overvejer at sælge min cocker {{forumTopicSubject}}
for over et år siden købte vi en cocker, men desværre har det vist sig, at vi ikke kan holde hende hjemme..hun stikker kort sagt af fra os.Vi havde inden købet ringet til et par opdrættere af racen, og spurgt om det kunne lade sig gøre at holde dem hjemme, og vi fik at vide det kunne det sagtens, med lidt indlæring...vi har nu prøvet alt,og desværre kan det ikke lade sig gøre for os at holde hende indenfor et indhegnet areal, da vi bor på en gård, og ikke kan indhegne vores grund- eller dele af den.Planen var at eftersom vi er meget ude, skulle have en hund som kunne være med os udenfor stort set døgnet rundt, men det kan altså ikke lade sig gøre.vi fik at vide at vi ikke skulle regne med at hun ville holde sig hjemme så længe hun var unghund, men nu er hun 2 år, og der er ingen fremskridt at spore.lidt kynisk kan man vel sige at vi ikke har fået det vi var blevet lovet om racen...vi fik tudet ørerne fulde om at det var gamle skrøner med at cockere ikke kunne blive hjemme og bla bla bla.ville i ikke overveje at finde et nyt hjem til hende hvor hun var i mere indhegnede omgivelser???????????
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
Nu er det jo sådan et hunde er individer lige som mennekser. Man kan aldrig give en garanti på om en hund, da ALLE hunde er forskellige. Kan være du bare har været uheldige med denne hund. Det er ikke til at sige.
Ang det med om du skal sælge den er noget du må tage op med dig selv.
Selvfølgelig er det rart at høre andres meninger om det, men i sidste ende der det din beslutning, uanset hvad der så bliver skrevet herinde.
Håber du finder ud af det
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
Jeg ville nok overveje om den træning jeg havde forsøgt var:
Indøvet korrekt og hyppig og konsekvent nok.
Hvis ja: så ville jeg undersøge nye træningsmetoder.
Hvis nej: så ville jeg starte helhjertet forfra.
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
Så jo, i har fået hvad man kan forvente af en CockerSpaniel.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
I køber et levende væsen, ikke en ting!
Har i overhoved lært hunden at den skal blive på grunden, eller skal den bare tænke sig til det selv?
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 129
sep 2009
Ina t: vi har alle gangene haft hende i en snor, med en pløk i jorden, men lige så snart vi bevæger os 5 meter væk fra hende hyler og skriger, gør hun.
af træning gar vi trænet indkald bla, hvilket virker delvist, dvs lige så snart hun ikke bliver mekanisk fodret med godbidder, så er hun over alle bjerge.Vi har haft besøg af hundeadfærdstræner, som mente at vi jo nok måtte acceptere tingene som de var, da hun jo selv har trænet med hende.elelrs fortsætte med at træne hende, selvom hun ikke spåede det mange chancer at hun ville blive hjemme, sådan er der altså nogen hunde der er, blev der sagt
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Har selv haft cocker, og da det er en aktiv lille jagthund skal den trænes i ikke og opsøge nye spændende ting. Min blev fint på egen grund. Og var 2 år da jeg overtog hende.Og havde været leglighedshund før.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
At hun står og hyler, hvis i går længere end hendes line, hun er bundet i, ville jeg ignorere med en kort nej kommando (hvis hun kender kommandoen nej, eller skal denne jo trænes først self :-). Så vil hun lære, hvis det sker ofte, at self.er det tilladt mor og far, at gå længere end hende. Hvis i skynder jer tilbage, vil hun jo få gevinst i hendes hylen.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
Jo større belønning og læring, des længere tid tager det at lære noget nyt.
Med det sagt, ville jeg sørge for at det aldrig sker igen. Hvis hun skal ud, så i snor enten sammen med familien eller hægtet på evt. et spyd (lang snor).
Samtidig ville jeg aktivere hunden i "hoved og røv", så alt det spændende foregår i nærheden af jer. Blandt andet træne indkald.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 26
sep 2009
sep 2009
jan 2010
Hvordan kan det være at I gik fra GD'erne til Cocker?
sep 2009
sep 2009
jan 2010
Gør mig ondt for din mand med ryggen
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
jeg har før hørt at den med snoren med længde så den lige når jorden, kan være ret effektiv, da den jo tror den er bundet, det er da et forsøg værd.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 674
sep 2009
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
Tenna
Du binder et stykke tøjsnor i hendes halsbånd og lader den hænge på hende når hun er ude, så tror hun, hun er bundet . vel omkring ca 1½ m. det skal være sådan at hun kan mærke den slæber på jorden .Og ja det er nok ikke altid opdrættere oplyser nok om racen, for så sælger de måske ikke lige den hvalp ,jeg har jo selv corgier, som netop godt kan nappe i benene da de vil holde sammen på flokken, og hvis ikke man oplyser om dette, kan de jo tro den er aggresiv når den napper, men det kan de vendes af med, og det er så dejligt med en hyrdehund, den stikker ikke af, men der kan selvfølgelig være untagelser, mine har aldrig gjort det.
sep 2009
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
overvejer at sælge min cocker