sidste weekend, fordi M junior havde kastet op ud over hende (BVADR!!!!!)
    og jesse var sidst i sommers da han var i svømmehal.... men det var også bare en skyller....

bader dem ikke bare fordi de er mudrede... og de er aldrig blevet badet "bare fordi"....

• #21   23. jan 2011 Stine> Mynte nyder livet som selskabshund, med gode ture i have, skov, parker og i byen. Men hun har en pels der kræver man børster og vasker den ofte. Hun har ingen underuld - kun fine krøllede dækhår - og hvis ikke det vaskes jævnligt kan det ikke redes ud, og så filtre det, hvilket er synd for hunden!
    Til sammenligning har min husky være i bad ca. 2 gange på 13 år... Hun har ikke behovet! smiley

• #22   24. jan 2011 Ginne:
    Nej det var da også det jeg tænkte, jeg har aldrig hørt om en husky der kom i bad i tide og utide.
    Bortset fra det ser de enormt søde ud sammen på dit profilbillede.

• #26   24. jan 2011 Nu er det jo heldigvis hver sin mening og smag, jeg ser bare ingen grund til at bade dem så ofte. Måske hvis de er udstillings hunde, men ellers ikke smiley

• #28   25. jan 2011 Enig Susanne, kan ikke se meningen med bad så ofte, hvis ikke det er for ejerens skyld.

Kommentér på:
Hund og bad ? Hvor tit ?

Annonce