hjerteorm ... hjerte/lungeorm, dansk/fransk hjerteorm ... hjerte/lungeorm, dansk/fransk
Nogen der har haft hunde der har dette.... og som kan fortælle lidt om det ...
Min yngste var jo med i Frankrig i ferien ... Hun virker ikke syg, som i at hun har sygdoms symptomer, hun hoster ikke eller lignende....
Men ... synes hun virker træt, nedstemt, ikke lige som hun plejer ... hun går egentlig fint tur, men synes ikke hun virker til at kunne holde farten så længe som hun plejer ....
Hun mangler ikke appetit ...
det eneste er det med at hun på udefinerbar vis virker anderledes ...
Har googlet lidt og nok fundet ud af at er det noget af den slags så kan det være hjerteorm, om det så er den ene eller anden type ved jeg jo ikke (hvis det er) ... der står en masse om hoste, opkast, appetitløshed og andet der slet ikke passer på hende, men der står også det med den generelle træthed/nedstemthed ... Kan det virkelig være nok ...
Der står at der går 30-60 dage til man evt. kan se parasitter i afføringen, og det er vel 3 uger siden vi kom hjem, så kan de overhovedet finde noget ...
Hun virker ikke til at have ondt nogle steder, og hun gøer gerne af forbipasserende osv ...
I dag var vi til skotte træf i Aarhus, sidste år tullede hun rundt med de andre, denne gang var hun ved min side stort set hele tiden, og hendes lunte var kort hvis andre hunde blev for interesserede ....
Hun plejer at være en glad lille hund, der gerne render rundt med den andre ....
Hun er Ipsen, 3 år og 2 måneder gammel og steriliseret
Tager selvfølgelig kontakt til dyrlægen i morgen .....
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.874
God bedring med banditten
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 957 Svar: 18.022
@Maj-Britt, jamen men egentlig om nogen har hunde der har haft disse "orme" og hvor det er startet med så vag et symptom ... som bare udefinerbar anderledes ...
okt 2006
feb 2011
men godt at vide at skulle intet af dette vise noget, og jeg ikke synes hun bedres, så vil jeg hurtigt bede om en ultralydsscanning af hjerte/lunger som næste step.... så må jeg håbe at det for hende er tids nok ... trist det endte så skidt for jer.
okt 2006
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.244
Victor fik konstateret hjerte/lungeorm 2 gange sidste år. Her var eneste symptom at han var usædvanlig træt og efter et par uger blev han tjekket hos dyrlægen. Hun fandt ingen symptomer, men valgte afføringsprøver for en sikkerheds skyld. Hun blev meget overrasket over at prøve var positiv. Et halvt år efter prøve positiv igen. Nu tjekkes han hver 6 md fast.
feb 2011
hjerteorm ... hjerte/lungeorm, dansk/fransk