{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Valg af hund, evt. Labrador {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har besluttet at jeg gerne snart vil til at have en hund, men jeg har lidt svært ved at vælge. den må ikke være alt for langhåret og jeg har kigget lidt på en Labrador retriever, men i snakker om "den gamle type" og "F1" hvad er foreskellen?

Jeg bor på en gård sammen med mine forældre men har en længe for mig selv og min kæreste. vi vil gå til træning med hunden.
og ellers skal den bare bruges til hygge og da jeg arbejder inde for landbruget og er meget ude, så skal den selvfølgelig med ud og gå over markerne.

håber i kan hjælpe mig lidt på rette vej.

MVH Jan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af hund, evt. Labrador
  • #2   25. jan 2009 så vidt jeg har forstået på det er det blodlinjerne, at F1 er arbejdshunden og den gammeldags er mere udstilling..

Men der kommer helt sikkert nogle gavede labradorfolk ind på banen smiley

• #3   25. jan 2009 så tog jeg også fejl smiley men rart at læse hvad forskellen er smiley

• #4   25. jan 2009 Jeg stemmer bare i med gundogs, som jo har helt styr på det:o)

Og tilføjer så til dem der stadig skulle være i tvivl: Vi har skam osse danske jagtlinier. Dvs at F1 sådan set bare er en lille %-del af de jagtlinier der findes blandt labberne:o)

Og til trådstarter: Om det skal være den ene eller den anden type afhænger jo lidt af hvad hunden skal bruges til.

Jeg selv ville til hver n tid vælge jagtlinier hvis jeg skulle have labbe. Men vil du udstille dur det nok ikke rigtigt.

Men ved en labbe forstår jeg jo en hund med et bestemt sind og oge bestemte egenskaber, og det finder jeg hos jagtlinierne, og kun i mindre udpræget grad blandt udstillingslinierne

• #5   25. jan 2009 Det forholder sig som Gundogs siger og at en tynd, langbenet er spidsnudet lab er en formel 1 er en meget udbredt skrøne - desværre. Ydermere kan kun en lab med stamtavle være en " Formel 1", og alle lab der ikke ligner de ægte labs uden stamtavle er intet andet end en dårligt avlede hunde fra folk der ikke ved nok om racen...

• #6   25. jan 2009 Jeg ville vælge "den gammeldaws". Den er så lækker, synes bare ikke man ser den så meget mere. Den skal nemlig helst have et mega lækkert bredt hovede og være bare noget større end de er i dag.
    Nogle gange ser man en smuk lab, men ellers synes jeg i dag at de bliver for spinkle!
    Jeg ville vælge efter udstillingslinjer, da jeg synes at den repræsentere racens standard bedre, men det er nok også derfor at den er udstillingsmindet:)

• #7   25. jan 2009 Christina -synes du ikek man ser de brede labber mere? Jeg synes dælme de bliver bredere og tungere hele tiden. bare stil dig på ringsiden til en udstilling *G*

Om de repræsenterer standarden alene fordi de er bredere ved jeg nu ikke om jeg er enig i. En labbe skal da self være robust, men de er jo da osse lavet til jagt, og her kan de altså blive for tunge hvis de skal kunne udføre en hel dags arbejde.

• #8   26. jan 2009 Tja jeg har en gammeldaws.. Hun er bare ikke så bred, som de kan blive..

Jeg ville ikke vælge en formel 1, hvis det blot er en hyggehund og en gnag om ugen træning *s*

Kommentér på:
Valg af hund, evt. Labrador

Annonce