{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Hvad sker der når folk sælger sin hund {{forumTopicSubject}}

jeg skal lige have luft vi en familie på fem har besluttet at vi vil have hund igen og denne gang prøve en for os ny race vi har kredset omkring amstaff og Sbt.
Som følge af det har vi indhentet en masse information og begge racer fra venlige ejere og været så heldige at få lov til at besøge nogle der ville vise deres dejlige hunde frem for os,jeg vil lige understrege at vi ikke har taget os af dårlige avis overskrifter men vil bare sikre os at det var det rigtige vi valgte for det er jo et familie medlem som skal dele vores tilværelse med os til det sidste.
Nå så kommer det der undrer mig under vores søgen rundt i forskellige medier støder vi så tit på hunde der er tilsalg af ejere der "citat" skal sælge deres elskede hund fordi de skal have barn og skriver i samtidig annoncen at den er glad for børn ??? pris 1500 kun seriøse hendvendelser,hvorfor nu det var i seriøse da i valgte hund (nej vel)
Og så den klassiske vi skal flytte (HVAD FANDEN MENER I) hvis i har børn flytter i så i ældre bolig hvor der ikke må være børn for så at sende dem på børnehjem nej vel hvorfor flytter i så til et andet sted hvor i ikke må have jeres hund med det kan jeg ikke forstå.
Sådan kunne man blive ved.
Istedet for at skulle sælge sin hund mener jeg at folk skulle tage ansvar for deres valg og så handle derefter.
Jeg vil lige tilføje at jeg godt ved at der er nogle der ikke er selvforskyldt i at de er tvunget til at skille sig af med deres hund og det ikke er for at genere nogen personligt at jeg skriver dette,men jeg læste en annonce hvor der er en hund tilsalg på grund af manglende tid men så skriver han evt bytte med en anden race.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der når folk sælger sin hund
  • #1   20. maj 2006 Henrik: jeg kan fuldt ud følge dig hele vejen igennem.... har også undret mig RIGTIG mange gange....
    jeg bakker dig fuldstændig op i det du skriver....


  • #2   20. maj 2006 Henrik S, kan kun tilslutte mig dit indlæg!!!

  • #3   20. maj 2006 Rigtigt godt skrevet!!!!!
    Jeg giver dig fuldstændig ret!
    Forleden blev jeg opsøgt af nogle der ville købe en af mine hvalpe.....imens de sad og kælede med hvalpen ,fortalte de at de havde skilt sig af med deres 3 tidligere hunde fordi de skulle flytte til en bolig hvor man ikke måtte have hund.
    Jeg skrev en mail samme aften og afslog købet!
    Har sgu ikke lyst til at lægge hvalp til sådanne mennesker og deres luner!!!


  • #4   20. maj 2006 og den klassiske: på grund af personlige årsager.... og dem kan der selvfølgelig også sagtens være imellem, men langt de fleste bruger det sgu som en dårlig undskyldning.... især når man så ser at de efterfølgende igen anskaffer sig hund.... for så at gentage det hele en gang til.... sælge den....

  • #5   20. maj 2006 Det mest mystiske er at de KAN skille sig af med deres hund......jeg ville da ikke kunne tænke mig et liv uden min Zif.......

  • #6   20. maj 2006 Evers: lige nøjagtig....

  • #7   20. maj 2006 Lise Ø,- ja man fatter det sgu ikke... Kunne heller ikke forestille mig et liv uden Zaco, og den dag han ikke er her mere... Uha, tør slet ikke tænke tanken smiley



  • #8   20. maj 2006 Hej Henrik,

    Har selv undret mig over det mange gange, men desværre tror jeg ofte det bare er en dårlig undskyldning, enten fordi hunden ikke svarede til de forventninger folk havde til den, eller det var nok lidt mere besværligt end man regnede med.
    Der er desværre mange som ikke tænker sig om, før de anskaffer sig kæledyr


  • #9   20. maj 2006 Nej vel Heidi......tør slet ikke tænke på det...

  • #10   20. maj 2006 Lise Ø: vil sgu da lige smider nogle roser til dig, fordi du fravalgte de købere.... totalt fedt....

  • #11   20. maj 2006 Knaldgo post, og ih hvor er jeg enig..

    Og Lise.. Jeg har det som dig, jeg ville ALDRIG kunne leve uden min Luna.. Og aldrig give/sælge hende væk.

    Jeg leder efter et sted at bo, men jeg leder da kun efter steder, hvor man må have hund og kat. Og helst mere end en... Jeg spilder da ikke min tid på at kigge på steder, hvor jeg ikke må have dyr..


  • #12   20. maj 2006 har lige set en hvalp der var til salg.... vedkommende har haft den i ca. 7 uger.... og pludselig på grund af personlige årsager må den væk.... underligt!!! næ nej det er det så vist ikke alligevel, for jeg ved at vedkommende har haft så mange hunde mellem hænder de sidste 2 år.... føj siger jeg bare.... I kan godt høre at jeg har et voldsomt horn i siden på vedkommende ikk.... og det er der jo så også en årsag til.....arghhhhh

  • #13   20. maj 2006 Tina---> Tak for det..
    Jeanette----->Nej det er en selvfølge!


  • #14   20. maj 2006 Julie: klart han gør *SS*

  • #15   20. maj 2006 Julie: *GGGGGG* jo jo da....

  • #16   20. maj 2006 Jeg må så også indrømme at havde der ikke fantes den slags mennesker havde jeg aldrig fået Zif......hende købte jeg på et hundeinternat.......efter et par der ikke kunne have hende p.g. a. flytning.....:ol

  • #17   20. maj 2006 Enig Enig Henrik ....

  • #18   20. maj 2006 Jeg købte hende på et internat 40 km herfra men har fundet ud af at hun kommer fra en lille by der kun ligger 7 km væk..........lidt sjovt

  • #19   20. maj 2006 Lise: nej hvor pudsigt.... godt at hun er kommet hjem til dig at bo *SS*

  • #20   20. maj 2006 Jaaa.....:o) og her kommer hun aldrig fra!

  • #21   20. maj 2006 Lise: nemlig

  • #22   20. maj 2006 Giver dig fuldstændig ret..
    Synes også at der er rigtig mange mennesker der bare sælger deres hunde for tiden..Og jeg ved da også at jeg personligt ALDRIG ville flytte et sted hen hvor Bella ikke kunne komme eller ville sælge hende fordi jeg skulle have børn.. Det elsker jeg sgu min hund for meget til.. Men det er jo åbenbart ikke alle der har det sådan.. Og det er sgu en skam..


  • #23   20. maj 2006 Henrik, jeg kan kun bakke 100 % op om dit indlæg. Den første hund jeg fik var nr. 4 i rækken som hendes gamle ejer havde anskaffet sig. De andre fik jeg formidlet videre til en bedre verden end hos ham - Zenith beholdte jeg selv. Baily røg tilbage til opdrætteren da de første ejere fik ET BARN !!?? Herefter FØLTE de åbenbart ikke de kunne give Baily den tid hun havde krav på !!! Jeg er jublende glad for at hun nu er min - men for fanden, man kasserer da ikke en hund lige pludselig - eller ???

  • #24   20. maj 2006 Nej desværre.....men man kan finde ud af meget selv.....

  • #25   20. maj 2006 Ikke af mig Mischell...........!

  • #26   20. maj 2006 Gir dig fuldstændig ret Henrik..!jeg ku ALDRIG finde på og skille mig af med mine hunde,uanset hva grunden var..!vil heller bo på "gaden" et stk tid indtil jeg fandt et sted hvor mine hunde oz måtte være..!
    Blir så ked når jeg f.eks. kigger inde på Dba´s hjemmeside.. smiley ville ønske tit jeg ku gi de stakkels hunde et fast og blivende hjem ved mig..!men men den går jo ikk..kan ikk ha så mange hunde smiley


  • #27   20. maj 2006 Èn af Zaco søskende blev solgt til en dame som sidenhen måtte sælge igen, da hun fik arbejde... WHAT??!!!! si'r jeg bare... Da hunden var 9 mdr var den hos sit 4. hjem... Har idag ingen anelse om den er død eller levende. Hælder desværre mest til det første, da den var blevet yderst aggressiv efter for mange ukyndige hænder (mødte den pludselige til hundetræning da den var hos sin 3. familie...) Ejerne havde på ingen måde sat sig ind i den blanding som hvalpene var og hvad de racer krævede. Trist...

  • #28   20. maj 2006 **Team Vapperne** K
    Jeg føler ikke at man skal passe på hvad man siger i denne debat det skulle gerne komme fra hjertet.
    Og græde historier om at børn vs hund tager tid føler jeg personligt ikke noget for,det handler jo netop om at tage et modent ansvar for sine handlinger.
    Inden der er nogen der vil belære mig så har vi selv tre børn hvor den ene er nyresyg og tro mig det tager tid det har ikke gjort at vi ikke stadigvæk har vores hobbys en stor venne kreds som også tager tid den eneste grund til at vi ikke har haft en hund et stykke tid er at det ene barn havde en fobi for hunde som han er kommet sig over og så er det jo nu at vi mangler den livskvalitet en levende hund kan bidrage med ikke mindst for vores børns skyld det giver meget at vokse op sammen med en hund.
    Og husk at jeg ikke er ude på at fornærme nogen personligt.


  • #29   20. maj 2006 Jeg syndtes bare at det er en god debat.
    Hvis det bare får en til at tænke sig om en ekstra gang så har det jo været det hele værd.


  • #30   20. maj 2006 Ja, synd for hunden, at den skal omplaceres, og de mennesker tænker sig ikke om, når man har sagt A må man også sige B... Hunden har man jo i ca. 7-9 år (for mit vedkommende).

    Sælges hunden, (så tjener du lidt på salget) og du tænker ikke på, at hunden har knyttede bånd med dig og er en del af familene. (Det er sq synd for hunden.)

    Så må man heller gøre kort proces, og aflive hunden... det vil jeg gøre, hvis jeg kom i en sådan situation..


Kommentér på:
Hvad sker der når folk sælger sin hund

Annonce