802 visninger
|
Oprettet:
Valg af hund, evt. Labrador {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har besluttet at jeg gerne snart vil til at have en hund, men jeg har lidt svært ved at vælge. den må ikke være alt for langhåret og jeg har kigget lidt på en Labrador retriever, men i snakker om "den gamle type" og "F1" hvad er foreskellen?
Jeg bor på en gård sammen med mine forældre men har en længe for mig selv og min kæreste. vi vil gå til træning med hunden.
og ellers skal den bare bruges til hygge og da jeg arbejder inde for landbruget og er meget ude, så skal den selvfølgelig med ud og gå over markerne.
håber i kan hjælpe mig lidt på rette vej.
MVH Jan.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
Men der kommer helt sikkert nogle gavede labradorfolk ind på banen
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og tilføjer så til dem der stadig skulle være i tvivl: Vi har skam osse danske jagtlinier. Dvs at F1 sådan set bare er en lille %-del af de jagtlinier der findes blandt labberne:o)
Og til trådstarter: Om det skal være den ene eller den anden type afhænger jo lidt af hvad hunden skal bruges til.
Jeg selv ville til hver n tid vælge jagtlinier hvis jeg skulle have labbe. Men vil du udstille dur det nok ikke rigtigt.
Men ved en labbe forstår jeg jo en hund med et bestemt sind og oge bestemte egenskaber, og det finder jeg hos jagtlinierne, og kun i mindre udpræget grad blandt udstillingslinierne
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.339
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.717
Nogle gange ser man en smuk lab, men ellers synes jeg i dag at de bliver for spinkle!
Jeg ville vælge efter udstillingslinjer, da jeg synes at den repræsentere racens standard bedre, men det er nok også derfor at den er udstillingsmindet:)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Om de repræsenterer standarden alene fordi de er bredere ved jeg nu ikke om jeg er enig i. En labbe skal da self være robust, men de er jo da osse lavet til jagt, og her kan de altså blive for tunge hvis de skal kunne udføre en hel dags arbejde.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Jeg ville ikke vælge en formel 1, hvis det blot er en hyggehund og en gnag om ugen træning *s*
Valg af hund, evt. Labrador