2.134 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hund til Holland? Hund til Holland?

(link fjernet)

Har jeg forstået det rigtigt?
Når jeg læser her, ser det ud til at eneste krav er at hunden er chippet eller tatoveret, samt har en gyldig rabiesvaccine?
Dog kan jeg ikke se hvor længe inden man kan foretage rabiesvaccinen. Altså, om jeg f.eks kan tage til dyrlægen i næste uge og få ordnet passet, og hunden så stadig er godkendt til indrejse i Holland i september..

Og hvad med listehunde? Såvidt jeg husker har Holland ophævet forbudet mod pit(/amstaff), men er der stadig restriktioner på dem?..

Sidder nogle her med links til sider der skærer det hele ud i pap? Jeg vil jo gerne forberede mig ordentligt, og ved at der f.eks er rimelig strenge regler ved indrejse i Sverige.

Har nogle af jer erfaring med at medbringe hunde til Holland?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund til Holland?
  • #1   15. feb 2011 Det her er meget godt skåret ud, hvis du læser helt i bunden også

(link fjernet)

• #2   15. feb 2011 Det er hvad jeg kan finde, men kan desværre ikke finde noget ang regler for vores listehunde i holland
    (link fjernet)

• #3   15. feb 2011 (link fjernet)

• #4   15. feb 2011 Tak for links.

Det lader til at chip og rabies er nok til Holland, og at den er gyldig i 3 år, når nu hun er voksen.

Vivi,
    hmm.. Så må jeg nok hellere finde nogle hollændere at kontakte.
    Mon det er deres ambassade jeg skal skrive til, eller hvem vil du gætte på?..

Det ville jo være rigtig ærgerligt at stå ved grænsen, på vej ind efter at have bestilt og betalt plads til EDS og så ikke måtte komme ind..

Jeg husker det bare som om de har ophævet deres forbud, men derfor kan der jo sagtens være restriktioner alligevel..

Og kan du huske hvordan det er med de tyske stater? Om vi må køre igennem dem, hvor hun er ulovlig, såfremt hun forbliver i bilen..

Puuh, der er en del ting der skal undersøges grundigt inden..

• #5   15. feb 2011 Jeg ville nok skrive til ambassaden og forhøre mig hvordan og hvorledes, så ville jeg undersøge hvilke bundeslande jeg skulle igennem og kontakte dem. Men tør ikke gætte på om man overhovedet må køre igennem selvom hunden forbliver i bilen.

• #6   15. feb 2011 Vivi,
    okay. Så du ville forsøge med ambassaden?
    Jeg vil jo gerne være 100% sikker, så jeg ikke kommer i klemme.
    Og med en mail-korrespondance, kunne jeg jo også udskrive papirerne og tage med..

Må lige slå mig sammen med chaufføren, og finder ud af hvilken vej han vil køre, og så kontakte de tyske myndigheder..

Håber godt nok man må tage hundene med igennem staterne, når blot de bliver i bilen. Det er jo både amstaff og rotter vi skal have med..

Hvis andre her har erfaring med at køre gennem Tyskland, og kender nogle af reglerne, må I meget gerne bidrage smiley

• #7   15. feb 2011 Charlotte,
    okay, mange tak.

• #8   15. feb 2011 Charlotte,
    haha, det ville også undre mig om de havde forbud mod den smiley selvom den sikkert ER en dræber smiley

Håber lidt at Chine kommer valsende forbi, hun er så klog mht. Tyskland og deres lovgivning om hunde. Men synes ikke hun er sååå aktiv i øjeblikket..

• #9   15. feb 2011 Charlotte,
    det har jeg gjort så!..

Tak tak smiley

• #10   15. feb 2011 Har de ikke en kennelklub i Holland, det må da være det rigtige sted at spørge.

• #11   15. feb 2011 Du må gerne have listehunde med til Holland, du må også gerne i Tyskland, nogle steder skal man anvende mundkruv i Tyskland, men der skal man kontakte den enkelte delstat. Jeg har dog aldrig rigtig brugt den når jeg har været dernede, kun i Berlin.

Til Holland skal man have en helbredsundersøgelse på hunden inden indrejse og det sædvanlige rabies og basisvacciner.
    Ved ike om det er den hund der er på din profil du overvejer at tage med, men tror ikek den kan komme med ind til udstillingen.

• #12   15. feb 2011 Lars,
    det er Basse jeg vil have med ja?..

Det skal selvfølgelig undersøges, men tror du virkelig godt jeg må medbringe hende gennem Tyskland? Jeg er nemlig bange for hvordan reglerne er i de enkelte stater. Jeg ved jo at de er meget strenge mht. visse hundetyper..

Hvorfor mener du ikke hun må komme med ind til udstillingen?

• #13   15. feb 2011 Ja det er jeg helt sikker på du må.

På mange store udstillinger er det kun tilmeldte hunde der må komme ind, men tjek det med kennel klubben dernede, for jeg ved det ikke, i Holland må tilmeldte hunde også først forlade udstillingen ved 15-16 tiden, så dagen kan blive rigtig lang

• #14   16. feb 2011 Lars,
    uha uha da.. Ja, vil i hvert fald kontakte den hollandske kennelklub og forhøre mig ad.

Vi regner med at køre sammen derned, og det vil blive nogle rigtig lange dage på udstillingen, derfor er planen at tage hende med hver dag, frem for at efterlade hende hvor vi bor..
    Så det må jeg i hvert fald sørge for at undersøge!..

Jeg havde bare fået indtryk af at de vist nok havde nogle restriktioner for gæstehunde..

• #15   17. feb 2011 Nu er jeg så en af dem der skal med Anja til Holland i September hvis alt klapper for os..

Og kan sige at netop denne udstilling er gæstehunde tilladt smiley Har i dag skrevet en mail til pågældende klub for at høre om dette, da det ikke var oplyst på hjemmesiden..
    Og har netop fået svar med at det er tilladt smiley

Kommentér på:
Hund til Holland?

Annonce