{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Hund skudt på luftetur {{forumTopicSubject}}

Jeg håber at de finder de skyldige.
Det er et sted jeg af og til går tur med hundene.

Fra artikel i JyskeVestkysten

Tenka blev skudt med et ni-millimeter projektil: - Hvem kan dog finde på at skyde efter en hund? De var jo kun 50 meter fra os.

Tirsdag eftermiddag blev Jesper Petersens labrador, Tenka, ramt af et skud ved Kvie Sø. Sammen med sin samlever plejer Jesper Petersen at gå og svømme med hundene ved søen. Tirsdag eftermiddag blev ramt idyllen ramt af en voldsom tragedie.

Ansager/Stenderup-Krogager: - Jeg har kun sovet en time de sidste 26 timer. Jeg er stadig i chok og stadig helt ude af mig selv.

Sådan fortæller Jesper Petersen fra Stenderup-Krogager i Billund Kommune, som tirsdag eftermiddag var ude at gå en tur om sydsiden ved Kvie Sø med sin samlever og parrets to hunde, labradoren Tenka og huskyen Mye.

- Vi går gerne den tur et par gange om ugen. Det er fantastisk at komme ud i den friske luft og lige få renset hovedet. Jeg hopper gerne i søen sammen med hundene. Det holder både hundene og jeg meget af, fortæller Jesper.

Iført grønne tshirts
Tirsdag eftermiddag nåede de ikke så langt som til den sædvanlige svømmetur. Pludselig blev idyllen brudt af et smæld, og Jesper ser sin samlever sidde på jorden med Tenka liggende ved siden af.

- Jeg hører skudsmældet, og med det samme hører og ser jeg Tenka pive og hylde og vride sig i smerter. Hun er tydeligvis blevet ramt af et skud. Jeg ser tre drenge, alle iført grønne t-shirts og shorts. Jeg råber til dem, at de skal komme og hjælpe, men de løber hurtigt værk fra området. De stod vel cirka 50 meter fra os, fortæller Jesper.

Han forklarer videre om tirsdagens forfærdelige oplevelse:

- Jeg tager Tenka i armene og går de ti minutter, det tager, tilbage til bilen med hende og kører ind til Varde Dyrehospital. Det var det eneste dyrehospital, som kunne tage imod os på det sene tidspunkt. På vej ind til Varde ringede jeg til politiet og anmeldte episoden. Sammen med min far tog jeg senere på aftenen ind på politistationen i Varde for at anmelde hændelsen ved Kvie Sø.

Ifølge Jespers far, Leif Petersen, var der tale om et projektil på cirka ni millimeter, som havde ramt Tenka på bagbenet og gået gennem tyndtarmen, dele af bughulen og endt i højre lår.

Et ni-millimeter projektil vil oftest blive affyret fra en salonriffel og ikke et haglgevær, som oftest skyder med fladt hagl på cirka to millimeter.

VARDE
Tenka blev skudt med et ni-millimeter projektil: - Hvem kan dog finde på at skyde efter en hund? De var jo kun 50 meter fra os

Jesper Petersen med sin husky, som hedder Mye. - Mye er døv, og hun var bedste ven med Tenka, og fordi Mye er døv, har hun brug for en hundeven at støtte sig til, forklarer Jesper. Privatfoto
Tirsdag eftermiddag blev Jesper Petersens labrador, Tenka, ramt af et skud ved Kvie Sø. Sammen med sin samlever plejer Jesper Petersen at gå og svømme med hundene ved søen. Tirsdag eftermiddag blev ramt idyllen ramt af en voldsom tragedie.

Ansager/Stenderup-Krogager: - Jeg har kun sovet en time de sidste 26 timer. Jeg er stadig i chok og stadig helt ude af mig selv.

Sådan fortæller Jesper Petersen fra Stenderup-Krogager i Billund Kommune, som tirsdag eftermiddag var ude at gå en tur om sydsiden ved Kvie Sø med sin samlever og parrets to hunde, labradoren Tenka og huskyen Mye.

- Vi går gerne den tur et par gange om ugen. Det er fantastisk at komme ud i den friske luft og lige få renset hovedet. Jeg hopper gerne i søen sammen med hundene. Det holder både hundene og jeg meget af, fortæller Jesper.

Iført grønne tshirts
Tirsdag eftermiddag nåede de ikke så langt som til den sædvanlige svømmetur. Pludselig blev idyllen brudt af et smæld, og Jesper ser sin samlever sidde på jorden med Tenka liggende ved siden af.

- Jeg hører skudsmældet, og med det samme hører og ser jeg Tenka pive og hylde og vride sig i smerter. Hun er tydeligvis blevet ramt af et skud. Jeg ser tre drenge, alle iført grønne t-shirts og shorts. Jeg råber til dem, at de skal komme og hjælpe, men de løber hurtigt værk fra området. De stod vel cirka 50 meter fra os, fortæller Jesper.

Han forklarer videre om tirsdagens forfærdelige oplevelse:

- Jeg tager Tenka i armene og går de ti minutter, det tager, tilbage til bilen med hende og kører ind til Varde Dyrehospital. Det var det eneste dyrehospital, som kunne tage imod os på det sene tidspunkt. På vej ind til Varde ringede jeg til politiet og anmeldte episoden. Sammen med min far tog jeg senere på aftenen ind på politistationen i Varde for at anmelde hændelsen ved Kvie Sø.

Projektilet, som sidder fast i højre lår, er gået ind i venstre flanke og endt i højre lår. Den har på sin vej skabt store indre komplikationer, blandt andet store blødninger i bughulen, fortæller Steffen From fra AniCura Varde Dyrehospital. Røntgenfoto
Ifølge Jespers far, Leif Petersen, var der tale om et projektil på cirka ni millimeter, som havde ramt Tenka på bagbenet og gået gennem tyndtarmen, dele af bughulen og endt i højre lår.

Et ni-millimeter projektil vil oftest blive affyret fra en salonriffel og ikke et haglgevær, som oftest skyder med fladt hagl på cirka to millimeter.


Tenka og Mye var bedste venner
- Vi har to hunde, Tenka og Mye. Grunden til, vi har to hunde, er, at vores husky, Mye, er døv og har det bedst sammen med en anden hund, som den kan føle sig tryg sammen med. Vi har ikke haft Tenka så længe. Inden vi fik hende, havde vi Balder, som passede på Mye. Balder døde, og så fik vi Tenka. Hun blev Myes bedste ven i livet, fortæller Jesper Petersen.

- Både min samlever og jeg er stadig helt rundt på gulvet. Hvem kan dog finde på at skyde efter en hund? De var jo kun 50 meter fra os, og min samlever var helt tæt på Tenka og legede med hende. Projektilet kunne lige så godt have ramt hende. Det er forfærdeligt at tænke på. Vi er meget rystede. Vi ville da aldrig kunne forestille os, at sådan noget kunne ske her i vores ellers fredelige område, siger Jesper Petersen.

Også stationslederen ved Varde Politi, Kent Brynielsen, er meget chokeret over hændelsen ved Kvie Sø.

- Vi vil gerne i kontakt med de tre drenge, som er signaliseret ved Kvie Sø, og som formentlig har afgivet skud mod hunden. Jeg appellerer til, at I taler med jeres forældre, og melder jeg selv til politiet. Vi har også et hensyn at tage til hundeejeren og hans kæreste, der har mistet sin hund, og rent faktisk selv kunne have været i fare ved afgivelse af skud ved søen, lyder det fra Kent Brynielsen, stationsleder ved Varde Politi.

- Og er der andre, som har noget kendskab til sagen eller har nogen formodning, om hvem som kan have gjort det her, så hører vi meget gerne fra jer på 1-1-4, tilføjer Kent Brynielsen.

Lars Lærkesen Holm, forstander ved Kvie Sø Efterskole, blev også meget overrasket, da han læste om hændelsen ved Kvie Sø.

- Det er meget utrygskabende for os. Vi har en skøn skolehund her, og den skal bestemt ikke ud at rende i området lige nu og her, siger Lars Holm.

- Vores elever her på skolen går aldrig ud uden opsyn, og når de går ud sammen med personalet, er alle iført refleksveste. De går aldrig alene eller i grupper ud fra skolen selv, fortæller Lars Holm.

3 dyr dræbt af skud
Det var dyrlæge Steffen From fra AniCura Varde Dyrehospital, som tirsdag aften tog imod Tenka.

- Det var et spidst projektil, som havde ramt hunden i venstre flanke og gået gennem tyndtarmen, bugen og endt i muskulaturen i hundens højre lår. I samråd med ejeren valgte vi at aflive Tenka, og da vi obducerede hende for at hjælpe politiets videre efterforskning, kunne vi se, at hun havde store blødninger i bughulen, siger han.

Han fortæller yderligere, at han og hans kollegaer inden for det sidste halve år har haft tre hændelser, hvor dyr er blevet anskudt. De første to tilfælde var katte, hvor den ene kat er blevet anskudt fra en lejlighed, og hvor gerningsmændene er gået bevist efter at ramme katten. Det sidste tilfælde er hændelsen med Tenka ved Kvie Sø.

- Det er jo helt vanvittigt og forkasteligt, at nogen kan finde på at skyde efter dyr, og i det her tilfælde ved Kvie Sø var der et menneske tæt på. Der er nogle unge mennesker, som bestemt ikke burde have adgang til våben.

https://jv.dk/varde/tenka-blev-skudt-med-et-ni-millimeter-projektil-hvem-kan-dog-finde-paa-at-skyde-efter-en-hund-de-var-jo-kun-50-meter-fra-os?fbclid=IwAR2t-H8h1Q0hKuPfVrouVcOUiDmyemHjzq2S6zRjhuOdRu9UoPieNk38O5g


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund skudt på luftetur
Kommentér på:
Hund skudt på luftetur

Annonce