{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.887 visninger | Oprettet:

At komme af med sin hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min og kæreste og jeg er i den virkelig triste situation, at vi bliver nød til at finde et nyt dejligt hjem til Loke.
Desværre kan Santos og Loke ikke sammen mere, vi har trænet og også haft en adfærdsbehandler ude for at hjælpe os, men som hun sagde - Nogle hund kan altså bare ikke fungere sammen. smiley

Men men men.. Jeg har aldrig prøvet at give en hund et nyt hjem. Jeg vil som det første rigtig gerne have en slags kontrakt på, at hvis han nogensinde skal sælges videre, skal han hjem til os igen. Men kan man godt det? Og i så fald, hvordan?

Uden at skal lyde fordømmende på nogle måde, ved jeg at de små hunde er ret populære (eller måske har været?) mellem de unge mennesker, og jeg ønsker ikke at Loke skal blive nogen form for "taskehund" hund, der skal klædes ud. Når det så er sagt, kan man godt tillade sig at stille krav til køberens alder?
Derudover vi jeg gerne at Loke skal på "prøve" hos den eventuelle køber, så hund og ny ejer er sikre på hinanden og at der en kemi. Men jeg har så mange underlige tanker om. Hvad nu hvis vedkommende kidnapper ham? Eller stjæler ham? Kan man godt skrive kontrakt på det?

Jeg vil rigtig gerne høre råd og erfaringer fra folk der har prøvet det her før. Jeg er utrolig ked af at det skulle ende på den måde, men jeg vil kun det bedste for Loke og det bedste er desværre ikke sammen med min hund Santos.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At komme af med sin hund
  • #1   2. feb 2011 Du kan sagtens stille krav om alder. Hvis Køber har hund i forvejen , så sørg for en god aldersforskel mellen hundene, så kan det forhåbentligt undgås der bliver problemer med rangorden.
    Få skrevet en kontrakt på at hunden ikke må videresælges uden din accept, og at du har forkøbsret.

• #2   2. feb 2011 Du kan jo i princippet skrive hvad som helst i en kontrakt - men du har bare ikke mange muligheder for at "straffe" den kommende ejer, hvis de alligevel ikke overholder det.

Jeg har selv overtaget to omplaceringshunde i årenes løb, og jeg håber det kan trøste dig lidt, at man intet har kunnet mærke på hundene. De er faldet til med det samme, og har haft gode lange liv hos os.

Jeg vil også sige, at jeg helt klart mener, at du træffer den rigtige beslutning. Det er ulideligt at have to hunde under samme tag, som ikke kan enes. .

• #3   2. feb 2011 Jeg troede faktisk at man kunne skaffe kontrakt, ligesom når man sælger heste, så man kan være sikker på at hunden ikke kommer til andre hjem. Men skal man så selv lave den kontrakt?

Nej, jeg ved godt at man ikke kan være sikker på folks ærlighed. Det er også derfor jeg er så nervøs og bange for at give ham et nyt hjem. Men jeg synes det ville være så synd at lade ham sove ind, han er så ung og fuld af mod på livet :-(( Hvor er det dog hårdt..

• #4   2. feb 2011 Jeg kan kun anbefale at du følger din mavefornemmelse. Hvis der er det mindste modstand mod en kommende ejer - så sig nej!!! Vi har selv været plejefamilie i flere omgange, og jeg har virkelig ikke sendt en hund videre, hvis jeg ikke har haft den helt rette følelse, når de har været på besøg smiley

• #5   2. feb 2011 Gaia har jeg overtaget på kontrakt (Reiki er udstationering så det er jo lidt noget andet).
    Tidl ejer er co-ejer -dvs at hun osse ejer "en del af" Gaia, men i praksis har det ikke anden betydning end at jeg ikke må/kan sælge hende videre e.l. uden hendes accept.
    Så i praksis er hun helt og aldeles min (det kræver self at man laver nogen mere præcise aftaler og skriver dem ned, så tidl ejer ikke pludselig kommer og blander sig i tide og utide;o)) -at tidl ejer bliver stående som co-ejer er blot hendes sikkerhed for at Gaia ikke ender som endnu en trist skæbne på et internat eller på dyrlægens bord:o)

Prøv at kigge på DKK's hjemmeside. De har jo kontrakter du måske kan blive lidt klogere af at kigge på.

I sidste ende er det absolut vigtigste, at man KUN sælger til en som man virkelig har det godt med at overlade hunden til.
    Vær ikke bange for at spørge ind til deres liv, hvad de kan tilbyde osv -hvis de ikke har lyst til at svare på den slags spørgsmål, så er de ikke de rigtige nye ejere til din hund.

Jeg besøgte Gaia 1 gang hos tidl ejer. Så tog jeg hjem og tidl ejer og jeg havde så lidt tid til at overveje om det nu var den rigtige hund til mig. Jeg ville aldrig sende hunden med køber hjem, samme dag som de er at se på den.
    Man bliver jo let forelsket i kræet, og glemmer så måske at overveje tingene så grundigt som man burde.

2. gang jeg så Gaia, var da tidl ejer så kom og afleverede hende. Det gav hende mulighed for at se hvor hun skulle bo:o)

• #6   2. feb 2011 Det der med prøve tror jeg ikke du kan få gennemført. Altså, du kan give køber mulighed for at tilbagelevere ham hvis ikke det går, men jeg tror ikke at du kan sælge hunden for derefter at kræve den hjem igen - og jeg vil absolut ikke anbefale at i venter med betaling til "prøveperioden" er overstået. Der er simpelthen for mange eksempler på folk der tager hunden hjem for derefter at glemme alt om pengene.

Du kan til gengæld stille alle de krav til købere som du vil, alder, køn, bopæl.. Whatever you want. Du har på INGEN måde pligt til at sælge din hund bare fordi folk er interesseret i den. smiley

• #7   2. feb 2011 Tusind tak for alle svarene og rådene, de kan helt sikkert bruges. Vi har slet ikke travlt med at komme af med Loke, han skal ikke bare afsted til det "første og bedste". Han skal ikke have et nyt hjem, før jeg er fuldstændig sikker på at det bare er DÉT! smiley

Det er nok ikke nogen god idé, det med at sende ham "på prøve", men jeg er virkelig en høne mor. Desværre har vi ingen bil, men kan dog låne en - så jeg tænkte om man kan tillade sig at køre ud og se en evt. ny ejer's hjem? Jeg ved godt det måske lyder lidt desperat. Men jeg tænker, at hvis vi nu finder den rette ejer, så kan man vel godt komme og aflevere ham, så man kan se hvordan de bor? Måske er det bare mig...

Michelle - Nu er Loke en blanding, så kan man godt gøre sådan selvom der ikke er tavle på ham? Det er i hvert fald en smart idé synes jeg.
    Jeg vil lige tjekke DKK's hjemmeside ud :-))

• #8   2. feb 2011 Jeg ville " kræve" at man mødte flere gange, før " overdragelsen ad hunden". Det vil give dig et meget bedre indtryk af nye ejere, end bare et enkelt besøg. Især fordi han er blandingshund, og ikke så nem at skrive kontrakt og opretholde denne...
    Har selv fundet en plejefamilie til min ene hund.. Vi mødtes x flere og der gik en måned før de hentede ham pga. ferie. Det er simpelthen det bedste vi har gjort og " plejefamilien" er blevet vores bedste venner ! Jeg ejer stadig Louis, men som de så rigtig siger; Louis er deres hund ;o)

• #9   2. feb 2011 Så man kan godt tillade sig at sige, at de kan komme nogle gange og besøge Loke inden der bliver truffet nogen beslutning?

• #10   2. feb 2011 renee jeg ved inde få katte verden kommer sælger med katte til det nye hjem så han/hun kan vudere en aller sidste gang om det er det rigtig hjem,
    jeg vil sige du kan stille alle de krav du har lyst til og hvis en af kravene er at du geren vil se lukes kommende hjem jamen så er det jo bare sådan hvis det kan give dig lidt ro i maven

men som sagt stil alle de krav du vil og som måske kan få dig til at føle dig så tryg som muligt ved det ja så gør det :o)
    så er det jo op til køber om han/hun vil gå med til dem

• #11   2. feb 2011 du kan stille krav om alt!

det er godt med en prøvetid, evt bede dem om at besøge loke nogle gange.. og besøg dem med loke før han skal være hos dem.
    når du får en mulig int så hold kontakten i noget tid, for at se om interessen er vedholdende.. alder er helt op til dig, du kender din hund bedst og ved hvad han vil bedst egne sig ved, og hvilket miljø han trives i.
    bosted er også noget du kan vudere, dog kan du støde på en persom som hundenørder helt vildt men som bor i en lille lejlighed som ville passe bedre end en familie i en villa.

købs kontrakt er klart noget jeg selv ville anbefale, for så er der jo ingen tvivl.. der findes en standart -dog er den lavet til stamtavlehunde men den kan sagtens bruges til almen købskontrakt!

her er den: http://www.gipote.dk/pdf/koebskontrakt.pdf

• #12   2. feb 2011 Hvis folk ikke vil acceptere dine " krav" ja så er de ikke de rigtige....

• #13   3. feb 2011 Jeg har omplaceret en af mine hunde engang og jeg ku mærke at det ikke var det rigtige, især fordi de nye ejere ik ønskede kontakt med mig efterfølgende... Heldigvis fungerede han ik hos de nye mennesker, kom hjem dagen efter og fik fred... Så for mig, er den eneste løsning hvis jeg ik selv ka ha mine hunde, aflivning... Men det er jo op til den enkelte hvad der er det rigtige... Men jeg ka ik leve med tanken om hva der sker med min hund...

• #14   3. feb 2011 det lyder somom du ikke er helt parat til at omplacere ham, hvilket er forståligt, men hvad er grunden til at de ikke kan sammen?
    er det fordi han er en hanhund, med stort h, eller er det den anden hund, som ikke kan med loke?

• #15   3. feb 2011 Da jeg skulle overtage Zeuz,til start bare som plejehund,var tidligere ejer hernede 4 gange,så vidt jeg husker..

Først ved min veninde,som oprindeligt skulle ha haft ham gående til nyt hjem blev fundet.. Derefter ved mig i svømmehallen,hjemme ved mig privat og så da de satte ham af..

Hver gang en ny havde kigget på ham,fik hun en update.. men det endte så med han blev boende ved mig og her har hun været løbende og besøge ham,når de alligevel var i området..

Så det kan lade sig gøre,at finde en ejer der gerne vil opfylde dine krav.. jeg har ingen problemer med at hun følger med i hans liv,for hun var meget glad for ham..

Zeuz har fra dag 1,aldrig haft nogen problemer med at skifte hjem og når de kommer på besøg,får de samme velkomst som alle andre.. Hverken mere eller mindre smiley

• #16   3. feb 2011 Jeg har lige snakket med min mor's kusine idag. Hun har lige afleveret en hund, som hun havde købt fra en gammel dame, desværre blev hun nød til at sende den tilbage igen. Hun vil gerne se Loke og overveje om han er noget for hende, det kunne simpelthen være så super. Han vil få det godt, og vi vil helt sikkert høre fra hende om hvordan Loke har det. Så kryds fingre smiley

Kommentér på:
At komme af med sin hund

Annonce