{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Er frustreret og ked:(!!?? {{forumTopicSubject}}

Min lille Toya, som er 3 år og 3 mdr nu, begyndte for snart 3 uger siden en aften at gå lidt i cirkler..
Dagen efter var der ingenting og hun legede normalt.
Men så begyndte hun at pive lidt da jeg ville ta hende op, og gik ind i ting. Jeg tog hende til holstebro dyrehospital, hvor de havde hende en formiddag, og konstaterede at hun havde meget betændelse i ørerne. og de tog røntgen og der var ik noget usædvanligt.
JEg fik hende med hjem og hun gik stadig ind i ting og var meget svimmel.. om aftenen da jeg satte hende ned væltede hun pludselig, og kunne slet ik holde balancen. jeg tog hende op og kort tid efter trak hun hovedet bagover og gik i kramper mens hun skreg ca 5 gange:(
der gik lidt tid inden det gik over.. og jeg ringede self til dyrlægen, som sagde at det var normelt hvis det var tilfældet at hun havde fået en hjerne rystelse måske..
hun fik 2 anfald mere i løbet af natten.. om morgenen kunne hun slet ik stå, så jeg kørte afsted med hende og fik hende indlagt. hvor hun var i 6 dage.. og de sagde hun havde fået det bedre og at der ik var noget galt med synet.. så jeg fik hende hjem og syntes ik det var helt godt..
De sagde at jeg skulle se tiden an, for hun kunne godt komme sig igen..
Men for at få en anden mening tog jeg hende til en anden dyrlæge.. de sagde at hendes tromhinde var sprunget, og at hun ik havde det helt godt med synet.. men at jeg skulle prøve at gi det lidt tid.. og blev det ik bedre. var der ik anden udvej end at lade hende sove ind:(
nu har jeg ahft hende hjemme en uge igen, og hun spiser og vil gerne lege( dog ik så nmet når hun hurtigt bliver svimmel) hun er glad og meget opmærksom, men hun kan ik selv gå rundt uden at gå ind i ting.. Så det er et fuldtids job, og det er hårdt!!
Jeg skal ud og ha hende tjekket fredag, og så håber jeg de kan vurdere om hendes syn vil komme igen eller ik..
Så jeg håber på det bedste...!!For ville godt nok være ked af at komme af med hende...
Er der nogen der har hørt om det før eller kender noget til det?? Tænker og tænker hva jeg skal gøre...??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er frustreret og ked:(!!??
  • #1   8. feb 2011 hun kan sagtens lære at finde rundt selv om hun mister synet. Så er det bare vigtigt ikke at flytte om på møbler og ting.
    Men hvis hun ikke kan holde balancen eller går i cirkler, så synes jeg ikke det lyder for godt


  • #2   8. feb 2011 jeg kan overhovedet ikke se hvad det skulle være - men jeg sender alligevel lige noget medfølelse afsted til dig - det er hårdt at gå og se at ens lille baby er syg smiley Held og lykke med hende.

  • #3   8. feb 2011 Og god bedring til din lille pige forresten.
    Jeg krydser fingrer for at hun kommer sig igen


  • #4   8. feb 2011 Hold da op, det lyder godt nok ikke sjovt smiley Håber hun kommer sig og håber også på en update til den tid

  • #5   8. feb 2011 Uha, det lyder ikke rart.
    Hvis ikke din dyrlæge kan stille en ordentlig diagnose ville jeg prøve en anden dyrlæge.
    Jeg krydser fingre for dig og din hund.


  • #6   8. feb 2011 Det lyder som om at hun har haft en hjerneblødning der hvor balancenerven/centret sidder.
    Det kan hunde godt komme sig over men det er lidt af et lotteri, for ingen kan sige hviken hund der kommer over det, og hvilke der ikke gør, man kan desv.kun vente.
    Der går ca 3uger før en rigtig forbedring kan ses, så giv hende den tid, og så kan du ta den endelige beslutning når du ved om hun er så hjerneskadet at det ikke er humant for hende at leve.

    Jeg vil bare sige dig at jeg har set flere tilfælde hvor dyrlægerne har ville aflive hundene, men hvor ejerne har sagt nej fordi at de gerne ville ofre det ekstra arbejde der er med den slag skader, og mange af hundene er kommet sig så meget, at de havde fået en god portion livskvalitet igen, og ejerne var lykkelige fordi at de IKKE lyttede til dyllerne da det så sortest ud.

    Undskyld mit "galde udbrud her, men jeg begriber ikke hvordan SÅ mange dyller i dagens Danmark kan være så uvidende.
    Jeg skifter selv dyrlæge som andre skifter sengetøj ;o) fordi jeg ikke kan klare at de aldrig kan finde ud af at behandle syge dyr med klassiske symptomer, og siger man hvad hunden/dyret fejler og hvad behandling den har brug for, så får man bare at vide at de ved bedst, selv om de slet ikke har overvejet de sygdomme der f.eks.ligger lige til den race.

    Jeg håber det bedste for din hund, jeg ved at du står i en rigtig væmmelig sitiuation, men jeg ønsker "jer" held og lykke og håber at din hund klarer sig igennem denne kritiske tid.
    Trøsteknus fra Anita.


  • #7   8. feb 2011 Det lyder fuldstændig som menigitis... jeg har selv mistet en hund til denne frygtelige sygdom. Der er et hurtigt forløb og et der strækker sig over nogle måneder. Det kan kun konstateres ved en rygmarvsprøve eller en ct scanning.

  • #8   8. feb 2011 Åh stakkels jer smiley håber det bedste for jer, ville nok skifte dyrelæge, for mig lyder det ikke så simpelt at det bare er synet når hun ligefrem går i kramper?
    god bedring til jer, håber hun klare den.


  • #11   8. feb 2011 En voldsom ørerbetændelse kan give hunden meningitis... Har jeg lige set på Dyrehospitalet på Animal Planet i forgårs aften...!
    Og de symptomer kunne godt lyde som det...

    Held og lykke med den lille vovse, jeg håber det bedste for jer smiley


  • #12   10. feb 2011 Så tog jeg min beslutning.. det var simpelthen for hårdt at se på:( De m,ente hun havde en skade på lille hjernen, hvor balance nerven sidder..der er gået lidt over tre uger siden det startede.. hendes sind og humør var blevet bedre.. men i forgårs begyndte hun at gå meget i cirkler igen, syntes ellers det var blevet lidt bedre... Hun kunne ik holde balncen særlig godt når hun bare skulle tisse... har prøvet 3 dyrlæger.. der alle sagde det var tid der skulle til og at der ingen garantier var.. da Toya altid har været et lille væsen som ik var stærk fra da vi fik hende.. så besluttede jeg at hun ik skulle gennem mere.. hun var blevet så bange for at køre bil også at hun pev og rystede her til sidst fordi hun frygtede dyrlægen.. Det har været et kort men godt liv hun har haft.. og jeg har gjort hva jeg kunne.. Puha har aldrig grædt så meget på så kort tid og det bliver bare ved.. SAVNER hende SÅ forfærdeligt.. Det Bliver en hård tid!! overvejer at få mig en ny bedste ven, men ingen kan jo erstatte min lille prinsesse:( smiley

  • #13   10. feb 2011 smiley

  • #14   10. feb 2011 Det er jeg ked af og høre randi smiley

  • #15   10. feb 2011 Det gør mig ondt at læse, men du har gjort det rigtige for din hund, nu lider hun ikke mere og det er det der tæller, selv om det gør forbandet ondt.

    Sov sødt lille Toya.


  • #16   10. feb 2011 Det gør mig ondt smiley

Kommentér på:
Er frustreret og ked:(!!??

Annonce