{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

malene N
malene N
Tilmeldt:
13. jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

valg af hund {{forumTopicSubject}}

Hej
I min familie går vi og tænker på om vil skal have os en hund. Vi vil helst have en lille hund, så derfor har vi set lidt på pomeranian, men mange siger at de er arrige og gøer meget. Vi har i forvejen en kat og har aldrig haft hund før.Er det rigtigt?? Hvis i har andre bud på en familie hund så bare kom med dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af hund
  • #1   13. jan 2015 Et bud på en familiehund afhænger helt af, hvad i kan tilbyde den. Derfor må du lige skrive lidt mere information, hvis vi skal komme med et bud. En lille hund. Men hvor meget tid vil i lægge i at motionere den? Aktivere den mentalt? Træning? Hvorfor har i lige præcis set på en pomeranian - hvilke kvaliteter søger I i en hund? smiley

  • malene N
    malene N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   13. jan 2015 Vi ønsker os en familiehund, helst ikke med for meget energi, med et roligt temperament, god til børn og katte. Vil gerne give den det motion den har brug for og træne den. Vi har set på en pomeranian fordi den så sød ud og var lille, og ikke behøvede så meget motion smiley


  • malene N
    malene N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   13. jan 2015 Det er ikke et problem, men den skal kunne begrænses

  • #5   13. jan 2015 Hvad med Cavalier?

  • #6   13. jan 2015 pomeranian er en pragtfuld race har selv 7 af dem navnet familien Rødtop fordi hun er patriarken har to døtre og et banebarn og sååå Mille hun gør! meget endda....det var derfor hun kom her som voksen, vi bor på en gådrd....men alt ialt gør flokken ikke ret tit.billedet er Kewin med på en udstilling

    profilbillede
  • malene N
    malene N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   13. jan 2015 Det var også en ide, men den er lidt stor, ikke fordi vi ønsker os en mini hund smiley

  • #8   13. jan 2015 Pomeranien er en ret aktiv race, af en lille hund at være. De har krudt i røven og kræver især mental aktivitet da de er ret så kloge.
    Så det skal i nok lige have med i overvejelserne. smiley

    Det er i hvert fald det jeg har hørt om dem, fra ejere af dem.


  • #9   13. jan 2015 Hvad kan i tilbyde af motion? Og aktivering?

  • #11   13. jan 2015 Jeg har også hørt, at en pomeranian kræver mere end blot "selskabshunde-motion". Ønsker i en selvstændig eller samarbejdende race? Du siger "det motion den har brug for" - men hvor går din grænse? Hvis du ser realistisk på det, hvor meget tror du så i grunden i vil kunne bruge af tid på gåture og mental aktivering?
    Hvis i egentlig gerne vil have en hund, der ikke gør så meget, så ville jeg måske ikke gå efter en pomeranian - du skal i hvert fald bare huske, at der skal lægges en god portion træning i! smiley


  • malene N
    malene N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   13. jan 2015 Vi har en okay stor have, og masser af natur, vi vil gerne gå ture med den så tit det skal være, også muligehed for en løbetur. smiley

  • #13   13. jan 2015 Hvilket temperament skal den have?
    Og mange af de helt små hunde kræver noget pelsarbejde - hvordan har i det med det?


  • #14   13. jan 2015 Ginnie det med pelsplejen er ren hygge her de nyder at blive soigneret...er faktisk skønt for alle de sidder nærmest i kø for at blive den næste.....

  • #15   13. jan 2015 Men hvis i gerne vil inspireres til lidt flere racer kan i kigge på canis-minor.dk og læse om racerne.
    Det er specialklubben for flere forskellige selskabsracer.


  • #16   13. jan 2015 Rødtop - også her, men det tar jo stadig tiden, og de skal gide det..

  • malene N
    malene N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #17   13. jan 2015 Jeg ville ikke gå mere end tre gange om dagen. Hunden skal helst være samarbejdende smiley

  • #18   13. jan 2015 Min søster har en chihuahua/papillon blanding. Hun kræver ikke så meget af motion, men hun foretrækker at hygge indendørs.

  • malene N
    malene N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #20   13. jan 2015 Jeg er ikke så vild med deres udseende smiley

  • #21   13. jan 2015 En pomeranian er langt fra arrig - tværtimod. Men vælger I en sådan race skal i ihvertfald regne med at den gøer smiley Som andre skriver er det en lille men meget aktiv race.

  • malene N
    malene N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #22   13. jan 2015 Hvordan skal jeg så aktiverer den??

  • #23   13. jan 2015 Vi går 3 gode gåture hver dag. Vi kan sagtens have gået 1 tur på 2 timer uden at mærke det på ham når vi kommer hjem. smiley Men læg evt. noget spor så den også bliver brugt mentalt. Vi har også haft held med aktiveringsspil med godbidder i. Spillene bruger vi dog kun til når han er alene hjemme smiley

  • #24   13. jan 2015 har i kikket på shih-Tzu? lille, sød, nem og ikke larmende hund, kræver pelspleje, men kan klippes.

    profilbillede
  • malene N
    malene N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #25   13. jan 2015 Den er sød, og kunne godt være en mulighed

  • #26   13. jan 2015 De er meget søde, er selv vokset op med to af slagsen, og kender en del.

  • #27   13. jan 2015 Det er en alarmhund. De gør og det kræver konsekvent og lang træning at få ned på et tåleligt niveau- min er endda ikke slem. Han gør aldrig ude og inde kun af lyde udenfor. Men det har indtil videre taget 8,5 år at lære ham at skrue ned og vi venter stadig spændt på resultatet.
    Det er en selvstændig race, som kun gider, hvis de kan se fordelen i det. Glemt alt om, at de er der for at glæde dig- du er der for dem.
    Pelspleje er en tidsrøver og skal indlæres helt fra start, så det bliver hyggeligt, for det skal gøres ofte. Og det tager lang tid især i fældningsperioden. Der bruger jeg omkring en time hver dag.
    Min dreng på 8,5 år skal have minimum 1,5 times gåtur om dagen for at trives. Og så hygger vi med noget mentalt oveni.
    Han er ikke god med børn eller fremmede. Mest fordi de tror at han er en bamse, som man kan hive eller tage fat i. Han kan heller ikke lide hanhunde eller hvalpe.


  • #28   13. jan 2015 De gør meget det gør mange af de små racer
    Og god med børn, så er det nok heller ikke de helt bitte små racer I skal vælge
    Ikke fordi de ikke kan lære at fungere sammen med børn, men fordi mange børn (som julie skriver) har rigtig svært ved at forstå at de er rigtige hunde der ikke skal bæres rundt og leges tøjdyr med
    Vi har selv en chihuahua herhjemme og 3 børn
    Hunden ELSKER vores egne børn, men bryder sig ikke om fremmede børn
    Og når der er legekammerater på besøg skal jeg ofte være meget over dem for at de ikke skal prøve at tage ham


  • #29   14. jan 2015 Shih Tzu ville også være mit bud.

    Jeg havde samme forespørgsel fra en veninde for et par år siden. Og hørte om forskellen på mange af Gruppe 9 hundene. Vedkommende jeg spurgte opdrætter et par af racerne og til familiehunde ville han anbefale Shih Tzu`en.


Kommentér på:
valg af hund

Annonce