858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Fransk Lungeorm i Århus Fransk Lungeorm i Århus

Jeg er lidt i tvivl om , hvad jeg skal synes og tro om nedenforstående artikkel .

Mig bekendt har alle os , der jævntligt har hundene med til Sjælland en risiko for at erhverve hjerte lungeorm .. og jeg tror der er mange der rejser med deres hunde . vi må jo være potientielle smittebærer.

At der så findes et smittet individ der desværre også dør af det , hvorfor skal det gøre vores risiko større ??? .
Nogle der kan belære mig , eller handler det her mest om kroner og ører .

http://lokalavisen.dk/livsfarlig-hundesygdom-breder-sig/20110201/artikler/302019994/1009?utm_source=news.dk&utm_campaign=lokalavisen_seneste&utm_medium=traffic

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk Lungeorm i Århus
  • #1   1. feb 2011 charlotte .. Det er jo en impoteret sygdom , og indtil nu har der kun været påvist tilfælde derovre ... jeg er dog bekendt med et tilfrælde mere her i Århus hvor en Silketerrier var angrebet , men den kom sig ...

• #2   1. feb 2011 Susanne: Synes det en alvorlig ting men kunne godt lyde som om nogen gerne vil have lidt penge ind.

• #3   1. feb 2011 Har ikke læst artiklen, men kan fortælle om min egen tidligere dyrlæge, som i flere uger ikke mente min hund skulle undersøges for det skidt - fordi "den slags har vi ikke på fyn"... Til sidst slog jeg i bordet - heldigvis!! smiley

• #4   1. feb 2011 undskyld hvis jeg skifter emne et sekund men kan nogen fortælle mig hvodan man forbygger og om det er noget jeg bør tænke på med min 16 uger gamle hvalp nu eller i fremtiden?

Jeg ved godt han ikke må spise snegle men uheld kan jo være ude. Kan man ikke vaccinere eller noget?

• #5   1. feb 2011 Renee: Man kan ikke gøre andet end at passe på hvor ens hund snuser og slikker i jorden mener jeg

• #6   1. feb 2011 Helt enig om det er avorligt for de dyr der rammes og man har hørt forfærdentlige historier .

Men jeg synes det er vild ligefrem at stå frem sådan i medierne når det kun er et enkelt tilfælde ..

RENEE man kan bla få noget hos dyrlægen der hedder Advocate hos dyrlægen , det er forebyggende .

Ellers er det vel at bruge sin sune fornuft , jeg ignorerer aldrig symptomer ved mine hunde , og tror man at der kan være en risiko , så bør man aflevere afførings prøver .

• #7   1. feb 2011 Tusinde tak. Jeg blandede nok denne form for orm lidt sammen med den amerikanske Hjerteorm. Så jeg blev rigtigt forskræket.
    Men den har vi da vidst heldigvis 7 9 13 ikke her.

Måske jeg skulle tænke før jeg går i panik hehe

• #8   1. feb 2011 Renee: Der er to slags amerikanske hjerteorm en hvor det faktisk er fransk hjerteorm og en hvor det er en lilleparasit der er i blodbanerne og som ikke kan kureres

• #9   1. feb 2011 Det formentligt den sidste der ikke er her i landet

Kommentér på:
Fransk Lungeorm i Århus

Annonce