at overveje at sælge sin hund :'( at overveje at sælge sin hund :'(
Hej HG.
Jeg sidder og overvejer at sælge min hund Saki , mest fordi jrg føler at han går mig i vejen, han er blev et ret stor (OG JA det viste jeg da jeg købte ham, men der boede jeg på en gård, nu bor vi i et hus på ca samme størelse, han sviner , og vi skal have en baby til marts! han sviner jo ikke mere end andre hunde , men det føler jeg , føler ikke at jeg kan magte det, at støvsuge 100 gange om dagen, HER vil jeg gerne ha der er rent. det er nok homonerne der kører på højtryk, det ved jeg , men han snart ikke magte mere, han er så godt som dagen er lang, rigtig dejlig, og var min kæreste ikke så sippet havde jeg ham sikkert også i sofaen (endnu) jeg ved også godt at han er lidt i en lømmel alder (16mdr)..og samtidig sidder jeg med følelsen af at jeg ikke kan være bekendt at sælge ham, han er min første huund, lidt følsom og andre skal ikke behandle ham på deres måde, at ingen kan give ham hvad jeg giver ham...
ved ikke hvad jeg skal med dette indlæg, men håber på lidt råd.. skulle bare ud med det .
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 309
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.402
dec 2006
jun 2008
men han fortjener da vel ikke at vente 4 mdr på jeg har født for at se om det bliver bedre ?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.505
Den nye ejer skal have så udførligt et indtryk af ham som overhovedet muligt. Det er jo den hund, han er, vedkommende skal leve med, så skal vedkommende da også have mulighed for at vælge, om det er det han eller hun ønsker sig.
Det er muligt at han vil være nemmere at sælge, hvis han er dæmpet ned, men er det fair overfor ham og evt. køber at give folk et forkert indtryk af ham ?
dec 2006
Har du ikke overvejet at få ham passet i et par måneder så du kan finde en løsning for dig, evt vente med at få ham hjem til efter du har født og vænnet dig til at være mor?
dec 2006
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 507
jun 2008
simone ,og jakob, alt
nej jeg syntes ikke at en rottweiler/amstaff ser farlig ud, han er orange og nuttet. og gør ikke en kat fortræd, det første halve år jeg havde ham troede jeg ikke at han kunne gøe.. for gøer gør han sjældent.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
At sige at man ikke kan have en stor hund i et hus, men godt kan have en lille, det er jo helt ude i hampen.
Hvis det virkelig er sådan du har det med din hund, så synes jeg sgu det er synd den skal bo hos dig.
Men bytte den ud med en mindre model, sådan noget gør man bare ikke!
dec 2006
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.505
Hvis han normalt er stille og rolig, falder han vel også til ro mens evt. købere er der for at se ham. Man køber jo ikke hund på 10 min. eller det er der måske nogen, der gør, men det er nu ikke særlig seriøst.
Når jeg måske pukker lidt på dette, er det fordi, man for ofte hører om folk, der køber/overtager en voksen hund, og ikke er blevet ordentlig informeret om hunden, og hvem betaler mon prisen for det ?
Så hvis det er væsentlig, at hunden får et godt nyt hjem, og det er det vel hvis du er glad for den, så alle facts på bordet.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Den trænger til ro, stabililitet, til opmærksomhed, til træning - til, at der er nogen der finder den vigtig.
Jeg tror, at din hund (og enhver anden) vil blive tilsidesat endnu mere, når der kommer et barn til verden, og jeg er ked af at sige det, men det du for nuværende ofrer på din hund er ALT for lidt. Om den så er stor eller lille.
Jeg tror ganske enkelt, at du skal finde et nyt og godt hjem til din hund og så lade være med at anskaffe dig nye dyr.
jun 2008
øhh nej jeg har valgt at når vi har flyttet som vi har , ikke at træne meget da jeg ikke ville stresse ham, han var bange og stressede da jeg fik ham, han boede på halm i et blikskuer da jeg hentede ham da han var 4 mdr.. jeg valgte i god tro ikke at træne hunden og leve med at han ikke hørte efter mere end jeg havde lært ham... du har vist ikke været gravid og fustreret ? har jeg ikke overskud, jeg tilbringer hele døgnet med hunden, jeg hader ham ikke hele tiden, lige nu er han dejlig , rolig, han sover, vi skal ud og tise om lidt og så kører showet, .. men jeg søger råd og vejledning, jeg søger ikke at hører at jeg ikke skal have hund! for gu fanden skal jeg det, og det med en mindre hund, hvorfor gør man ikke det ? hvorfor ikke give den anden hund et hjem som den passer ind i ? og anskaffe sig en mindre , og mindre aktiv hund der passer bedre ind i vores hverdag.. åhhh hvor folk misforstår, jeg siger ikke man ikke kan have hund i et hus, læs det igen.
og øhh jeg har haft 4 slags hegn, over 110cm med en hæg på 2m på den anden side, hegnet kan holde tja 20 får inde, men læs igen!! han smutter ikke på det lille stykke vi har valgt at lave og ligeså stille udvide.
aug 2006
En hund er en glad sjæl, og hvis der ikke er plads til at fjolle, vimse og være overstadig en gang imellem, men at der kun sættes pris på det helt rolige, så synes jeg, det er et kedeligt hundeliv. Et hundeliv på menneskepræmisser og et, der netop skaber uregerlige hunde, der strejfer.
Din hund er understimuleret så det står efter - og helt ærligt - det er rengøring, du bekymrer dig om..
Sorry, men jeg synes det lyder til, at din hund fortjener et sted, hvor den kan udfolde sig og blive brugt - og det lyder ikke som om, det sted er hos dig.
jun 2008
en mindre hund, mindre aktiv race , hvorfor er det ikke lovligt at skille sig af med en hund, og få en der passer til familien ? nåe nej, så er man for umoden og skal ikke have hund!!
nej jeg fortjener nok ikke min hund, i tænker nok huha stakkels hund, den har det ikke godt, den får sikkert for lidt og spise, synd synd synd, til info til dem der har de tanker og er negative, nææ han får skyttens og alt hvad han kan trække da han er god til at holde sig i form, læs nu dette som at han ser ud som han skal, han må godt ta lidt på men tvinge ham til at spise kan man ikke,, så leger han bare det mere ude i haven :o)
aug 2006
Jamen for hulans - det er jo fordi du selv erkender, at du ikke kan tilbyde denne det, den har brug for.
Når jeg skriver, at jeg ikke synes du skal skaffe dig en ny, så er det på grund af de ting, du prioriterer - rengøringen.... Og når du får en baby, så får du SÅ meget mere at lave end du nogensinde har haft med din nuværende hund. Hvordan skulle du så have overskud til en ny lille hvalp, der også kommer i lømmelalderen flere gange?
Selverkendelse er kodeordet...
jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Og så synes jeg du skal vente en god rum tid før du overvejer hund igen - evt. til i er kommet ind i en god fast rytme med babyen, job, kæresteriet osv.
jun 2008
TIL INFO, han strejfede!!! det gør han ikke mere ... hvorfor så hænge sig i nopget han gjorde, =?
jun 2008
aug 2006
Det er en stor hund og det er en arbejdshund - og sådan en kræver meget mere end godt foder og leg i haven.
jun 2008
aug 2006
jun 2008
nov 2007
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 325 Svar: 949
aug 2006
Der er faktisk ingen, der skriver som du siger, vi gør. Ikke en...
Men hvis du vil gå i forsvar, så er det din sag - du vil sikkert få langt mere ud af ikke at gøre det.
Du søgte råd - og det har du jo fået. Jeg er klar over, at det ikke var de råd, du havde lyst til at høre, men sådan er det jo en gang i mellem..
jun 2008
men i fandt jo problemet som jeg var ved at indse... mental træning, eller mere mental træning, så råd om dette ville være dejligt, vi er lige ude og lege med næsen , det med cola flaske med huller i og så mad/godbidder i .. ej de første 5 min. var det altså kun sjovt hvis mor rullede med den, men nu er han helt vild
jeg sger ikke min familie ikke vil passe den, jeg siger halvdelen af dem ikke gider have os på besøg med hund da sådan en er stor og grisser!! men nej min familie skal ikke passe min hund da de bor 350 km væk fra os... men de er ikke vokset op med hund og har ikke haft hund, min mor har dog en gang mens hun var gidt med min far, de blev skilt, hunden er ved far , så når vi tager op til min far er saki da velkommen til at være der sammen med min "barndoms hund"
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 267
jeg har 4 hunde foruden mine heste, katte og høns og nedlagt landejendom plus total renovation af nabohuset som er blevet opkøbt.. så der er rigeligt at se til... nu er det jo mest hundeme det drejer sig om.. og jeg ved de sviner, men det vidste jeg allerede inden jeg tog flere og flere til, og inden jeg er blevet gravid.. - så overvejelserne har været store, da jeg på sidelinien kunne se min veninde har været gennem 3 depresioner. og hva hun magtede osv og ville for al i verden ikke svigte det jeg har bragt ind i mit liv pga lign situationer. og når jeg selv har det øv kunne "smides hundene a h til engang imellem" - men jeg elsker mine hunde overalt, og skal ikke elskes mindre fordi der er et barn på vej... jeg tror du vil fortryde(skal lige siges at 2 af mine er i lømmelalderen) at gå af med din vaps, når du har fået alt på plads.. dine hormoner svinger, og tit og ofte kan tingene i hjemmet bare hænge dig ud af halsen fordi man ikke kan få det som man vil have det..... men det er kun en overgang...-hunden kan jo ikke gøre for det, og måske uden du ved af det tilsideser du vapsen, ergo laver han flere banditstreger..
jeg er ikke i stand til at tage mig af mine heste til UG på nuværende tidspunkt, så jeg søger med lys og lygte efter folk der kan.. jeg synes muligheden for dig måske er at finde en der gider at "tage sig lidt af din hund" aktivere ham på diverse måder, så du ser dig overskud til ham når han er i hjemmet...
det var værd at prøve, for når nu barnet er født vil han ikke være i lømmelalderen mere og måske en fremragende hund du vil gå glip af hvis du vælger at sælge ham... self er det også godt hvis man ser sig selv i øjnene og spørger om man kan magte det... men man kan hva man vil hvis man arbejder efter det og det at anskaffe sig en mindre hund, vil problemerne ikke være overstået a... stadig skidte poter, svineri, aktivering, lømmelalder osv... - og hva værre er, du elsker din hund -du vil også elske den næste -men ikke det samme...og jeg synes ikke man kan gå af med sin hund fordi den ikke passer ind mere, dette skulle man have undersøgt på forhånd og udarbejde efter det....-så det måske tilladt at give op... men ikke uden forsøg..
kører faktisk samme forsøg med min dogo -han har været ved at blive hængt utallige gange, men forsæøger mig lidt i hva det er han prøver at fortælle mig -og nu her er det blevet lidt bedre, men han er stadig på prøvetid vil jeg sige...-men ville igen være skide ærgeligt hvis ikke jeg kunne magte at finde nøglen til ham som familiehund....-men han er stadig kun en stor hvalp, så undskyldningen har han stadig med sig..
maj 2005
Følger: 64 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 222 Svar: 2.599
Hey hey hey, fordi DU kan magte alle de ting er det bestemt ikke ensbetydende at ALLE andre i verden også skulle kunne det!!!
Synes det er sådan en skam at HG er blevet sådan her, fordi hun skriver forkert i overskriften så himler folk op og det er ikke kun den her tråd jeg lige hentyder til. Nu har jeg været herinde i mange år, og jeg synes sgu godt nok tonen er blevet meget meget slem herinde!! Og det har intet og gøer med jeg ikke kan tåle mosten fra andre, men jeg synes sgu lige folk skal passe på blodtrykket meget tit herinde!!!
aug 2006
Hvad for nogen ud af, at blive strøget blidt med hårene, hvis folk tænker det modsatte af, hvad de siger?
Jeg har det sådan, at kan man ikke tage de svar der kommer, så skal man lade være med at spørge ;o)
4 små misser - det er rigtig godt, at du tager udfordringen op med noget mental aktivering af din hund.
Jeg synes du skal give den gas med det - sæt det eventuelt i system. Gå noget spor, lad den søge indefor efter guf, lær den tricks og lav samarbejdsøvelser.
Giv den noget at tænke over samtidig med, at du styrker jeres relation til hinanden.
Det er den eneste måde, det giver mening at beholde den - du må lægge dig i selen.
Husk på, at det er jer begge, der skal være glade for, at I bor sammen..
maj 2005
Jeg siger bestemt heller ikke at man skal snakke folk efter munden, men derfor kan man godt tale pænt til folk. Håber da ikke folk herinde taler sådan til deres børn når de pisser en af... :O) Der er ufattelig mange måder og sige tingene på og man kan altså godt sige grimme ting på en pænere måde end de tit gør herinde... :O)
nov 2007
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.917
aug 2006
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
okt 2007
aug 2006
Og så tænker jeg, at det langt hellere må være før end siden.
jun 2008
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 44 Svar: 502
Der er massere af aktivering råd både herinde og på nettet..
Men det, det der lyder til at være værst for dig er lydigheden..? Ret mig hvis jeg tager fejl..? Træn i korte perioder med ham, som du selv kan overskue.. Hunde i lømmelalderen har tit svært ved at koncentre sig i mere end 10 min, sådan 2 gange om dagen vil helt sikkert forbedre jeres kontakt og hans vilje og lyst til at gide og til at ville..
Hvis du mangler øvelser er der tonsvis og bøger fyldt med det, og det samme med ideér til aktivering..
Håber I kan få det til at hænge sammen...!
jun 2008
theresa, hentyder du til mig ? jeg er 21+2 henne , jeg er sygemeldt ikke på barsel, det er først til febuar, men hvad fårjeg ikke gjort en skid ved ?
jun 2008
okt 2007
pighalsbånd: dyremishandling ja, det kan vi klart blive enige om, men hva jeg kan se er det vendt om så ikke piggene går ind i hunden på nogen af billederne -og man ved intet ud fra et billede, så lad vær med at dømme hende på det grundlag der- hvem siger den går med det permanent??!....find en real løsning til det andet problem hun har istedet....-og lad dog det andet ligge indtil en anden god gang..
jeg ved hvordan det er at være frustreret over ingenting og alting, så at der kommer mere på i hendes verden lig nu hjælper hende ikke......hun kan risikere at miste sit barn....-og hendes hund..... tror ikke hun ville be om hjælp hvis hun var ligeglad....
jun 2008
okt 2007
aug 2006
jun 2008
maj 2005
ENIG!!! :O)
okt 2007
jun 2008
aug 2006
jun 2008
hva betyder det ?
jun 2008
okt 2007
jeg kan følge hende/dig til UG på mange områder, -men ville dog ikke sælge mine hunde, men kan godt følge situationen alligevel..-eller anskaffe mig noget mindre, men det jo heller ikke det du skriver direkte... der er stor forskel på at overveje og gøre..
aug 2006
Så det er jo bare om at forebygge den slags.
okt 2007
kan tage et eksempel...: mine hunde har ALTID fået en daglig gåtur... men går der en enkelt dag hvor det ikke er muligt FORVENTER de stadig gåturen, og er pænt uartige.. de slås, går i vejen eller sidder og glor på mig med hundeøjne og fare op konstant....dette gør de ike HVIS de får deres daglige gåtur.....-kan du følge mig nu??
jun 2008
bean mor, jeg brænder skam for min hund, så godt som man kan fra denne sofa.... jeg anskaffer mig ikke noget uden at elske det og brænde for det.. desværre kan jeg ikke beholde alle misserne , men deres mor døde, og jeg tog dem ind ellers skulle de dø
jun 2008
okt 2007
Beanmor: det er skanderløst at anskaffe sig hund samtidig med barn... det er nemmere at få hund end barn, så i det fleste tilfælde er det altid hunden der kommer først, hvor det burde være omvendt.. men det har stået på altid og nogen klare sig bedre end andre self...
men jeg elsker mine hunde både før og nu, jeg har altid haft tider hvor de kunne være irriterende, men tænker på det bedste i dem alligevel og ved det er en overgang..
jeg har også set flere eksempler hvor hunden måtte træde i baggrunden, men de er nederst i hiarkiet i forvejen, så sån er det.. men hundegård eller udehunde er for mig mishandling, for de får ikke hva de kræver... kontakten..
men det at magte den... jeg er os gravid og har altid været gang i mig, og aldrig siddet stille, -til den dag jeg blev gravid... det er en overgangsfase alle skal igennem, nogen gange kortere eller længere tid...og man bliver så træt og tilsideser ting, til man har energien igen...- men er man obs på hva man vil og arbejder efter det når den "dumme" tid er over så burde man magte det igen...
jun 2008
okt 2007
jeg prøver at opfylde hver enkel hunds behov af dem jeg har, for det er meget forskelligt med min flok.. og mht min dogo hvis det er en af de første indlæg jeg skrev du hentyder til, så forsøger jeg at finde den retningslinie der passer ham bedst, så han kan blive en dejlig hund ligesom de andre... men har ikke haft ham fra hvalp.. -og vi forsøger for fuld udblæsning og gudskelov med resultater af de gode hen af vejen..
okt 2007
okt 2007
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.917
Det er det jo så tilsyneladende ikke.
Det kan jo ikke nytte at du, Terese, hidser dig op på trådstarters vegne.
Men uanset hvordan og hvorledes, så synes jeg at du skal finde et nyt hjem til Saki, hvor han kan få den opmærksomhed og tid, som han har behov for. - Hvis du allerede nu ikke føler at du har overskudet til ham, så tror jeg bestemt ikke det hjælper når den lille kommer.
Så giv du ham et godt og trygt hjem, hvor du evt. har mulighed for at følge lidt med. - Bliv "rask" og vær en god mor, - måske kommer overskuddet til en hund en dag, måske ikke.
Men giv det god tid - held og lykke.
jun 2008
okt 2007
hvis du vil tage imod min hjælp skal jeg prøve hva jeg kan.. skriv til mig alle hans problemer og hva din dagligdag går på, hva der har med ham at gøre..
okt 2007
og så har gravide tendens til hurtig opfaren...-ihvertfald nogen af os.... ;o))))))) sorry
okt 2007
okt 2007
jun 2008
okt 2007
okt 2007
jun 2008
hvor langt er du henne ? ja man har sq nogle øvdage , men det må vi jo ta med nu når vi vælger at få en baby
jeg ønsker mig en personlig træner i kalendergave :o)
okt 2007
har skrevet tilbage.. men en lang proces, når jeg ikke har mulighed for at se hunden..men man får intet hvis ikke man prøver
okt 2007
okt 2007
jun 2008
okt 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
jun 2008