Så gør da noget?! {{forumTopicSubject}}
I morges inden jeg skulle i skole, var jeg lige ude på vores sædvanlige morgen tur. Hundene sprang og var fyldt med energi som de plejer at være, efter en god nats søvn, jeg var heldigvis i god tid, og ville derfor gå et ekstra stykke med hundene ned til bageren og hente morgenmad. Da vi kommer op til krydset ser jeg pludselig en Collie spæne i fuld fart hen i mod os. Af ren og skær angst stopper jeg op, og holder mig for øjnene, da den lige skal krydse det trafikerede kryds der er imellem os. En forbi passerende der nemt kunne have snuppet hunden i halsbåndet i forbi farten, kigger på mig og og trækker på skulderne. Af ren og skær angst råber jeg over vejen til manden: " Så gør da noget!? " , Han vendte sig ikke engang om og gik bare videre. Da hunden endelig får passeret vejen og løber med logrende hale hen til Robin og Heiko. Jeg smiler lettet og tager fat i hundens halsbånd, spæner Robins snor på, og tager Robin under jakken. Mit hjerte hamrede, var så bange, tror jeg var gået ud af mit gode skind hvis den hund var blevet kørt over lige foran mig.
Jeg kiggede på navne skiltet og fulgte Jago hjem (som den hed), ejerne var meget glade og gav mig en flaske rødvin med hjem.
.
Min forargelse ligger ved ham den forbipasserende der bare vælger at lukke øjnene. Det er virkelig køligt og forfærdeligt!!
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.326
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 229
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Jeg havde nok nærmere skabt noget påstyr, så trafikken stoppede, og ville prøve at få hundens opmærksomhed og håbe at den selv tog kontakten til mig.
Alt efter dens kropssprog ville jeg så afgøre, om jeg ville forsøge at "få fat" på den.
Var det min egen hund ville jeg selvfølgelig bare gribe fat, hvor jeg kunne!!!!! Men ville ikke forvente at fremmede gjorde det samme.
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
Så gør da noget?!