{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

"Labrador F1" min bare... {{forumTopicSubject}}

Åh for pokker, hvor er jeg bare virkelig træt af at se folk, der bare ikke fatter, at bare fordi det ligner en labrador, så er det ikke, og bare fordi den er mindre/smallere/grimmere, så er det ikke en F1 labrador!!

ORK fat det nu! Og lad nu for pokker være med at avle på utestede hunde! Der er avlsrestriktioner af en årsag!!

Det var så dagens galde...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Labrador F1" min bare...
  • #1   24. jan 2011 Ej en medløber: nej men hvis man vil sælge eller købe en vare, så må man da også sætte sig ind i det. Jeg går sgu da heller ikke ud og vil købe en bærbar computer og så kommer hjem med en stationær, fordi sælger sagde, at det var sådan bærbare ser ud, når de er F1!

• #2   24. jan 2011 Hmm måske jeg bare er lidt blank her...
    Men hvad er det du siger?
    At F1 ikke er en "race" eller at mange tror, det er en F1 fordi den måske ikke lige er en racetypisk lab?

• #3   24. jan 2011 MB: jeg siger, at folk siger "det er en F1 lab" eller folk sælger tavleløse hunde (og gerne blandinger) som værende F1. En F1 kan kun kaldes for det, hvis den stammer fra Engelsk jagtlinier. Og det kan du kun se via dens stamtavle. Det er et gement salgstrick og jeg bliver så irriteret over, at folk prøve at sælge deres blandingsavl, som værende noget "fint"

(link fjernet)

• #4   24. jan 2011 Ahh så er jeg med... Blev bare lidt i tvivl, om det var det ene eller andet, som du hentyde til smiley

• #5   24. jan 2011 DKK Tavlesnob: jeg tror ikke, at nogen af dem, som går ud og køber en F1 uden at vide, hvad det er, rent faktisk ender med en.

• #6   24. jan 2011 Headhunters Choice: præcis. Folk deler den gerne videre. "Den er formel 1. Det kan du se på de korte ben" eller "Det er en formel 1. Det kan du se på den krøllede pels" Ja jeg har hørt mange... Og så står der altid nogen og sluger det råt. Suk

• #8   24. jan 2011 Maj-Britt: det gør det. Lige så smart som "sundhedsbog" som jo er præciiiiis det samme, som at hvalpen er uden arvelige skavanker

• #9   24. jan 2011 Aaarrrh det er nu altså ikke korrekt.. En F1'er kan nu også godt være en familiehund.. Man kan jo gå ti agility og anden træning med den

• #11   24. jan 2011 Maj-Britt: det er det nemlig rigtigt!

Jeanette og Luna: selvfølgelig kan man det. Men det er en arbejdshund- lige som man ikke skal tro, at border collien vil trives som sofa-bryggers-have hund

• #12   24. jan 2011 Jo selvfølgelig, men derfor kan den nu godt være familiehund.. Og det kan en border collie også

Faktisk er en border af arbejdsgener faktisk nemmere at være omkring end en af show linier.. Dette er sagt af en border collie ejer smiley

• #13   24. jan 2011 Jeanette og Luna: men vi er enige om, at de skal arbejdes med ikke?

Ej en medløber: Det kunne en lab af udstillingslinier vel også komme til, hvis den kommer så lidt ud og opleve?

• #15   24. jan 2011 Chardame: he he jeg truer altid Louie med at lave ham til en futsko, når han larmer! Åh ja designerracerne... suk! Ih ja den der staffordshirepomdanoise er bare fiiiiin

• #16   24. jan 2011 Linda: he he ja der er mange gode myter. Vores hundeskovs selvkronede konge fortalte også en af damerne, at hun skulle holde hendes norske buhund væk fra hans, da hans ikke kan lide dominerende hanhunde. Hun spørger så, hvordan han dog kan se, at hendes er dominerende? Jo fordi det er alle hunde, som bærer halen oprullet... Jow jow...

• #18   24. jan 2011 Chardame: Det er jo det. Ligner det en labrador- så er det en labrador- ligner den en mærkelig labrador- så er det en F1. Og ja, alle spidserne de styrer det hele... Det sjove er at den norkse buhund er kastreret og noget af det mest underdanige nogensinde. Selv Louie kan med den.

Linda: ja vær du glad for det. Vi andre går og døjer med, at de vil overtage verdens herredømmet hele tiden

• #19   24. jan 2011 Chardame: Helt vildt. Folk har altid en eller anden historie om en moster eller nabo, hvis pomeranian bed børn, postbudet og manden i huset. He he...

• #20   24. jan 2011 Jeg bliver så lige så træt af den der "de SKAL bruges til jagt" som TS bliver af "det er en F1"

Det er nemlig ikke rigtigt. En F1 er avlet på engelske/irske jagtlinier, så klart nok ligger jagtegenskaberne "lige under huden".
    Men det betyder altså ikke at det er en hyperaktiv hund der kravler på væggene.
    EN labbe er lavet til efterskudsarbejdet. Dvs at en stor del af labbens arbejde, består i at sidde/ligge på sin plads og lave absolut ingenting indtil der er skudt et eller andet den skal hente. Det ville den altså ikke kunne hvis det var en hyperaktiv hund der dårligt kan sidde stille.

De F1'er (og her taler jeg altså ome "rigtige" F1'er med tavle og det hele) er faktisk ganske skikkelige hunde der typisk er at finde sovende på en sofa e.l... Indtil de skal arbejde naturligvis, for så er de jo "på".

Self skal en hund af brugslinier osse bruges til et eller andet -men det behøver altså ike være jagt. Den trives ligeså fint med "bare" at være aktiv familiehunde, eller at gå lydighed e.l.

• #22   24. jan 2011 Jeg har en bog der hedder " HUNDE oprindelse-udseende-temperament " hvor i der står følgende: Man skelner ofte mellem den amerikanske og den britiske type. Den første er en smule højere, og den anden er mere kraftig bygget."
    Og hvis man som førstegangs lab-ejer og ikke HG-nørd læser dette hvordan skal man dog så vide at det er forkert? Og hvorfor skal man skældes ud for det?

• #23   24. jan 2011 Margit -men i det du skriver, står der jo intet som helst om F1;o)

F1 er noget vi kalder de engelsk/irske jagtlinier her i DK. Det er ikke et udtryk der bruges i resten af verden, og den eneste grund til at vi bruger det i DK er fordi en journalist for efterhånden længe siden, kom på en lidt sjov overskrift som vi så har taget til os.

Og så er det i øvrigt ikke korrekt det der står i din bog -udstillingslinierne er typisk tungere end jagtlinierne. Men det gælder altså alle udstillingslinierne (ikke kun de amerikanske) og alle jagtlinierne (ikke kun de engelsk/irske) ;o)

På goldens tror jeg dog det du skriver passer godt nok. Er ikke ret meget inde i racen, men mit indtryk er at de amerikanske linier adskiller sig kraftigt fra de europæiske ved bl.a. at være kraftigere af bygning og mere pelsede.

• #24   25. jan 2011 Michelle. Jeg har godt hørt historien bag udtrykket F1. Det er jo netop min pointe at det ikke er helt rigtigt det der står i bogen. Og så er det jo svært at vide hvis ikke man er "HG-nørd" (pænt ment). Jeg har da også altid fået afvide at en lille spinkel lab var en F1. Lige indtil jeg læste noget andet her på HG.
    Folk siger det jo ikke for at være åndsvage. De er jo bare fejl-infomerede.

• #25   25. jan 2011 Margit -og det er osse ok ikke at vide det hele. Men så burde man måske genoverveje om man overhovedet bør avle, hvis ikke man ved hvad det er man har;o)

• #26   25. jan 2011 Michelle jeg har ikke læst hele tråden og måske har jeg misforstået noget et sted. men jeg havde ikke set det med at AVLE. For så er vi 110% enige. Ikke avle hvis man ikke ved hvad man har.

• #27   25. jan 2011 Margit -ofte sælges der jo labbe-lignende hunde som værende F1, og de må jo nødendigvis være blevet avlet og solgt som noget de ikke er;o)

Og så ville det være dejligt om folk måske ville erkende at de tog fejl, når de så bliver oplyst om hvad en F1 egentlig er.
    Men der holdes der jo oftest stædigt på at de i hvert fald har en F1, for det har sælger sagt

• #28   25. jan 2011 Jammen vi er helt enige. Jeg har da selv haft en "F1". For det sagde sælger. Jeg var ikke klogere den gang. Men ja. Man må da erkende hvis man har taget fejl. Også hvis man er sælger af en "F1".

Kommentér på:
"Labrador F1" min bare...

Annonce