{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.638 visninger | Oprettet:

Politiets hunde-våben i USA- ny trend? {{forumTopicSubject}}

For noget tid siden,så jeg en udsendelse om racen "Malinois", som politiet i USA bruger, da ser flere fordele ved denne race fremfor schæferen.

Det er nok noget nær den vildeste race, jeg har set og de stod ikke tilbage for noget som helst.

Hvad nu hvis det bliver den nye dille i DK og her tænker jeg ikke på politiet.
Tænk hvis denne race kommer i de forkerte hænder. Nu er racen forholdsvis ny, men kan vække opsigt i de forkerte kredse.

Fandt et lille klip:

http://www.youtube.com/watch?v=Ktyq3JPQ-N8


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiets hunde-våben i USA- ny trend?
  • #2   5. feb 2011 Krumme:

    De mennesker, som træner hunde til helt syge formål, tror jeg, vil elske at træne med sådan en race, da den jo er meget lærenem og kan klare de vildeste udfordringer og det kan da lige tænde op i nogle mennesker.


  • #3   5. feb 2011 He he... tror nu heller ikke liiige de blir den nye modedille ;o)
    godtnok kommer der nok sådan en her i huset på et tidspunkt, men det bliver jo heller ikke som familie/hygge-hund ;o)
    og der er vist ingen fare for at politiet herhjemme begynder at bruge dem ;o)


  • #4   5. feb 2011 Blue - hvilke formål tænker du på?

  • #6   5. feb 2011 De bliver i så fald hurtigt klogere;o)

  • #7   5. feb 2011 Jeg tror nu heller ikke det er hunde som Mailnois'en vi skal frygte. Den er jo ikke en helt "ukendt" race i Dk, men heldigvis for de helt rigtige ting synes jeg. smiley

  • #9   5. feb 2011 Og lige netop det med at de kan blive agressive overfor ejer, får nok de fleste af de typer der ønsker en potensforlænger, til at bakke ud igen..

  • #12   5. feb 2011 Hvor grineren.
    Malinois er sgu da allerede en modehund i brugshunde kredse.

    Det er en super driftig og lærenem hund og super fed at arbejde med. Og den er ikke mere farlig end andre racer.
    Jeg kan godt forstå mange vælger en malinois.
    Det er en af de aller mest alsidige hunderacer overhovedet.


  • #13   5. feb 2011 "Det er en af de aller mest alsidige hunderacer overhovedet."

    en af ????

    Malinois er verdens bedste brugshund. BASTA ;O)


  • #14   5. feb 2011 En malle bliver vist aldrig en dille i DK - ikke uden for brugshundekredse, ihvertfald.

    Den ser ikke ud af noget særligt, den har krudt i røven, den skal have noget at lave.... Alt taler imod at Brian skulle have lyst til at eje sådan en....

    Tror meget hurtigt at han bliver vaccineret, hvis han prøver... og hans kammerater med....

    Dejlig race ellers - som jeg ikke er i tvivl om, naturligvis, vil blive brugt i det danske politi i fremtiden.


  • #15   5. feb 2011 Hvorfor er det egentligt at politiet i DK ikke bruger dem? Racen facinere mig meget, syntes det er en fed fed hund

  • #16   5. feb 2011 Charlotte, det eneste der taler imod at mallen skal bruges i politiet er, at den er langt mere trænbar og derfor kræver noget mere af hundeførerne... Schæferen har nok en balance, der passer fint.....

    Der er til gengæld meget, der taler for, og der er da også maller i politiet.


  • WIP D
    WIP D Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #17   5. feb 2011 Blue : Lige den hund der er på videoen er trænet til ekstreme indsatser, den lærer ikke en slipkomando, da hunden kun blir brugt til at kunne ligge en mand ned der er i fare for andre eller sig selv.

    Dens rigtige navn er Iva og har boet her i Danmark hos mig i et havlt år for at blive testet inden den kom til USA og var en rigtig fin hund i hjemmet hvor der bare blev slappet af, men under dens træning var den absolut på stikkerne og det kostede også et par huller i fingerne.

    Grunden til at det Danske politi ikke bruger mallen er de lige kører en tak højere i deres drift, så man ser den ikke som en allraund hund som schæferne, men tro mig som i andre lande vinder de indpas herhjemme også hos politiet, men der er da et par stykker ved politiet, 2 er da blevet godkendt sidste år.


  • WIP D
    WIP D Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #18   5. feb 2011 Nico: Du har ret, mallen er en modehund herhjemme blandt brugshundefolk, når man ser deres resultater ved div. prøver i forbindelse med mesterskaber ser det jo fantastisk ud, men tro mig, der er også hundefører der ikke ved hvad de går med og det er et stort problem, mange gode maller falder i svinget pågrund af dårlige hunde føre.



  • #20   5. feb 2011 WIP D

    "Lige den hund vi ser på videoen" ... hvad for en af dem ?



  • #21   5. feb 2011 WIP D & Nico

    Nu I skriver modehund .. så tænker jeg om I måske mener, at om en 2-4 år er mallen ikke "på mode" mere .. og derfor ikke brugt i konkurrencer mere ?

    Jeg forstår ikke helt hvad I mener ??


  • WIP D
    WIP D Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #22   5. feb 2011 linda : Jeg har selv haft en Groeendael jeg brugte til udstilling, kørte hele europa rundt, var næsten til udstilling hver weekend, der oplevede jeg mange belgiske hyrdehunde der havde et dårligt sind på mange måder og som en skrev, de kan godt være sky over for andre mennesker, jeg havde en rigtig god kammerat der havde en Tervuren der var en rigtig charmetrold, den blev PH-Kåret, men som brugshund vil jeg vælge en malle.

    Det er jo sådan at ligesom mange andre racer findes dem der avler til udstilling og så dem der avler til brugshunde.



  • WIP D
    WIP D Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #23   5. feb 2011 Martine: Nej du har ret ikke en modehund, men en propulær brugshund, der viste en masse fine resultater og nej tror den er kommet for at blive.

  • #24   5. feb 2011 Okay, ja det giver selvfølgelig mening. Som sagt syntes jeg virkelig at de er facinerende på mange måder, bl.a. deres kæmpe drive er imponerende.

    Hehe de hunde i filmen ville jeg nødigt blive uvenner med ;o)


  • #25   6. feb 2011 T& MHysted:

    Jeg tænker på, at sådan en hund kan trænes til at angribe både mennesker og dyr.

    Det er desværre langt fra alle, som sætter sig ind i, hvad en hund kræver, og da slet ikke sådanne ejere, så bliver de for voldsomme for dem, kan de snildt havne på smid væk listen for hunde på 6-12 mdr. og den er lang med mange andre krævende racer.


  • #26   6. feb 2011 Blue Pearl

    Nej du - når det drejer sig om at træne en hund til at angribe andre dyr, vil din race altid være bedre egnet .. så tror ikke du behøver at være så bekymret overfor mallens skæbne smiley


  • #27   6. feb 2011 - og for lige at udrydde eventuelle misforståelser, så er det IKKE Shih tzu´en jeg mener ;))

  • #32   6. feb 2011 En malle vil aldrig blive en mode hund, andet end inden for brugshunde kredse.
    -Den er ikke nem at have, medmindre man træner meget med den.
    -Den ser ikke ud af en skid, ligner en tynd schæfer smiley
    -kan ikke bruges til hundekampe
    -Kan ikke bruges til at afskrække mennesker i de kredse det ønskes

    Så hvad skal dumme Brian og Muhammed med en malle...?
    Dobber og rotter hat langt større chance for at falde i hænderne på uheldige elementer. Da de har et ry, udseende og til dels et større potentiale til at virke afskrækende.


Kommentér på:
Politiets hunde-våben i USA- ny trend?

Annonce