1.328 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 81 Svar

at overveje at sælge sin hund :'( at overveje at sælge sin hund :'(

Hej HG.
Jeg sidder og overvejer at sælge min hund Saki , mest fordi jrg føler at han går mig i vejen, han er blev et ret stor (OG JA det viste jeg da jeg købte ham, men der boede jeg på en gård, nu bor vi i et hus på ca samme størelse, han sviner , og vi skal have en baby til marts! han sviner jo ikke mere end andre hunde , men det føler jeg , føler ikke at jeg kan magte det, at støvsuge 100 gange om dagen, HER vil jeg gerne ha der er rent. det er nok homonerne der kører på højtryk, det ved jeg , men han snart ikke magte mere, han er så godt som dagen er lang, rigtig dejlig, og var min kæreste ikke så sippet havde jeg ham sikkert også i sofaen (endnu) jeg ved også godt at han er lidt i en lømmel alder (16mdr)..og samtidig sidder jeg med følelsen af at jeg ikke kan være bekendt at sælge ham, han er min første huund, lidt følsom og andre skal ikke behandle ham på deres måde, at ingen kan give ham hvad jeg giver ham...
ved ikke hvad jeg skal med dette indlæg, men håber på lidt råd.. skulle bare ud med det .

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at overveje at sælge sin hund :'(
  • #1   13. nov 2008 og samtidig, tænker jeg , hvis jeg når såå langt som til at sælge :S hvordan skal jeg så vise ham frem ? han er jo total overgirret når han møder nye mennesker og mega glad ..

• #2   13. nov 2008 Jamen rolig nu.. smiley Du har, som du selv siger, hormonforstyrrelser... smiley Vent dog lige et par måneder før du sælger hunden, kan jo være du fortryder hvis du gør det nu hvor det måske ikke er dig der helt bestemmer det selv..

• #5   13. nov 2008 Altså vil da lige advarer dig.. smiley en baby sviner mere end en hund.. smiley

• #6   13. nov 2008 ja jeg holder rigtig meget af ham, og han er 100% velkommen, bare han gad hører efter .... men jeg ved ikke om det måske var bedre med sådan en lille hund man ´kan have i tasken, vores familie bor 350 km væk, og de fleste af dem vil ikke have at vi tager ham med da han er så stor... og så syntes min mor at han ser farlig ud ? har i set hans profil, der er da ikke noget farligt ved det babyface der da ...

men han fortjener da vel ikke at vente 4 mdr på jeg har født for at se om det bliver bedre ?

• #7   13. nov 2008 Hvis du beslutter dig for at sælge ham - og jeg tager ikke stilling til om det er det rigtige, den beslutning kan kun du tage - men altså hvis du vil sælge ham, skal han selvfølgelig fremvises som han er.
    Den nye ejer skal have så udførligt et indtryk af ham som overhovedet muligt. Det er jo den hund, han er, vedkommende skal leve med, så skal vedkommende da også have mulighed for at vælge, om det er det han eller hun ønsker sig.
    Det er muligt at han vil være nemmere at sælge, hvis han er dæmpet ned, men er det fair overfor ham og evt. køber at give folk et forkert indtryk af ham ?

• #9   13. nov 2008 Jeg synes han ser pragtfuld ud!!!

Har du ikke overvejet at få ham passet i et par måneder så du kan finde en løsning for dig, evt vente med at få ham hjem til efter du har født og vænnet dig til at være mor?

• #10   13. nov 2008 Ane hvad der det du får svar på på torsdag???

• #13   13. nov 2008 nu ved jeg ikke hvornår du skal føde men kan fornæmme at der også er en kæreste med i billedet som kan hjælpe. Hvad med at søge nogle råd og så give ham noget intens træning så han "hører efter" mm. så han ikke er sådan en mundfuld når babyen kommer. Hvis han er vild og ulydig kan jeg godt forstå at du føler det bliver en ordentlig omgang når der kommer baby. Brug tiden på noget go træning, aktivering, mm. din kæreste kan vel hjælpe med det. Så kan det være i kan overskue både hund og baby. Syntes hunden fortjener en chance.

• #14   13. nov 2008 lene n, jamen han er jo ikke vild til daglig, så ja det er fair over for hund og køber hvis han dæmper sig ! det er kun når der kommer nye folk han er så glad og vimset, lige nu ligger han pænt på gulvet.. stille og roligt, men det ved køber jo ikke når hunden flyver (læs meget glad) rundt..

simone ,og jakob, alt smiley jeg købte ham da alt gik godt, da jeg boede på gård med veninde, vi skulle have hestene hjem, havde fast arbejde, var single ... 1½ uge efter bryder min veninde lejekontrakten og jeg bliver smidt ud. vi må bo ved en kammerat i 1 uge og min mors veninde i en uge,.. fandt en lille lejlighed med gårdhave til, som jeg kunne få samme dag, så det gjorde vi, han var meget alene hjemme da jeg fik mange vikarjobs, og mig og min veninde arbejdede aften og dag modsat af hinanden så det ville være sjældent at min og hendes hund sq være alene, en måned senere begynder jeg at komme sammen med min kammerat (som jeg er forlovet med nu) hunden er stadig for meget alene men dog en god hund, han var nervøs for alt ting da jeg fik ham. det gik fremad, og eftersom jeg ikke havde bil kunne vi ikke gå til hundetræning, det hold der lå i byen var booket op, han var 4 mdr da jeg fik ham, 4 mdr senere flytter mig og min kæreste til fyn da det var et helveds miljø i byen og man kunne ikke spise aftensmad uden en flok kom væltene med flere kasser øl SELVOM MAN SKULLE PÅ ARBEJDE! vi flytter som sagt i april 08.. det går bedre og hunden får en have på 300-400 m2 , dog mindre end på gården, men okay, det kan han ikke styre, han strejfede, så i snor med ham, hjalp det ? nej desværre han sprang snoren, kravlede ud af halsbåndet osv, men der var mange damehunde her, hører efter ville han ikke! når man gik ud og kaldte kom han, måske, og så kaldte man, så rendte han modsatte vej, satans hund, vi får lavet sådan at uden for døren og 6 meter frem og tja 20-30m langt hegner vi af, er altid ude med ham og det går kanon, nu er han så en satan når vi skal ind, TRÆN MED GODBIDDER siger folk, nåe ja, også når hunden er så smart at den kun gider komme ind hvis der er en godbid, ikke hvis man kalder, han kommer og tjekker om man har noget.. nu er han begyndt at slæbe vores sko udenfor, gudskelov spiser han dem ikke, det er lige hva der er sket i kort historie. vi kan stadig ikke gå til hundetræning pga for fyldte hold og uden bil.

nej jeg syntes ikke at en rottweiler/amstaff ser farlig ud, han er orange og nuttet. og gør ikke en kat fortræd, det første halve år jeg havde ham troede jeg ikke at han kunne gøe.. for gøer gør han sjældent.

• #15   13. nov 2008 Enten har man hund, eller også har man ikke...

At sige at man ikke kan have en stor hund i et hus, men godt kan have en lille, det er jo helt ude i hampen.

Hvis det virkelig er sådan du har det med din hund, så synes jeg sgu det er synd den skal bo hos dig.
    Men bytte den ud med en mindre model, sådan noget gør man bare ikke!

• #16   13. nov 2008 Jamen få ham kastereret og få hegnet haven ordentligt ind, så kan du vel beholde din elskede hund???

• #17   13. nov 2008 4 små misser, jamen i sit nye hjem vil han formentlig også være vimset og glad, når der kommer gæster, så jo, det er jo ham og hans opførsel de ser.
    Hvis han normalt er stille og rolig, falder han vel også til ro mens evt. købere er der for at se ham. Man køber jo ikke hund på 10 min. eller det er der måske nogen, der gør, men det er nu ikke særlig seriøst.
    Når jeg måske pukker lidt på dette, er det fordi, man for ofte hører om folk, der køber/overtager en voksen hund, og ikke er blevet ordentlig informeret om hunden, og hvem betaler mon prisen for det ?
    Så hvis det er væsentlig, at hunden får et godt nyt hjem, og det er det vel hvis du er glad for den, så alle facts på bordet.

• #19   13. nov 2008 Jeg synes faktisk du skal skille dig af med din hund.

Den trænger til ro, stabililitet, til opmærksomhed, til træning - til, at der er nogen der finder den vigtig.

Jeg tror, at din hund (og enhver anden) vil blive tilsidesat endnu mere, når der kommer et barn til verden, og jeg er ked af at sige det, men det du for nuværende ofrer på din hund er ALT for lidt. Om den så er stor eller lille.
    Jeg tror ganske enkelt, at du skal finde et nyt og godt hjem til din hund og så lade være med at anskaffe dig nye dyr.

• #20   13. nov 2008 simone og jakob, tror ikke du har læst hvad jeg skrev, men prøver igen!!! har ingen bil, og næste hold starter i feb., ergo 1 måned før jeg skal føde, jeg er sygemeldt og skal holde mig i ro ...

øhh nej jeg har valgt at når vi har flyttet som vi har , ikke at træne meget da jeg ikke ville stresse ham, han var bange og stressede da jeg fik ham, han boede på halm i et blikskuer da jeg hentede ham da han var 4 mdr.. jeg valgte i god tro ikke at træne hunden og leve med at han ikke hørte efter mere end jeg havde lært ham... du har vist ikke været gravid og fustreret ? har jeg ikke overskud, jeg tilbringer hele døgnet med hunden, jeg hader ham ikke hele tiden, lige nu er han dejlig , rolig, han sover, vi skal ud og tise om lidt og så kører showet, .. men jeg søger råd og vejledning, jeg søger ikke at hører at jeg ikke skal have hund! for gu fanden skal jeg det, og det med en mindre hund, hvorfor gør man ikke det ? hvorfor ikke give den anden hund et hjem som den passer ind i ? og anskaffe sig en mindre , og mindre aktiv hund der passer bedre ind i vores hverdag.. åhhh hvor folk misforstår, jeg siger ikke man ikke kan have hund i et hus, læs det igen.
    og øhh jeg har haft 4 slags hegn, over 110cm med en hæg på 2m på den anden side, hegnet kan holde tja 20 får inde, men læs igen!! han smutter ikke på det lille stykke vi har valgt at lave og ligeså stille udvide.

• #21   13. nov 2008 Kan du slet ikke høre det selv? De præmisser, du ønsker at have hund på er bare ikke hundepræmisser ;o)

En hund er en glad sjæl, og hvis der ikke er plads til at fjolle, vimse og være overstadig en gang imellem, men at der kun sættes pris på det helt rolige, så synes jeg, det er et kedeligt hundeliv. Et hundeliv på menneskepræmisser og et, der netop skaber uregerlige hunde, der strejfer.

Din hund er understimuleret så det står efter - og helt ærligt - det er rengøring, du bekymrer dig om..

Sorry, men jeg synes det lyder til, at din hund fortjener et sted, hvor den kan udfolde sig og blive brugt - og det lyder ikke som om, det sted er hos dig.

• #22   13. nov 2008 tak for jeres svar, men i kan ikke se problemet og læser det som om jeg er dyremishandler, jeg elsker skam min hund, giver ham hvad han behøver, han bliver leget med og aktiveret hverdag uden for af min kæreste, da jeg som sagt skal holde mig i ro (har lige været indlagt noget med for tidlig fødsel) han får det han kan spise, og jeg kende rda min hund,! at jeg så ikke burde have dyr som nogen skriver, ja så har i læst dette indlæg forkert... jeg giver mine dyr alt den tid de skal have, je jeg er ved at skaffe mig af med 4 små misser , jeg tog dem til mig da de var 4 uger fordi deres mor døde, = jeg syntes ikke de skulle dø.. hvis i kun kan se at jeg ikke skal have dyr så har i læst forkert, jeg vil gerne beholde min hund, men det er svært, jeg holder af ham og vi har været meget i gennem, jeg har skam ny indhegnet haven igen med nyt hegn, derfor har vi et stykke hvor han kan være på som vi vil flytte længere op af i haven med tiden så der kommer mere plads, så han kan overskue det.

en mindre hund, mindre aktiv race , hvorfor er det ikke lovligt at skille sig af med en hund, og få en der passer til familien ? nåe nej, så er man for umoden og skal ikke have hund!!

nej jeg fortjener nok ikke min hund, i tænker nok huha stakkels hund, den har det ikke godt, den får sikkert for lidt og spise, synd synd synd, til info til dem der har de tanker og er negative, nææ han får skyttens og alt hvad han kan trække da han er god til at holde sig i form, læs nu dette som at han ser ud som han skal, han må godt ta lidt på men tvinge ham til at spise kan man ikke,, så leger han bare det mere ude i haven :o)

• #23   13. nov 2008 Jeg forstår det ikke - du siger det jo selv. Du vil have en mindre aktiv race...

Jamen for hulans - det er jo fordi du selv erkender, at du ikke kan tilbyde denne det, den har brug for.

Når jeg skriver, at jeg ikke synes du skal skaffe dig en ny, så er det på grund af de ting, du prioriterer - rengøringen.... Og når du får en baby, så får du SÅ meget mere at lave end du nogensinde har haft med din nuværende hund. Hvordan skulle du så have overskud til en ny lille hvalp, der også kommer i lømmelalderen flere gange?

Selverkendelse er kodeordet...

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #24   13. nov 2008 Når nu der er kommet af med denne hund, og skal til at lede efter den næste brugsgenst.. øhh hund, så tænk lige fremtiden igennem, med alle de mulige scenarier du kan tænke dig til.

• #25   13. nov 2008 Jeg synes du skal sælge din hund, hvis du vitterligt føler den er dig i vejen. Det må være et trist liv at blive betragtet som en klods om benet...
    Og så synes jeg du skal vente en god rum tid før du overvejer hund igen - evt. til i er kommet ind i en god fast rytme med babyen, job, kæresteriet osv.

• #26   13. nov 2008 mig - rengøring ? nej da, det er kærestens job!!! skal holde mig i ro som jeg skriver, ellers mister jeg barnet,, men ærligt, nogle af jer er da ikke så kloge at hører på, i forstår simpelthen ikkke..

TIL INFO, han strejfede!!! det gør han ikke mere ... hvorfor så hænge sig i nopget han gjorde, =?

• #27   13. nov 2008 jeg vil gerne gøre alt for at han har det godt, (det tror folk bare ikke på dette fordømmende galleri) men hvordan? pasning/pleje er i top, han er alene når vi skal sove , ellers kun når han skal tørre (dårligt vejr ude, så skal man lige tørre) og hvis jeg handler når kæresten er afsted, jeg handler på 30 min. ellers er han ikke alene. så har han kattene.. han brænder krudt af i haven med min kæreste hver dag, han får foder med alt hvad han behøver, ja hvad kan jeg gøre bedre ? råd er velkomne, men ikke mere om jeg ikke har fortjent min hund og det er syndt at han er ved mig, han er da mors hund, og gider ikke far, kun når de leger, han er glad når man kommer hjem , det er ok, har han det dårligt ? åbenbart, jeg bør jo ikke anskaffe mig nogle dyr efter hvad folk mener.

• #29   13. nov 2008 Han skal trænes og aktiveres mental. Han skal lave ting, der er meningsfulde for ham.

Det er en stor hund og det er en arbejdshund - og sådan en kræver meget mere end godt foder og leg i haven.

• #30   13. nov 2008 ej jeg gider simpelthen ikke svare jer mere...

• #32   13. nov 2008 Hvad havde du forventet at høre?

• #34   13. nov 2008 jeg siger i misforstår , hvis jeg havde lavet overskriften om til råd søges ang lømmelalderen var i ikke himlet sådan op! og misforstå mig bare, min hund har det skam godt, det tror i bare ikke,,, men det må i om, jeg ved min hund kræver meget, han får hvad han kræver, mental træning, ja også det, gåture ja, vi læser da avisen med næsen udenfor haven., men hvis i himler op om jeg ikke har fortjent min hund osv at den ikke har fortjent mig så hold mund, i misforstår problemet, i sætter jer ikke ind i det , i fare bare op, jeg elsker hunden, kender hunden, og vil gøre alt for ham. men nej det er jo synd at jeg har hund!!!

• #35   13. nov 2008 Jeg syntes du/I skulle have tænkt lidt mere over hvilken race i valgte dengang i anskaffede ham, I skulle tænke mindst 10 år frem og fx. hvordan jeres familie havde det med den race i valgte. (da du skriver din famile ikke vil passe ham) Da jeg flyttet hjemmefra og gerne ville have hund, ville jeg gerne have en rottweiler. Men jeg tænkte 10 år frem og syntes at 20 årig, sigle, mm. kan meget ha ændret sig i mit liv på 10 år. Jeg valgte derfor en mindre hunderace som kunne passe til de behøv jeg ku tilbyde hunden på det tidspunkt og i fremtiden. Derfor bryder jeg mig heller ikke om det med at skille sig af med en hund og købe en mindre der passer bedre til familen. det skulle I have gjort for 16 måneder siden. syntes I skal arbejde med det i har så får i sikkert en god hund ud af ham. og hvis i har opgivet ham, så fortjener han en familie der kan give ham det han fortjener og så skal i lige få den baby og så tænke jer godt om inden i anskaffer jer en ny hund.

• #36   13. nov 2008 4 små misser tag dig sku sammen jeg har 2 hunde og 2 born med ADHD "DAMP" og et fultidsjob og jeg kan klare det og så burde du skamme dig med at vil skille dig af med hunden bare fordi du er gravid også vil du anskaffe dig en ny lille hund SKAM DIG du burde ikke have ret til at have dyr eller børn hvis ikke dit barn er perfekt efter dit hovde så skiller du dig vel osse dig af med det...

• #38   13. nov 2008 Du synes ikke, du overfortolker ordene?

Der er faktisk ingen, der skriver som du siger, vi gør. Ikke en...

Men hvis du vil gå i forsvar, så er det din sag - du vil sikkert få langt mere ud af ikke at gøre det.

Du søgte råd - og det har du jo fået. Jeg er klar over, at det ikke var de råd, du havde lyst til at høre, men sådan er det jo en gang i mellem..

• #40   13. nov 2008 helt bestemt, jeg skammer mig ikke..... jeg søgte ikke at hører at jeg ikke har fortjent at have dyr/børn som en længere oppe skriver...

men i fandt jo problemet som jeg var ved at indse... mental træning, eller mere mental træning, så råd om dette ville være dejligt, vi er lige ude og lege med næsen , det med cola flaske med huller i og så mad/godbidder i .. ej de første 5 min. var det altså kun sjovt hvis mor rullede med den, men nu er han helt vild smiley ih hvor er han altså skæg at se på..

jeg sger ikke min familie ikke vil passe den, jeg siger halvdelen af dem ikke gider have os på besøg med hund da sådan en er stor og grisser!! men nej min familie skal ikke passe min hund da de bor 350 km væk fra os... men de er ikke vokset op med hund og har ikke haft hund, min mor har dog en gang mens hun var gidt med min far, de blev skilt, hunden er ved far , så når vi tager op til min far er saki da velkommen til at være der sammen med min "barndoms hund"

• #41   13. nov 2008 *4 små misser søger nyt hjem*... Hør nu her.... vi 2 er vidst meget af det samme... men med hver sin mening... jeg er gravid, sat til maj næste år... fra på mandag skal jeg sygemeldes en måned indtil videre pga øvdage/stress osv for tiden....så på mange områder kan jeg godt se din frustration.....
    jeg har 4 hunde foruden mine heste, katte og høns og nedlagt landejendom plus total renovation af nabohuset som er blevet opkøbt.. så der er rigeligt at se til... nu er det jo mest hundeme det drejer sig om.. og jeg ved de sviner, men det vidste jeg allerede inden jeg tog flere og flere til, og inden jeg er blevet gravid.. - så overvejelserne har været store, da jeg på sidelinien kunne se min veninde har været gennem 3 depresioner. og hva hun magtede osv og ville for al i verden ikke svigte det jeg har bragt ind i mit liv pga lign situationer. og når jeg selv har det øv kunne "smides hundene a h til engang imellem" - men jeg elsker mine hunde overalt, og skal ikke elskes mindre fordi der er et barn på vej... jeg tror du vil fortryde(skal lige siges at 2 af mine er i lømmelalderen) at gå af med din vaps, når du har fået alt på plads.. dine hormoner svinger, og tit og ofte kan tingene i hjemmet bare hænge dig ud af halsen fordi man ikke kan få det som man vil have det..... men det er kun en overgang...-hunden kan jo ikke gøre for det, og måske uden du ved af det tilsideser du vapsen, ergo laver han flere banditstreger..
    jeg er ikke i stand til at tage mig af mine heste til UG på nuværende tidspunkt, så jeg søger med lys og lygte efter folk der kan.. jeg synes muligheden for dig måske er at finde en der gider at "tage sig lidt af din hund" aktivere ham på diverse måder, så du ser dig overskud til ham når han er i hjemmet...
    det var værd at prøve, for når nu barnet er født vil han ikke være i lømmelalderen mere og måske en fremragende hund du vil gå glip af hvis du vælger at sælge ham... self er det også godt hvis man ser sig selv i øjnene og spørger om man kan magte det... men man kan hva man vil hvis man arbejder efter det og det at anskaffe sig en mindre hund, vil problemerne ikke være overstået a... stadig skidte poter, svineri, aktivering, lømmelalder osv... - og hva værre er, du elsker din hund -du vil også elske den næste -men ikke det samme...og jeg synes ikke man kan gå af med sin hund fordi den ikke passer ind mere, dette skulle man have undersøgt på forhånd og udarbejde efter det....-så det måske tilladt at give op... men ikke uden forsøg..
    kører faktisk samme forsøg med min dogo -han har været ved at blive hængt utallige gange, men forsæøger mig lidt i hva det er han prøver at fortælle mig -og nu her er det blevet lidt bedre, men han er stadig på prøvetid vil jeg sige...-men ville igen være skide ærgeligt hvis ikke jeg kunne magte at finde nøglen til ham som familiehund....-men han er stadig kun en stor hvalp, så undskyldningen har han stadig med sig..

• #42   13. nov 2008 dyans mor hende der ikke kan holde kæft K

Hey hey hey, fordi DU kan magte alle de ting er det bestemt ikke ensbetydende at ALLE andre i verden også skulle kunne det!!!

Synes det er sådan en skam at HG er blevet sådan her, fordi hun skriver forkert i overskriften så himler folk op og det er ikke kun den her tråd jeg lige hentyder til. Nu har jeg været herinde i mange år, og jeg synes sgu godt nok tonen er blevet meget meget slem herinde!! Og det har intet og gøer med jeg ikke kan tåle mosten fra andre, men jeg synes sgu lige folk skal passe på blodtrykket meget tit herinde!!!

• #43   13. nov 2008 Kristina, hvis man ikke skal sige sin uforbeholdne mening på et debatforum, hvilken værdi har det så?

Hvad for nogen ud af, at blive strøget blidt med hårene, hvis folk tænker det modsatte af, hvad de siger?

Jeg har det sådan, at kan man ikke tage de svar der kommer, så skal man lade være med at spørge ;o)

4 små misser - det er rigtig godt, at du tager udfordringen op med noget mental aktivering af din hund.
    Jeg synes du skal give den gas med det - sæt det eventuelt i system. Gå noget spor, lad den søge indefor efter guf, lær den tricks og lav samarbejdsøvelser.
    Giv den noget at tænke over samtidig med, at du styrker jeres relation til hinanden.
    Det er den eneste måde, det giver mening at beholde den - du må lægge dig i selen.
    Husk på, at det er jer begge, der skal være glade for, at I bor sammen..

• #44   13. nov 2008 CH

Jeg siger bestemt heller ikke at man skal snakke folk efter munden, men derfor kan man godt tale pænt til folk. Håber da ikke folk herinde taler sådan til deres børn når de pisser en af... :O) Der er ufattelig mange måder og sige tingene på og man kan altså godt sige grimme ting på en pænere måde end de tit gør herinde... :O)

• #45   13. nov 2008 Jeg siger bestemt heller ikke at du ikke burde have dyr eller børn. det er noget fis! Det lyder da som om du gerne vil ham men har mistet overblikket eller opgivet jeres hund. Men jeg syntes i skal arbejde med det i har. Nu har i valg sådan en race/mix og det var nok ikke den optimale hund for jer,, men syntes i skal give det en chance inden den lille kommer og træne intenst med ham. Det kan være det lykkedes og det hele kommer til at gå super.

• #46   13. nov 2008 Gud hvor et voldsomt halsbånd har har på - er det nødvendigt for at kunne styre ham??

• #47   13. nov 2008 Simba, det har du da ret i - det overskrider tydeligvis grænserne for lovlige pighalsbånd :oS

• #48   13. nov 2008 altså hvis du allerede i graviditeten føler at du ikke har overskud til ham vil du bestemt heller ikke have det når du står med en baby, der måske oven i købet viser sig at have kolik og kun sover 10 min. ad gangen, så det vil måske være bedst for Saki enten at finde et nyt hjem til ham eller få ham aflivet

• #50   13. nov 2008 man skal altså også passe på ikke at vænne hunden til ALT for meget a diverse... man skal også forberede hunden på at der ikke er den samme tid -eller ihvertfald på en anden måde når bebs kommer frem.... så for meget aktivering osv kan også gå den gale vej.... man skal finde balancen, for ellers vil den kede sig endnu engang med de øvelser den lære indtil da og forventer mere og mere... som så ikke er muligt lig i starten af barsel pga den lille...-og så er hun ikke kommet et skridt videre...tværdimod..

• #51   13. nov 2008 Therese, nej, man skal ikke overgøre det, hvis man på forhånd ved, at man ikke har muligheden for at følge det op. MEN - man skal som minimum opfylde de basale behov. Og har man ikke overskud til det, så bliver man altså nødt til at drage en konsekvens.

Og så tænker jeg, at det langt hellere må være før end siden.

• #52   13. nov 2008 simba, halsbåndet vender udaf, jeg bruger det ikke med piggene ind.. ja det ser nok voldsom ud, men det er sjældent han går med halsbånd (herhjemme) .. jeg skal med glæde måle piggene hvis i mener de overskrider loven.. men som jeg siger, jeg bruger dem ikke. jeg lånte det halsbånd af en bekendt da hans halsbånd med trekant i var blevet for lille, så havde jeg lige et midlertidigt (kunne ikke finde et i hans størrelse) med trekant når jeg vente det om... hvad siger loven med cm ? nej de er ikke skarpe. piggene..

• #53   13. nov 2008 Sikke en vending der her tråd her taget, eller du har taget.. Super godt at du vil aktivere din hund, det lyder det til at den har brug for..
    Der er massere af aktivering råd både herinde og på nettet..
    Men det, det der lyder til at være værst for dig er lydigheden..? Ret mig hvis jeg tager fejl..? Træn i korte perioder med ham, som du selv kan overskue.. Hunde i lømmelalderen har tit svært ved at koncentre sig i mere end 10 min, sådan 2 gange om dagen vil helt sikkert forbedre jeres kontakt og hans vilje og lyst til at gide og til at ville..
    Hvis du mangler øvelser er der tonsvis og bøger fyldt med det, og det samme med ideér til aktivering..

Håber I kan få det til at hænge sammen...!

• #54   13. nov 2008 marianne, lige nu når vi går går han med et normalt easy dog militær farvet et med et spænde... han trækker lidt ja, men det er minimaler i forhold til de første par måneder jeg havde ham, den bandit, han blev så glad at når der gik en forbi stildte han sig på bagben og gav dem et skulder puf,, fyfy siger man, men altså det så nu sjovt ud.. jeg bruger som sagt ikke pikkene ind ad.

theresa, hentyder du til mig ? jeg er 21+2 henne , jeg er sygemeldt ikke på barsel, det er først til febuar, men hvad fårjeg ikke gjort en skid ved ?

• #55   13. nov 2008 din og min, tak ja jeg vi har problemer med lydigheden, han er veldøv ,, eller det er han når man kalder på ham,, kalder man på katten kommer katten og 50% af gangene også saki :o)

• #56   13. nov 2008 og hva fanden sker der nu.... mht pighalsbånd..........?? -det jo ikke det vedkommende vil have hjælp til.. -SÅ havde hun jo nok skrevet det i stedet.. hun søger løsninger og muligheder for IKKE at skulle sælge sin hund!! istedet for alle de annoncer med tåber der sælger deres hund pga et komplet latterligt grundlag burde man nok tage og hjælpe, så ikke HUN står og er nødsaget til at gøre det samme som alle de andre...

pighalsbånd: dyremishandling ja, det kan vi klart blive enige om, men hva jeg kan se er det vendt om så ikke piggene går ind i hunden på nogen af billederne -og man ved intet ud fra et billede, så lad vær med at dømme hende på det grundlag der- hvem siger den går med det permanent??!....find en real løsning til det andet problem hun har istedet....-og lad dog det andet ligge indtil en anden god gang..

jeg ved hvordan det er at være frustreret over ingenting og alting, så at der kommer mere på i hendes verden lig nu hjælper hende ikke......hun kan risikere at miste sit barn....-og hendes hund..... tror ikke hun ville be om hjælp hvis hun var ligeglad....

• #57   13. nov 2008 beanmor, jeg beholder ham helst, og jo jeg skulle gerne have mere overskud senere. skal først føde til marst, men som sagt , kæresten skal alt, klare alt, og jeg er beordrret til at holde mig i ro ellers kan jeg miste barnet, er næsten lige kommet hjem fra sygehuset, og nøj jeg har os bækkenløsning , hvoir hyggeligt.. men så kan det hele godt blive uoverskuligt.

• #58   13. nov 2008 CH: der vil jeg give dig 100% ret.... behov skal opfyldes, men overdrivelse kan være noget skidt...-det var det jeg mente

• #59   13. nov 2008 Piggen må være afrundet og max 8mm fra udspringet... Det er ikke et lovligt halsbånd - så for din egen skyld skal du nok investere i et, der passer vapsen bare uden piggene ;o)

• #60   13. nov 2008 theresa, tak, pighalsbåndet vender altid ud af, på alle billeder smiley det har aldrig været vendt om...

• #61   13. nov 2008 Theresa L

ENIG!!! :O)

• #62   13. nov 2008 4 misser: gjort en skid ved?? er ikke lige med, hjælp mig lige

• #63   13. nov 2008 ch, læs jeg kunne ikke finde et .. jeg har skam fundet et ,, de der easy dog militår halv bredde nogle med et normalt klik spænde (et af dem der ikke kan stramme...)

• #64   13. nov 2008 Herligt - så får du ihvertfald ikke problemer hvis der er nogen der ser det andet ;o)

• #65   13. nov 2008 theresa,,, undskyld sproget,,, man blir sq undtosset at alle de indlæg,, det her : man skal finde balancen, for ellers vil den kede sig endnu engang med de øvelser den lære indtil da og forventer mere og mere... som så ikke er muligt lig i starten af barsel pga den lille...-og så er hun ikke kommet et skridt videre...tværdimod..

hva betyder det ?

• #66   13. nov 2008 ch, nej folk må sige hva de vil, han har da bare en halskæde på smiley af sølv, så fornem han følte sig smiley det kan man da se på billederne, han var jo fotogen den dag "se min halskæde mor!" men de vender aldrig ind af, så lad folk tro hva de vil,, og sige..

• #67   13. nov 2008 selv tak... jeg synes bar at tit og ofte så kommer emnet ud på noget helt andet end hva det i realiteten skulle dreje sig om, og folk drager forhastede konklusioner, hvor det ikke er nødvendigt..
    jeg kan følge hende/dig til UG på mange områder, -men ville dog ikke sælge mine hunde, men kan godt følge situationen alligevel..-eller anskaffe mig noget mindre, men det jo heller ikke det du skriver direkte... der er stor forskel på at overveje og gøre..

• #68   13. nov 2008 Joooo - det jeg tænker på er, at du kan risikere en politianmeldelse - også selvom det vender udaf ;o)

Så det er jo bare om at forebygge den slags.

• #70   13. nov 2008 4 misser... jeg hentyder til at hvis du træner max skrue med din hund nu for at holde den udenfor banditstreger, så aktivere du måske din hund så meget og gør den så meget klogere på visse områder at den forventer mere og mere hele tiden.. og når bebs så kommer frem er du jo ikke lige istand til at aktivere din hund på samme måde og så vil den evt lave ballade for at få opmærksomhed -og så i princippet kan du stå i samme situation som nu -skal overveje salg fordi han er ustyrlig eller der ikke er tid til ham....-for han vil forvente det...
    kan tage et eksempel...: mine hunde har ALTID fået en daglig gåtur... men går der en enkelt dag hvor det ikke er muligt FORVENTER de stadig gåturen, og er pænt uartige.. de slås, går i vejen eller sidder og glor på mig med hundeøjne og fare op konstant....dette gør de ike HVIS de får deres daglige gåtur.....-kan du følge mig nu??

• #71   13. nov 2008 ch , så må folk hellere melde mig, de ligger i mit skab hvis politiet vil vide det smiley nu skal jeg gå ned og måle dem ja jeg skal... 8mm sagde du ?

bean mor, jeg brænder skam for min hund, så godt som man kan fra denne sofa.... jeg anskaffer mig ikke noget uden at elske det og brænde for det.. desværre kan jeg ikke beholde alle misserne , men deres mor døde, og jeg tog dem ind ellers skulle de dø smiley det var synd, så vidste da jeg tog dem ind at de skulle ud i gode hjem. selvom det bare er hårdt smiley

• #73   13. nov 2008 i'm ace, huha sådan skal de ikke ende, så beholder jeg dem , de var alene på et høloft 4 dage uden mad og vand da deres mor blev kørt ned... de stakkels små.. tak for rådet, sikke modbydelige mennesker der kommer dem i bur.

• #74   13. nov 2008 4 misser..de er forvente, og der er allerede visse regler der bliver fastlagt nu, så ikke det kommer som et chok for dem når bette bebs titter frem.. hellere forebygge end at helbrede...

Beanmor: det er skanderløst at anskaffe sig hund samtidig med barn... det er nemmere at få hund end barn, så i det fleste tilfælde er det altid hunden der kommer først, hvor det burde være omvendt.. men det har stået på altid og nogen klare sig bedre end andre self...
    men jeg elsker mine hunde både før og nu, jeg har altid haft tider hvor de kunne være irriterende, men tænker på det bedste i dem alligevel og ved det er en overgang..

jeg har også set flere eksempler hvor hunden måtte træde i baggrunden, men de er nederst i hiarkiet i forvejen, så sån er det.. men hundegård eller udehunde er for mig mishandling, for de får ikke hva de kræver... kontakten..

men det at magte den... jeg er os gravid og har altid været gang i mig, og aldrig siddet stille, -til den dag jeg blev gravid... det er en overgangsfase alle skal igennem, nogen gange kortere eller længere tid...og man bliver så træt og tilsideser ting, til man har energien igen...- men er man obs på hva man vil og arbejder efter det når den "dumme" tid er over så burde man magte det igen...

• #75   13. nov 2008 ja nå jeg vil oprette en tråd men hjælp til mental træning sjov, så må vi se om det virker smiley

• #76   13. nov 2008 ACE: mener du gåtur hver dag eller hva? for får de ikke gåtur laver vi noget andet...- ellers får de en halv ko ude i haven de kan smovse i..
    jeg prøver at opfylde hver enkel hunds behov af dem jeg har, for det er meget forskelligt med min flok.. og mht min dogo hvis det er en af de første indlæg jeg skrev du hentyder til, så forsøger jeg at finde den retningslinie der passer ham bedst, så han kan blive en dejlig hund ligesom de andre... men har ikke haft ham fra hvalp.. -og vi forsøger for fuld udblæsning og gudskelov med resultater af de gode hen af vejen..

• #77   13. nov 2008 min saki... -aktiverings-trespil(ved sgu ikke rigtig hva de hedder-måske nogen andre gør)....bruger jeg engang imellem til mine... de elsker dem... -os at ødelægge...ggg

• #78   13. nov 2008 ACE: og en anden ting -havde jeg ikke kunne opfylde deres behov- havde jeg ikke haft 4....-der skal bare forandringer til engang imellem ellers løber de træt i det samme..- sån er det med alle hunde mere eller mindre.. og en flok på 4 vil altid påvirke hinanden..

• #79   13. nov 2008 Nu er det jo temmelig væsentlig at vide hvordan hunden bliver opdraget og behandlet inden man kan komme med gode råd. Så derfor er det vigtigt for mig at vide om det er nødvendighed med at pighalsbånd for at kunne styre hunden.
    Det er det jo så tilsyneladende ikke.

Det kan jo ikke nytte at du, Terese, hidser dig op på trådstarters vegne.

Men uanset hvordan og hvorledes, så synes jeg at du skal finde et nyt hjem til Saki, hvor han kan få den opmærksomhed og tid, som han har behov for. - Hvis du allerede nu ikke føler at du har overskudet til ham, så tror jeg bestemt ikke det hjælper når den lille kommer.

Så giv du ham et godt og trygt hjem, hvor du evt. har mulighed for at følge lidt med. - Bliv "rask" og vær en god mor, - måske kommer overskuddet til en hund en dag, måske ikke.

Men giv det god tid - held og lykke.

• #80   13. nov 2008 theresa, smiley jeg fik saki da han var 4 mdr, han havde jo aldrig været indenfor, gik på halm osv, og nu er ham 16mdr, har det stadig noget at sige ? eller er det bare den lømmelalder ? smiley

• #81   13. nov 2008 min saki...:skriv pb, så skal jeg prøve at hjælpe dig hva jeg kan.. har trænet op mod 7 forskellige hunde med god resultater og nogen ikke.. men ja livet som hvalp kan påvirke senere hen og nogen gange kan man arbejde med det..-nogen gange ikke, udovre det har jeg taget misrøgtede hunde til mig for at finde et bedre hjem, men inden lært dem lidt om livet og opdragelse så ikke de endnu engang skulle skifte hjem....
    hvis du vil tage imod min hjælp skal jeg prøve hva jeg kan.. skriv til mig alle hans problemer og hva din dagligdag går på, hva der har med ham at gøre..

• #82   13. nov 2008 simba.. jeg hidser over at folk ikke kan se hendes problem men dømmer hende ud fra hendes frustration i overvejelse at sælge hunden, og begynder at blande pighalsbånd ind i tråden... om den trækker eller ej eller er svær at styre i snor har intet med sagen at gøre...

og så har gravide tendens til hurtig opfaren...-ihvertfald nogen af os.... ;o))))))) sorry

• #83   13. nov 2008 min saki: hvis han er en stor hund kan de være "besværlige" indtil 18-24 mdr.... men længere hvis ike det bliver taget op nu... overvej at kasterere ham måske?? mine 2, som jeg har "fået" er kastereret, men dog ikke lige pga det...

• #85   13. nov 2008 min saki: mine forældre har en hund jeg har trænet, måtte ikke selv få hund, men har altid været min hobby siden jeg kunne gå..(så startede med at lufte hunde i en tidlig alder, træne agillity osv) faldte for den hund. men hun var vant til at gå i sit egen lort i en lille hundegård helt alene uden nogen form for kontakt, andet når maden blev smidt ud til hende, eller de få gange hun nu fik vand, blev slået og sparket fordi hun sprang op, og pissede ud over det hele når man ville sige hej -den hund skulle bare væk derfor.-jeg fik så endelig lov- og det var den første hund jeg trænede. og tro mig et gedemark vi havde med hende med renlighed og alm opførsel i hjemmet... hun er nu 12 år, og den skønneste(foruden min egne) hund man kunne tænke sig, og det har hun været i de sidste 10 år... fik hende som 7 mdr..

• #86   13. nov 2008 theresa , du må godt komme og lege vores træner smiley sådan en mangler vi ..

• #87   13. nov 2008 Mette: hva kalder du så -du burde ikke have hverken hunde eller børn -og så skaffer du dig vel også af med barnet hvis det ikke lige er som du vil have det...... osv.. -og jeg taler ike om dig -men der er altså mange hvor der ikke lige er kommet søde ord eller bar på en høflig måde råd og svar.. hvor andre så gudskelov har kunne- men det er ikke "de andre" der kunne jeg taler om..

• #88   13. nov 2008 min saki... kun et problem......-i bor på fyn... -ellers havde jeg da med garanti gjort det... men nu må du huske at lige for tiden har jeg disse gravid øv lortedage, så kæmper lidt selv engang imellem... du som sagt velkommen til at sende et brev, og udovre det har vi vidst nok i dagligdagen.. jeg håber du finder en løsning, hvis ike du tager imod tilbudet, og finder det der er rette for din hund så ikke du skal miste den...-værn om det du har, for du får aldrig det samme igen....s

• #89   13. nov 2008 theresa, jeg ar sendt en besked smiley

hvor langt er du henne ? ja man har sq nogle øvdage , men det må vi jo ta med nu når vi vælger at få en baby smiley

jeg ønsker mig en personlig træner i kalendergave :o)

• #90   13. nov 2008 min saki.. jeg er 13 uger henne, og havde aldrig i min vildeste fantasi troede at graviditet var så ulideligt engang imellem, har ikke følt jeg har haft glæden af at være gravid endnu... men håber det kommer..

har skrevet tilbage.. men en lang proces, når jeg ikke har mulighed for at se hunden..men man får intet hvis ikke man prøver

• #91   13. nov 2008 er sat til først i mig.. arbejder i kvægdrift som halv driftleder.. vil sige at når jeg er i stalden styrer jeg alt hva der er den morgen eller aften.. vi kører skift.. men har gennem samtale med lægen og arbejdsgiver set det som en god ide at træde fra i en periode, fordi jeg er ret ustabil, og det der ingen der fortjener..

• #92   13. nov 2008 sat til først i maj.. ikke mig...ggggggggg -

• #93   13. nov 2008 okay smiley jeg er sat til 10. marts..... har du så en masse kvalme og træthed? huha havde jeg i starten, det er så småt på vej tilbage, føj smiley

• #94   13. nov 2008 hele tiden!!! træt ihvertfald.. kvalmen plejer at hjælpe hvis jeg spiser

• #95   13. nov 2008 Jeg har ikke læst hele indlæget. men ud fra det jeg har læst syntes jeg du skal skille dig af med hunden. Og så sige til dig selv nu har jeg prøvet at have hund og det var det. Men bestem så med det samme at der skal gå mindst 10 år før du evt anskaffer dig en ny . Til den tid er der mulighed for at du er faldet til ro. Ikke noget med at anskaffe en lille i stedet de sviner nemlig også og skal også opdrages.Det er dejligt at have hund men der følger arbejde med. Held og lykke med barnet

• #96   13. nov 2008 somerfugl, nej du har ikke læst indlæget. derfor vælger jeg at overhører din pæne måde at sige på jeg ikke skal have hund.

Kommentér på:
at overveje at sælge sin hund :'(

Annonce