1.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Chi i kattebakke Chi i kattebakke

Jeg studser lidt over nogle af salgsannoncerne herinde, der står ved chi at de blir vendt til kattebakke?
Jeg kan slet ikke forstå dette, hvis man vil træne renlighed hvorfor så starte der, hvorfor ikke udenfor, mener det er vel en hund og den skal vel ikke være vandt til en kattebakke.
Som alle andre hvalpe har den da også et behov for frisk luft og der kan man træne renlighed,, jeg kan forstå flok lægger aviser for at skåne deres hjem og hvalpene så tisser der hvis de ikke kan nå ud, men ligefrem at træne renlighed på en kattebakke, det ligger mig utrolig fjernt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chi i kattebakke
  • #1   28. jan 2011 For mig er det egentlig ligegyldigt, om der bruges kattebakke eller aviser indtil hunden er helt renlig. Og jeg tror faktisk også, at hunden er ligeglad smiley

Personligt har jeg aldrig brugt nogle af delene, for jeg synes ikke der er grund til at starte med at lære hvalpen "noget forkert", som så alligevel skal ændres efterfølgende... smiley

• #2   28. jan 2011 Mon ikke det skyldes, at nogle bruger kattebakke til deres Chi i dagligdagen?

• #3   28. jan 2011 Jeg læste engang i en af de der bøger med forskellige racer i, at chier kunne lære at gå på kattebakke. Jeg blev simpelthen så forarget, det er en hund som alle andre og sgu ikke en kat. Den skal ud at luftes, som alle andre hunde, hvor tit læser man at en schæfer har lært at gøre det på kattebakke?

• #4   28. jan 2011 Kan da se fordelen i at sådan en lille hund kan det... F.eks. hvis jeg nu tog den med ud og sejle i sommerferien...

Men da ikke til hverdag der skal den da ud og opleve noget - ligesom alle andre hunde! Ellers må den da gå hen og blive halvmærkelig, hvis den ikke særlig tit kommer udenfor en dør!

• #5   28. jan 2011 altså jeg kender nogle med chi , hvor de bruger kattebakke til dagligt .

• #6   28. jan 2011 Ja jeg ville jo også mene at man lige så godt kan starte træningen udenfor, vi gjorde det her at vi havde havedøren åben konstant, vi var så heldige med vejret, men alle hvalpe var faktisk renlige da de var 8 uger, hvilket var herligt for vores hvalpekøbere.
    jeg ved godt mindre hunde fryser mere, men det må være nemmere at få udenfor når de lige vågner, end 8 store bamser på 5 kilo.
    Jeg ved ikke hvorfor, det lød bare så forkert at skrive der var trænet kattebakke, jeg tror det kan blive vældig svært for kommende ejere at få dem til at gøre det udenfor.

• #7   28. jan 2011 Jeg er ejer af 2 stk Chihuahua's og kunne ikke drømme om de skulle gå i en kattebakke, de har heller aldrig gjort det... Jeg havde en avis til den første lige den første tid det var han vant til fra opdrætter, men brugte den stort set aldrig for kom ud med ham inden det overhovedet var nødvendigt:o)

De har begge været renlige uden uheld da de var 3-4mdr... Og har ikke behov for flere lufteture end andre racer, ikke mine ihvertfald...

De elsker deres lange gåture, løben, legen, trænen og aktiveringen som ALLE andre hunde;o)

• #8   28. jan 2011 Fru Robbi.
    Det perfekte liv for en hund, og du har da indset at små hunde og er hunde:)

• #9   28. jan 2011 Ja og heldigvis findes vi mange som har fundet ud af det... Men kan VIRKELIG ikke forstå, har også hørt folk sige, jamen en chi kan vel leve indenfor som en kat, og behøver da ikke rigtige gåture, og det er da den slags der skal ha tøj og sko på, ahhhhhhhhhhh.........;o)

Gad godt se mine drenges utilfredse hundehoveder hvis de ikke fik deres daglige ture og aktivering;o))..

• #10   28. jan 2011 min lasse er en chi blanding. Og jeg vil mene at små hunde er ligeså meget hunde som store hunde og skal også luftes og aktiveres ligesom store hunde. Jeg kunne godt nok aldrig finde på at lære lasse at gå i kattebakke så jeg kunne spare en tur eller to væk. :s han skal da også ud og snuse osv. eftersom han jo er en hund smiley

• #11   28. jan 2011 Jeg tænker umiddelbart at eftersom Chi'en kan være et år om at blive renlig og måske slet ikke vil gøre sig ren udenfor når det er koldt, er der mange der i de tilfælde foretrækker en kattebakke frem for at træde i pytter og samle lort op konstant..

• #12   28. jan 2011 i vinters da jeg luftede lasse fik jeg en underlig kommentar med på vejen.. fra en dame der mente at jeg mishandlede min hund ved at lufte ham i det vejr. Og hvis han endelig skulle luftes kunne jeg da gøre det under min jakke! Hun var helt seriøs og meget forarget over mig.
    Jeg svarede også tilbage at selvom han var lille skulle han luftes ligesom alle andre hunde skal og jeg kan da ikke have min hund til at sidde under min jakke imens vi går tur. Så er ideen med en gåtur ligesom væk. :S uuunderlig oplevelse

• #13   28. jan 2011 wolfclub- det selvfølgelig rigtigt nok smiley min var også meget længe om at blive renlig så vi brugte aviser, men det er bestemt ikke noget han har mulighed for efter han er blevet renlig.

• #14   28. jan 2011 Som der er en der tidligere har skrevet i indlægget, genialt med kattebakke, hvis den evt skulle med ud og sejle! Men i det daglige skal de da behandles som alle andre hunde!! smiley

• #15   28. jan 2011 *Ej en medløber*

Nu siger du at en chi har længere til om at blive renlig??Hvor har du det fra? Er der en fysiologisk grund til det? Jeg har nemlig aldrig oplevet det, og kender mange hvis chihuahua også var hurtig renlig også hurtiger end mine..

Tror du ikke det kan skyldes at mange måske ikke ser et så stort problem i en lille tis-tår på gulvet frem for en pøl fra fx en GD??;o)

Jeg er udemærket klar over at hunde er forskellige og er individer så derfor kan den ene hund være langsommere end den anden, til både at blive renlig og lære. Men tror bare mange slækker på det fordi det er så lille en hund og "skaden" jo ikke er så stor...

• #16   28. jan 2011 Jeg har lige fået et billede ind på nethinden, af mine to store hunde, der går på kattebakke...............Griner..........

• #17   28. jan 2011 Nad,

Ja mine hunde elsker da heller ikke ligefrem fx et møgvejr af et regnvejr men så tvinger jeg dem heller ikke til at gå en lang tur så går vi ud og får tisset og pøllet for laver noget inden døre:o)...

De kunne aldrig drømme om at gøre det inde, synes også mine kan holde sig utrolig lang tid hvis de skal. Da jeg boede i hus og det pis regnede fik de tilbudet ofte om at komme ud, men nope de holdt sig heller 12timer så og gjorde intet inde... Nu bor jeg i lejlighed og der ved de godt de lige skal a' med en tistår og så smutter vi ind igen hvis det virkelig regner og står ned..

• #18   28. jan 2011 Hehe Lea, det skal dælme være noget af en kattebakke;o))

• #19   28. jan 2011 Min chi var hurtig renlig ingen problemer der smiley
    At træne sin HUND til at gå i kattebakke er efter min mening ren dovenskab, så er det fordi man ikke gider træne renlighed og gå ud med sin hund nok gange i løbet af en alm. dag 8D det i hvertfald hvad jeg tænker, min lille chi skal godt nok ikke gå i en kattebakke det er i hvertfald helt sikkert..

-Jeg er også blevet stoppet på gaden af to gamle damer som lige ville kommentere at jeg altså ikke skulle lufte min hund i det kolde vejr her det havde den ikke godt af, den kunne ikke lige det og det frøs.
    -Den kan godt lide det, har som regel bare altid halen nede. selvfølgelig fryser den, men den er jo heller ikke på marton i kulden smiley

-Folk er bare lige mærkelige når det kommer til sådan en lille hund smiley

• #20   28. jan 2011 Skulle stå

* så går vi inden døre og laver noget, fx aktivering af forskellig art:o)

• #22   28. jan 2011 Kattebakker er i min verden til KATTE og SYGE hunde!
    Kattebakke er ikke en rask og sund hund - Uanset dens størrelse!

• #23   28. jan 2011 Line. jeg håber da at det er tæver de folk så har, for hvordan letter hundene ben i en kattebakke, hvis det er hanner ? ;o)

Wolfcupmom. En Chi er ikke 1 år om at blive renlig, hvis den er det så er den syg eller også har ejeren ikke vidst hvordan en hund gøres renlig, eller også har ejeren ikke gidet gå ud med den når det var tid, der er kun de muligheder..
    Hvilket jeg tror det mest handler om.
    Folk gider ikke gå ud med hunden for den lægger jo bare en lille "pind" og en lille tår, også siger de bare at den ikke er til at få gjort renlig.= Dårlig undskyldning på Chi`ens ry`s bekostning.

Ligesom Mettte, Fru Robbie skriver så blir de lige så hurtigt renlige som alle andre hunde, vel at mærke hvis ejeren lærer hvalpen det på nøjagtig samme måde som hvilken som helst anden race.
    Jeg vil endda påstå at de er hurtigere til at blive renlige end mange store racer pga. de så kloge som de er.
    "Chi`en er den hund med den største hjerne i verden, "i forhold til dens størrelse", så er/blir en chi ikke renlig, så er det er ikke hundens skyld.

Mine egne Chi`er har været renlige nærmest fra dag 1, self. med nogle få uheld om natten, men i løbet af en uges tid har de sovet igennem og har kun haft uheld hvis jeg ikke har været opmærksom og/el. hurtig nok med at komme ud af døren med dem..
    Men mine har også lært det af at se på de gamle hunde, derfor har de fra dag 1 set at skal man besørge så gøres det udenfor..
    Selv om Cookie godt nok ikke var vild med ideen da det blev vinter med sne, men igen fandt hun lynhurtigt ud af at hun ikke kom hjem i varmen før det var overstået, så til sidst besørgede hun lige så snart hun kom ud, i håb om at komme op i varmen igen med det samme, men hun måtte jo vente på de 2 andre som ikke havde travlt, og DET passede bestemt ikke damen, men så er godt at man kan sno sin moar om sin pote, så man kpom op og ind under mors frakke mens de store rendte rundt. ;o)

• #24   28. jan 2011 Sorry, jeg kan se der er kommet en masse indlæg mens jeg lige var væk, jeg måtte lige gå midt i min kommentar, så den virker måske lidt malplaceret nu. Men jeg håber i forstår meningen "anyway" *Smiler*

• #25   28. jan 2011 Jeg har 2 små hunde - den ene en chihuahua, og han er 11 uger, ham er jeg da ved at gøre renlig,,, Jeg har sådan en vådsuger på gulvet ved havedøren, men han gider ikke tisse på den hvis uheldet skulle være ude, men jeg lufter ham dagligt flere gange og hver gang jeg kan se, at han søger, så ryger han ud...

• #26   28. jan 2011 Jeg kan nu ikke se noget galt i hvis de lærer at gøre hvad de skal i en kattebakke, kan ikke se forskellen på om de skider ud eller inde, mine gør det ikke smiley Der hvor jeg står af er hvis hundene ikke kommer ud flere gange dagligt, det skal de da uanset hvor små eller store de er!!!
    Og så må jeg sige at jeg ikke forstår hvorfor der er nogen der mener det er mere i orden at en kat skal henslæbe sit lange liv iindendørs end en hund.

• #27   28. jan 2011 Tina:

Nu har jeg aldrig haft kat, så ved ikke hvordan det påvirker katten aldrig at komme ud. En veninde der havde Russian Blue aktiverede dem meget og de så ud til at trives fint i en lejlighed...

MEN en hund færdes som regel ikke så langt fra sine ejere, hvorimod katten færdes alene og ikke respekterer grænser som hegn eller lignende.

Mine naboers katte færdes i min have og ja de skider og fanger fugle etc. hvilket er småirriterende.. Skal altid huske at lukke låget til børnenes sandkasse etc. Det der er endnu mere irriterende er, at den gråstribede jager med min hund. Den puffer sig op og angriber og river - hvis den river ham, er det mig der står med dyrlægeregningen - hvilket er ret så irriterende eftersom min hund er i MIN have!

Jeg ville ønske at hun holdte kattene inde ved sig selv, så jeg ikke fik besøg eller besvær af dem... Men i stedet må jeg have et vandgevær klar for at kunne jage hendes katte ud, hvis det er for meget...

Ansvarsløse hundeejere er en pest - men det er mange udekatte nu altså også - et surt *bøvs* fra en, der endnu en gang har måttet jage katte væk for at min hund ikke blev kradset i øjnene smiley

• #28   28. jan 2011 Da jeg started med at kigge hund efter Cleos død. Havde jeg på et tidspunkt Chi i tankerne. Alle annoncer hvor der stod at hvalpene ville være tilvænnet kattebakker gik jeg udenom.

Kunne ikke drømme om at lade en hund tisse på bakke. Hunde skal ud. Sådan ser mit verdensbillede i det mindste ud.

• #29   29. jan 2011 anne med rotterne: helt helt enig smiley

Kommentér på:
Chi i kattebakke

Annonce