1.290 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
28 Svar
Chi i kattebakke Chi i kattebakke
Jeg studser lidt over nogle af salgsannoncerne herinde, der står ved chi at de blir vendt til kattebakke?
Jeg kan slet ikke forstå dette, hvis man vil træne renlighed hvorfor så starte der, hvorfor ikke udenfor, mener det er vel en hund og den skal vel ikke være vandt til en kattebakke.
Som alle andre hvalpe har den da også et behov for frisk luft og der kan man træne renlighed,, jeg kan forstå flok lægger aviser for at skåne deres hjem og hvalpene så tisser der hvis de ikke kan nå ud, men ligefrem at træne renlighed på en kattebakke, det ligger mig utrolig fjernt.
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.619
Personligt har jeg aldrig brugt nogle af delene, for jeg synes ikke der er grund til at starte med at lære hvalpen "noget forkert", som så alligevel skal ændres efterfølgende...
maj 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 1.149
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Men da ikke til hverdag der skal den da ud og opleve noget - ligesom alle andre hunde! Ellers må den da gå hen og blive halvmærkelig, hvis den ikke særlig tit kommer udenfor en dør!
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
jeg ved godt mindre hunde fryser mere, men det må være nemmere at få udenfor når de lige vågner, end 8 store bamser på 5 kilo.
Jeg ved ikke hvorfor, det lød bare så forkert at skrive der var trænet kattebakke, jeg tror det kan blive vældig svært for kommende ejere at få dem til at gøre det udenfor.
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
De har begge været renlige uden uheld da de var 3-4mdr... Og har ikke behov for flere lufteture end andre racer, ikke mine ihvertfald...
De elsker deres lange gåture, løben, legen, trænen og aktiveringen som ALLE andre hunde;o)
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Det perfekte liv for en hund, og du har da indset at små hunde og er hunde:)
maj 2007
Gad godt se mine drenges utilfredse hundehoveder hvis de ikke fik deres daglige ture og aktivering;o))..
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 845
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
apr 2007
Jeg svarede også tilbage at selvom han var lille skulle han luftes ligesom alle andre hunde skal og jeg kan da ikke have min hund til at sidde under min jakke imens vi går tur. Så er ideen med en gåtur ligesom væk. :S uuunderlig oplevelse
apr 2007
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 562
maj 2007
Nu siger du at en chi har længere til om at blive renlig??Hvor har du det fra? Er der en fysiologisk grund til det? Jeg har nemlig aldrig oplevet det, og kender mange hvis chihuahua også var hurtig renlig også hurtiger end mine..
Tror du ikke det kan skyldes at mange måske ikke ser et så stort problem i en lille tis-tår på gulvet frem for en pøl fra fx en GD??;o)
Jeg er udemærket klar over at hunde er forskellige og er individer så derfor kan den ene hund være langsommere end den anden, til både at blive renlig og lære. Men tror bare mange slækker på det fordi det er så lille en hund og "skaden" jo ikke er så stor...
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
maj 2007
Ja mine hunde elsker da heller ikke ligefrem fx et møgvejr af et regnvejr men så tvinger jeg dem heller ikke til at gå en lang tur så går vi ud og får tisset og pøllet for laver noget inden døre:o)...
De kunne aldrig drømme om at gøre det inde, synes også mine kan holde sig utrolig lang tid hvis de skal. Da jeg boede i hus og det pis regnede fik de tilbudet ofte om at komme ud, men nope de holdt sig heller 12timer så og gjorde intet inde... Nu bor jeg i lejlighed og der ved de godt de lige skal a' med en tistår og så smutter vi ind igen hvis det virkelig regner og står ned..
maj 2007
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
At træne sin HUND til at gå i kattebakke er efter min mening ren dovenskab, så er det fordi man ikke gider træne renlighed og gå ud med sin hund nok gange i løbet af en alm. dag 8D det i hvertfald hvad jeg tænker, min lille chi skal godt nok ikke gå i en kattebakke det er i hvertfald helt sikkert..
-Jeg er også blevet stoppet på gaden af to gamle damer som lige ville kommentere at jeg altså ikke skulle lufte min hund i det kolde vejr her det havde den ikke godt af, den kunne ikke lige det og det frøs.
-Den kan godt lide det, har som regel bare altid halen nede. selvfølgelig fryser den, men den er jo heller ikke på marton i kulden
-Folk er bare lige mærkelige når det kommer til sådan en lille hund
maj 2007
* så går vi inden døre og laver noget, fx aktivering af forskellig art:o)
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Kattebakke er ikke en rask og sund hund - Uanset dens størrelse!
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.572
Wolfcupmom. En Chi er ikke 1 år om at blive renlig, hvis den er det så er den syg eller også har ejeren ikke vidst hvordan en hund gøres renlig, eller også har ejeren ikke gidet gå ud med den når det var tid, der er kun de muligheder..
Hvilket jeg tror det mest handler om.
Folk gider ikke gå ud med hunden for den lægger jo bare en lille "pind" og en lille tår, også siger de bare at den ikke er til at få gjort renlig.= Dårlig undskyldning på Chi`ens ry`s bekostning.
Ligesom Mettte, Fru Robbie skriver så blir de lige så hurtigt renlige som alle andre hunde, vel at mærke hvis ejeren lærer hvalpen det på nøjagtig samme måde som hvilken som helst anden race.
Jeg vil endda påstå at de er hurtigere til at blive renlige end mange store racer pga. de så kloge som de er.
"Chi`en er den hund med den største hjerne i verden, "i forhold til dens størrelse", så er/blir en chi ikke renlig, så er det er ikke hundens skyld.
Mine egne Chi`er har været renlige nærmest fra dag 1, self. med nogle få uheld om natten, men i løbet af en uges tid har de sovet igennem og har kun haft uheld hvis jeg ikke har været opmærksom og/el. hurtig nok med at komme ud af døren med dem..
Men mine har også lært det af at se på de gamle hunde, derfor har de fra dag 1 set at skal man besørge så gøres det udenfor..
Selv om Cookie godt nok ikke var vild med ideen da det blev vinter med sne, men igen fandt hun lynhurtigt ud af at hun ikke kom hjem i varmen før det var overstået, så til sidst besørgede hun lige så snart hun kom ud, i håb om at komme op i varmen igen med det samme, men hun måtte jo vente på de 2 andre som ikke havde travlt, og DET passede bestemt ikke damen, men så er godt at man kan sno sin moar om sin pote, så man kpom op og ind under mors frakke mens de store rendte rundt. ;o)
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.572
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 145
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 610
Og så må jeg sige at jeg ikke forstår hvorfor der er nogen der mener det er mere i orden at en kat skal henslæbe sit lange liv iindendørs end en hund.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Nu har jeg aldrig haft kat, så ved ikke hvordan det påvirker katten aldrig at komme ud. En veninde der havde Russian Blue aktiverede dem meget og de så ud til at trives fint i en lejlighed...
MEN en hund færdes som regel ikke så langt fra sine ejere, hvorimod katten færdes alene og ikke respekterer grænser som hegn eller lignende.
Mine naboers katte færdes i min have og ja de skider og fanger fugle etc. hvilket er småirriterende.. Skal altid huske at lukke låget til børnenes sandkasse etc. Det der er endnu mere irriterende er, at den gråstribede jager med min hund. Den puffer sig op og angriber og river - hvis den river ham, er det mig der står med dyrlægeregningen - hvilket er ret så irriterende eftersom min hund er i MIN have!
Jeg ville ønske at hun holdte kattene inde ved sig selv, så jeg ikke fik besøg eller besvær af dem... Men i stedet må jeg have et vandgevær klar for at kunne jage hendes katte ud, hvis det er for meget...
Ansvarsløse hundeejere er en pest - men det er mange udekatte nu altså også - et surt *bøvs* fra en, der endnu en gang har måttet jage katte væk for at min hund ikke blev kradset i øjnene
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Kunne ikke drømme om at lade en hund tisse på bakke. Hunde skal ud. Sådan ser mit verdensbillede i det mindste ud.
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
Chi i kattebakke