Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blanding af hvad?
  • #1   1. feb 2011 Amstaff, ambull, oeb, boxer, fransk bulldog og meget meget andet kan der have været ind over det er ikek til at sige med blandinger. Feks hvis der er en der melder dig for at have en ulovlig hund skal du kunne bevise at der ikke er en af de 13 listehunde i hende, det kan du ikke og hvis hun er født efter loven trådte i kraft så kræver de hende aflivet.

• #2   1. feb 2011 NB hun er IKKE brindle som du skriver. Brindle er tigerstribet. Hun er rød med sort maske og hvide aftegn.

• #3   1. feb 2011 Mange tak.
    Men hun er lysebrun og ikke rød smiley

• #4   1. feb 2011 Hvis det er den korrekte betegnelse for den farve som ses ved boxer så hedder den rødgul med hvidt.

• #5   1. feb 2011 Hvis man nu tror man har købt en engelsk bulldog, men det er en blanding - og man har givet fuld pris som hvis det var en engelsk bulldog - kan man så kræve penge tilbage?
    - Ikke fordi jeg har tænkt mig at gøre det, for er utrolig glad for min hund, og vil ikke kræve penge eller aflevere hende tilbage eller noget. Men bare for at høre?
    Og kan man få taget en test eller noget, for at finde ud af hvilken race hun mere er?

• #6   1. feb 2011 Der er ingen refusion på sådan et køb da det er ris til egen rumpe når man køber uden tavle (jeg er ikke selv tavle fanatiker). Hvis du har forældredyrene ville man kunne lave en dna test for at se om de nu også var forældrene ellers er der ikke noget at gøre.

• #7   1. feb 2011 Okay.
    Men hvis vi så har begge forældrene, kan man så tage en dna test - også finde ud af det.
    For vi har jo set dem, og de lignede begge to engelske bulldog smiley

• #8   1. feb 2011 For mig kunne det godt ligne at der er noget boxer i, på grund af snuden.

Men så kan jeg forstå at du ikke har set begge forældre. Siden du har købt den som ren engelsk bulldog?

• #9   1. feb 2011 Nu, der var så svaret på mit spørgsmål.

Med en DNA test kan du se hvem der er forældre. Men er der beviser for hvilke racer de er?

• #10   1. feb 2011 Gætter på noget oeb og evt. boxer men der kan være alt i hende. Desværre vil hun kunne forveksles som blanding af noget ulovligt

• #11   1. feb 2011 Så har det nok ikke været begge forældrene, det er vi lidt i tvivl om.
    Der var to engelsk bulldog, som hun sagde der var forældrene.
    Men de havde også en fransk Bulldog, så vi troede måske det var en blanding af dem ..
    Og ja de er fra den blå avis, men det er ca. 3 ½ mdr. siden vi fik hende, fra en dame i Horsens.

• #12   1. feb 2011 Men hendes sundhedsbog, vi fik med står der at det er en engelsk bulldog - og vores dyrelæge sagde at han godt kunne se det var en engelsk bulldog og hun voksede fint som en osv ..

• #13   1. feb 2011 Dyrlæger er ikke bedre til at vurdere racer end alle mulige andre det alt sammen gær værk dog kan man godt se at der er engelsk bulldog i men derudover er det gætværk

• #14   1. feb 2011 Lad mig gætte på det er jeres første hund??
    Men ren engelsk er den ikke og jeg er helt sikker på at Trine tænker på den samme annonce som jeg. Det var oeb hvalpe som pludselig ændrede race et par gange. Dog lignede de fleste af hvalpene de kæreste små amstaff babyer.

• #15   1. feb 2011 Er du sikker på at sælger ikke har sagt at det er en Olde English Bulldog?????

• #16   1. feb 2011 Ja det er vores første hund.
    Det var en dame fra Horsens, der var to hanner og en tæve.
    Annoncen var lige blevet oprettet da vi ringede til hende, og kom ned og så på dem.

• #17   1. feb 2011 Ja, for der står også engelsk bulldog i hendes sundhedsbog.
    Og vi så deres to engelske bulldogs, og den franske de havde.
    Der var ikke andre hunde, og de havde også kun billeder af de tre hunde.

• #18   1. feb 2011 Jeg har lige kigget på de oeb. og de har en hale kan jeg se, det har hun ikke. Eller jo, hun den smule hale som en eb har smiley

• #19   1. feb 2011 Oeb har både lang og stumphale.

• #20   1. feb 2011 hvor hurtigt vokser de?
    For hun er ikke særlig høj endnu, hun er på størrelse med en eb i hendes alder ??

• #21   1. feb 2011 Begge racer muskler til de er 3 år højden stopper ca ved 10-12 mdrs alderen.

• #22   2. feb 2011 Okay, mange tak.
    Tror du at det kan være en blanding af en oeb og en eb eller hvad tror du? smiley

• #23   2. feb 2011 Jeg tør ikke gætte på andet end der MÅSKE er oeb eller eb i hunden.
    oeb standart beskrivelse: (link fjernet)

• #24   2. feb 2011 Jeg tror det er en blanding, for hendes hovede er meget lille - men det var det ikke da hun var helt lille, men det er det blevet i forhold til hendes krop nu. for hun er jo blevet bred/stor, men hovedet forbliver lille. smiley

• #25   2. feb 2011 flere gætter på at der er boxer i.... men jeg synes bare slet ikke ørerne ligner boxer øre... Men det er sygt svært at gætte på hvad der mon er i....

• #26   2. feb 2011 Ja, men vi ringer til hende vi købte Bella af imorgen, og siger vi gerne vil have dna fra hendes forældre - så vi kan finde ud af hvilke racer hun er. Da det jo er meget rart at vide, efter man er blevet snydt smiley - selvom vi elsker hende højt!!

• #27   2. feb 2011 Ja, men vi ringer til hende vi købte Bella af imorgen, og siger vi gerne vil have dna fra hendes forældre - så vi kan finde ud af hvilke racer hun er. Da det jo er meget rart at vide, efter man er blevet snydt smiley - selvom vi elsker hende højt!!

• #30   2. feb 2011 Jeg synes hun har udtrykket fra den Franske Bulldog i ansigtet. Og de kan også sagtens være store i det. Den jeg passer vejer 15 kg.

Så måske hun er blanding af Engelsk og Fransk?

• #31   2. feb 2011 Camilia - Ved en blodprøve kan i kun se hvem forældrerne er ikke hvilken race hunden er. Så det hjælper dig ikke tættere på.
    For at vide hvilken race jeres hund er skal den være stambogs ført og det skal forældrerne også. Det er den eneste måde du kan være sikker.

• #34   2. feb 2011 Sanne & sofahunden
    Hvis forældrene har stambog (uanset om de er forskellige racer og avlsgodkendte) og der tages en dna prøve så bør det også være nok til at bevise at den ikke er ulovlig..

Men du kan kun være sikker på DNA prøven hvis forældrene har stambøger - og så skal den foretages af en dyrlæge, og anbefalt MENS i er der!

Men det ville ikke undre mig at avleren ikke er villig til dette

• #35   2. feb 2011 Allerførst - Hun er sød :o)

Dernæst - jeg gætter også på boxer..... og jeg er så sikker som jeg kan være på at der i hvert fald ikke er fransk bulldog i den - så havde den vel slet ikke fået den der lidt længere snude.... så burde den da være blevet endnu mere fladnæset - forstår I hva jeg mener?
    KH M

• #36   2. feb 2011 Krumme
    mine hundes næser har nu aldrig ændret sig i længden.

Camilla
    jeg tror nu godt hun kan være ren engelsk bulldog, bare ikke en særlig flot en af slagsen (og det kan jeg tillade mig at sige fordi min Whiskey heller ikke er nogen flot bulldog, en sød hund at se på, men ikke en flot buller).

Debbie
    Lol!

• #37   2. feb 2011 wulfcub - Det ved jeg men en blodprøve kan jo ikke sige hvad race den er, kun forældre, hvis begge forældre er stambogsførte kan hun jo bede og en kopi som hun kan have på sig sammen med sundhedsbogen så hun kan bevise det. TS har nok ikke set stambøgerne for ellers ville hun vel vide hvad racer der er i hendes hund.

• #38   2. feb 2011 Tror der er oeb i. Tjek min fenja

• #39   2. feb 2011 Debbie W : vi nyder hende skam også, og fortryder ikke købet et sekundt, Det ville bare være rart at vide hvilken race osv smiley

• #40   2. feb 2011 Nej det tror jeg heller ikke.
    Men vi vil nyde hende alt det vi kan, også må vi se hvor stor hun bliver ;-)))

• #41   2. feb 2011 *trine*
    vi så forældrene, og så billeder osv.
    Og det var engelske bulldogs, smiley Men hvor boede hende damen du snakkede med?

• #43   2. feb 2011 Det er en enelig dame vi har købt hende af, og vi tog chancen, og vi er glade for hende smiley Men vi tror også selv der er lidt fransk i hende, da der boede to engelske og en fransk smiley

Kommentér på:
Blanding af hvad?

Annonce