1.262 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hund med til Holland ... Hund med til Holland ...

Vi får i år passede Nila herhjemme af en kollega , mens vi er 9 dage afsted til Frankrig .

Men vi ku godt tænke os at have hende med , næste sommer 2012 .

Jeg har kiggede i novasol kataloger , og vi har fundet mange lækre huse , i rolige omgivelser . hvor vi kan have hund og børn med ..

Men Ved ikke hvor vi skal undersøge alt , altså vaccine krav , hunde pas krav , sele krav i bilen ..

Nogle er har erfaring , med at have hunden med på sommerferie ?? Der er ca. 650 - 750 km . vil køre over broen , og undgå færgen .

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med til Holland ...
  • #1   1. maj 2011 Jeg skulle have Nelly med til Spanien, og der spurgte jeg bare dyrlægen som havde tjek på alt hvad hun skulle have af vacciner, pas osv smiley

• #2   1. maj 2011 Vi havde begge vores med til Frankrig i 14 dage sidste år. Det gik over al forventning.

Som jeg ser det er det et absolut must at der er aircondition i bilen. Mener det er et krav at man har hunden i et godkendt transportbur, når man kører i Tyskland - det havde vi i hvert fald.
    Personligt synes jeg at hunden skal ligge i bur under så lang en tur, da den så har sit eget "helle" og man risikere ikke at bagage osv. falder ned over den.

Mht. vacciner skal i bare have lavet et pas, hvor den almindelige vaccine + rabies er skrevet i. Evt. fortæl dyrlægen hvor i skal hen og han/hun kan undersøge, hvad der er gældende. Og husk at få lavet pas i god tid!

Da vi var i Frankrig, hvor det var rigtig varmt havde vi hele tiden våde håndklæder i bilen, som de fik over sig så snart vi holdt stille. Derudover havde de adgang til vand i deres bure hele tiden mens vi kørte.

Vi havde en skøn tur og hundene nød at ligge i telt med os!

• #3   1. maj 2011 Lene D: Ihh det lyder hyggeligt - god idé med de våde håndklæder når det er varmt!

• #4   1. maj 2011 Altså vi regner også med i år for første gang at have hund med til Frankrig, og jeg har ikke kunnet finde noget med at bur er lovpligtigt.
    Skal også hente hund i Tyskland om en måneds tid, og har skrevet frem og tilbage med opdrætter om transport og hun nævner ikke noget om bur.
    Håber ikke det er sådan da vi har en sedan bil og der skal kan sidde nogle på bagsædet sammen med hunden, så jeg regner med en sikkerheds sele.
    Opdrætter skriver faktisk at mange der tidligere har hentet hund ved hende bare har en lille blød kurv på bagsædet og der så sidder en ved hunden, så ud fra det tror jeg ikke der er bur krav i Tyskland.

Alle jeg har spurgt har til gengæld nævnt det med aircondition næsten er et must hvis man skal til et sted der er varmt.
    Tænker om våde håndklæder er nødvendigt hvis bilen også har air c ??

• #5   1. maj 2011 Vi har aircon i bilen , men har ikke plads til et hunde bur .. hmmm ...

• #6   1. maj 2011 våde håndklæder er et must selvom man har air!!. Det bliver enormt varmt for hundene med det samme de skal ud på bare en lille tissetur.

Temperaturen stod på 40 grader nogen af de rastepladser vi holdte ind på! Og så tager det altså ikke mange sekunder før bilen er varm! Og skygge hjælper ikke meget...

• #7   1. maj 2011 Jeg har lige lagt et lille album ud fra vores tur til Frankrig - hvis i skulle få lyst til at se ;o)

• #8   1. maj 2011 Nåe håndklæderne er til brug udenfor bilen, ok så giver det bedre mening.

• #9   2. maj 2011 Lene nu må jeg ind at se dine billeder . Ved ikke hvor varmt der bliver i holland . Nok ikke helt som i frankrig . men alle metoder som håndklæder , må i brug kan jeg godt høre .

Kommentér på:
Hund med til Holland ...

Annonce