{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.159 visninger | Oprettet:

Min hund har bidt en anden hund :( {{forumTopicSubject}}

To hundeejere mødes, lader hundene hilse på hinanden og går derefter videre. I 'farvel-øjeblikket' sker et eller andet og hundene bidder hinanden.

Min hund kom ikke til skade, den anden fik et hul efter Julius hjørnetand (gætter jeg på det må være).
Den anden hundeejer og jeg har haft løbende kontakt siden, og da vi talte sammen i går, foreslog jeg dem at tage til dyrlægen, da deres hund 'ikke var sig selv' ifølge ejer. Dyrlægen rensede såret, gav det et sting og en recept på penicilin. Regningen er på ca. 1.500,-

Lang historie kort:
1. Er der nogle af jer der ved om det er min eller den anden ejer der skal have fat i forsikringen?(Som sagt er det den anden hund der er blevet skadet af min hund).
2. Er det sygeforsikringen eller ansvarsforsikringen vi skal have fat i?
3. Og dækker den mon?

Tak på forhånd, Grynet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund har bidt en anden hund :(
  • #2   2. feb 2011 Og ellers er det din ansvarsforsikring du skal have fat i

  • #4   2. feb 2011 Din ansvarsforsikring bør dække, men ellers gør de andres sygeforsikring.

  • #5   2. feb 2011 Tak - jeg tager fat i min ansvarsforsikring (da de andre ikke har en sygeforsikring).

  • #6   2. feb 2011 Jeg vil om alle omstændigheder tage en sag med hver jeres forsikring og høre hvad de siger.

  • #7   2. feb 2011 Mig bekendt skal der en politianmeldelse på når man bruger ansvarsforsikringen, men det må du lige spørge forsikringsselskabet om.

  • #8   2. feb 2011 Det skulle vi til gengæld. Gad vide hvad det afhænger af så...

  • #9   2. feb 2011 Hmmm.... altså vi to ejere er enige om at det var et uheld og at den ene part ikke bærer mere skyld end den anden.
    Men da den anden ejer er pensionist og har ikke voldsomt mange penge og rutte med, vi bor i en lille by hvor vi behandler hinanden pænt og det var jo min hund der forvoldte skaden på den anden, vil jeg uden at kny betale regningen - også selv hvis forsikringen ikke vil dække.

    Men Søster, hvad skal anmeldes til politiet i sådan en situation?


  • #11   2. feb 2011 Meld det over nettet hvis du kan, kryds af i feltet hvor der står at din hund er skyld i uheldet og så dækker de:)

    Jeg er i en sag lige nu hvor min hund er blevet bidt og ejeren har meldt det til forsikringen uden at tage skylden, så nu er vi ude i at de i første omgang ikke ville dække og der skal vidner på (som der heldigvis var og jeg har fået fat i den enes oplysninger, den anden kender jeg kun navnet på hunden på og har ikke set ham siden)


  • #12   2. feb 2011 Det er din hunds ansvarsforskring, da du/din hund, er skadevolderen jo ;o)

  • #14   2. feb 2011 Tak igen :o)

    Og tak for linket Krumme, det vil jeg sætte mig og læse i inden jeg i morgen tager fat i forsikringsselskabet.


  • #15   2. feb 2011 Grynet

    Skaden. Ligesom du hellere ikke kan få dækket forsvundne værdier uden at forevise bevis på at et tyveri er anmeldt, skulle der udfærdiges en beskrivelse af hændelsen som politiet registrerede. Det er ikke sådan at du skal anmeldes og have en bøde eller noget i den dur, men skaden skulle i "vores" (min veninde's) tilfælde registreres hos polisen (for at kunne bevise det måske? Er usikker på hvorfor en dyrlægeregning ikke var nok).

    Nu skal det tilføjes at jeg hverken var til stede da uheldet skete, og det var ikke min forsikring der skulle dække, så jeg er ikke til ret meget hjælp hvad detaljer angår. Men, dit forsikringsselskab har det sidste ord i denne sag uanset hvad, så du må hellere høre dem ad.


  • #16   3. feb 2011 Jubiii... talte med forsikringen i dag og efter et par spørgsmål satte de penge for hele dyrlægeregningen over på min konto :o)

    Dejligt!

    Tak for hjælpen allesammen :o)


Kommentér på:
Min hund har bidt en anden hund :(

Annonce