989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hjerteorm ... hjerte/lungeorm, dansk/fransk hjerteorm ... hjerte/lungeorm, dansk/fransk

Nogen der har haft hunde der har dette.... og som kan fortælle lidt om det ...

Min yngste var jo med i Frankrig i ferien ... Hun virker ikke syg, som i at hun har sygdoms symptomer, hun hoster ikke eller lignende....

Men ... synes hun virker træt, nedstemt, ikke lige som hun plejer ... hun går egentlig fint tur, men synes ikke hun virker til at kunne holde farten så længe som hun plejer ....
Hun mangler ikke appetit ...

det eneste er det med at hun på udefinerbar vis virker anderledes ...

Har googlet lidt og nok fundet ud af at er det noget af den slags så kan det være hjerteorm, om det så er den ene eller anden type ved jeg jo ikke (hvis det er) ... der står en masse om hoste, opkast, appetitløshed og andet der slet ikke passer på hende, men der står også det med den generelle træthed/nedstemthed ... Kan det virkelig være nok ...

Der står at der går 30-60 dage til man evt. kan se parasitter i afføringen, og det er vel 3 uger siden vi kom hjem, så kan de overhovedet finde noget ...

Hun virker ikke til at have ondt nogle steder, og hun gøer gerne af forbipasserende osv ...

I dag var vi til skotte træf i Aarhus, sidste år tullede hun rundt med de andre, denne gang var hun ved min side stort set hele tiden, og hendes lunte var kort hvis andre hunde blev for interesserede ....

Hun plejer at være en glad lille hund, der gerne render rundt med den andre ....

Hun er Ipsen, 3 år og 2 måneder gammel og steriliseret

Tager selvfølgelig kontakt til dyrlægen i morgen .....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjerteorm ... hjerte/lungeorm, dansk/fransk
  • #1   10. aug 2014 Få også lige tjekket for anaplasmose og borrelia, dvs flåtbårne sygdomme. De kan nemlig også starte sådan.
    God bedring med banditten smiley

• #2   10. aug 2014 Jeg har haft en hund med hjerteorm, og det døde han af. Men hvad vil du godt vide?

• #3   10. aug 2014 @ Malene, uh det skal jeg da huske, men det må du næsten ikke sige ... har en kollega det mistede sin hund grundet anaplasmose smiley men vil sige de er begge flåtbeskyttede og ingen af dem har haft mere end 1-2 flåter og det var først på foråret ...

@Maj-Britt, jamen men egentlig om nogen har hunde der har haft disse "orme" og hvor det er startet med så vag et symptom ... som bare udefinerbar anderledes ...

• #4   11. aug 2014 Min hund var ikke syg til at starte med, og alle afføringsprøver var negative. Først ved ultralydsskanning af hjertet og røntgen af lunger/bronkier blev det opdaget. Men for sent. Så kom symptomerne, han blev træt, kunne næsten ikke få vejret, og hans puls blev ultralav, kun 48 slag, mod normalt 80 - 120. Så der var ikke noget at gøre, andet end lade ham sove ind

• #5   11. aug 2014 ok tak for info ... som du kan se i min nyligt oprettede tråd er hun sat i ormebehandling, jeg samler de næste dage afføringsprøver, og der er taget blodprøver .....

men godt at vide at skulle intet af dette vise noget, og jeg ikke synes hun bedres, så vil jeg hurtigt bede om en ultralydsscanning af hjerte/lunger som næste step.... så må jeg håbe at det for hende er tids nok ... trist det endte så skidt for jer.

• #6   11. aug 2014 Håber det bedste for dig og din hund

• #7   11. aug 2014 Krydser fingre.
    Victor fik konstateret hjerte/lungeorm 2 gange sidste år. Her var eneste symptom at han var usædvanlig træt og efter et par uger blev han tjekket hos dyrlægen. Hun fandt ingen symptomer, men valgte afføringsprøver for en sikkerheds skyld. Hun blev meget overrasket over at prøve var positiv. Et halvt år efter prøve positiv igen. Nu tjekkes han hver 6 md fast.

• #8   14. aug 2014 @ malene .. tak for rådet, hun har desværre positive værdier for Anaplasmose .... lave men de er der, skal have nye blodprøver om 2-3 uger ....

Kommentér på:
hjerteorm ... hjerte/lungeorm, dansk/fransk

Annonce