{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.936 visninger | Oprettet:

Foder og pris {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Yoda er for tiden på lidt skiftende foder, da jeg ikke kan finde ud af hvad jeg vil fodre med.

Fodrede først med olivers, men han fes slemt og lavede tit stort, så det virkede ikke som om han fungerede så godt på det.

Olivers er godt til prisen, og min max pris på foder ligger på 4-500 kr, self kvalitet før pris.

Hvad har I at foreslå af godt foder til en god pris? Det er en jungle at finde rundt i og jeg er vist ikke klog nok til at vurdere det smiley

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder og pris
  • #2   7. dec 2008 vi bruger RC , men prøver nu olivers.... de har et produkt helt uden korn ...

  • #3   7. dec 2008 Har en veninde med en lab og en schæfer og en anden veninde med en lab, som alle 3 får nutra nuggets.

    Det er ikke så dyrt..


  • #4   7. dec 2008 Mine får Pronature, et super foder. Mine spiser det med glæde, og der kommer ik forfærdeligt ret meget ud i den anden ende. Og min hanhund hans pels er blevet kraftigere og mere blød, og det er dansk/svensk gårdhunde jeg har, de har jo ik ret meget pels i forvejen. Så det er dejligt at jeg er skiftet til noget de ka li og mine hunde ser pænere ud.

  • #5   7. dec 2008 Nu ved jeg jo ikke hvor ofte du skifter , men det meste foder kræver en hvis indkøreings tid før hundens maver vender sig til det ...

  • #6   7. dec 2008 Selvfølgelig tilvænner vi Yoda langsomt til det nye foder, men hans mave er super stærk, ikke en gang har han haft dårlig mave mens vi har haft ham ( i 5 mdr!)

    Kigger nærmere på Sportsmans Pride smiley


  • #8   7. dec 2008 Vi har også prøvet en masse forskellige slags foder (olivers, royal canin, kingsmoor, pedigree, barf og skyttens). Skøttens giver vi stadigvæk, da Freia ikke har vist nogen allergisk reaktiion på det. det giver en lækker pels, pæne tænder og en velbalanceret hund og så koster det kun 294,95 smiley for 20 kg.

    Jeg har altid selv været meget imod billige produkter, men de dyre mærker kunne Freia åbenbart ikke tåle, så en løsning skulle der til. Vi bruger den med ekstra olie smiley


  • #9   7. dec 2008 Vi bruger selv olivers, og det fungere vores super godt på - men da din ikke gør ville jeg nok selv vælge Kingsmoor, Barf eller Orijen da det skulle være ligeså godt kvalitetsfoder som Barf bare i tørfoder form smiley Men jeg sys du skal prøve at finde deres hjemmesider og læse lidt om det og evt. ringe og bestille prøver af foderet smiley

  • #10   7. dec 2008 Ville gerne barfe, men det er fryserpladsen ikke til!

    Er der en hjemmeside på Skyttens? Det lyder jo umiddelbart godt - både pris og effekt smiley


  • #11   7. dec 2008 (link fjernet)

    vi er i hvert fald glade for det..


  • #12   7. dec 2008 Det lyder næsten for godt til at være sandt til den pris smiley

    Andre der har en mening om Skyttens?


  • #13   12. dec 2008 Jeg fodrer min labrador med noget der hedder Chudleys (fra Dodson & Horrell Lmt) og der blander jeg en sæk Classic og en sæk Original med müsli. 2 sække á 15 kg. holder ca. 3 måneder og en sæk Classic koster 359 kr. og en Original 269 kr., så det er ca. 200 kr. om måneden.
    Her i Dk er Dodson & Horrell Lmt. ikke så kendt, men i England er det populært indenfor både heste-, hunde-, katte- og gnaverfoder og leverer blandt andet til Dronning Elizabeth II. På www.chudleys.dk kan man læse mere om produkterne - ingredienser og næringsindhold findes ved at trykke på "Fodringsvejledning" nede i bunden af produktinfo, samt finde forhandlere eller bestille med gratis forsendelse.
    Fik det anbefalet af opdrætteren og hun fungerer super godt på det, først fik hun Puppy, derefter Junior og idag Classic og Original. Min søsters hvalp er på en overgang fra Puppy til Junior og er også glad for det. Mine forældres 3 gravhunde og deres græske gadekryds er også på Chudleys, da gravhundene ikke fungerede så godt på Royal Canin og den ene fik maveproblemer og ikke kunne tåle RC, han fungerer fint på Chudleys Sensitive. Og så er det jo noget billigere smiley Et godt alternativ til fx. RC - MEN, hunde er forskellige og nogle fungerer på et foder og andre på andet, vores 6 hunde samt opdrætterens fungerer super godt på det, mens andre fungerer bedst på RC, Orijen, Arion, Hill's, Olivers eller råt, man må prøve sig frem - vi har bare været heldige med Chudleys, så vil da lige anbefale det smiley


  • #14   12. dec 2008 Hvor får du fat i Chudleys herhjemme, så?

  • #15   12. dec 2008 Jeanette og Luna: køber det hos Dyr i centrum i Roskilde, men forhandlere kan findes på www.chudleys.dk og der kan man også bestille det med gratis levering smiley
    Beanmor: Ja det er jo en smagssag smiley Vores hunde har ingen problemer med det, og kender flere labradorer der er overvægtige - har ikke haft noget problem med Molly på dette foder, når jeg bare trækker hendes godbidder fra den anbefalede mængde, for hun er ikke aktiv udover almindelige gåture.


  • #16   12. dec 2008 Beanmor: Der findes også nogle Chudleys produkter uden hvede fx. Sensitive.
    Iben R: Har ikke nærstuderet hvad der er i produkter i samme prisleje eller højere, så det vil jeg ikke gøre mig klog på smiley Men ved at min hund trives på det, hun er ikke mere sulten og hun holder en god vægt, hun har en flot pels og er sund og rask - en gang kennelhoste i oktober er alt hun har fejlet på 3 år. Og vi har som sagt også oplevet at det fungerer fint til hunde med sarte maver, så for os er det et godt produkt til en fornuftig pris og som hundene gider spise.


  • #17   13. dec 2008 Beanmor: Ja jeg har heldigvis ikke problemer med en hund der har sart mave eller er kræsen - i hvert fald ikke på foder fra Chudleys, hvem ved hvis jeg skiftede til noget andet...
    Men som jeg skrev i første indlæg: alle hunde er forskellige og nogle fungerer godt på et og andre på andet, det er lidt en jungle man må prøve sig frem i, jeg har bare været heldig... De første 3 år i hvert fald smiley


  • #18   20. jan 2009 Jeg fodre pt med Olivers med lam....
    Men overvejer den alm da han gerne må tage lidt på


  • #19   20. jan 2009 Hvis du vil prøve noget andet end lam til ham, så skulle du prøve deres nye med fisk, den er bare KANON! og der er enormt meget laks i...derudover er der sild i som også er en fed fisk også fladfisk for at det ikke bliver FOR fed...det lugter rent faktisk af laks ... kan varmt anbefale!

  • #20   20. jan 2009 Pernille: har skævet lidt til den....og overvejer den også:-D

  • #21   20. jan 2009 Sys da du skulle prøve, den er nemlig også lidt federe end den normale (med kylling) smiley Er rigtigt ærgeligt de ikke laver den som hvalpefoder også (vi giver kun hvalpefoder, eftersom vores hunde alle er slanke og Josie jo stadig skal være på hvalpefoder og de har alle bare mad stående hele tiden så det er ret svært at kontrollere hvem der tager hvad jo...)

  • #22   20. jan 2009 Nu får vores GR bioplan og den anden får Henne Pet food.. Fik noget mindre godt at vide om Skyttens, så skiftede med det samme.. Det er heller ikke så dyre produkter og mine hunde stortrives på det smiley

  • #23   21. jan 2009 Karin: jeg har brugt det til min hund jeg havde før, men er det ikke noget du køber v agrosam? det er vist deres eget mærke ik?

Kommentér på:
Foder og pris

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce