{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Græske hunde kanal 5 {{forumTopicSubject}}

øv gik da lige glip af det . kl 11 -12 ...

Hvad er jeres meninger herinde .

Er det ok at redde disse hunde i andre lande ?
Eller burde vi redde vores egne hunde herhjemme først ?

Jeg mener vores egne hunde skal hjælpes til nye hjem først , da vi har så mange hunde i forvejen i dk der mangler gode solide hjem ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Græske hunde kanal 5
  • #1   16. feb 2011 giver dig fuldstændig ret.
    - selvom jeg nu syns det er en fin tanke.
    da når jeg selv er på ferie får heeeeeelt ondt i hjertet når man ser de hjemløse hunde.

for her i danmark har vi dog ikke hunde der lever på gaden.

• #2   16. feb 2011 Jeg synes det er rigtig skønt at nogle folk tager sig tiden og de omkostninger det fører med at hjælpe en hund, der har været udsat for de ting som mange af de græske gadehunde har..
    Har man noget erfaring med hunde, og man søger en hund, hvor det er ligegyldigt at det er en blanding, så synes jeg det er flot hvis man også har overskuddet.. smiley

• #3   16. feb 2011 Jeg kan ikke se, hvad det betyder, om du redder en hund fra Grækenland eller en fra Grenå. Det er et levende væsen, som du hjælper. Og de danske internathunde har det noget kun bedre, end de har det i Grækenland f.eks.

Man kan jo også sige, at man skal sørge for, at alle de hunde vi har i landet skal have et fast og blievnde hjem, før vi må avle nye. Det er lidt samme logik.

• #4   16. feb 2011 Hmm jeg har absolut mere sympati med græske gadehunde, som lever en kummerlig tilværelse, med dyrplageri og konstant fare for umunane aflivningsmetoder til følge!!

I Grækenland er det ikke tilladt at aflive en rask hund, så man må altså ikke aflive de gadehunde der render rundt.

Foreningen Græske Hunde kæmper en kamp for at neutralisere de gadehunde der er, for at undgå at der kommer nye til, men det er en svær kamp. De hunde der bliver formidlet til andre lande er stort set kun hvalpe, og hunde der ikke fungerer på gade (hunde der er sat ud af deres familier), og det er en promille af de hunde som lever på gaden der bliver taget til Danmark, Tyskland eller andre lande.

Herhjemme bør vi forminske alt den hovedløse tavleløse avl, og lade de mennesker der har tænkt sig at tage vare på netop deres egen avl om at lave hvalpe! Hvis alle tog ansvar for deres egne hvalpe, så sad der ikke så mange på intrernaterne i Danmark!

• #5   16. feb 2011 Jeg synes vi skal hjælpe de græske hunde i deres eget land - støtte med penge til internaterne og til at få dem neutraliseret.

Og så skal vi adoptere danske internatshunde i stedet.

• #6   16. feb 2011 Jeg er enig med Tinna, man ville hjælpe flere græske/polske gadehunde ved at give pengene til internater dér, end at fragte en enkelt hund herop.

Min tidligere nabo fik først én græsk gadehund der viste sig at være alvorligt syg, en slags sydeuropæisk flåtinfektion,efter et halvt år blev den aflivet. Hun er siden flyttet, og hørte lige den anden dag at nu har hun en anden importeret gadehund der også har en eller anden sygdom med i bagagen.

• #7   16. feb 2011 Hver gang man adopterer en hund, så hjælper man med sterilisering af en anden hund i Grækenland.

Stine: Man kan jo lige så nemt få en syg hund fra et dansk internat

• #8   16. feb 2011 Moed nogle af de Graeskehunde her : http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=59041

Jeg er ogsaa pro at man hjaelper hundene i deres respektive lande, men nogen gange, efter at have moedt i hundreder og tusindvis af gadehunde, ville man oenske at bare nogle faa af dem kunne faa gode hjem, istedet for at bo 10 aar paa internat under trange vilkaar.

• #9   16. feb 2011 Julie
    Men de penge der bliver brugt til transport af en enkelt hund kunne sikkert få en del flere hunde steriliseret i Grækenland.

Jeg kan forstå hvis man er i udlandet og knytter sig til en gadehund dér, og at man gerne vil ha' den med hjem, men jeg forstår ikke hvorfor en hund man aldrig har mødt skal transporteres 1500 km til et andet land så man kan få den med hjem.

Selvfølgelig kan man få en syg hund i Danmark.

• #10   16. feb 2011 Syntes engang at det var en rigtig god ide det med at man kan adoptere en hund og få den til dk men syntes det blev en rigtig dårlig ide den dag jeg så en græsk gadehund sidde i et bur ude hos værn for værgeløse dyr i Rødovre hvad er så ideen med at få den til dk... Red eller afliv dem i deres eget land.

• #11   16. feb 2011 Stine: Har det på samme måde. Self kan man forelske sig hovedkulds i en gadehund fra et andet land, når man er der. Men ud fra et billede - nej. Mange af de hunde ligner de danske hunde - men uden alle de adfærdsproblemer der kan være i sådan en hund.

• #12   16. feb 2011 jeg har forresten en veninde der har sådan en hund fra grækenland.
    den er simpelthen så baaaange for alt.
    min hund og hendes kan slet ikke lege sammen for så napper hun surt efter ham.

• #13   16. feb 2011 Stine: Naturligvis. Men man er da også vældig velkommen til at donere til dem. Hvis folk bare gav dem 3000 kr uden at få en hund, så ville de da sikkert blive meget glade. Tja, jeg ved godt, hvor jeg vil hente min næste hund, hvis det ikke skal være med bog. Og det bliver ikke på et dansk internat. Men det er også fordi, at jeg ikke gider en lab-blanding eller en schæferblanding eller en jagthund, som stort set er det, som sidder på de danske internater. Kan heller ikke helt se, hvorfor det er så meget vigtigere at rydde op efter en ligeglad dansker end det er at rydde op efter en ligeglad græker.

• #14   16. feb 2011 Det er altsaa ikke saa lige til som i gerne vil goere det til.

Man maa ikke aflive en hund over 8 uger gammel i GR.
    Og ja man skal redde dem i deres eget land, men denne "redning" er ofte 10 aar eller flere paa internat under trange kaar.

Dem paa gaden er der mange organisationer der neutraliserer og de lever da ogsaa nogenlunde liv, nogle af dem. Men der er ogsaa bare nogen der ikke fungerer godt paa gaden, og saa er vi tilbage til de 10 aar paa internat.

Det der bliver arbejdet haardest paa i GR af alle organisationerne, vaere de Graeske, Engelske, Tyske og Danske er oplysning i GR, oplysning til menneskerne der koeber en hvalp og saetter den uneutraliseret paa gaden naar den bliver unghund og besvaerlig, eller holder op med at vaere nuttet.
    For disser Graeske mennesker er ogsaa imod neutralisering, da det er imod naturens gang..

Altsaa det er skisme heller ikke nemt desvaerre smiley

• #15   16. feb 2011 Jeg har ogaa en Tidligere Graesk gadehund. Hun hviler perfect i sig selv, og har vaeret mild og god og glad fra dag 1 paa Dansk jord.

Man kan altid finde gode eksempler og man kan altid finde daarlige eksempler.

Med det sagt, vil jeg ikke anbefale en Gadehund til hvem som helst.
    For nej, du ved ikke hvad du faar. Fido kan vaere nok saa soed i det paagaeldende land, men INGEN har en jordisk chance for at vide hvad Fido siger til at komme i hjem i DK!

• #17   16. feb 2011 Maj-Britt: jo da. Hvis du har lyst smiley (jeg gnider lige i min krystalkugle og forudser et svar ala "det har jeg ikke. Tavler for ever" smiley )

• #18   16. feb 2011 Maj-Britt : Jo og de Spanske og de Tyrkiske og Portogisiske og de Thailandske osv osv osv.

Jeg kan kun udtale mig om arbejdet med Graeske og Danske negleterede hunde.

Som sagt (eller proevede) er det ikke at faa hundene til et andet land der aendrer paa en hylende hatfis i det store billede, men naar man staar i det, moeder man en gang imellem individer der fylder mere end andre.

• #19   16. feb 2011 Nej, det er åbenbart vigtigere at rydde op efter en ligeglad græker.

Selvfølgelig er ikke mindre synd for de uønskede græske/polske/osv. hunde end det er for de danske, men hvis det virkelig er fordi man syntes det er synd, så giv dem dog et bedre liv der hvor de er.

Jeg har ikke tænkt mig at donere til dem, jeg donerede nok til korrupte internater da jeg boede i Polen.

• #20   16. feb 2011 Er der overhovedet nogen der laeser de lange indlaeg jeg har lavet?

Skriver netop at oplysning ér vejen frem.

• #22   16. feb 2011 Isadora
    Jo, jeg læser dem :o) og kender godt problematikken.

• #23   16. feb 2011 Stine : Ok.. Foelte mig lige helt overset.

• #24   16. feb 2011 Stine d: Det er da ikke vigtigere? Hvem har sagt det? Hvis den hund, man gerne vil have, sidder i Tingskoven, så er det da bare med at køre der ud og hente den.
    Hvordan skal man give dem et bedre liv, hvor de er? Man kan jo ikke tvinge græske hjem til at tage dem ind? Og jeg synes ikke, at et bedre liv er at stå på et internat eller blive fodret oftere på gaden.

• #25   16. feb 2011 Maj-Britt: Vi skal vel tage de hunde her op, som vi har lyst til at give et godt hjem? Enig i, at de ikke skal ende på de danske internater i stedet- men det er der jo ingen hunde, som skal?

• #26   16. feb 2011 Julie
    Hunden der sidder i Tingskoven har man da i det mindste set i levende live, hilst på og fået en fornemmelse for. Den der sidder i Grækenland har man jo ikke noget forhold til.

• #27   16. feb 2011 Maj-Britt
    Man er i fuld gang med at redde de polske gadehunde!

http://www.gadehunde.dk/pages/danskpleje.php

• #28   16. feb 2011 Stine: Nu er der også rigtig mange hunde, som er i pleje i Danmark. Og jeg vil da næsten vove den påstand, at en plejefamilie kan fortælle dig mere om hunden i hjemmet end en internatmedarbejder kan.

• #29   16. feb 2011 Det er også fint nok at vi skal tage hunde fra danske internater. Men det giver et problem, når det skal være et hjem med hus og have. Jeg bor i lejlighed, og har ingen have

• #30   16. feb 2011 Maj-Britt: Jamen du ved da også godt, at en hund ikke kan trives uden en have... Jeg ved ikke helt, hvad det er, hunden skal lave i den have, men det er majet vigtigt

• #31   16. feb 2011 Julie
    Det ændrer ikke på at hvis du virkelig vil ændre noget for gadehunde i andre lande, så er togbilletten til en enkelt hund nok ikke den mest effektive måde.
    Er det ikke lidt som at p.... i bukserne for at holde varmen?

• #33   16. feb 2011 Stine: hvad foreslår du ellers, at man gør? Som Isadora så fint skriver, så handler meget af arbejdet om at oplyse. Og det er man jo også med til at støtte ved at hente en hund- eller fjernadoptere.
    Man gør da heller ikke meget for internathundene i Danmark ved at hente en hund der? Der bliver bare plads til at endnu en ligeglad hundeejer kan dumpe sin hund der. I bund og grund, så handler det jo altid om, hvilken velgørenhed man vil støtte. Eller hvilken hund du vil have.
    Jeg ville aldrig sige til nogen, at de hellere skulle donere til Julemærkehjemmene end til SOS Børnebyerne. Det er lige gode sager- og man er jo heldigs selv herre over sine penge- eller sine valg af hund.

• #34   16. feb 2011 Ej en medløber: i følge den logik, så skal vi jo så også stoppe med at avle- det er jo også bare at bringe flere hunde til landet i stedet for at hjælpe dem, som sidder på internaterne.

• #35   16. feb 2011 Hvis man virkelig ville gør noget, så skulle lovgivningen i Grækenland ændres, så man kan aflive hundende på en human måde i Grækenland!

Tror ikke der er nogen der mener at det hjælper at tage hundene til Danmark, men hvis man falder for en af hundene der er godkendt til videre formidling, så er der i mine øjne ikke noget galt i det, fremfor en labblanding på et dansk internat..

Hvem pokker laver de hvalpe der sidder på internaterne i DK!!?? Bør de ikke tage ansvar for deres egen avl!? Hvorfor pokker skal jeg have sympati for blandingshunde af tvivlsom opridelse fremfor en gadehund der er blevet til pga. lovgivningen omkring gadehunde i Danmark!? Ingen af delene er "mit" ansvar, men jeg ville også 1000 gange hellere have en græsk gadehund end en internathund fra Danmark.

I øvrigt har jeg haft en 12-13 stykker i pleje igennem de sidste år, og der har ikke været en eneste der har været uegnet Psykisk eller fysisk til at kunne trives i de fleste danske familier, i øvrigt bliver hundene testet både i grækenland og i danmark inden man ved hvilken familie der vil egne sig til den enkelte hund, og familierne bliver også besøgt og vurderet inden de kan få lov til at adoptere en græsk hund..

I øvrigt kommer de græske hunde aldig til at ende på et dansk internat, da de i nødstilfælde altid vil komme retur til en plejefamile i GH-regi..

• #36   16. feb 2011 Julie
    Som sagt tidligere "hvis det virkelig er fordi man syntes det er synd, så giv dem dog et bedre liv der hvor de er." Du ændrer ikke på problematikken i det land du importerer fra ved at bruge en masse penge på én enkelt hund.

• #37   16. feb 2011 Stine: Men hvordan foreslår du, at man gør det? Hvordan giver du alle gadehunde et godt liv?

Hvis man fjerner en hund, så er der mad til en anden hund eller plads på internat til en anden hund.

Men nu var det jo heller ikke diskussionen- det var jo om man skal hjælpe i DK før man hjælper i udlandet.

• #38   16. feb 2011 Ej en medløber: nu siger lovgivningen jo netop, at man ikke må aflive raske hunde. Ellers ville det da være en kanon løsning. Og nej, man skal ikke sætte kuld i verden uden købere men en, som står over for at skulle have en hund har to valg: en ny hvalp eller en genbrugshund. Hvis man vælger hvalp, så kommer der en hund mere til verden. Hvis man vælger en genbrugshund gør der ikke. Jeg forstår ikke den ansvarsfølelse for danske hunde frem for udenlandske? Hunden aner sgu da ikke, hvilken nationalitet den har.
    Hvis jeg gerne vil en lille hund og den sidder i Grækenland og ikke har et hjem, hvorfor skal jeg så vælge en lab-blanding på et internat fordi det tilfældigvis ligger i Danmark?

• #39   16. feb 2011 Aflivning er vel sjællent synd for andere end dem som savner...

Danske internat hunde er ligeså lidt mit ansvar som græske gadehunde er... men synes bestemt der er flere hunde fra grækenland som tiltaler mig som hundeejer..

• #40   16. feb 2011 Julie

"Er det ok at redde disse hunde i andre lande ?
    Eller burde vi redde vores egne hunde herhjemme først ?

Jeg mener vores egne hunde skal hjælpes til nye hjem først , da vi har så mange hunde i forvejen i dk der mangler gode solide hjem .."

"Eller" gør det for mig til to spørgsmål, ikke nødvendigvis ét.

Man kan jo starte med at alle de penge der bliver brugt til transport bliver brugt på steriliseringer, det må da blive til en del flere steriliseringer end en enkelt pr. hund der rejser udenlands.
    Jo hurtigere alle gadehunde er steriliserede, jo hurtigere mindskes antallet af nye. Måske skulle man tilbyde grækerne et tilskud til at få deres hunde neutraliserede?

• #41   16. feb 2011 Stine...Så man bør tage en labblanding avlet af danske hjemmeavlere fremfor en gade-hvalp der passer i str. temprament og udseende?

Hvorfor bør man føle ansvar for andre menneskers skam avl, bør man ikke vælge den hund/hvalp der tiltaler en mest, fremfor hvor den er født??

• #42   16. feb 2011 Hvorfor er græske blandingshunde mere tiltalende end græske? Hvad er det for eksotiske hunde de er blandet af der er så meget mere spændende?

"synes bestemt der er flere hunde fra grækenland som tiltaler mig som hundeejer"

"at jeg ikke gider en lab-blanding eller en schæferblanding eller en jagthund, som stort set er det, som sidder på de danske internater"

• #43   16. feb 2011 Tiltaler en mest når man sidder på nettet og kigger billeder? kærlighed ved første klik?
    Jeg forstår det simpelthen ikke.
    (Kiggede lige på Dansk Dyreværns side 2 ud af 5 hunde var lab./schæfer-fri.)

• #44   16. feb 2011 Altså hvis jeg lige ser på dyreværnet kontra GH..

(link fjernet)

(link fjernet)

Så er der ikke én af dem på det Danske internat der tiltaler mig... men der er da en 5-6 stykker af de græske hvalpe jeg godt kunne se mig selv med... men det er jo en smagssag.. synes mange at dem på det danske internat ligner listehunde blandinger... men det er sikkert også bare mig...

• #45   16. feb 2011 Heller ikke meget lab/schæfer over ham.

(link fjernet)

• #46   16. feb 2011 En hund på 5 år, med alene-hjemme problemer synes jeg heller ikke er så attraktivt...

• #47   16. feb 2011 Stine: Helt klart, at de penge, som går til "forsendelse" ville lune godt- men dem får organisationerne jo bare ikke ind. Når du køber en hund igennem f.eks. Græske Hunde, så går pengene jo direkte til transport + en sterilisering i Grækenland. Jeg ikke 3000 kr jeg bare kan give ud sådan her på stedet, men hvis jeg skal have en hund mere, så har jeg sparet sammen til det. Herligt, hvis man kan og vil donere, men for mig handler det mere om, hvilken hund du vil have. Hvis den sidder i Grækenland, i Rødovre eller på månen kan da være lige meget.

• #48   16. feb 2011 Jeg vil have lov at hjælpe hunde ALLE steder.

Personligt støtter jeg internatet i Nuuk på Grønland (hvor Qimmit kommer fra)

Internatet på Sri Lanka - som først er oprettet efter vi tog Lanka med hjem derfra -

Dyrenes beskyttelse, som har de fleste af de danske internater

Og Foreningen Græske Hunde.

Indrømmet, det store arbejde i Græske hunde SKAL lægges i Grækenland - og det bliver det også. Langt det meste tid, og langt de fleste ressourcer bruges på neutraliseringsprogrammer, foderprogrammer, vaccinationsprogrammer osv. Men når de frivillige dernede gang på gang møder forgiftede hunde, der lider de frygtligste kvaler - for ikke at snakke om de hunde, der har spist det mad, der lægges ud med glasskår i - så kan jeg sagtens forstå, at en solstrålehistorie om lige netop én af de hvalpe, de fik væk fra gaden, og som nu ligger og hygger sig i en dansk sofa, er nødvendigt for at de kan fortsætte!! Al ære og respekt for dem, og for alle andre der arbejder for dyrevelfærd rundt om i verden.

• #49   16. feb 2011 "Ligesom jeg ikke forstår forskellen på at en sund og rask hund godt må aflives i DK men ikke i Grækenland" - Det er pga den græske lovgivning. Et sundt raskt dyr MÅ ikke aflives dernede. Derfor er neutralisering den eneste vej frem, men der er jo ingen diskussion om, at det er en meget meget dyrere løsning, end hvis man "bare" kunne aflive de uønskede.

Det er jo også derfor hundejerne dernede dumper deres hvalpe på gaven (med eller uden deres mor) For hvis de ikke kan sælge dem, har de ikke andre muligheder, da de ikke må aflive de.

• #50   16. feb 2011 Hvis man skal af med sin hvalp kan man jo bare få dyreværnet til at formidle....
    (link fjernet)

• #51   16. feb 2011 Ej en medløber: Læs nu: loven siger, at man ikke må aflive hunde i Grækenland!! Jeg går langt hellere ind for aflivning end et liv på gaden, internatet eller hos nogen, som ikke tager sig ordentlig af hunden- både i udlandet og DK

• #52   16. feb 2011 Mette
    Hvordan ved du at en græsk hund passer bedre i temperament?

• #53   16. feb 2011 Ej en medløber

Rørende enig!!

• #54   16. feb 2011 *Ej en medløber* - der bliver gjort ALT det lobby-arbejde, som er muligt dernede. Men eftersom det primært er danskere, englændere og andre nordeuropæere, der kæmper for dyrenes velfærd, så har de ikke specielt nemt, ved at blive hørt.

• #55   16. feb 2011 *Ej en medløber* - mig bekendt er der kun én gang havnet en grækerhund (som Foreningen GH havde skaffet til DK) på et danske internat. Fordi den nye ejer ikke havde overholdt den skriftlige købskontrakt, hvor der står, at AL omplacering skal være gennem foreningen.

Og så vidt jeg ved, er der kun to hunde, der er blevet aflivet pga. adfærd igennem alle de år, der er kommet hunde herhjem...

• #56   16. feb 2011 Stine. Som jeg har beskrevet tidligere, så bliver hunden og familien vurderet inden evt. adoption, men det VED jeg da bestemt heller ikke, de er jo ligeså forskellige som alle andre hunde er... men tror nu langt de fleste mennesker vælger hund udfra hvad der tiltaler dem af udseende, temprament og alder...og hvis en af de græske hvalpe passer til en, hvorfor skulle man så vælge en dansk internat hund fordi "man bør vælge dem i Danmark"? forstår simpelthen ikke hvorfor man bør sørge for de danske internathunde fremfor de græske.... forstår det simpelthen ikke??

• #57   16. feb 2011 Ej en medløber: hvad er problemet i, at den alligevel ender med at blive aflivet? Så har den da fået en chance. Og aftagerland er måske så meget sagt- så vidt jeg har forstået er det en meget lille del, som ender i andre lande. Langt de fleste fodres på gaderne eller står på internaterne

• #58   16. feb 2011 Jeg har formuleret mig dårligt... Jeg mener at hvis en græsk gadehund passer bedre til en, hvorfor så tage en dansk!? Forstår ikke at i mener vi skal "ryde op i egne ræker" først.... skulle jeg tage "Brians liste-hvalp" ind istedet for en lille pelklump fra grækenland, blot fordi Brians hund er født i Danmark!??

• #59   16. feb 2011 Mette

Så vidt jeg ved er temperament mere baseret på race end nationalitet, og siden vi snakker blandingshunde så...?

Igen, hvis man syntes det er så synd for de græske hunde i forhold til de danske, hvorfor giver man så ikke internaterne penge til at hjælpe flere hunde, istedet for togbilletten?

Karina

Omplacering?

• #60   16. feb 2011 På Grønland har det taget ca. 20 år at vende lovgivningen, indstillingen og dermed dyrenes vilkår, og der er stadig et stykke vej - og det er endda en del af DK.

Så selvfølgelig kan man ikke bare lige påvirke og ændre tingene i Grænkenland. Men det er da ikke ensbetydende med, at man skal holde op med at kæmpe??

Skal vi så heller ikke kæmpe mod burhøns i dk? Mod fiksering af grise? osv, osv, osv - For det har jo ikke hjulpet endnu????

• #61   16. feb 2011 Mette

Så en dansk blandingshund er "Brians liste-hund", men en græsk er "en lille pelsklump?

• #62   16. feb 2011 Omplacering - ja. Selvfølgelig kan en familie, der køber grækerhund ende med at måtte omplacere, på trods af det store arbejde, der lægges i at informere. De situationer jeg har været inde over har været pga. dødsfald og skilsmisse..

• #63   16. feb 2011 Jeg taler ikke om hvad der er synd, ej heller om at "redde" hunde... Jeg taler om hvorfor pokker i mener danske internat hunde bør omplaceres før de græske...?? Hvorfor støtte op om tavleløs avl i danmark ved at købe DBA-hunde eller internat hunde??

• #64   16. feb 2011 Stine - jeg GIVER netop også penge til både Dyrenes Beskyttelse og Dyreværnet, og dermed til internaterne (og lobbyismen for dyrevelfærd)

For mig udelukker det ene absolut ikke det andet.

• #65   16. feb 2011 Ej en medløber:
    "Er det fordi i nægter at se i øjnene at i indirekte støtter Grækenlands syn på gadehunde og derved er med til at bibeholde problemerne dernede?"

Læs mit indlæg om hvor lang tid kampen har taget på Grønland. Men der skal vi måske også bare blande os udenom???

• #66   16. feb 2011 Stine: Udfra de to link jeg smed, ja så tror jeg man skal vogte sig for ikke at ende med en listehundeblanding hos det danske dyreværn....De er åbenbart hævet over den danske lovgivning...
    Og der siger jeg bare for mig eget vedkommende at der er flere hunde fra grækenland der tiltaler mig fremfor udvalget i det øverste link..

• #67   16. feb 2011 Ej en medløber: den må jeg lige have igen. Hvad mener du med:

Ja for det er jo en kendt sag at man får det bedre med sig selv ved at lade en hund lide, via stress og angst i en periode for at tilfredsstille sit eget frelsergen.......

??

• #68   16. feb 2011 Mette
    Jeg køber hverken DBA-hunde eller andet tankeløst hundehold, og jeg mener ikke at danske hunde skal omplaceres før græske, jeg sætter spørgsmålstegn ved måden.

De folk jeg har mødt med importerede gadehunde fortæller altid som noget af det første at det er en græsk/spansk/whatever hund de har reddet, og hvis man har været i udlandet og har mødt en hund der bare tiltaler én helt vildt, så kan jeg godt forstå at man gerne vil have lige præcis dén hund med hjem. Men! at sidde og internetshoppe gadehunde i udlandet og kalde det altruisme, eller at græske gadehunde er bare bedre end danske, er for mig noget sludder!

Karina
    At støtte organisationer der hjælper der hvor dyrene er, er for mig noget helt andet, det gør jeg da også selv.

• #69   16. feb 2011 Mette

At nogle af hundene på danske internater er listehunde-blandinger er et tyndt argument, ved du hvad der er i de græske?

• #70   16. feb 2011 Bør man støtte dansk blandingsavl ved at købe tavleløse blandingshvalpe fra danmark??

Jeg støtter med penge til dyreværnet (på trods af at jeg er imod at de formidler ulovlige hunde)

Og har tidligere været plejefamilie for Græske Hunde.

Jeg hjælper også "hvor jeg kan".. men jeg kan ikke se at vi skal vælge "vores" først (ej heller de græske for de danske) Jeg kan bare ikke se at vi har moralske forpligtelser over for danske internathunde!!

Hvis jeg avlede et kuld hvalpe havde jeg en moralsk forpligtelse for livstid over for dem... men sku´ikke andre folks skamavl!

Lad folk vælge de hunde/hvalpe der tiltaler dem, og stop med formaninger om at vi skal støtte dansk svineri fremfor græsk svineri!!

• #71   16. feb 2011 Mette
    Hvordan ved du så at der ikke er listehunde i de græske?

• #72   16. feb 2011 Stine.. Det ved jeg heller ikke...? er ikke helt sikker på at du læser mine indlæg...

• #73   16. feb 2011 Mette

Jeg syntes også jeg sidder og gentager mig selv.

• #74   16. feb 2011 Stine jeg siger IKKE at man skal tage de græske hunde før man tager de danske hunde... jeg siger at man selv skal bestemme... og kan ikke forstå man "bør" tage en dansk fremfor en græsk...

• #75   16. feb 2011 hvorfor købe en afgansk mynde hvis det er en engelsk buldog der tiltaler en??

• #76   16. feb 2011 Hvis jeg måtte have to hunde, så har jeg set en hund jeg er vildt forelsket i. Det er en lille hund ved navn Sally, og så er hun en græsk gadehund. Sådan en lille smuksak har jeg endnu ikke set på et dansk internat

• #77   16. feb 2011 Hov - jeg vil lige sige, at jeg da iøvrigt ikke selv har en græker, selvom jeg kender rigtigt mange. Og jeg kan heller ikke forestille mig, at jeg nogensinde får én - ligesom jeg heller ikke ikke ville ende med en dansk internatshund. Men jeg vil ved gud have lov at hjælpe hunde (og andre dyr) til en bedre tilværelse. Uanset om de er danske, grønlandske, græske eller what-ever!

• #78   16. feb 2011 Karina: præcis!!

• #79   16. feb 2011 Og så er vi tilbage hvor vi startede.

• #80   16. feb 2011 Det må stå folk frit for hvor de vil hjælpe en hund fra.

Jeg ville personligt hellere tage en dansk internatshund eller en pensioneret løbshund som redningsprojekt end jeg ville importere en græsk gadehund, da der er masser af hunde, der har brug for et godt hjem herhjemme...

• #81   17. feb 2011 Jeg vil lige sige, at jeg altså også har taget flere danske omplaceringshunde ind igennem årene. Min første hund som voksen var en 11mdrs. husky, som jeg overtog fra en familie, der ikke kunne magte opgaven. Og vores beagle Punktum overtog vi først, da hun var 3½ år gammel.

Og det har krævet ekstremt meget mere arbejde at få de to hunde på højkant og velfungerende - end det har gjort med de to hunde, vi har fået fra Nuuk - og end det har gjort med de græske plejehunde, vi har haft.

Så det er jeg faktisk ikke sikker på, at jeg nogensinde kommer til at gøre igen.

• #82   17. feb 2011 Min Sakie var også en omplaceringshund, og sikken dog et arbejde. Hun var ikke renlig, var bange for alt og absolut ikke socialiseret med andre hunde. Det tog 3 år, at gøre hende renlig. Men hun kom sig, så det kæmpearbejde jeg lagde i hende gav pote. Hu nåede en alder af 14 år og 2 mdr, så blev hun alvorligt syg og måtte aflives.
    Og jeg tror ikke jeg har lyst til at gøre det igen, det er for stort et arbejde.
    så hellere en græsk gadehund, som har været i plejefamilie, så man ved hvordan den er

• #83   17. feb 2011 Øh nej. Jeg kan sagtens selv klare det grove arbejde, og det har jeg også gjort. Mener nok bare ikke den bedste måde at bruge min energi på, er at rette op på alle de fejl en tidligere ejer har lavet. De græske hunde kommer jo enten fra gaden eller et internat (hvor der ikke er blevet trænet med dem) eller fra et kort ophold hos en plejefamilie, så der kan sagtens være masser af arbejde med dem også.

Og hvis du læser mine tidligere indlæg, så bliver der netop kæmpet mod lovgivningen - men det tager ufatteligt lang tid at ændre holdning, indstilning og dermed lovgivning. Ligesom det har gjort i "vores eget" Grønland, hvor tingene først nu så småt begynder at gå den rigtige vej.

• #84   17. feb 2011 Så når man bruger sin tid og sin energi politisk - og alle sine penge på foder, vacciner, neutralisering - så må man ikke tabe sit hjerte til én hvalp indimellem, og kæmpe en kamp for at give den et trygt og godt hjem???

Og nej, jeg kunne ikke drømme om at købe hund hos en hundehandler. Her er det jo økonomien, der driver forretningen.

I de frivillige organisationer er det hjerteblod.!

• #85   17. feb 2011 Ej en medloeber :

Kan godt foelge hvad du siger. Dette bliver bestemt ogsaa gjort.

Damen der ejer det internat jeg var paa, laegger bla. meget tid og kraefter i at tage ud paa skoler og oplyse boernene, i haab om at de ikke foerer det videre.
    Saa der bliver skam gjort noget, det tager bare saa fandens lang tid og imellem tiden forgifter Graekerne bare hundene. En doed der er langsom og smertefuld.

Hvis man virkelig ville ramme Graekenland, saa de maaske tog det alvorligt,saa tog man ikke paa ferie dernede.
    Men Danskerne vil jo ikke undvaere deres uge i syden og solen, saa den var kommer vi heller ikke igennem.

• #86   17. feb 2011 Ej en medloeber: Det du skrev til mig. HELT enig!!

Hvor mange gange jeg ikke hoerer at, ihh det er saa synd for de hunde, jeg ser dem hver gang jeg er paa ferie, ville oenske jeg kunne goere noget.., DOH..

Soede mennesker, de tager lige en forgiftnings runde INDEN turist saesonen.
    Saa det i faktisk ser, er toppen af isbjerget. Og for at i kan holde ferie der, doer i tusindvis af hunde en horrible doed!

Kommentér på:
Græske hunde kanal 5

Annonce