785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

blanding af hvad? blanding af hvad?

på dyreværnet fik vi jo at vide at han var lab dsv gårdhund blanding, men det var vist bare deres gæt.

dog synes jeg der an være noget om det - lab delen er der vist ikke så meget tvivl om, men hans hale er ikke typisk labrador, den er for tynd, for lang og bæres i en sabelbue opad.

hans ører er højt placeret og har knæk højt oppe, når han er meget opmærksom kan han hæve dem ud fra hovedet, og de er meget bevægelige, både hale og ører passer godt med dsvg og til dels også det at han er noget spinkel (stadig hvlap også)

men hvis nu ikke det er dansksvensk gårdhund hvad kunne der så være i ham?
han vejer nu ved 7 mdr 19 kg og er 56 cm høj

lægger lige lidt flere billeder i hans profil og galleri så i kan se hvad jeg mener og kommer med et bud evt? kunne jo være spændende hvis der er nogen der ser noget jeg ikke har set

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blanding af hvad?
  • #1   22. jul 2011 se fx hans ører i bllede 9 i hans album: http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=63590

og næstsidste billede hvor man ser hvor langbenet han er og hans lange hale

• #2   22. jul 2011 Hvad med at få lavet en dna test, så er du da helt sikker på hvad der er i ham. Jeg ved man kan få det lavet ved dyrlægen på dansk barf center i Glostrup;)

• #4   22. jul 2011 ville også mene dna ikker giver mening da der så skal være kendskab til specifikke gener ved forskellige racer, og så er man igen tilbage ved hvilke racer det giver mening at lede efter i ham. tror heller ikke man er kommet så langt i dna endnu? altså med at kortlægge racers forskelligeheder... og vi har jo notop igen forældredyr

GD ville måske kunne passe lidt, men så skulle det være noget langt ude da han ikke lader til at vokse mere i højde, hans poter passer til ham.... men med lange lemmer og hale måske. passer bare dårligt med det spinkle

• #6   22. jul 2011 krumme, nej det er jo det, men de har været i kontakt med tidl. ejer, og jeg håbede jo at det var hende de havde dsv gårdhund fra, så jeg bad dem undersøge det (der er jo RIGTIG mange mennesker) men har ikke snakket med personene der grangiveligt skulle have snakket med tidl. ejer, og da jeg spurgte igen, fik jeg stadig ikke noget entydigt svar på og det var deres gæt eller tidl. ejers viden... i sundshedsbogen fra han var 8 uger står der bare lab blanding.

• #7   22. jul 2011 Daisie: ved at lave en dna test kan man få at vide hvilke racer der er i hunden::) jeg har selv gjort det, så det er bestemt ikke spild af penge;)

• #10   22. jul 2011 Hold da i er da vidst eksperter af en slags;) jeg gider ikke diskutere dette. Jeg var blot interesseret i at hjælpe trådstarter. Jeg er fuldt ud tilfreds med DNA testen, og der er intet fup over testen. Ha en dejlig aften, jeg er ude af denne tråd. smiley

Kommentér på:
blanding af hvad?

Annonce