{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.409 visninger | Oprettet:

Chihuahua-salg {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig, eller er der ikke utroligt mange chihuahua'er til salg som aldrig før? Synes godt nok at det er super ærgerligt at folk anskaffer sig en lille modehund, og ikke engang et par år efter vælger at afskaffe dem, og selvfølgelig alle sammen "med blødende hjerte".. Hmm, udover dét synes jeg også man ser utrolig mange små blandings- eller tavleløse kuld..
Vi har selv en chi, som vi har overtaget fra et familiemedlem, da hun simpelthen ikke kunne finde ud af at have hund - og den har til min store ærgelse ikke tavle, så derfor er beslutningen også at der naturligvis ikke skal avles på ham..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua-salg
  • #2   11. feb 2011 Jamen, det er jo IN at have små "taskehunde"........ Men små "taskehunde" tisser og skider også på gulvet og søreme om de ikke også skal luftes......... Og de bider ting i stykker når de bliver teenagere...... Og de skal også passes og luftes i weekenden, når man har været i byen og har tømmermænd......

"Jamen, DET var der altså ingen der fortalte os, da vi købte den!!".

• #3   11. feb 2011 Der er rigtig mange chihuahuaer til salg, jeg har selv også lagt mærke til det. Jeg har dog selv en chihuahua blanding, som skal have et nyt hjem - det er ikke fordi vi ikke har tiden eller de andre "underskyldninger", desværre kan ham og min store hund bare ikke sammen og det er helt sikkert med blødende hjerte at han skal væk.

• #4   11. feb 2011 Joh,men men produktionen forsætter jo i bedste velgående.Fordi der er mange til salg skulle man jo nødig skuffe sin tæve , der gerne vil være mor.
    At du så vælger og fratage din hund faderglæden er din beslutning. Men er du sikker på han ikke er ked af ikke og blive far?
    Om man så kan finde stabile gode hjem til hvalpene , ja, det vil jo tiden vise. Ellers må man jo give dem væk til børn som påklædningshunde.
    Uha, der kom vist lidt ironi ind i indlæget.

• #5   11. feb 2011 Vil give dig fuldstændig ret... især hunde uden DKK tavler smiley

Jeg har selv en chi tæve på 1 år, og har netop købt en lille pige mere som vi skal hente i sverige indenfor et par uger.

Men det er ikke kun i DK der er det problem. Nu har jeg de sidste par måneder kigget mig omkring, og især også i Sverige er der SÅ mange chi til salg uden papirer.
    Priserne varierer meget og helt ned til 3000 kr - og så er det dælme nemt at lave impulskøb.

Det går jeg ud fra at mange har gjort.... for jeg ville ALDRIG kunne sælge min lille pige. Jeg ville simpelthen miste en meget meget stort del af min hverdag hvis hun ikke var her.

• #6   11. feb 2011 Krumme - præcis, man kunne forvente at eftersom racen har været en modehund, at efter vovsen var gået af mode, ja, så ville avlen aftage - men det er den bare ikke tværtimod..

• #7   11. feb 2011 Brug hjernen før du køber hund - Tjo, men tror han er lige så tilfreds ved at humpe hans tæppe - det giver det samme resultat.. adr..

Han havde engang chancen, før vi fik ham, men han var vist lidt genert, så det gik heldigvis ikke..

• #8   11. feb 2011 Monica - tror efterhånden det gælder det meste af verdenen over.. desværre..

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
    #10   11. feb 2011 Er se indehaver af 3 stks. 2 uden plader og den sidste købt med.
    Der er som i nævner RIGTIG mange der laver de impulskøb eller ikke tænker over konsekvenserne ved det at have hund/chi.... Den ældste vi har er noget værre skravl og kunne aldrig drømme om at avle på hende men hun fejler alt fra patella 3 til.....ja.... tror hun er skizo...... Men det er en konsekvens af at være uvidende da hun blev købt og at der ikke er tavle på.... Men den lever ved med og kunne tilgengæld ikke drømme om at sælge hende videre eller andet skal hun herfra er det med et prik fordi hun ikke længere har det godt...... Men kunne være rart hvis der ikke blev avlet på ALT der kunne indeholde Chi.....

• #11   11. feb 2011 Nystrup - ja, den chi vi har skal heller ikke videre.. Han lider ikke af nogen fysiske skavanker men nærmere psykiske..

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
    #12   11. feb 2011 Men giver dig ret.... der er imponerende meget Chi +et eller andet i omløb.... eller "ups" kuld eller kuld som sælges uden tavler men mor og far har.... bla bla bla....;-)

• #13   11. feb 2011 Jeg snakkede faktisk med min veninde idag, som har en veninde der har en chihauhau. Hun den ikke fordi hun interessere sig for racen, den passer bare godt til hendes image og hendes håndtaske. Desværre priotere hende veninden bare nye sko frem for hundefoder, så som min veninde sagde, at hun havde sagt: "Ja, så må hunden jo bare få leverpostejsmadder denne måned" Jeg sad med åbent mund.. Jeg har været og er stadig meget "nervøs" for at give Loke et nyt hjem, lavede også en tråd om det for noget tid siden. Jeg er nemlig bange for at han bliver en taskehund, eller andet lign. Jeg har dog valgt at være virkelig streng og skal virkelig have den rette følelse af en ny ejer - ellers må han blive her smiley

• #14   11. feb 2011 Reneé, ej, hvor forfærdeligt.. Vores chi har simpelthen fået det så godt her, så hans appetit er steget helt til vejret, og nu skal han snart slankes.. smiley

• #15   11. feb 2011 Nikita - Ja, hun fortalte også at der godt kunne gå en helt dag uden at hunden fik noget at spise, fordi hun hellere vil have nye sko og nyt tøj. Og så går hun vidst i byen hver weekend, så min veninde forbarmer sig over hunden, og tilbyder at passe den, så den kan blive fedet op hjemme ved hende, og komme ud at gå. Jeg kan godt forstå, hvis der pludselig kommer skilsmisse og man ikke kan finde nogen løsning, eller min egen situation f.eks. Men hvorfor anskaffer man sig en hund, for ikke at passe den? Hvad er meningen med at have hund så?

Dejligt at din chi har fået det godt :O)

• #16   11. feb 2011 Renée, årh, den stakkel.. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan se på en hund som en accesorie, og ikke som et levende væsen..
    Malinois fan, ja, det er tydeligt at mange af de vovser ikke er helt rene, og folk egentlig ikke er sikre på hvad der er i den..
    Det ved vi heller ikke med vores, jeg kunne godt mistænke den for at have lidt papillon i sig, og derfor, udover at den heller ikke har stamtavle skal der ikke avles på den..

• #17   11. feb 2011 jeg har min pige på 15 mdr til salg.. af den simple grund at jeg er nødt til at tænke på hende.. smiley

hun har det ikk godt med de andre desværre.. så derfor lederjeg efter det perfekte hjem til hende..

men gad vide om hun nogensinde bliver solgt hehe har allerede sagt nej til så mange hehe.. måske er jeg bare for kræsen med at vælge ejere.. men hun fortjener mere end det bedste den lille pige..

meen vil give dig fuldstændig ret i.. at der er sygt mange til salg.. og ikk engang det halve af dem er med tavle.. eller os står der..

mor har dru tavle og far har dkk.. så derfor har hvalpene ingen tavle hmmmmmm

• #20   12. feb 2011 Louise:

Fordomme? Måske..... Men ikke desto mindre er der uhyggeligtmange af de unge små hunde, som sælges her på HG, der sælges af unge piger:-(

Jeg kender selv et par chi-opdrættere. Skønne skønne damer, som er YDERST seriøse både i deres avl og i salg af deres dyr.

Så det er ikke alle ejere af små hunde (som jeg ind imellem kalder "taskehunde", jeg er ude efter. Det er unge piger som synes at en lille chi er smart, men når hun finder ud af at den rent faktisk kræver noget, så er det for besværligt og så sælges den "med blødende hjerte".

Så fordomme? nej......... Lidt generalisering? Måske:-)

• #21   12. feb 2011 Jeg må også give Mette ret.. Så en annonce med en 15-årig pige der sælger sine to chi'er, fordi nu har hun heller ikke tid til dem længere.. Super ærgerligt..
    Kender selv en seriøs opdrættere, og hans hunde går ude i forår/sommerhalvåret, og de har en et udendørsareal med indgang til en stald, hvor de små sover.. Se dét er en måde at vise, at chihuahua'ere også er rigtige hunde, selvom de er bittesmå.. Og hans chi'er trives i høj grad smiley

• #22   12. feb 2011 Herinde var der engang en ung bruger. Hun solgte sin unge cocker, for den kunne ikke være i en taske. Og så købte hun en "taskehund" istedet:-(

Der er MASSER af unge piger, som passer super på deres hunde og som behandler dem som hunde. Men der ER sq også mange unge mennesker hvor det kommer totalt bag på dem hvor meget en hund kræver:-(

• #23   12. feb 2011 Mette - seriøst? Skrev hund at den ikke kunne være i hendes taske, og derfor skulle hun af med den?

• #24   12. feb 2011 Nikita:

Jeps:-(

• #25   12. feb 2011 Stakkels hund, men fint hvis den kom til et ordentligt hjem så..

• #26   12. feb 2011 Mette - Det lyder jo helt uhyggeligt, at man sælger sin hund fordi den ikke kan være i en taske - det er sku alligevel den lammeste undskyldning jeg har hørt længe :-S

• #27   12. feb 2011 Ofte når jeg ser disse hunde der sælges som accessories, så får jeg lyst til at tage lån i banken og købe dem alle sammen, så kan de komme til at blive hunde i stedet..
    Begge mine chi's kommer ud og bliver beskidte dagligt.. De får lov til at løbe frit på områder hvor dette er tilladt og får i det hele taget lov til at være hunde..
    Godt nok har de begge jakker på når vejret er koldt, især min mindste kan nemlig slet ikke holde sul på kroppen fordi han fryser så meget.. Ville have givet dem dækner, men efter at have været i samtlige dyreforretninger i nærheden og alle dækner var alt for store til ham, ja så endte det med jakker..
    Mine hunde har da også en taske, men den bliver kun brugt i tilfælde af de skal med offentlig transport.. (Så som dyrlæge eller når jeg besøger familien i Jylland) Indrømmer dog at de også er blevet fragtet i taske op til kæresten hvis jeg har haft bærepose med madvarer med + taske med tøj også.. Så er det ikke nemt at tage hundene på armen også hele vejen op til 4 sal.. smiley

Mine hunde kommer aldrig til at forlade mig.. De var et velovervejet køb..
    Og selvom jeg søger ny lejlighed og det er hamrende besværligt at finde en med tilladelse til hund.. Så vil jeg hellere blive ved med at lede, end skille mig af med dem..

• #29   15. feb 2011 HØRT MMJ!

Kommentér på:
Chihuahua-salg

Annonce