{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

sikke noget! :) {{forumTopicSubject}}

Bare lige en lille historie, som heldigvis endte godt. smiley

Jeg var ude at køre sammen med min kæreste, da en lille hund løber ud foran bilen. Jeg bremsede selvfølgelig, og hunden løb over på fortovet, uden skræmmer.

Jeg vender bilen, for at se om jeg kan "fange" hunden og finde ud af hvor den bor. Den vil bare ikke snakke. Prøvede endda at lokke med nyindkøbt kyllig i strimer smiley

Jeg får endelig hunden til at stå stille så jeg kunne komme helt hen til den. Jeg tager fat i halsbåndet og vupti, så hev hunden hovedet ud af halsbåndet..
(det var meget løst det halsbånd) Hunden gik videre, inde på fortovet, og jeg fulgte stille efter mens jeg ringede til nummeret på hundetegnet der sad på halsbåndet. Fik fat på ejeren, og han kom så og hentede hunden.. smiley

Ejeren, som faktisk var en af mine barndomsvenner, blev MEGET glad for at jeg ringede smiley

Blev lidt forbavset over hvor mange folk der ikke gør noget i sådan en situation. Der var mange mennesker på gaden den dag, og ingen gjorde noget.. Og det tog mig alligevel noget tid at få vendt bilen, osv. men ingen andre gjorde noget.. Det irritere mig lidt..

Selvfølgelig, så kan det være svært at fange en løs hund, men man kan da lige gøre et forsøg. Jeg fik den heller ikke fanget, men fulgte stllle efter den, så jeg kunne se hvor den i det mindste gik hen af.. Og det førte jo til at ejeren fik fat i hunden smiley

Hvad havde i gjort? kørt videre, eller forsøgt at hjælpe med at få hunden i sikkerhed? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sikke noget! :)
  • #1   10. feb 2011 Jeg havde også prøvet at få fat i den smiley

• #2   10. feb 2011 Dejligt det endte godt. Jeg stopper altid hvis jeg ser en løs hun rende rundt, syntes det er så synd for hunden... =)

• #3   10. feb 2011 Er glad for andre ville gøre noget lign. af det jeg gjorde smiley

Blev meget i tvivl om jeg skulle blive ved med at følge efter den, da jeg jo ikke ville have den skulle blive bange for mig, og så rende ud på vejen igen. smiley

Men holdte en afstand som jeg mente ikke generede den smiley

Det var en rigtig sød hund, men lidt sjovt at den ikke ville have kylling, og den reagerede heller ikke da jeg kaldte den ved navn (som stod på hundetegnet) smiley

Min hund ville være helt solgt hvis der var mad i nærheden hehe smiley

Blev ogsså i tvivl om det er okay at lokke den med mad? Hvis den nu var allergisk eller noget.. Men på den anden side, så er det vel bedre at prøve at lokke den lidt, end at den løber ud på vejen?

• #4   10. feb 2011 Dejligt at vovsen kom hjem igen smiley

Jeg gør ligesom dig (og de andre), jeg stopper også hvis jeg kommer i bil og hvis vi får besøg af en "strejfer" så går jeg oss altid ud og lokker så jeg kan se om der er halsbånd på. Har prøvet en enkelt gang at hunden ikke bar hunddetegn.. Der var ejeren heldigvis selv ude og lede, så han kom gående og kaldte smiley

• #5   10. feb 2011 Jeg stopper også op...
    en dag vi skulle ind til Varde og handle sommer vi kørende på en stor hovedvej, hvor bilerne ALTID køre for stærkt...
    kan se længere fremme at bilerne bremser op og køre MEGET langsomt...
    da vi kommer tættere ser vi det er en hund der løber løs på vejen, mens ejeren står i vejkanten og kalder som en gal... ingen gør noget... vi stanser bilen og hunden kommer lige så glad hen... jeg åbner døren og hunden hopper op for at sige hej, jeg tager fat i halsbåndet og afleverer hunden til ejeren... som er tosset på hunden... og siger normalt når han gør dette kommer han altid når jeg kalder..
    jeg bliver sur, og siger hvis han gør dette normalt hvorfor fan... slipper hun ham så løs... hunden kunne blive kørt over eller der kunne komme nogen mennesker til skade... hun bliver rasende og jeg får en mega skide balle... men her kørte bilerne også bare forbi uden at gøre noget...
    bliver sgu lidt harm

• #6   10. feb 2011 Jeg stopper også op.

har prøvet det.. kom hjem fra job en aften og så står der en hund foran vores lejlighed.. den var så glad for at se mig.. fik så overbevist familen om at den ikk bare kunne stå derude, den blev nemlig bare stående derude, så vi tog den ind og ga den noget mad og gik et par ture i håb om at vi ville møde nogen der kendte hunden.. da der ingenting skete kørte vi til dyrelægen for at få den tjækket.. den havde chip, men ingen var registret og var en udlansk chip..

vi kontaktede så politiet og fik den efterlyst der og aftalte at vi beholdte den istedet for internat.. vi fik den i avisen og satte sedler op overalt.. gik tur med den overalt hver evig eneste dag..

gik 14 dage så hørte vi fra ejeren.. men han gad ikk ha den mere og derfor den var på gaden.. men sluttede godt.. for den fik et hel fantastisk hjem hvor den havde det rigtig godt indtil den døde af alderdom .. smiley

• #7   10. feb 2011 gik 14 dage så hørte vi fra ejeren.. men han gad ikk ha den mere og derfor den var på gaden..

Helt ærligt... hvordan kan man smide sit dyr på gaden???

• #8   10. feb 2011 Rikke : nej blev fandme også gal da han sagde det.
    Også derfor jeg ikk er i tvivl om at den havde det bedst i til sidst.

Sådan en skal bare ikk have hund. !!

• #9   10. feb 2011 Synes da du gjorde lige præcis det der bør gøres:o)

Og ja, det er rystende hvor ligeglade fol er. For et par år siden lykkedes det Reiki at stikke a hjemmefra. Han nåede nu ikke langt, for ligesom jeg løb ud af døren efter ham, kunne jeg høre bremser og et hundehyl fra gaden, og jeg løber self derud.
    Reiki ligger midt på vejen og er blevet påkørt. Da han ser mig løber han hen imod mig, stadig hylende, og havde tydeligtvis ondt.
    Nu er det jo kun meget kort han havde nået at være væk, men det kan de folk på gaden jo ikke vide. Men ikke en eneste (ikke engang bilen der påkørte ham) stoppede, eller viste tegn på at ville have hjulpet ham:o(

Heldigvis slap vi med en forskrækkelse og 4 tænder der skulel fjernes da de var knust.

Men for pokker hvor bliver man altså harm -helt ærligt, ingen kunne da vide at hunden ikke var flere km hjemmefra e.l.

Og det er jo ikek engang sådan at bilisten der påkørte ham måske prøvede at stikke af fra en erstatning til dyrlæge e.l. for HVIS der var opstået skader på ham/hans bil eller andet, så havde dte jo været mig (min forsikring) der skulle betale.

Så jeg fatter det ikke... hvad kan motivet være for bare at køre videre når et dyr render alene rundt.... eller endda er blevet påkørt

Kommentér på:
sikke noget! :)

Annonce