1.089 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 102 Svar

kattebakke til hund kattebakke til hund

Helt ærlig, jeg er træt af at alle sættes over en kam.. Kunne lige se en der blev rakket ned over at have kattebakke til sin chi.
Det har vi altså også til Joey.

1. han kan ikke holde sig de 6 timer han er alene i hverdagene, så der har han kattebakke så han ikke tvinges til at lave på gulvet.

2. Jeg kan ikke se problemet i at have en bakke stående til hunden så længe den kommer på sine 3-4 gåture om dagen...

3.Her hvor Joey først blev opereret og derefter fik en slem omgang maveonde så kan det altså være rart både for hund og ejer at han ikke skal ud og fryse, pive og få ondt

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattebakke til hund
  • #2   23. mar 2008 jeg er helt enig

• #4   23. mar 2008 he he he ..ja jeg skal ikk ha en ... den ville fylde hele huset ;o)

• #5   23. mar 2008 Takker, kan bare huske det har været oppe en gang før om en der spurgte hvordan man vænner sin hund til bakken hvor hun også fik møgfald =)

• #6   23. mar 2008 Ja, jeg læste godt der var nogen der skrev til vedkommen, det gjorde jeg dog ikke, men jeg vil siger det sådan, jeg er enig med dig, men det lød ikke lige til de hunde kom ud 3-4 gange om dagen, og det synes jeg også er synd

• #7   23. mar 2008 Jeg synes også det er folks helt eget valg, så længe de selvfølgelig bliver luftet.

Men mine er ude 4 gange om dage nogle gange 5 og jeg har aldrig haft problemer med at de ikke kunne holde sig, hverken når jeg har været på arbejde eller om natten, så jeg ville aldrig selv bruge en kattebakke, det er ganske enkelt ikke nødvendigt...

• #8   23. mar 2008 Tror Joey har vænnet sig til bare at kunne gå hen og tisse, han har jo haft kattebakken ligesiden vi fik ham næsten...

• #9   23. mar 2008 tænker bare ... syns det er ok når hunden er alene .. men når man er hjemme ???

• #10   23. mar 2008 Jamen Jeoy går konsekvent i bakken når han skal tisse, han går aldrig til døren... men hvis vi nu er et sted hvor han ikke har bakken, fx hos mine forældre, så går han pænt hen og piver ved havedøren... Vi bor i lejlighed, så jeg synes det er dejligt at jeg selv kan styre om hunden skal ud eller ej... Og desuden VIL Joey bare ikke ud i regn og kulde, og syntes ikke jeg vil gå at trække ham afsted en hel gåtur, så vil jeg hellere vente til vejret er bedre for jeg ved han ikke får tisset alligevel

• #11   23. mar 2008 JEg har så skrevet om kattebakken ved de omtalte hunde.

Jeg ser da intet galt i at dine hunde har mulighed for at bruge kattebakken, når du ikke er hjemme. Det er nøjagtig det samme jeg gør med mine katte.

Men det er jo slet ikke tilfældet her.
    Hans hunde skal lære at bruge kattebakke, så det ikke er nødvendigt at de skal ud. Føj for den siger jeg så.
    Du har købt 2 små hunde, så behandl dem dog som hunde.
    Nej de vil ikke være ude ret længe fordi det er koldt. Men så kan de få et dækken på.
    De skal ud og gå tur hver dag. Ikke kun for at tisse men også for at opleve noget, møde fremmede hunde/mennesker. Jeg frygter hvordan de hunde kan blive.

Ergo jeg er ikke imod kattebakken, men at de ikke skal ud.

• #12   23. mar 2008 Teamtri: Jamen han ville sikkert kunne holde sig når han bliver ældre, men dyrlægen siger at for en på hans størrelse er 4 timers tisseinterval det man allehøjest kan forlange... Og vi har ikke noget problem med han tisser i bakken, den bliver tømt hver dag 2 gange så det lugter ikke...

• #13   23. mar 2008 syns nu også det er en smule unaturlig at en und ikke komer ud ... hvorfor ikke have anskaffet sig en indekat ??? sku da synd for hunden

• #14   23. mar 2008 Jeg har 3 chier , de har ikke problemer med at holde sig , deres blære passer til deres størrelse , ved ikke hvorfor mange tror de ikke kan holde sig som andre racer ??

• #15   23. mar 2008 det lyder lidt somom det er ejeres behov for magelighed der bliver opfyldt

• #16   23. mar 2008 MG
    Prøv at kigge på hans andre hunde. Jeg var ved at brække mig over beskrivelserne. Næsten en skam at jeg ikke giver bedømmelser mere, for så havde de fået lav alle sammen

• #17   23. mar 2008 Mine hunde gidder da heller ikke ud når der regner og sner. men det kommer de nu , ikke til selv at bestemme, de kommer ud uanset vejret ..

• #18   23. mar 2008 Havde ikke lige fattet de slet ikke kom ud, det skal de self. så det er en fejl fra min side, UNDSKYLD...
    Hvis det regner og blæser en hel dag, som fx i dag, så tager vi en trækketur mindst 2 gange af 20 min hvor jeg ofte bliver kaldt dyrplager af fordipasserende *grrr*, og ellers kører vi ned til gågaden som er overdækket, men den er ikke lang nok til at det kan udgøre en hel gåtur...
    Han har både fleece og regndækken på men ligemeget hjælper det, Hr.fornem går ikke tur i regn...

• #19   23. mar 2008 Team - jeps , vi har været gode til at vælge ;o)

• #20   23. mar 2008 britt: hvordan har du lært joey at bruge den..?

• #21   23. mar 2008 Lisette:

Har du fået undersøgt dine hunde, for der må være noget fysisk galt, siden de ikke, som alle andre hunde, kan holde sig en hel dag?? Og hvad nu hvis det er heldagsregn (eller fleredagsregn)?? Kommer de så ikke ud??

• #22   23. mar 2008 Vil i bruge kattebakken ja så burde i have købt en kat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #23   23. mar 2008 simone ...øøhhh jeg har ikk en hund der hedder joey og hvis jeg sku ha bakke til mine hunde ville de fylde hele huset

• #24   23. mar 2008 Så fordi Joey går i kattebakke er jeg ikke egnet til at have hund? tak for den da.. Det må jeg lige huske..

• #25   23. mar 2008
    Lisette J

Hvis du har dårlig hukommelse så skriv den ned så du har den.

• #26   23. mar 2008 Og Jeoy kommer ud selv om det regner, det står der jo højt og tydeligt hvis man læser tråden igennem...

• #27   23. mar 2008 en hund får de vaner man selv lærer den

• #28   23. mar 2008 sorry britt ikke til dig var forkert..

• #29   23. mar 2008 miss piggy: hvor har jeg dårlig hukommelse

• #30   23. mar 2008 Lisette J
    For mig lyder det som om du bruger kattebakken i stedet for aviser. Det syens jeg så er helt fint. Når han er alene hjemme.

Men fjern bakken når I er der. elleres lærer han aldrig at holde sig.

Han er jo blevet vant til at han ikke behøver gøre noget udenfor når det er dårligt vejr. Det er dig selv der har lært ham at regn og blæst er noget forfærdeligt noget.

• #31   23. mar 2008 Der stod HVIS du har ;o)

• #32   23. mar 2008 Citat:
    Vi bor i lejlighed, så jeg synes det er dejligt at jeg selv kan styre om hunden skal ud eller ej... Og desuden VIL Joey bare ikke ud i regn og kulde, og syntes ikke jeg vil gå at trække ham afsted en hel gåtur, så vil jeg hellere vente til vejret er bedre for jeg ved han ikke får tisset alligevel
    Citat slut.

Sorry, men for mig lyder det IKKE som om han kommer ud, hvis det er dårligt vejr??

• #33   23. mar 2008 på hvad du selv skriver går din hund konsekvent i kattebakken ... måske det ville være sundt fro den at den blev fjernet når i er hjemme .. så kunne det være han også lærte at holde sig noget længere og ville tisse når han kom ud !!!

• #34   23. mar 2008 Så vidt jeg kan se står der han kommer ud at gå på en overdækket gågade også? og en så lille hund på 5 mdr kan altså ikke gå så fandens langt af gangen... så vidt jeg ved må en hund gå 5 min pr måned, det giver 20 min i eget tempo, 2 gange om dagen, plus det han så går oppe på gågaden? hvor er det så det ikke er npok???

• #35   23. mar 2008 det er ikke nok hvis han skal pisse flere gange

• #36   23. mar 2008 Mette H
    Citat:
    Hvis det regner og blæser en hel dag, som fx i dag, så tager vi en trækketur mindst 2 gange af 20 min hvor jeg ofte bliver kaldt dyrplager af fordipasserende *grrr*, og ellers kører vi ned til gågaden som er overdækket, men den er ikke lang nok til at det kan udgøre en hel gåtur...

• #37   23. mar 2008 Noget helt andet... NØJ hvor er Joey nuttet:o)

• #38   23. mar 2008 Nu skriver I jo hunden skal ud for at opleve og snuse, ved ikke hvor meget opleven og snusen der er på en lukket gågade, så på den måde er turene anderledes når vejret er godt.. Kunne aldrig drømme om at gå med ham i skoven i dårligt vejr fx... Og kattebakken bliver nu fremme, det er det vi har det bedst med her hos os, og hvis det gør mig til dyrplager ller dårlig hundejer eller hvad der nu stod, så er dyreværnet kun et opkald væk..

• #39   23. mar 2008 Lisette:

Ja, det skriver du i næste omgang, når du bliver lidt "presset"......Men du starter med at lægge ud med at han ikke vil ud i regnvejr, så I venter til vejret bliver bedre??

• #40   23. mar 2008 Nu behøver det her jo ikke at blive en hetz mod Lisette J.

JEg synes det er helt i orden den har muligheden for at bruge kattebakken når I ikke er hjemme. Det er okay til en hvalp.
    Men fjern den så snart I kommer hjem. Det er den eneste måde at lære ham at det skal foregå udenfor. Og også at lære ham at holde sig. Hvordan skal han nogensinde lære det hvis det aldrig er nødvendigt?

Lisette: Hvorfra har du de regler om hvor meget en hundmå luftes i forhold til sin alder?.

• #41   23. mar 2008 åhhh det med de ikke kommer ud når det regner for de fryser og gider ikke det da vist noget man lære dem til

for kender en her inde der er 3 små chi og vi var da ude at gå sammen i næsten 3 timer hvor de 3 små leget godt og hygget sig på trods af regen og blæst den dag og det var både med og uden dækken så det vist hva man lære dem

• #42   23. mar 2008 så længe ens hund også bliver luftet ka jeg ikk se problemet i det smiley

• #43   23. mar 2008 Øhm, siger jeg ikke også: Vi bor i lejlighed, så jeg synes det er dejligt at jeg selv kan styre om hunden skal ud eller ej... Så mageligehed er bestemt indrømmet... OG jeg synes da det er flot din hund(e) kan holde sig hele dagen, det kan Joey bare ikke, og ja det er self fordi han har haft bakken, og det bliver han ved med..
    Men synes bestemt ikke det gør mig til en dårlig hundeejer og synes den kommentar er langt under bæltestedet, og hvis nogle er det mindste i tvivl, må de meget gerne komme og se hvor slemt Joey har det, for han bliver simpelthen mishandlet på det groveste fordi han går i kattebakke, det kan jeg godt sige jer

• #44   23. mar 2008 iiihh det er så hyggeligt at gå tur i en overdækket gågade ..så kan man glo på vinduer samme tid ;o).... skov ..føj for fanden der blir man kjo beskidt

• #45   23. mar 2008 Syntes det er groteskt man i dagens DK holder hund sådan.

Hvorfor dog lade hunde gå på den overdækkede gågade?

Køb den dog en taske !!!- Den har jo kattebakken så nevermind.

• #46   23. mar 2008 JEg kunne ikke se problemt FØR og kan stadig ikke se det....Det vigtigste for en hund er vel, at den får opmærksomhed og kærlighed.....Derudover, kan og må resten være op til ejeren..Jeg ville ikke bryde mig om, at Viggo brugte kattebakke, men han er altså også lige rigeligt stor.....hehe

• #47   23. mar 2008 frk hahaha tro bekki skal til at have sådan et på når hun bløder NOOOT

• #48   23. mar 2008 ha ha ha det er simpelthen for langt ude ... at man ikke kan lære sin hund at lade være med pisse territorie af indendørs ????? ...er det bare mig eller er det sådan med microhunde ...ved ikk noget om dem

• #49   23. mar 2008 Jamen ann-mri og miss piggy hvis i syntes min hund har det så skidt så må i jo fatte telefonen og få fat i dyreværnet ikke? det kan jo kun gå for langsomt....

• #50   23. mar 2008 ok det vil sige at enhund eder ikke kommer ud når det passer den ikke oplever naturen stakkesl diesel da det er ikke ham der bestemmer stakkels hund, lisette går jo med sin hund men det er ikke den der bestemmer alt ligesom min hundetræner siger det skal være, åhhhh nej min hundetræner tager måske fejl for det er jo jer her på HG der er eksperter og er veldige gode til ordkløveri

• #51   23. mar 2008 Ane Mari.Nej.men så giver du jo din hund det DU mener er kærlighed og omsorg, på den måde DU mener det skal gives.....Jeg kan ikke se problemet, hvis hunden er glad og tilfreds........Hvad vi andre så gør, er jo op til os.....

• #52   23. mar 2008 Og jeg skammer mig over mennesker der er så snæver synede at de ikke kan se nogen logik overhovedet.. Men ann mari - jeg gentager, hvis du er overbevist om at jeg mishandler min hund må du jo ringe til dyreværnet.. længere er den jo ikke...

• #53   23. mar 2008 det har jo ikke noget at gøre med om hunden skal bestemme ... den bestemmer sku da selv at den vil gå og småpisse hele tiden hvis der er en bakke til det ... og det er ikke sådan man holder hund ... heller ikk at vade rundt på gågader med dem .. så er det bare fro at vise vidunderet og ikke fro at lufte dyret ... når man får en hund følger der visse forpligtigelser med ..udover omsorg og kærlighed

• #54   23. mar 2008 Ej stop dog...Hunden kommer jo ud........I kammer da helt over, beklager, men for mif at se, er der ikke noget problem i det..hunden kommer jo ud.....

JEg har aldrig rigtigt kunnet forstå, hvorfor man ikke læser det der står, i stedet for det man tror der står.......

• #55   23. mar 2008 det vil sige at i overser at lisette skriver hun går med joey for at svine hende til det er flot. jeg kan ikke se jeg sammenligner ikke noget men når joey kommer ud må han jo også bruge sine sanser eller er dit mig der tager fejl

• #56   23. mar 2008 Mageligheden opstod i at da Joey fik opereret øjet måtte han ikke komme ud i direkte blæst et par dage efter, så vi valgte at sige at det var fint om natten når han ikke kunne komme udenfor.. Så fik han tynd mave af bedøvelsen så vi havde den til ham når han skulle, hvilket jo var hele tiden.. Så blev han allergisk hvilket gav dårlig mave så kattebakken blev fremme... Nu er maven ved at være iorden igen, og men kattebakken bliver altså fremme.. så nemt er det

• #57   23. mar 2008 far out ... mangler ord

• #58   23. mar 2008 Hvis det virker for jer så fint med mig. Din hund, dit hjem, dine regler.

• #59   23. mar 2008 Hehe, ja men nu er det jo sådan at Joey jo er renlig andre steder, fx når vi er på besøg, der holder han sig til han kommer ud.. altså med 4 timers mellemrum som er det vi har fået anbefalet.. At han tisser herhjemme mere ofte er vel et fedt, kan virkelig ikke se hvor det er skoen trykker..

• #60   23. mar 2008 Nu må jeg hellere ud med mine. Som de sidste 2 timer har bedt om det, men bare fået at vide de måtte vente lidt.

Hvad er så værst? At de bliver tvunget til at holde sig fordi jeg ikke lige har tid. Eller at de har en kattebakke?

• #61   23. mar 2008 Vores er nu købt i en dyrehandler som Hundebakke, den er noget større og lidt lavere end en alm kattebakke... men ja hunden skal self ud hver dag og det kommer min også.. og når blæren bliver stor nok til at han kan holde sig deet vi forlanger som er 6 timer, så bliver han trænet efter det..

• #62   23. mar 2008 sys nu det fint at man ka få sådan noget. Istedet for at hvalpen skal ligge og være flov over at den er kommet til at tisse indenfor.
    Lasse er nu 1år og først nu har han lært at holde sig i mange timer.

Der hvor jeg fik lasse fra havde de lært dem at tisse på aviser og bare det at skulle vende dem af med det, er en kamp. I starten ville han ikke tisse udenfor medmindre det var på en avis der lå udenfor.

Men nu hvor hans blære kan holde til det kan han jo sagtens holde sig.

Hvilke metoder folk bruger til at gøre deres hunde renlige skal vi andre vel IKKE blande os i. Fungere det for den enkelte person er det vel fuldt ud op til hende/ham, hvordan de laver renligheds træning.
    Der er vel ikke en bog hvor der står en facitliste til hvordan man ligepræcis skal gøre det.

• #63   23. mar 2008 JEg synes Lisette har forklaret sig ganske udemærket.....Og jeg er sikker på hendes hund ikke lider overlast.Det der lider overlast her, er folks evne til at læse hvad der står, og forholde sig til, at der er forskellige måder at holde hund på.og at ikke alle har samme holdning, som de der råber højest.......

• #64   23. mar 2008 karin- ku ikk ha sagt det bedre selv smiley

• #65   23. mar 2008 Men værdig eller ikke værdig, er ikke det debatten omhandler.Når du HVERKEN kender Lisette eller hunden, kan du ikke udtale dig om værdig eller ej..Det er MIN holdning...Man kan argumentere for, hvilke gener der kan være forbundet med at bruge en kattebakke..Men at snakke værdighed uden kendskab, hører ingen steder hjemme..det er IKKE et argument, det er en personlig holdning..

• #67   23. mar 2008 Pernille: Det kan self. være, men han har ikke nogen problemer endnu.. kun når det regner, og hvis vi går længe nok kommer der jo noget til sidst.. Og vi har jo ikke bakken med når vi er nogen steder, så der går han jo fint til døren... Vi har lige været på ferie hos mine forældre hvor han jo ikke har haft bakken, så tror ikke problemet er så stort, men vi holder self. øje

• #68   23. mar 2008 Syntes der er forskel på kattebakke og hundebakke.. Syntes kattebakker lugter, det syntes jeg ikke hundens gør hvis man fjerner det værste hver dag.. Men respektere folk har forsk. meninger, men ikke at bliver kaldt mishandler fordi min hund går i kattebakke...

• #69   23. mar 2008 Lisette J hvis han kan det andre steder hvorfor kan han så ikke der hjemme lidt mærkligt i mine øre ?????

• #70   23. mar 2008 im not fat: hvis du kunne vælge at tisse på et toilet 5 m fra dig, eller gå ned i kælderen og bruge det hvilket valgte du så?

Men hvis der kun var det i kælderen, så brugte du jo det?

• #71   23. mar 2008 sikken en syret debat...
    man skal høre meget før ørene falder af...
    mary D :
    "Jeg tror ikke på at nogen som helst herinde er ude og gå med deres hund HVER gang den skal "på toilettet", ja, det er jeg ihvertfald ikke, for så kunne det da blive til ekstremt mange ture i løbet af en dag."

... hvad søren tror du så vi gør ?????
    det er da det mest mærkelige udsagn jeg længe har hørt... tror du vi lader vovsen pisse eller skide på gulvet... ????
    jeg går da tur med min hund hver gang den skal på "toilettet", og jeg bor i lejlighed, dvs. har ingen have... og vi snakker sne storm, mega regnvejr og kl. 1 om natten, hvis det er der hun skal...
    da lola var hvalp var det ud en gang hver time eller hver anden...og det var da pisse hårdt! men det er da lige præcis et af de behov en hund har, som bare skal opfyldes, hvis man ikke gider det, så kan jeg virkeligt ikke forstå at det lige præcis er en hund man vælger... der er da massere af kæledyr der ikke har det behov...

og at sætte sin egen magelighed højere end hundens behov... og så bruge det som argument for at bruge "hundebakke".... hmmmmm.....

det er bestemt ikke for at sable jer ned... overhovedet ikke ! men det er bare min holdning i denne debat ... ud med hunden !

god søndag ! smiley

• #73   23. mar 2008 Lisette J nu var det jo ikke hvad jeg ville men det må jo være noget du har vænnet ham til der hjemme siden han godt kan holde sig ude så det jo bare et ? OM DU GIDER TA DET UDE ELLER INDE

jeg er hverken for eller i mod men det er dine udtalser der gener mig

• #75   23. mar 2008 Jeg kan sgu ikke teleportere min hund ned ad trappen via telekinese mens jeg sidder i skolen, hvis du kan det vil jeg fanme gerne lærer det...

• #76   23. mar 2008 vi boraltså i hus og det er også ud hver gang at hun skal tisse
    og da vi fik hende hjem skulle hun til at lære at tisse ude også og det var sq hård kost at lære hende men jeg stod da stadig i kulde hver time for at lære hende det
    det et ? om tilvæning ikke en skid andet

• #77   23. mar 2008 Joey kom altså også ned hver time den første måned vi havde ham, men så blev han jo syg og alt det, også var det altså ikke ligeså nemt mere...

• #78   23. mar 2008 og hun kan sq godt holde sig de timer man er væk nu
    og hun er altså også en lille hund det har ikke noget med størlse at gøre men om ejeren gider lære sin hund det

• #79   23. mar 2008 Lisette J så det jo bare at tilvænne ham det igen uden den bakke længer er den jo ikke

• #80   23. mar 2008 Nu ligger jeg på sofaen på 10.dagen med lungebetændelse og hundene kommer kun ud i haven. De har en indhegning på 150m2 hvor de ryger ud for jeg er sgu for syg til at gå lange ture med dem. Så de mangler virkelig stimulans udefra og det rager mig en hujende papfis. Hvis det gør mig til mishandler så lever jeg fint med det. Og hvis Lisette J har det fint med hun lufter sin hund, som hun rent faktisk skriver hun gør, og den laver resten i bakken så fred være med det. Vi kan ikke alle leve på samme måde, men det gør ikke nødvendigvis alle andre til mishandlere.

• #81   23. mar 2008 Ej nu stopper I, hunden kommer jo ud hver dag.. kommer til hundetræning, snakker og leger med andre hunde.. At den går i kattebakke når den er inde er vel for søren da vores egen sag.. og jeg har ikke noget problem med at han ikke kan holde sig i 6 timer.. hvilket han sikkert kunne hvis han skulle, men vi har bare valgt at have det på den måde vi har det... kan virkelig ikke se hvor problemet ligger...

• #83   23. mar 2008 Mary D
    Om de så blødte ud af øjnene kommer de ikke ud på tur...... De ryger i haven........

• #84   23. mar 2008 Jamen ved du hvad tina, skulle vi to ikke tage hinadnen i hånden i morgen og gå til dyreværnet med vores hunde? vi er jp mishandlere på det groveste kan du nok se

• #85   23. mar 2008 Lisette, der kommer sgu nok nogle uden vi behøver hente dem selv. Det er set før herinde.......

• #87   23. mar 2008 Det er lige det jeg heller ikke ved.. Kan forholde mig til folk synes det er klamt osv, sådan er mennesker jo så forskellige..

• #88   23. mar 2008 For stamtavler! .

enig desvære er denne lille race et modedyr der kun skal vises frem når det passe ejeren

disse hunde er desvære i det forkerte hænder tit syntes jeg

• #89   23. mar 2008 kan kun grine af jer, synes det her er ved at være på grænsen til latterligt... Nå men hvis der er flere der har kommantare til dette som skal og må besvares må i sende en pb.

• #90   23. mar 2008 undre mig du stadig ikke har svarte mig på hvorfor han kan holde sig ude når han ikke kan der hjemme ??

• #91   23. mar 2008 mary D .
    du skrev det her :

"Jeg tror ikke på at nogen som helst herinde er ude og gå med deres hund HVER gang den skal "på toilettet", ja, det er jeg ihvertfald ikke, for så kunne det da blive til ekstremt mange ture i løbet af en dag."

hvad er det jeg har misforstået ? jeg svare dig at jeg går tur med min hund HVER gang den skal på toilettet.

og jeg er da glad på dine vegne at du har en have... ville da ønske at jeg selv havde en !! helt sikkert... og jeg ville da bruge den ! ... så rigtigt dejligt for jer ... men jeg kan da ikke se at jeg skulle have skrevet at alle skulle flytte i lejlighed... eller have insinueret det på nogen måde..

men trådopretter bor jo som jeg i lejlighed, og i min verden kræver det altså at man er parat til at gå tur ud med vovsen... også når man ikke gider...det er jo heller ikke kun tissebehovet der bliver dækket på en gåtur.
    jeg komenterer på dette fordi hun selv bruger det som et slags argument for "hundebakken".
    det er ikke lige min kop te,... det er da helt sikkert, men jeg syntes da heller kke at det er mishandling..

nåååå... nu vil jeg gå en tur ud kulden med min lille vovse...

fortsat god søndag...

• #92   23. mar 2008 Jamen det har jeg da svaret på, hvis du havde to toiletter hjemme hos dig, ville du så ikke tage det der var tættest på, det er jo det han gør...
    det ved jeg da jeg ville... men havde jeg kun et toilet ville jeg da gå til det hver gang...

• #93   23. mar 2008 Nu går jeg jo med hunden, så bruger det jo ikke som argument.. Siger netop at i den periode hvor han er syg er hundebakken et godt alternativ og vi beholder det alternativ forløbig fordi det passer til vores behov..

• #94   23. mar 2008 fordi nu hvpr han er vant til at have den tisser han jo når han vil, og det er jeg da ligeglad med..
    Nå, men jeg må vel hellere lufte min hund i den gode sags tjeneste.. det er jo hele 6 timer siden har var ude sidst..

• #96   23. mar 2008 for stamtavler: Jamen det er jo det jeg siger, jeg er lige til en dyreværnssag, så fat knoglen og ring for himlens skyld ring inden Joey lider overlast...

• #97   23. mar 2008 Mht personlig holdning er det fint, men ikke når det gælder en personlig nedværdigelse og det mener jeg det er, når man udtaler sig uden at kende vedkommende man taler til..Værdig måde at holde hund på, det kræver kendskab til hund og ejer, og ikke hvordan man selv holder hund...

• #98   23. mar 2008 Hvorfor blev denne tråd egentlig oprettet, hvis det ikke var for at høre andres mening????
    Og med hensyn til hvor Lisette skriver at hunden ikke kommer ud, vil jeg da gerne citere hvad hun skrev INDEN andre begyndte at "presse" på:

Citat:
    Vi bor i lejlighed, så jeg synes det er dejligt at jeg selv kan styre om hunden skal ud eller ej... Og desuden VIL Joey bare ikke ud i regn og kulde, og syntes ikke jeg vil gå at trække ham afsted en hel gåtur, så vil jeg hellere vente til vejret er bedre for jeg ved han ikke får tisset alligevel
    Citat slut.

• #99   23. mar 2008 Betyder det at hvis regnen fortsætter så kommer han ikke ud?

• #100   23. mar 2008 Lisette:

DET ved jeg ikke noget om, men hvis han selv må bestemme om han vil ud i regnvejr eller ej, må jeg tolke det som om han ikke kommer ud, så længe det regner. Jeg drager ingen konklusioner, jeg forholder mig til det, du selv har skrevet..

• #101   23. mar 2008 Marie Louise - jeg er rørende enig. Jeg bor på fjerde sal og det er da nogle gange mindre sjovt, hvis Carla fx har dårlig mave og skal ned hver anden time. Det var skam heller ikke altid sjovt da hun skulle renlighedstrænes. Men det må man jo tage med. I dag er hun renlig, men skal ud ca. 4 gange om dagen. Og hver gang går vi en tur.

NAD - hunde bliver ikke flove over at de tisser på gulvet. De krymper sig fordi de frygter din rekation. Hunde er slet ikke i besiddelse af følelsen skam.

• #102   23. mar 2008 Nej det er sådan noget vidt stads der klumper sammen.. det hedder doggy x og er i en hvid pose med gul skrift..

• #103   23. mar 2008 Lisette J du svare stadig ikke du spørg hvad jeg ville gøre det kan du ikke samligne da jeg er menneske og en hund er et dyr med krav
    og kan du ik leve op til de krav byrde du ikke have hund
    og et af kravne er jo at lette sin røv fra sofaen og gå en tur uanset verj

• #104   23. mar 2008 Jeghavde egentlig skrevet et langt indlæg, men gjorde op med mig selv at jeg egentlig ikke kunne sige så meget der ikke allerede var sagt.
    Men hvorfor bruge tid på at lære hunden at bruge en bakke....det må den jo skulle trænes til?
    I regn og slud......hunden SKAL ud!!!!!!

• #105   23. mar 2008 suk.......

• #106   24. mar 2008 Har ikke nærlæst hele tråden, men jeg er da kommet til den konklution ,at os som lufter hund hvergang den skal tisse/skide er nogle fæhoveder.

Vi er da for dumme når vi stædser ud kl sent om natten med en hund der har tyndskid....for så 2 timer senere igen at skulle ud for ikke at få plantet en mindre kokasse på stuegulvet.
    Vi skal da til at få kontrol over kræet.......den skal ikke bestemme hvornår den skal skide........næææ...jeg vil indrette et stykke af stuen med en græsplæne, så er det problem løst.

• #107   24. mar 2008 susie...rullegræs er sagen! der kommer folk her og installerer på onsdag...

• #108   24. mar 2008 Jeps.....Og så kan gæsterne bare sætte sig på græsset, når der skal spises........Mums, hvor hyggeligt.........Picnic i det grønne......*GGGGGGG*

• #109   24. mar 2008 giver også god mulighed for at holde grillfester i regnvejr smiley

• #110   24. mar 2008 Ej jeg har da slet ikke tænkt på, at man også kunne bruge det til grillfester..........jamen så må jeg hellere få bestilt noget rullegræs....for sulan der er muligheder i det *GG*

Kommentér på:
kattebakke til hund

Annonce