{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Sarah S
Sarah S
Tilmeldt:
25. jan 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Pris og kvalitet på foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er det mig der er helt forkert på den når jeg bliver skuffet over at betale næsten 600,- for en pose Royal Canin og hovedingerdiensen er majs.

Burde der ikke være mest kød i en pose til den pris?

Nu tror jeg at jeg vil skifte til noget mindre kendt, og så ikke betale så mange reklamekroner.

Hvad mener i??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris og kvalitet på foder
  • #1   25. jan 2011 Jeg er enig i det du skriver. Jeg ville ikke kigge efter mærket, men indholdet hvis jeg skulle ud og skifte foder.

  • #2   25. jan 2011 For mig er det vigtigste, at hunden fungerer på foderet.

    Jeg ser helst, at der er mere kød i et foder end der er korn - og det kan der jo godt være, hvis der er flere proteinkilder selvom majs står forrest.

    Dog er jeg ikke det mindste i tvivl om, at RC tager sig rasende godt betalt - men hvis hunden er tip top på foderet, så må man jo vurdere, om man synes det er pengene værd.


  • #3   25. jan 2011 At det er lavet på samme fabrik eller har samme grund producent siger vel ikke noget om hvad der fyldes i poserne ?

    En tulip leverpostej og en coop leverpostej er heller ikke ens selv hvis de laves på samme fabrik.

    Fodring er blevet en mindre religion tror jeg og som udgangspunkt så skal man vel fodre med det som ens hund fungerer godt på.


  • Sarah S
    Sarah S Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   25. jan 2011 Super gode holdninger i har, tak for det.

    Jeg har siddet og surfet lidt og kan se der er en forhandler i Vejle med Nutra gold og taste of the wild og vil overveje at besøge dem.


  • #5   25. jan 2011 Royal Canin koster meget fordi de har skabt sig et stort brand. Indholdet er ikke bedre end flere billige mærker.
    Man kan købe kornfrit foder til halvdelen af Royal Canin's pris. Det er lidt skræmmende.


  • #7   26. jan 2011 havde tænk og test ikke en gang lavet en undersøgelse af foder? hvor man nogenlunde kan se sammenhæng mellem pris og foder kvalitet

  • #8   26. jan 2011 Jeg fordre korn-frit. Med Orijen (6 fish) tørfoder.
    7kg koster 349kr.
    Min hund vejer godt nok kun 10kg, men de 7kg foder, holder lidt over 2 mrd. Jeg synes det er billigt, at jeg kan fodre for ca. 200kr om mrd. og enda med et foder som jeg synes er godt.
    Jeg har prøvet både Hills og Specific fra dyrlægen, men min hund gad ikke æde det, og desuden var det også temmelig dyrt. Egentlig var jeg også ret skuffet over, at de dyre mærker indeholder korn, majs, benmel og bla. animalske biprodukter (lyder klamt).
    Godt jeg blev klogere smiley


  • #9   26. jan 2011 Er Eukanuba ellers et godt produkt..for synes at det er en jungle uden lige at vælge foder ..

  • #10   26. jan 2011 Chi - gold ! :
    Det kommer an på hvem du spørger.
    Jeg vil personligt, aldrig fodre min hund med det.
    Og jo, det er en jungle. Titusinde mæker og titusinde holdninger.
    Jeg fodre korn-frit med Orijen, men jeg ved også der er hunde der ikke har det så godt på det foder, pga. det høje proteinindhold.
    Så det er en smagssag.


  • #11   26. jan 2011 Ja det er jo det..du har ret..har egentlig samme holdning..men hvad er din holdning til eukanuba..Anne..

  • #12   26. jan 2011 Har aldrig fordret med Eukanuba. Så egentlig har jeg ikke det store, at sige om det foder.
    Som jeg skrev, prøver jeg at fodre korn-frit og vil derfor ikke vælge Eukanuba.
    Google det lige. Hovedingrediensen (i et tilfældigt voksen-foder) er kylling, som endda kun er 24%. Dernæst er det majs, hvede, animalsk fedt (er det fedt fra døde dyr, eller?) durra (græs), byg og fjerkræmel osv.
    Udfra det, tror jeg det er noget for min hund.


  • #13   26. jan 2011 Udfra det tror jeg IKKE, det er noget for min hund.
    Skulle der ha´stået smiley


  • #14   26. jan 2011 For god ordens skyld, linker jeg lige til det Eukanuba foder, jeg kiggede på.
    Et alm. foder til mellemstore racer med et gennemsnitligt aktivitetsniveau.

    http://www.eukanuba.dk/da-DK/product/adult-medium-breed-normal-activity.jspx


  • #15   26. jan 2011 ..Who Cares.. :

    Nu var det bare et tilfældigt forder jeg kiggede på.
    Jeg vil ikke generalisere noget foder.
    Som jeg skrev tidligere i tråden: fodre jeg med Orijen, men jeg ved, at ikke alle hunde kan trives på det foder pga. det høje proteinindhold.

    Så længe ens hund er glad, har pæne tænder, øjne, pels og der ikke kommer for meget ud, i den anden ende. Ka´ det vel ikke gå helt galt smiley

    Personligt synes jeg bare ikke, at 24% kylling (som hovedingrediens) lyder af særlig meget. Hvordan de resterende 76% af ingredienserne er delt op, kan man jo så undre sig over smiley


  • #16   27. jan 2011 Arden Grange.

    www.arden-grange.dk. Billigt og super godt.

    Hvis der er noget du vil prøve kan jeg skaffe det endnu billigere..:-)


  • #18   27. jan 2011 Palle P.

    De har en sensitiv serie, det er den du skal kigge på.!! Kartoffel og fisk.
    Kartoffel og kylling.

    Og de får snart nogle nye produkter med kartoffel, and, kalkun og kanin hver for sig..


  • #19   27. jan 2011 Camillá C:

    Du skriver, du kan skaffe det endnu billigere,
    Bliver lidt nysgerrig nu. Hvor meget er endnu billigere? smiley
    F.eks. 7,5kg adult lam & ris (vores nok mest solgte produkt) til ? i stedet for 299kr


  • #20   27. jan 2011 Har lige læst om den omtalte Arden foder og det er da efter mit øje ekstremt dyrt for en sæk kartofler. se lige indholdet til en pris af 549,- for 15 kg.
    Ingredienser:
    Kartoffel ( min. 42 % ); hvidt fiskemel (min. 26 %); Roe; Kyllingefedt; Linolie; Fiskeolie; Tørret ølgær; Æg; Mineraler; Vitaminer; FOS (naturlige kostfibre); MOS (naturlige kostfibre); Tranebærekstrakt; Chondroitin; Glucosamin; MSM; Yucca ekstrakt; Konserveret med tocopheroler (Vitamin E) og rosmarin.

    Det er da dyrt når der næsten ikke er kød i....


  • #21   27. jan 2011 Send mig en privat besked angående foder/vejledning..:-)

  • #22   28. jan 2011 lars K:

    God kommentar. Ekstrem dyrt for en sæk kartofler. Kunne ikke lade vær med, at trække lidt på smilebåndet.


  • #24   28. jan 2011 Nu er der dokumentation på at Hills, Royal Canin og Specific hjælper syge hunde/katte, så skrald kan man ikke lige fremt sige at de produkter er.!! De er de eneste produkter som man ved med sikkerhed hjælper syge hunde/katte med at blive raske..!!! Det er nok osse derfor at det netop er de produkter dyrlæger/diætisterne anbefaler folk til deres dyr.!!
    Prisen er så en helt anden ting.!! Og der kan vi hurtig blive enige om at det er ALTFOR DYRT.!!
    F.eks Z/D fra Hills prescription laves KUN i 7.5 kg og som koster 499 kr og det syns jeg er noget forbandet svineri, når man har en stor hund, så er det 1000 kr om måneden KUN for foder. Derudover skal der tilsættes olier, da der ikke er ret meget olie i foderet, og allergihunde skal ha foder.!! Og den olie koster 299 kr , så alt ialt om mdr koster det mig 1300 kr at fodre min allergihund, så vi hopper lige tilbage til Arden-Grange som osse har en sensitiv allergi serie, til MEGET billigere penge..:-)


  • Sarah S
    Sarah S Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #26   29. jan 2011 Hej Alle

    Kan se der er stor enighed i mange af de udsagn der kommer,

    Man kan vel konkludere at man som forbruger gerne køber mærke vare også når det kommer til foder.

    Der findes også andre jakker end Helly Hansen der er lige så gode.
    Vi bliver fanget af reklamer og markedsføring og så køber vi det.

    Dog undersøger mange hundeejere som er med herinde foder meget nøje og det er super fedt at se.

    Tak til alle der indtil videre har skrevet her på tråden.


  • #27   29. jan 2011 Palle P.: Selvfølgelig anbefaler dyrlægen deres foder da de ved at det virker..:-)
    Og nu er det ikke dyrlægen der bestemmer prisen på foderet, det er Hills.:-)
    Og ja Hills er dyrt, altfor dyrt. Og især når de kun laver Z/D i 7.kg. til 500kr.

    De anbefaler jo ikke et foder de slet ikke har kendskab til, og som de ikke aner om virker...:-) Jeg anbefaler heller ikke produkter fra Matas som kosmetolog, jeg anbefaler da de produkter jeg ved jeg kan stå inde for og som jeg ved hjælper mine kunder til deres hudproblemer....:-)


  • #28   29. jan 2011 ANNE:

    7.5 kg Lam koster 229 kr. 15 kg koster 439 kr.

    Lars K: Du syns at 15 kg sensitiv fra arden er dyrt??? Hmmmm ok. Hvor mange andre fodertyper til sensitiv hund kan du få billiger?? Deres sensitiv premium koster 455 kr for 15 kg. Foderet er osse hydrolyseret og er derfor dyrere.!

    Men lad os da sammenligne med Hills sensitiv allergi foder:
    Z/D Low SOM KUN laves i 7.5 kg som osse er hydrolyseret med kartoffel/kylling. Koster 500 kr!!!!!!!!!!! Og når man har en schæferhund så er det 2x Z/D LOW om måneden PLUS olier til 299 kr.
    Så alt i alt koster det 1300 kr KUN i foderet..!! Så kan vi snakke om hvad det er dyrt..!!! smiley :-) smiley


  • #30   30. jan 2011 Altså, hvis jeg stod ved dyrlægen og fik at vide, at min hund var nyre syg. Jeg kunne købe Eukanuba og hunden evt. kunne blive rask. Så ville jeg købe Eukanuba uanset pris. Det er jeg ganske sikker på.

  • #31   30. jan 2011 ANNE: FULDSTÆNDIG ENIG.!!!..:-) smiley

    PALLE P: Ja Z/D laves også i 3 kilo, men det kigger jeg jo ikke efter da jeg har en stor hund...:-) Og nej det kan ikke betale sig..:-)


Kommentér på:
Pris og kvalitet på foder

Annonce