{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.227 visninger | Oprettet:

Lære hvalp at køre i bil? {{forumTopicSubject}}

Hvordan lære man sin vaps at køre i bil?
Min Tyson elsker det og har altdi gjordt det, og vi fik ham som 9 mdr, så han har lært det før vi fik ham.
Men nu har jeg jo også Angel på 5 uger nu, men når hun bliver gammel nok, så skal hun også lære at køre i bil.
Men hvordan gør man det??

Er det "bare" at køre i 5 min først, og så rose hende, og så trappe det stille og roligt op?

Eller hvordan? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære hvalp at køre i bil?
  • #1   31. jan 2011 Kør en ultra kort tur.. 5 min eller lign.. til et spændende og sjovt sted.. Til skoven-stranden-parken- hvor som helst hvalpen synes det er sjovt at være.. Og tilbring lidt tid der inden I kører hjem igen

  • #2   31. jan 2011 Prøv at se den tråd lidt længre nede...........Der er en der har problemer med hundens piveri i bilen.

    Med vores hunde, er de nu bare blevet sat i bilen og så har vi kørt afsted.
    ( Igor hentede vi i Århus, så han fik en lang køretur første dag. Han er dog også blevet kørt meget rundt mens han var hos sin mor- og han har tilmed boet på et skib nogle dage da han var tre uger gammel )


  • #3   31. jan 2011 Okay (:
    Det passer meget godt, for der ligger en hundeskov ikke ret langt væk (:


  • #4   31. jan 2011 Lea A: Det vil jeg lige prøve, tak (:


  • #5   31. jan 2011 Vi gør heller ikke så meget ud af det.
    Når hunden er blevet hentet fra kennelen er den kommet i bilen... Den sidste hentede vi 4½ time hjemmefra, så der fik han sin ilddåb.
    Og det virkede, for selvom han græd i starten, så holdt det op inden vi var hjemme.
    Og siden har vi ikke hørt en lyd.

    Det kan være lidt bøvlet, hvis hunden bliver køresyg, men så må man lave lidt langsom tilvænning. Og så eventuelt overveje om hundens placering i bilen kan bidrage til køresygen.


  • #6   31. jan 2011 Ja, køresyge hos hunde, er noget møg. Isis blev køresyg (allerede fra første dag af ) indtil hun var et halvt år gammel. Bar det at vi skulle ud og køre, frembragte skum i munden på hende.
    Man kan købe sådan en gummiedims man sætter på nedeunder bilen ( den slæber så henad jorden ). Den skulle modvirke køresyge hos børn og hunde...........Siges det


  • #7   31. jan 2011 Lea A: Den dims har jeg hørt om, jeg har oss hørt at en kæde skulle kunne gøre det?
    Men jeg har aldrig fattet hvordan? :b


  • #8   31. jan 2011 På nogle hunde virker køresygetabletter faktisk.

    Det er også lidt med forskel, om de er køresyge på grund af angst eller af fysiske årsager.

    Da vi fik Cassius hjem var han køresyg i starten og kastede op, når vi kørte. Det løste vi ved at sætte ham længere frem i bilen. Det skete med det ene snuptag.


  • #9   31. jan 2011 Dess blev køresyg da jeg fik hende ( 2 år gammel).. Hun savlede meget og brød sig ikke om bilen.
    det ændrede sig fra dag 1 da jeg købte et bur hun skulle ligge ned i og ikke kunne se ud mere ( Et bur fra Poda hegn )


  • #10   31. jan 2011 Min gamle hund kunne heller ikke lide at køre bil... fik ham da han var 2.
    vi brugte et par dage på at sidde i bilen og få gotter, så blev bilen starten og man fik gotter. så kørte vi ud af indkørslen og ind igen...forøgede længden af turene stille og roligt. efter en uge var der ikke længere problemer


  • #11   31. jan 2011 Vat i det ene øre hjælper også på nogen hunde.

  • #12   31. jan 2011 "Hvordan lærer man hunden af køre bil?"

    Hundekørekort.


    (Undskyld den lå også lige til sidebenet) *GG*

    Som de andre skriver, sørg for at hunden føler sig tryg i bilen og forbinder køreture med nogt godt. Undgå at fodre lige før den skal med ud at køre.


Kommentér på:
Lære hvalp at køre i bil?

Annonce