{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.828 visninger | Oprettet:

Hvornår ville I overveje mundkurv? {{forumTopicSubject}}

Ja, enkelt formuleret spørgsmål, men måske en anelse svært at svare på?

Hvornår ville I som hundeejere overveje at give jeres hund en mundkurv på?..

Jeg har en nabo, som jeg mener bør overveje det.. Dog vil jeg ikke komme med nogle konkrete eksempler her, før jeg lige har læst jeres holdning ang. det..

Sååå, hvornår ville I give jeres hund mundkurv på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår ville I overveje mundkurv?
  • #1   26. jan 2011 Når hunden er til fare for andre. Men jeg ville nok allive en sådan hund, jeg ikke længere kunne stole på.

  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #2   26. jan 2011 Det ville jeg gøre hvergang hunden og skulle færdes i det offentlige rum, for at sende det signal at jeg tænker på mine medmennesker. Osse selv om den ikke kunne finde på at bide. smiley

  • #3   26. jan 2011 Hvis hunden bider ud efter andre ville det nok betyde mundkurv, og hvis problemet ikke kan trænes væk eller afhjælpes på andre måder, ville jeg nok vælge aflivning.

  • #4   26. jan 2011 Hvis hunden laver udfald med fare for forbi passerende, så ville jeg bruge mundkurv på gader og stræder og så ellers træne dette under kontrolerede forhold

  • #6   26. jan 2011 Min tidligere hund elskede alle mennesker, men overfor nogle bestemte hunderacer blev han gal og aggrasiv... så derfor valgte jeg at bruge mundkurv på ham, fra han var 1 år. Han vendte sig til mundkurven i løbet af 2-3 måneder, og derefter var det naturligt at når vi skulle ud, så var mundkurven på, dette var både til træning og andre steder. Jeg blev mere sikker, og det smitter også af på hunden. Hvis du føler dig usikker, så gør hunden også.

  • #7   26. jan 2011 Hvis hunden var til fare for andre mennesker, børn og hunde, ville den få mundkurv på, men ærligt, ville jeg vælge at aflive

  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #8   26. jan 2011 Nej det gør jeg faktisk ikke. Jeg ved der er mange der er bange for hunde og ved at tage sådan en mundkurv på min hund ville jeg sende dem et signal om at her behøver de ikke være bange. Er de trygge er det ikke dem der brokker sig over mig og min hund.

    Jeg synes ikke det handler mere om sikkerhed end det handler om tryghed.


  • #9   26. jan 2011 Susan, folk bliver bare ofte mere bange når hunden har mundkurv på...det er min erfaring

  • #10   26. jan 2011 Susan H

    En gennemsnitsdansker bliver jo ikke mere tryg af, at hunden har mundkurv på - tvært imod, for så tror de først, at hunden er farlig.


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #12   26. jan 2011 Jeg ville selv føle mig tryg hvis jeg mødte en hund med mundkurv. Men sådan er vi jo så forskellige :-))

  • #13   26. jan 2011 I forbindelse med ubehagelige dyrlægebesøg e.l. hvor der kunne være en risiko for at hunden bider.

    I det daglige mener jeg yderst sjældent der er behov for mundkurv. Har hunden agressionsproblemer holdes den vel forhåbentligt i snor/bag hegn, og er således ikke til fare for andre.

    Og så vil jeg da i øvrigt håbe at man vælger at træne problemet væk, eller overvejer aflivning hvis dette ikke er muligt, og problemet i øvrigt er større end at det kan løses ved at tage nødvendige hensyn (f.eks. holde hunden fra børn e.l.)



  • #15   26. jan 2011 Susan, ja men nu er vi jo hundemennesker og derfor ser vi på det med andre øjne.

    De fleste mennesker når de ser en hund med mundkurv, går langt ud på cykelstien eller på den anden side af vejen, en mundkurv signalere "farlighed".



  • #16   26. jan 2011 Det handler om en nabos hund. En voksen schæfer-tæve (aner ikke om den er renracet, men vil vurdere det til at være en grå schæfer), som er særdeles aggressiv overfor andre tæver - og især min!..

    Jeg har ikke boet i bebyggelsen mens hun var hvalp, men har ladet mig fortælle at hun som hvalp og unghund blev forsømt meget. Men naboer snakker altid meget, så de oplysninger er ikke 100% sikre.

    Den tåler som sagt ikke tæver, og slet ikke min hund.
    Jeg har i dag to konkrete eksempler:

    For noget tid siden skulle jeg ud med hunden, og går ned. I det jeg går ud af opgangen, ser jeg at ejeren samt schæferen står 10 meter til højre fra bygningen. Begge står med ryggen til. Hunden skider, og ejeren har en telefon på skulderen, mens han i hånden roder med en pose han skal bruge om lidt, og har snoren..
    Jeg overvejer kort at give lyd, så ejeren kan nå at få kontrol over hunden, men tænker at hunden blot vil spotte os først. Derfor skynder jeg mig hurtigst muligt i modsatte retning.
    Jeg når kun 5-6 meter væk, før hunden spotter os, stopper det den har gang i, begynder at gø vildt og sætter i gang for at fange os. Ejeren taber mobilen, og vælter, men når at bevare grebet i linen. Jeg ser ingen grund til at blive og øge konflikten, så skynder mig bare væk.

    I dag er der så noget igen.
    Vi bor tæt op af en indhegnet boldbane, og mange lufter hund der, og rundt om banen.
    Jeg går med Basse, og bemærker at tæven luftes sammen med en anden af nabolagets hunde et stykke bag. Jeg sætter farten op, og de sætter farten ned (vi forsøger altid såvidt muligt at undgå hinanden). Men Basse skal altså på toilet, og sætter sig rundt om et "hjørne" af en ligusterhæk.. Da de andre så er omkring 20-30 meter bag os, spotter tæven Basse, og sætter i gang med at gø voldsomt og hive og flå i snoren, og ejeren råber lidt af den og hiver i snoren. Basse gør sig færdig og vi skynder os videre.
    Jeg går venstre rundt om banen, og de går højre rundt om. De går så ind på boldbanen, hvor de lader de to hunde lege lidt sammen løse.
    Jeg går udenom, og for at komme videre til et andet område, skal jeg passere banen.
    Jeg kommer hen på siden, heldigvis derhen hvor der er hegn. Ejeren har spottet mig, og kaldt hunden til sig..
    Da jeg er omkring 50-70 meter fra hunden (og har min egen i helt kort line, for ikke at tiltrække for meget opmærksomhed fra tæven) spotter hunden os dog, og sætter voldsom gøen og løb!.. jeg tænker "fuck", for det er et lavt hegn på under 1 meter, og det kan en voksen schæfer snildt passere. Ejeren sætter lige så i løb, mens han råber af hende.. Jeg holder øje, men skynder mig dog at gå videre med hunden, for at skabe afstand.
    Heldigvis har tæven en vis respekt for hegnet, og stopper ved det, hvor ejeren så får fat i hende.
    Jeg fortsætter som sagt videre, for at stå og snakke/diskutere, vil blot øge konflikten, og hans hund vil gå helt grassat.

    Det skal lige påpeges at min egen tæve er meget konfliktsky, lægger sig ved møde med dominerende hunde, knurrer eller gøer aldrig, og jeg mener altså derfor at det er direkte aggressiv adfærd fra hans hunds side, og ikke en reaktion på min hund..

    Jeg har utallige af den slags oplevelser bag, hvor hunden reagerer virkelig voldsomt, og det er så snart den ser min hund, eller nu også mig.

    Jeg er ved at være virkelig bange for at det skal gå galt en dag. Hunden er moderat opdraget, og han er opmærksom på at hun slet ikke kan tåle min, men jeg synes i den grad han bør overveje en mundkurv..

    Er jeg forkert på den? Kan man overhovedet tillade sig at påpege det??

    Jeg er bare bange for at NÅR det en dag går galt, så går det ud over min hund?


  • #17   26. jan 2011 Undskyld at det blev så langt, men har svært ved at forklare mig kort..

    Kan læse at flere af jer skriver hvis den kunne finde på at bide fremmede mennekser. Men hvad med hunde?

    For jeg har jo ikke indtryk af at denne hund kunne finde på at bide f.eks mig (medmindre jeg kommer i vejen for min hund)..

    Indtil videre er jeg bare glad for at det er en rimelig stærk ung gut der lufter den, og aldrig aldrig hans kæreste. For hun ville ikke kunne holde den!


  • #18   26. jan 2011 Glæder mig,
    er det mig du mener??

    Læs hvad jeg har skrevet, det er om en nabos hund..

    Min egen er selvfølgelig altid iført mundkurv på offentlige områder.


  • #19   26. jan 2011 Står da ellers tydeligt i første indlæg at Anja har en nabo...

  • #20   26. jan 2011 Syntes overhoved ikke det er rodet smiley


    Men ja - Hvordan filan foreslår man det så det ikke bliver misfostået ?
    Det er jo ikke fordi du har noget imod ham , eller hunden som sådan - Men fordi du helst ikke ser din egen hund blive bidt :S :S


  • #21   26. jan 2011 Umiddelbart kan jeg ikke se det er en mundkurv der er behov for, men derimod en snor og en ejer der gør noget ved problemet.

    Bliver din hund overfaldet af schæferen med mundkurv på, så vil det alt andet lige, være en voldsom oplevelse for den. Rent fysisk kommer den self næppe galt afsted, men mentalt er det lige slemt om schæferen har mundkurv på eller ej.

    Så med en schæfer der viser den opførsel, vil jeg da mene den skal holdes i snor, og ejer så må være tilstrækkelig opmærksom på hunden (og ikke mobilen og alt muligt andet) til at han faktisk kan holde kræet når den skaber sig.
    For hans egen skyld skulle han jo så nok overveje om ikke træning var en god idé


  • #22   26. jan 2011 Hver gang jeg skal ud og gå tur smiley Hvis det ikke var en listehund jeg havde ville jeg overveje brugen af mundkurv hvis min hund feks var panisk for at komem til dyrlægen eller hvis det var en problemhund som havde problemer med at omgåes andre hunde eller som skulle trænes til at omgåes feks katte eller børn. Dvs hvis det ikke er en listehund jeg havde ville jeg bruge en mundkurv til træning af evt adfærdsproblemer.

  • #23   26. jan 2011 Jeg er jo bare ved at være bange for at han en dag ikke har nok overblik, eller kan holde snoren?

    Er det mig der er helt galt på den, og bare overreagerer?..

    Min hun VILLE ikke forsøge at forsvare sig, og kan i øvrigt ikke grundet hendes egen mundkurv..

    Hvordan ville I tackle sådan en situation?..

    Den bryder sig som sagt ikke om nogle tæver, men jeg synes den reagerer meget voldsomt overfor min.
    At den begynder at gø og forsøge at komme løs, når blot vi er 50-70 meter væk, det synes jeg er voldsomt?.. Bare den ser Basse gå langt væk, spænder den helt op i kroppen. Og hvis Basse så kigger på den, bryder helvede løs.


  • #24   26. jan 2011 Men han har tydeligvis ikke altid styr på hunden Selvom den er i snor ? desværre jo :S



  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #25   26. jan 2011 *Ej en medløber*

    For det 1. skal man ikke have hund for at være medlem herinde, det giver jo sig selv at man så osse har ret til at skrive hvor man vil og det gør jeg.

    For det 2. har jeg haft hund hele mit liv, bare ikke mere. Gør det så mig til uegnet at skrive herinde?

    For det 3.skal jeg spørge om lov ved dig fx før jeg skriver noget?

    For det 4. så spurgte TS om hvornår vi ville give vores hund mundkurv på, det har jeg så svaret på, det kan jeg ikke se noget problem i.

    Undskyld til TS for sidespringet, men det var åbenbart af stor vigtighed.
    smiley


  • #26   26. jan 2011 Nok derfor Anja skriver her - Hvad kan man gøre når man er bange for at naboen hund æder min.. smiley

    Susan - Skal lige forstå dig rigtigt - Du mener ALLE hunde skal have mundkurv på - altid ?


  • #27   26. jan 2011 Michelle,
    på nær inde på den boldbane, har han den heller aldrig løs. Og den ene gang overraskede jeg ham, men ellers plejer han at være meget opmærksom.
    Men det ændrer jo ikke på at hunden er virkelig aggressiv overfor min, og at den forsøger meget meget ihærdigt at komme fri, så snart den ser Basse..

    Jeg ville nu langt hellere have at min hund blev overfaldet af en schæfer med mundkurv, end en schæfer der kunne bide løs.
    Hvis vi siger der går 60 sekunder inden vi får hundene fra hinande, kan både Basse og os to ejere da nå at komme alvorligt til skade.


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #28   26. jan 2011 Freja

    Det sagde jeg ikke, jeg sagde jeg ville give min hund mundkurv på når jeg tog den med i det offentlige rum. Jeg har ikke skrevet andet synes jeg smiley


  • #29   26. jan 2011 Ja okay - Altid i det offentlige rum - Men virkelig - Ville du det ?
    Har dine gamle hunde haft det på ?

    Mener du virkelig alle racer ?

    Det er ikke for at.. ja.. men skal lige være sikker ? smiley


  • #30   26. jan 2011 Susan H..

    Du skriver at du har haft hund i mange år.. Men bare ikke mere..
    Er simpelthen nødt til at spørge, havde alle dine hunde mundkurv på i offentligt rum???? smiley


  • #31   26. jan 2011 Næste gang Sigurt skal ud og køre tog bliver han iført en mundkurv. Han prøver nemlig at æde billetkontrolørene.
    Sigurts avation imod kontroløre kunne sikkert godt trænes væk, men jeg må ærlig talt indrømme at det ikke er det problem der er blevet priorteret højest.


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #32   26. jan 2011 Freja
    Ikke de to første, den sidste ja hvis vi skulle ud hvor der var andre mennesker. den sidste måtte jeg aflive fordi den var blevet utilregnelig på grund af hormoner, sagde dyrlægen og det var det eneste rigtige.


  • #33   26. jan 2011 Men Anja jeg har selv gået med frygten for et overfald på min hund. Det drejede sig om en stang beruset ejer som luftede sin meget højlydte rottweiler tæve som gøede af alt og alle og generelt opførte sig meget aggressivt. Ejeren valgte at slippe den løs på fodboldbanerne hvor flere af os gik forbi med vores hunde. Har en gang flygtet fordi jeg så den var løs for ønskede ikke at stoppe min hund frivilligt ind i kæften på den. Heldigvis blev ejeren meldt for bedrageri (noget med forkert bopæl og noget støtte) og er længere ikke i byen. Men nøj hvor er det ubehageligt at gå med det i baghovedet hele tiden, dog fik jeg særdeles mange muligheder for at demonstrere hvor lydig og ligeglad min hund var med sådan en skabagtig hund.

  • #34   26. jan 2011 Men så er dine hunde jo heller ikke sikre uden?

    Kunne du tænke dig at uddybe dine svar lidt mere så vi ikke skal sidde og gætte os frem til din mening ?

    Men en velfungerende beagle skal altså ikke have mundkurv på ifølge dig ?



  • #35   26. jan 2011 Susan..
    Når nu ALLE hunde bør have det på, hvorfor havde dine to første så ikke?

    Det virker lidt som om du prøver at starte en diskution, men egentlig ikke står bag de meninger og holdninger som du kommer frem med...
    Ja utilregnelige hunde bør føres i kurv hvor de kan være en risiko for andre.. Ganske som den af dine du nævner..

    Men det var jo ikke det du lagde ud med at skrive...?!?


  • #36   26. jan 2011 Hmm, tricky situation, vil jeg sige. Har ikke læst alle indlæg, men har fået opfattelsen af at de fleste vil tage mundkurv på hunden, hvis de er nervøse for om den evt vil gøre udfald mod andre hunde eller mennesker.
    Vil så osse sige, at jeg tror, at en mundkurv måske udsender det forkerte signal om en given hund ( uha, den er farlig når den har mundkurv på) Personligt ville jeg dog være mere tryg og turde gå tæt forbi hunde på gaden, hvis de er i mundkurv, da de kan ikke gøre skade på mig... Ville nok endda - med ejers tilladelse- snakke med hunden, hvis den havde mundkurv på. Og så er jeg da ligeglad med hvad race hunden er.
    Er det forståeligt eller har jeg ikke udtrykt mig godt nok, for vil gerne forklare tydligere, hvis det er ;O


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #37   26. jan 2011 *Ej en medløber*

    Det er ikke vigtigt for mig hvad du tror og synes. Så for ikke at ødelægge TS tråd med pladder om hvad du synes om mig, vil jeg bede dig bruge PB, hvis der noget du mener der skal uddybes.

    TS

    Du lagde op til at høre vores meninger, du har så fået min, som tilsyneladende ikke falder helt i andres smag. Sådan er livet jo, man kan ikke forvente at alle er ens, det regner jeg heller ikke med du mener ellers ville du jo ikke spørge.

    Jeg går ud af tråden da jeg føler at min tilstedeværelse er uønsket.


  • #38   26. jan 2011 Vivi,
    nemlig?..

    Og vi bor i samme område. Altså, i en lille privat boligforening. Vi forsøger altid at undgå hinanden, for vi ved jo begge hvordan hans hund er. Altså, kommer vi gående mod hinanden i hver vores ende af en af stierne, skifter en af os retning. For selvom jeg jo i princippet kunne være stædig og insistere på at gå hvor jeg vil (min hund er ikke problemet) tjener det ikke noget formål jo. Hans hund tåler ikke synet af min..

    Jeg har virkelig lyst til at foreslå ham at bruge en mundkurv. Jeg kan jo ikke tvinge ham til noget, men ja, jeg er ved at være skidebange, for hunden er virkelig voldsom, og jeg er slet ikke i tvivl om at den ville elske at flå Basse i mange dele.
    Er godt klar over at nogle schæfere kan være højlydte, men jeg er altså på ingen måde i tvivl om at denne her hund mener det.


  • #39   26. jan 2011 *Ej en medløber*
    Tænk den tanke var også i mine tanker.. For et eller andet er der da, som slet ikke hænger sammen..

    Men altid fedt at få opmærksomhed, og starte en diskution op jo *G*


  • #40   26. jan 2011 Den er ikke uønsket Susan - Men jeg er faktisk ikke helt sikker på hvor din mening er..

    Ville ønske du havde svaret på mit spørgsmål - men det er jo dit valg.

    Hav en god dag smiley


  • #41   26. jan 2011 LOL det er altid nemt at skride fra noget man ikke kan fuldføre *GG*

  • #42   26. jan 2011 Skal folk så også til at påføre deres udekatte mundkurve, når de færdes i offentligt rum, fordi nogle folk er bange for katte? *G*

    Folk har jo den frihed, at de kan gå over på den anden side af vejen, hvis de ikke kan lide hunde.
    Jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor velfungerende hunde skulle påføres et sådant aggregat, fordi nogle mennesker er utrygge. De bliver i bedste fald hverken mere eller mere trygge - i værste fald virker det stik modsat.

    Alle ''ikke hunde mennesker'' jeg kender, bliver meget mere påvirket af frygten, når de ser en hund med mundkurv, for som det har været tradition for, så får en hund jo ikke en sådan på, med mindre den bider.

    For at vende tilbage til det tråden egentligt handler om, så synes jeg den er svær. Svær fordi det er svært at finde en måde hvorpå man kan servere det for ejeren, uden at ejeren vil tage det personligt.
    Men jo, jeg ville bestemt selv foretrække at en sådan hund bar mundkurv, med mindre personen havde den under fuld kontrol, på trods af agressionen - og det lader det jo ikke til personen har.


  • #43   26. jan 2011 *Mere eller mindre

  • #45   26. jan 2011 Maria,
    skal jeg tage snakken med ham, skal det være med det for øje..

    For jeg kan jo umuligt snakke med ham, når vi mødes tilfældigt, for vi mødes kun når vi har hundene med.

    Så skal jeg tage emnet op, ville det være hvor jeg tog hen og bankede på, og bragte det på bane.

    Jeg ville selvfølgelig aldrig kræve at han iførte hunden en mundkurv (det kan jeg jo slet ikke), men jeg ville virkelig ønske han ville overveje det.. For jeg er bare så bange for at det skal gå udover min hund.. Jeg synes det er virkelig voldsomt at hun konsekvent reagerer sådan når hun ser min hund :S


  • #47   26. jan 2011 Tror godt du kan snakke emd din nabo om det. Men ved du om det kun er din hund den reagere sådan overfor eller om det er alle hunde ?

    Som nogle af de andre er inde på så tror jeg desværre ikke du får ham til at bruge mundkurv.

    Og jeg synes efter at læse hvad du har skrevet at han jo egentligt gør sit til at holde afstand og ikke skabe problemer...

    Her hvor jeg bor har vi nogle der bor længere bagved med en konge puddel. den går helt i selvsving når den ser Bella. Bella har mundkurv på som hun skal og den anden hund den går helt amok. Vi mødte dem så sendt som i dag hvor den begyndte at skabe sig, manden råber lidt af den og prøver at snakke til den men lige lidt hjælper det.
    Han går med flexline eller noget hjemmelavet lang snor også er han så dum at han ikke rigtig gider gå over på den anden side, men helst gå midt i indkørelsen.


  • #49   26. jan 2011 Kan du ikke tage en snak med ham og forklare ham hvor nervøs det gør dig at hans hund er sådan, og så spørge ham om han måske selv har nogle forslag til hvordan I kan løse problemet så du igen kan føle dig tryg.

    På denne måde får du ligesom lagt ansvaret for en løsning over til ham, og måske vil han så selv foreslå en mundkurv (eller noget andet brugbart), og om ikke andet, så har du startet en dialog på en imødekommende måde.


  • #50   26. jan 2011 Ej en medløber..
    Se det behøvede jeg ikke engang for at ha tanken *GG*


  • #51   26. jan 2011 Anja jeg ved hvordan du har det, har selv et problem med min nabo`s hund, den er så agrrasiv og den bider altså, nu har den bidt Fluffy 3 gange, enten fordi de taber snoren eller har den i lang snor, og den advare ikke den går bare på hende og deres er altså en hanhund, den har indtil nu bidt min tæve 3 gange, en d/s gårdhunde hvalp (tæve), en cocker hvalp og 3 andre voksne hunde og dette er på under 1 år.

  • #52   26. jan 2011 Ville bruge mundkurv hvis det var i forbindelse med træning eller hvis de var bange for dyrlægen.
    Jeg brugte i en perrioede halti til Tazz og blev tit spurgt hvorfor jeg brugte mundkurv og oplevede også flere gange folk gik over på den anden side af vejen. (hæhæ men nu havde jeg også "ry" for at afholde hundekampe i min forhave - aka Tazz dober og Mokka boxer legede sammen og elskede hinanden)

    Susan H forstår ikke helt - så uanset race du havde ville du bruge mundkurv også på en helt lille 1,5 kg hund???


  • #53   26. jan 2011 Mosekonen,
    det er overfor alle hunde. Jeg synes dog at det er lidt ekstra voldsomt overfor min, men ser den jo heller ikke når det kun er andre hunde.

    Den tolererer absolut ingen tæver, men enes fint med ca. halvdelen af hannerne i bebyggelsen. Resten af dem vil den heller ikke acceptere..

    Ja, han forsøger jo at gøre sit. Er også derfor jeg ikke er sur på ham eller noget. En enkelt gang har jeg overrasket ham, ellers forsøger han at være på forkant med hans hunds reaktion.. Så han ved jo godt at der er et problem..

    Jeg synes bare det er virkelig voldsomt at den reagerer så voldsomt :S

    Den er i øvrigt ikke aggressiv overfor mennesker, hvis nogle skulle tro det. Kun hunde.


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #56   26. jan 2011 *Ej en medløber*
    ~Henriette ~

    Hvor opfører I jer ulækkert synes jeg. Meget barnligt af såkaldte voksne mennesker.
    Er det sådan jeg nu skal være forberedt på at i nu slæber det der pjat med jer rundt i trådene efter efter mig ??


    Tak Freja ha´ selv en god aften smiley


  • #57   26. jan 2011 ja kan godt se det er en svær situation du er i..
    Tyson har selv været så kønsagressiv en gang, det hjalp da han blev kastereret.

    Men måske du skulle se om i kunne snakke om det som nogle af de andre skriver


  • #58   26. jan 2011 Anne,
    jeg har før læst at schæfere larmer mere end de bider..
    Men jeg har altså svæt ved at købe den...

    Jeg synes bestemt denne her hund virker til at mene det.
    Jeg stod jo ikke direkte på den anden side af hegnet da den stoppede, men var vel 30-40 meter væk, og ejeren var meget tæt på hunden på det tidspunkt, og råbte og skreg, så måske den var lidt bange for en ordentlig skideballe?..

    Jeg må finde ud af hvilken opgang han præcist bor i, og forsøge at tage en snak med ham..

    For jeg tror altså det er en kombination af at han holder fast i snoren, og så rent held at der ikke er sket noget endnu..


  • #59   26. jan 2011 Susan..
    Du kommer med en holdning/mening, men vil ikke uddybe den.. Du får nogle meget konkrete spørgsmål men vil ikke svare..
    Kan godt se det er meget mere voksent *G*

    Meget undskyld men din mening om mig kunne ikke røre mig mindre..
    Jeg skriver som dig min mening, og er i min gode ret til dette smiley



  • #62   26. jan 2011 Tror det er meget forskelligt fra hund til hund hvordan de angriber..
    Da Fadia og Wictor blev angrebet for noget tid siden af en anden rotte, var der i allerhøjeste grad lyd på!

    Ellers havde jeg heller aldrig kunne reagere så hurtigt som jeg kunne, som heldigvis var med til at gøre at mine hunde ikke fik virkelig alvorlige skader..
    Mig selv er så en anden snak, men er da på vej til at blive normal efter hudtrans osv smiley


  • #63   26. jan 2011 Godt sagt Maria Dilling!!

  • #64   26. jan 2011 Hvis du snakker godt med ham ville jeg gå ind og tage en snak med ham om hvad i kan gøre for at undgå uheldige situationer og fortæl at du er bange for han en dag ikke kan holde den. Tror sagtens i kan finde en løsning, hvis han er en der er til at snakke med

  • #66   26. jan 2011 Nu har jeg ikke læst det hele...
    Men jeg kan heller ikke se nogen grund til at give min hund mundkurv på uden årsag, kun af hensyn til andre.... En af mine bedste venner gennem mange år, var rædselsslagen for hunde, mundkurv eller ej, det er sjældent kun biddet de frygter... Når det så er sagt, så fair nok, så længe du sørgede for at det var en ordentlig mundkurv din hund havde på...

    Når det så er sagt. Så har mine dyr indimellem måtte have mundkurv på når de har været til dyrlægen, ikke fordi de har bidt, men for at undgå en bidsituation. Min stor gd blanding tør jeg ikke stole på med hensyn til dyrlæger, hun kan lugte det med det samme. Og det er trist, for da hun var lille var hun så godtroende, men efter tre operationer inden hun fyldte et halvt år, ja så blev hun rædselsslagen, og jeg tør ikke hundrede procent stole på hende længere. Dog forgik sidste dyrlæge besøg uden mundkurv, så det tyder på det går den rigtige vej...

    Jeg har ikke noget problem med at folk har hunde der ikke kan lidt andre, hvis man man har nogle forholdsregler, og det kan foreksempel være i form af mundkurv... smiley


  • #67   26. jan 2011 Maria,
    en smule smiley

    Kan i hvert fald læse at det ikke blot er mig der er pylret og overreagerer, når jeg mener han burde overveje en mundkurv.

    Og så vil jeg forsøge at finde en mulighed for at snakke med ham..

    Snakker okay med ham, vi er fra samme by (han er min søsters årgang) og han handler hvor jeg arbejder..
    Men vi snakker jo ikke meget, da vi som sagt slet slet ikke hilser når vi ser hinanden på gaden smiley


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #69   26. jan 2011 Ej en medløber

    Sig mig fatter du slet ikke hvornår nok er nok. Du bliver ved og ved med det der åbenlyse mobberi og forsøger at trække flere med dig. Hvad får du ud af det? Hvad har jeg nogen sinde gjort dig eller nogen andre herinde, jeg har ALKTID talt pænt og opført mig pænt.

    Hunden

    Du burde da være klogere og ikke køre med på sådan noget mobberi og hetz. :-(((


  • #70   26. jan 2011 Ihhh kunne vi nu ikke bare vende tilbage til debatten ?

    Hvis du ahr tid til at svare på alt det her tænker jeg du måske kunne svare mig på mine spørgsmål Susan ? smiley
    Er stadig super nysgerrig omkring din holdning


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #71   26. jan 2011 Freja

    Nej det vil jeg ikke. Jeg har ikke hund og kan ikke tillade mig at have en mening. :-((((


  • #72   26. jan 2011 Nu køre du jo selv videre ?

    smart...

    Jeg prøver faktisk at få en debat istedet for det andet der - men du tager jo ikke mine hints ?


  • #73   26. jan 2011 Jeg holder med Freja, vil også godt have det uddybet.

  • #74   26. jan 2011 jeg har ikke læst alles kommentar :O) .. men min han har mundkurv på ved dyrlæge besøg og hvis der kommer fremmede på besøg , og får den så af i løbet af aftenen når han enten vælger at gå i seng eller at han bare har vænnet sig til de fremmede .. han får den på fordi han er meget usikker , og godt han farer frem og gø af dem , og jeg er bange for at nogle mennesker ville kunne finde på at virke truende .. han bliver dog normalt bare lukket ind i soveværelset når der kommer gæster hvis ikke de skal være her længere tid af gangen.

  • #75   26. jan 2011 hej med jer :S

    undskyld mit udtryk. men hvornår over vejer i mundkurv???. hvad er det for et spørgsmål at stile. mine hunde aldrig. og hvad er det for en holdning og havde at hvis jeres hund har en truende adfærd. så afliver i den :(. skulle i ikke over veje om det er jer der skulle aflives i stedet. syntes godt nok det er en syg holdning at havde. nej i skulle tage og tænke jer om. er det måske ikke jer der har fejlet i hundens opdragelse.folk med den holdning burde at havde en tøj hund. for den er da også billiger at komme af med. den kan i jo bare smide ud.


  • #76   26. jan 2011 Chris - WOW! Du skulle måske lige lære at læse?? Det ville være en start. Der er ingen der skriver de har sådanne hunde! Og ifølge loven skal listehunde jo bære mundkurv i det offentlige.

  • #77   26. jan 2011 Wow...suk !

  • #78   26. jan 2011 Chris,
    har du lidt svært ved at følge med i en nedskrevet debat?.. For det lader til at du ikke har læst noget som helst, udover overskriften?..

    Tråden handler om hvornår man bør overveje mundkurv, samt et mere konkret "problem" med en af mine naboer..

    Og man KAN jo have hunde der ikke kan med andre hunde, og af den grund vælge mundkurv i visse situationer, uden at hverken ejer eller hund er helt psykopat..


  • #79   26. jan 2011
    "skulle i ikke over veje om det er jer der skulle aflives i stedet"

    Hvem har i øvrigt nævnt noget med aflivning..?


  • #80   26. jan 2011 Og tak for det må man så sige... ?

  • #81   26. jan 2011 ja i følge den nye hunde lov kan alle hunde racer bliver dømt til mundkurv og max 2 m .line

  • #82   26. jan 2011 Æææhm.... ?

  • #83   26. jan 2011 Chris - Spørgsmålet er så bare, hvem der skal holde i den anden ende af snoren,. når ejerne skal aflives...

  • #84   26. jan 2011 Chris,
    men hvad har det med noget som helst at gøre??



  • #85   26. jan 2011 Hahah Irene... det skal tøjhunden da ?

  • #86   26. jan 2011 Nåååå Freja :o)

  • #87   26. jan 2011 chirs : hvad er det lige som er så slemt ved hunden skal ha mundkurv på ? hvis hunden ellers en en velfungerede hund ?? det eneste sådan en hund ikke skal , er at skrifte hjem !

  • #88   26. jan 2011 banko ?? smiley

  • #89   26. jan 2011 Anja: Jeg ville helt klart tage en "snak" enten øje til øje eller per brev med din nabo.
    Forklar ham om din frygt og at det ikke er manglende tillid til ham som hunde ejere men at uheld kan ske. Snore kan også knække.
    Det sker faktisk temmelig tit. Min venindes meget blide golden har knækket 3 tykke snore gennem årene bare på de gange den har set en ræv.

    Han lyder jo til selv at være klar over problemet så jeg ville helt sikkert satse på at han er til at tale med.

    Held og lykke.


  • #90   26. jan 2011 Jeg har mundkurv på Laika når jeg går tur med hende . hun ter sig som en gal når hun ser andre hunde så jeg må holde hende i halsbåndet så hun står med 2 ben . men sjovt for er hun løs fare hun over og vil lege med alle hunde men er hun i snor ter hun sig dum . ved ikke om hun bare skaber sig eller om vil bide de andre hunde hun møder . men jeg tør ikke at finde ud af det . derfor har jeg mundkurv på hende . er hun herhjemme i haven og der går nogen med hunde forbi løber hun til lågen og gør lidt og piver for at fortælle hallooo kom lige herind jeg vil lege smiley

  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #92   26. jan 2011 Hunden

    Er du lige sød at skrive på BP og fortælle mig om det, nu er jeg da helt forvirret. Jeg hedder Susan H som 11 andre brugere osse gør, hvad pokker sker der lige herinde. Hvis du mener jeg er en anden er det utroligt at jeg osse har den samme retorik som vedkommende. Skriv lige en PB ikke


  • #93   26. jan 2011 Hvor er det fedt du husker næsten alle - Og INGEN har nogen ide om hvem fanden du er ..... nemt

  • #94   26. jan 2011 og hvor er det da dejligt at der pludselig ikke er nogen, der snakker om trådens oprindelse. ( ironi kan forekomme)

    Nej seriøst, jeg ville nok ikke overveje mundkurv til nogen af vore hunde selvom den lille er MEGA MEGET angst - især ved dyrlægen, der ER blevet "nappet" af hende. Havde hun været en noget større race med flere tænder, så havde jeg nok overvejet mundkurv.
    Men som jeg osse skrev længere oppe, så vil jeg da være mere tryg ved at snakke med en fremmed hund med mundkurv fremfor en, der ikke har mundkurv på.
    Men det er måske bare mig, der har det sådan?


  • #95   26. jan 2011 Tayson får mundkurv på ved dyrlægen, ikke alle gange dog.
    Han har også problemer ang fremmede mennesker hvis du vil i kontakt med ham og fremmede hunde, men han får nu ikke mundkurv på af den grund.
    Når man er obs på hvad ens hund kan klare og hvordan den reagere i situationer burde man kunne holde hunden fra at skræmme eller være til reel fare for andre ved at tage sine forholdsregler om snor, afstand osv.
    Hvis man erkender sin hunds problemområder og er ansvarlig burde en mundkurv ikke være nødvendig bare man træder ud af døren.
    Mange ting kunne klares ved at have lidt mere respekt for omverdenen og ikke bare slippe sin hund løs alle steder, vise hensyn og erkende hvilken slags hund man har anskaffet sig.
    Ville selvfølgelig give mundkurv på hvis de en dag kom på listen.


  • #96   27. jan 2011 Jeg vil aldrig overveje at få en hund, hvor jeg skal tænke i mundkurv.
    Så vil jeg hellere have et hamster.... smiley


  • #97   27. jan 2011 Susanne
    Undskyld, jeg spørger, men er ikke sikker på at jeg har forstået dig rigtigt?
    Hvis din hund havde behov for mundkurv, så ville du lade den aflive? Det vil sige, at hvis din hund var agressiv, så ville du lade den aflive?


  • #98   27. jan 2011 ok.... så havde jeg læst rigtigt. *S*

  • #100   27. jan 2011 jeg har en udfarende tæve imod andre hunde

    jo tættere på de kommer mere skørt teer kræet sig, hun dæmper sig lidt når man skælder hende ud men slet ikke nok, ville aldrig bruge mundkurv pga det medmindre jeg ikke kunne styre hunde eller holde hende men så burde jeg nok få en mindre hund eller træne den bedre.


Kommentér på:
Hvornår ville I overveje mundkurv?

Annonce