21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Hund til Holland? Hund til Holland?
(link fjernet)
Har jeg forstået det rigtigt?
Når jeg læser her, ser det ud til at eneste krav er at hunden er chippet eller tatoveret, samt har en gyldig rabiesvaccine?
Dog kan jeg ikke se hvor længe inden man kan foretage rabiesvaccinen. Altså, om jeg f.eks kan tage til dyrlægen i næste uge og få ordnet passet, og hunden så stadig er godkendt til indrejse i Holland i september..
Og hvad med listehunde? Såvidt jeg husker har Holland ophævet forbudet mod pit(/amstaff), men er der stadig restriktioner på dem?..
Sidder nogle her med links til sider der skærer det hele ud i pap? Jeg vil jo gerne forberede mig ordentligt, og ved at der f.eks er rimelig strenge regler ved indrejse i Sverige.
Har nogle af jer erfaring med at medbringe hunde til Holland?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
(link fjernet)
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.114
(link fjernet)
dec 2005
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Det lader til at chip og rabies er nok til Holland, og at den er gyldig i 3 år, når nu hun er voksen.
Vivi,
hmm.. Så må jeg nok hellere finde nogle hollændere at kontakte.
Mon det er deres ambassade jeg skal skrive til, eller hvem vil du gætte på?..
Det ville jo være rigtig ærgerligt at stå ved grænsen, på vej ind efter at have bestilt og betalt plads til EDS og så ikke måtte komme ind..
Jeg husker det bare som om de har ophævet deres forbud, men derfor kan der jo sagtens være restriktioner alligevel..
Og kan du huske hvordan det er med de tyske stater? Om vi må køre igennem dem, hvor hun er ulovlig, såfremt hun forbliver i bilen..
Puuh, der er en del ting der skal undersøges grundigt inden..
dec 2005
dec 2008
okay. Så du ville forsøge med ambassaden?
Jeg vil jo gerne være 100% sikker, så jeg ikke kommer i klemme.
Og med en mail-korrespondance, kunne jeg jo også udskrive papirerne og tage med..
Må lige slå mig sammen med chaufføren, og finder ud af hvilken vej han vil køre, og så kontakte de tyske myndigheder..
Håber godt nok man må tage hundene med igennem staterne, når blot de bliver i bilen. Det er jo både amstaff og rotter vi skal have med..
Hvis andre her har erfaring med at køre gennem Tyskland, og kender nogle af reglerne, må I meget gerne bidrage
dec 2008
okay, mange tak.
dec 2008
haha, det ville også undre mig om de havde forbud mod den
Håber lidt at Chine kommer valsende forbi, hun er så klog mht. Tyskland og deres lovgivning om hunde. Men synes ikke hun er sååå aktiv i øjeblikket..
dec 2008
det har jeg gjort så!..
Tak tak
jul 2009
Følger: 25 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 83 Svar: 3.602
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Til Holland skal man have en helbredsundersøgelse på hunden inden indrejse og det sædvanlige rabies og basisvacciner.
Ved ike om det er den hund der er på din profil du overvejer at tage med, men tror ikek den kan komme med ind til udstillingen.
dec 2008
det er Basse jeg vil have med ja?..
Det skal selvfølgelig undersøges, men tror du virkelig godt jeg må medbringe hende gennem Tyskland? Jeg er nemlig bange for hvordan reglerne er i de enkelte stater. Jeg ved jo at de er meget strenge mht. visse hundetyper..
Hvorfor mener du ikke hun må komme med ind til udstillingen?
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
På mange store udstillinger er det kun tilmeldte hunde der må komme ind, men tjek det med kennel klubben dernede, for jeg ved det ikke, i Holland må tilmeldte hunde også først forlade udstillingen ved 15-16 tiden, så dagen kan blive rigtig lang
dec 2008
uha uha da.. Ja, vil i hvert fald kontakte den hollandske kennelklub og forhøre mig ad.
Vi regner med at køre sammen derned, og det vil blive nogle rigtig lange dage på udstillingen, derfor er planen at tage hende med hver dag, frem for at efterlade hende hvor vi bor..
Så det må jeg i hvert fald sørge for at undersøge!..
Jeg havde bare fået indtryk af at de vist nok havde nogle restriktioner for gæstehunde..
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Og kan sige at netop denne udstilling er gæstehunde tilladt
Og har netop fået svar med at det er tilladt
Hund til Holland?