{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Valg af hund? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,
Mig og min kæreste er 15 og 16 og vi vil utroligt gerne have en hund for sammen.
Hans forældre bor på et landsted med masser af plads til at boltre sig og det vil også være der den skal bo smiley
Vi vil gerne have en hund allerede nu, så den kan flytte med os når vi skal "videre" smiley
Hvilken race foreslår i?
Vi er begge helt vilde med racen Siberian Husky, men vi har kunne læse os frem til på forskellige hjemmesider at de ikke går så godt uden snor og vi ser helst at have en hund der ved hvor den hører til og kan løbe løs i en have uden indhegning smiley

Så nu spørger jeg jer til råd,
hvilke racer tænker i ville være ideale for os? smiley

Tak på forhånd,
KH. Caroline


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hund?
  • #2   19. apr 2016 Vi er begge enige om at gå til hvalpetræning med den minimum en gang om ugen smiley
    Vi kan tilbyde hunden træning sammen med andre hunde, også træning i hjemmet. Min kæreste er super god hundekender og ved næsten alt om dem med hensyn til adfærd osv.
    Vi kan tilbyde flere timers gåture da begge vores hjem ligger tæt op af skove og søer.
    Vi leder også efter en hund som har det godt med børn og ikke kræver så meget pelspleje smiley


  • #3   19. apr 2016 Aalt for lidt beskrivelse smiley Hvad søger I i en hund? Hvem overtager hunden hvis i går fra hinanden? Hvem betaler udgifterne? Har jeres forældre råd til at betale dyrlægeregninger - eller har i selv som 15/16 årige råd til at lægge 3.000 på en dyrlægeregning? Osv osv smiley

  • #4   19. apr 2016 Hvad siger forældrene? Hvis de ikke er super hooked på ideen, så lad være.

  • #5   19. apr 2016 I er 15 og 16 år - har I aftalt hvem der skal have hunden for det tilfælde, at I går fra hinanden på et tidspunkt?

    Og så noget om, hvad I vil lave med hunden, og hvilken type hund I har tænkt på (stor/lille, lang/kort pels, pleaser/selvstændig, meget/lidt motion, etc) smiley


  • #6   19. apr 2016 Vi søger en hund som kan klare lange ture og som elsker børn. Vi søger en mellem - stor hund smiley
    Hvis vi går fra hinanden (hvilket ikke sker) men så overtager han hunden smiley Vi har råd til at betale dyrelægeregninger ja og har også været inde og kigge på forsikringer.
    Begge vores forældre kan godt lide ideen og glæder sig til at se os få ansvar for noget smiley


  • #7   19. apr 2016 Vi søger en mellemstor hund med kort til mellemlang pels smiley Vi gider ikke hunde med mega lang pels smiley


  • #8   19. apr 2016 Hvad med en DSG evt? smiley

  • #9   19. apr 2016 Dem har vi også kigget på, men vi syntes der er for meget "gang i dem", forstå mig ret, det er en dejlig hund, men måske også lidt for lille til os smiley

  • #10   19. apr 2016 Hvis I er ca 16, så kommer hunden til at leve lige så længe som I har levet indtil nu.
    De næste 15 år er den livsfase, hvor der vil ske de største omvæltninger i jeres liv, med en masse principielle beslutninger, der kan ændre jeres levevilkår med måske kun et års mellemrum?
    Hvad er jeres planer for uddannelse? Arbejde? Forventer I at leve sammen - og hvad er plan B hvis forholdet ikke holder? Skal I have børn? Andre dyr? Hvad med økonomien? Kan du leve med at det er svært at finde lejebolig med tilladelse til at holde hund? Kan I købe jer til en studiebolig, fordi man ikke må have hund på kollegier?

    Find selv på flere svære spørgsmål.

    Nå, men det er ikke altid rationelt at holde hund, men det kan være en stor glæde!
    Hvis I allierer jer med fx svigermor og det er delvist hendes hund, delvist jeres og hunden som udgangspunkt bliver boende på gården, så har i pludselig noget som er forudsigelig nok til at man kan bruge det som fundament og planlægge på det?

    Har I erfaring med hund?
    Hvad er grunden til at I vil have hund?
    Hvad vil I have hund for? Skødehund, jagthund, konkurrencer eller en makker til når I løber marathon? Skal hunden kunne ledsage jer når I rider ud på heste?
    Har I nogle specielle krav, som hunden skal opfylde? Er der nogle egenskaber I ikke kan leve med? Jeg kan fx ikke bruge hunde med tilbøjelighed til aggressivitet til noget, da jeg gerne vil kunne tage min hund med mig til det meste. Udover at hunden skulle være en god makker, har jeg længe drømt om at tage jagttegn.


    Jeg havde lavet en brainstorm. Forsøgt på at være ærlig med hvad jeg kunne tilbyde.
    Tjekket budget.
    Hunden koster måske 6.000 kr. Vil I lægge til side, så I er forberedt på dyrlægeregninger eller have hunden forsikret?
    Pris for hunde udstyr : madskål, foderskål, kurv, måske transportbur, halsbånd, snor osv. Måske et skab til at pakke sko væk i, før hunden æder dem? Fagbøger om hunde? Træningskurser?

    Når jeg vidste at jeg havde det som skulle til, ville jeg kigge efter en sund hund i et sundt legeme med et godt sind.

    Når I har bestemt jer for hvilke hundetype I vil have, så ville jeg gå efter en race der havde de ønskede kvaliteter, men undgå de mest ekstreme arbejdsnarkomaner.

    God fornøjelse!


  • #11   19. apr 2016 Jagthunde af de samarbejdende typer.

    De elsker mennesker. Mange af dem har lavt aggressionsniveau, de vil nærmere holde lygten for en indbrudstyv, mens halen logrer end knurre af tyven. Og hvis du ikke forventer tyveri, så er det også ok.


  • #12   19. apr 2016 Hvis I synes en DSG er for aktiv, så er langt størstedelen jagthunde også for aktive. smiley

    Har I overvejet en internathund? Eller vil I helst have en renracet med tavle?


  • #14   19. apr 2016 Jeg syntes at det virker til at i har gjort jer nogle super gode tanker omkring det at få hund og hvad der følger med. Mange på din alder havde ikke tænkt på hundetræning og forsikring - så det skal i have ros for. smiley

    Nu tænker jeg bare højt: i har en svær alder, en alder hvor der sker meget. Da jeg var 16 havde jeg selv en hund med min daværende kæreste. Selvom du og din kæreste er super glade nu, så kan der ske mange ting i takt med at i bliver ældre - både med jeres forhold men også med jer som individer.

    Derfor er det vigtigt at i har sikret jer hundens fremtid, i tilfælde af at i nu skulle gå fra hinanden. Du siger at han vil få hunden i det tilfælde, så det er der jo styr på.

    Hvor mange timer om dagen ønsker i skal stå i hundens tegn - tænker træning, gåture og mental aktivering? smiley


  • #15   20. apr 2016 Jeg har kun kendt et par blev kærester da de var 15-16 år og som blev sammen; min mands farmor og farfar. De døde for nogle år siden - samme sommer - 89 og 90 år gamle. Ellers må jeg tilstå at ingen af dem jeg kender har den samme partner, som de havde da de var 15-16 år gamle smiley
    Vent med hunden til i ved lidt mere om hvad jeres fremtid bringer. Jeg havde godt nok selv hund, da jeg var 15/16 år gammel. Men det var samtidig også lidt mine forældres. Så da jeg et par pga uddannelse måtte bo et sted hvor hunden ikke måtte bo så blev den bare hos mine forældre. Da jeg så igen kunne bo et sted hvor man måtte have hund, så hentede jeg min hund igen.


Kommentér på:
Valg af hund?

Annonce